Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

UTM parametry

UTM parametry: Jak je správně nastavit

UTM parametry jsou extrémně důležité, všichni to vědí a dost firem na ně kašle. Slouží ke správnému měření výsledků úspěšností kampaní v Google Analytics. Pokud je m…
Více zde

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s velkými firmami a s vaší konkurencí? Zde je trochu shrnutí, než se vrhneme na praktické věci:

  • Nesnažte se být velrybou
    • naučte se pochopit konkrétní lidi v cílové skupině (omezený rozpočet)
    • připravte se na projekt a měňte jej “za pochodu”
  • Využijte toho, že jste štika
    • rychlé rozhodování
    • rychlé reakce na změny (marketingové kanály)
    • zavedení technologických novinek
    • řekněte o sobě, že jste štika
  • Nebojujte s konkurencí, jste jiní
    • využijte vaše znalosti k vytvoření obsahu
    • využijte sílu internetu
    • využijte možnosti měření

…o tom, jak začít naplno využívat sílu internetu v prodeji, je tento článek.

Jak začít podnikat

Nejdříve je nutné vše analyzovat. Chápu, že vás to nebaví a jste “nažhavení”, co nejdříve začít vydělávat “ty milióny”, ale brzy pochopíte, proč to tak je. O začátku projektu budu mluvit za marketingovou část (ohledně počítání cashflow nebo sestavení schéma podnikatelského modelu si přečtete jindy):

  1. Vytvořte si persony cílových skupin. Návod zde v rámci slideshow:
  2. Zjistěte si co nejvíce informací o vaší konkurenci a vložte je do excelovské tabulky:
  3. Udělejte si alespoň základní analýzu klíčových slov díky nástroje Google Adwords a Sklik.cz. Zde máte odkazy pro čerpání informací:

To znamená: Na začátku si sami pro sebe vytvoříte věci, ke kterým se později budete několikrát vracet a na jejich základě začnete budovat cestu k prodeji (marketing).

Kdo jsou to návštěvníci stránek

p. Kaushik přišel s revoluční teorií návštěvníků webových stránek (SEE – THINK – DO – CARE). Díky ní pochopíte, proč nakoupí v průměru pouze 2 lidi ze 100 nebo proč lidé na vaše stránky přicházejí z kanálů opakovaně.

Rozdělil návštěvníky webu na základní typy:

  1. SEE (čumilové) – nekoupí.. prostě přijdou na vaše stránky a líbí se jim, ale nenakoupí
  2. THINK (přemýšlivce) – ti by už nakoupili, ale přemýšlejí od koho a za kolik
  3. DO (kupující) – nakoupí teď-hned
  4. CARE (chlebodárci) – nakupují opakovaně

Pro každý typ návštěvníků byste měli mít na vašem webu určitou část. Zde je můj návrh:

  • SEE, THINK – kvalitní obsah s cílem budovat databázi kontaktů (formuláře s napojením na e-mailové nástroje)
  • DO – perfektní prodejní formulář
  • CARE – možnosti výhod, komunikace, affiliate program

Příklad pro návštěvníky: SEE, THINK

Představte si, že prodáváte módní doplňky. Už víte, že je pro vás Facebook zlatým dolem při prodeji (obzvláště dynamický remarketing), ale nejsou to obraty, které byste chtěli mít…. Zde je návod, jak začít efektivně budovat dlouhodobý marketing:

  1. nejdříve si projděte všechny produkty, jestli máte jedinečný obsah u produktů (text, video). Vím, že to dá práci, ale vrátí se vám to díky vyhledávačům a návštěvníkům, kteří to ocení. Myslete při tom na nejdůležitější lidi, kteří nakupují: Vámi vytvořené persony cílových skupin.
  2. projděte si kategorie, jestli obsahují věci, které jsou důležité:
    • co lidé v kategorii najdou
    • kontakt na pomoc (ideálně s fotografií)
  3. vytvořte si na doméně vašeho e-shopu magazín nebo blog. Pokud máte pronajmutý eshop, vytvořte jej na doméně 3. řádu.. např.: http://magazin.mujeshop.cz. Může to být např. WordPress, který je zdarma a má velké množství zajímavých vylepšení (tzv. pluginů).
  4. napište si 4 témata dopředu, o čem byste chtěli psát. Zde samozřejmě opět pomůže:
    • vytvořené persony cílové skupiny
    • vytvořená analýza klíčových slov
    • jaké stránky jsou pro vaši konkurenci nejdůležitější
  5. začněte tvořit obsah (texty, obrázky, videa) dle předchozích témat – zatím stačí 3-4 témata a vložte na váš web ve formě příspěvku
  6. vytvořte si seznam “magnetů” pro budování databáze kontaktů. Za tyto magnety dostanete emaily návštěvníků “SEE” a “THINK”:
    • pozvánky na přehlídky
    • vstupenky na veletrhy, kde vystavujete
    • akční slevy na nové modely nebo výprodeje
    • pozvánku na V.I.P. bazar uzavřené skupiny FB
    • slevu na první nákup
  7. využijte sílu WordPressu a začněte díky A/B testování pluginu Thrive Leads budovat databázi kontaktů:
    • exit popup okno – návštěvník již pohybuje myší mimo obrazovku a pravděpodobně chce okno zavřít nebo opustit váš web. V té chvíli se mu zobrazí “magnet” za jeho email
    • squeeze page – speciální stránka pouze pro získávání emailu
    • další dynamické prvky webu – formulář pro získání magnetu rovnou v článku
  8. vytvořte si automatizaci a každému člověku, který vloží email, pošlete díky e-mailovým nástrojům:
    • ihned zašlete magnet, který jste slíbili
    • +1 den: Pošlete představení společnosti/webu bez tlačení na nákup! Jen se zeptejte, jestli včera dostali “magnet” a kdo jste (čím více osobnější, tím lepší)
    • +3 dny: Pošlete jim další zajímavou věc, která řeší problém persony (může jít o magnet, který jste si připravili na A/B testování). Pozor: Pořád neprodáváte, budujete si důvěru a komunikujete.
    • +3 dny: To samé jako předchozí bod
    • +3 dny: To samé jako předchozí bod
    • +3 dny: Zeptejte se, jestli by vám nepomohli. Budujete web a zajímá vás jejich názor… všimněte si, že zase neprodáváte, jen je vtahujete do vašeho podnikání a jemnou formou upozorňujete, co děláte. Velké procento lidí vám rádo pomůže a vy si je můžete segmentovat.
    • +3 dny: Na základě segmentace jim pošlete komerci = prodávejte
  9. Každý týden zároveň vytvářejte nový obsah, který pomáhá vašim personám cílových skupin a publikujte tento obsah jednorázově:
    • na FB stránce
    • rozešlete na vaši databázi kontaktů (využijte segmentaci)
  10. Dívejte se do Google Analytics a Facebooku a analyzujte:
    • který magnet má největší úspěch a proč
    • které stránky jsou nejúspěšnější a proč
    • které příspěvky na FB jsou úspěšné a proč
      podle toho dále směrujte váš obsah a kampaně

Pokud tyto věci budete dělat “pořádně”, za velice krátkou dobu si vybudujete nejen databázi kontaktů, ale určíte si i efektivní kanál pro opakované prodeje s minimálními náklady.

Poznámky:

  • emaily pište s oslovením (pomůže chytrystart.cz)
  • emaily pište jednoduché a s jediným cílem
  • do P.S. můžete vložit komerční sdělení a nikomu to nevadí
  • stránky magazínu/blogu by, na rozdíl od prodejních stránek, měli obsahovat prvky na sdílení skrz sociální sítě

Příklad pro návštěvníky: DO

Je to jednoduché: tito lidé jsou již “nažhavení” na nákup. Udělejte jim co nejlepší průchod vaší objednávkou. Sám jsem s tím kdysi bojoval při prodeji ebooku mojí ženy a vznikl o tom článek: Start-up, který vznikl z naštvání… takže můžete využít i projekt SimpleShop.cz, do kterého dávám veškeré znalosti a zkušenosti s prodejem jednoproduktového eshopu.

Pokud prodáváte skrz váš vlastní e-shopový systém, prostudujte si možnosti rozmístění prvků v eshopu.

Pokud prodej probíhá mimo internet, je měření vždy složitější. Můžete využít speciální SIM kartu pro konkrétní reklamní kampaň, kupón nebo další informace, které jednoznačně určí funkčnost daného reklamního kanálu. Není to ale tak jednoduché, jako prodej a měření přímo na internetu.

Příklad pro návštěvníky: CARE

Tento typ návštěvníků vás už dobře zná: Nakupuje od vás pravidelně. Pro něj je perfektní udělat affiliate program, komunikovat s nimi a nabízet jim spoustu výhod. Když to přeženu: Jsou to vaši obchodníci, kteří doporučují pomocí šeptandy a mají s vámi výbornou zkušenost….

Co je nejdůležitější vědět, než začnete dělat affiliate program: Zabere to čas = jedná se o takový projekt v projektu. Budete muset s partnery komunikovat, připomínat se apod.

Technologické vychytávky

Máte velkou výhodu: Tento blog 🙂 Snažím se zde dávat co nejvíce technických manuálů, jak vše nastavit a zvládnout. Nebraňte se tomu a spíše tyto “vychytávky” zavádějte co nejdříve:

Závěr

Jak začít podnikat a budovat dlouhodobý projekt vám podrobně řeknu v rámci mého kurzu (Praha, Brno, Ostrava a Olomouc): Dlouhodobý marketing. Samozřejmě se zmíním i o technologických novinkách v příkladech. Pochopíte krok po kroku, jak sami vybudujete databázi kontaktů, kteří od vás začnou nakupovat opakovaně a dlouhodobě.

Co se týká tohoto článku, máte nějaké dotazy? Pište dolů do komentářů:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *