Close

Rozmístění prvků v eshopu

Návrh rozmístění úvodní stránky

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat obrázkem (dárkové balení), ale navíc se zde hodí filtrace. Takže: Dá si někdo z panstva dobrou brazilskou kávu? 🙂

Jednotlivé části eshopu

Rozdělíme stránku na 3 části: Hlavička, obsah a patička. Hlavička a patička se téměř nemění u jednotlivých stránek. Popíši tedy první tyto dvě a obsah u každé stránky zvlášť.

Hlavička

Hlavička by měla obsahovat věci, které tam lidi jednoduše čekávají:

  • Logo vlevo s proklikem na úvodní stránku.
  • Košík a vyhledávání vpravo nahoře.
  • Často se zapomíná na přímý kontakt vpravo nahoře: telefon a email.
  • Pokud máte vertikální menu (MENU 1), tak se velmi často používá tzv. vyrolování podkategorií. Nevýhody téhle vychytávky rozebírám v odstavci Kategorie.

Patička

Patička je důležitá pro lidi, kteří se rozhodují o koupi. Měla by obsahovat: hlavní menu jako v hlavičce (Menu 1), zajímavé a důležité odkazy (Menu 3) a obrázky zabezpečení a certifikátů nejlépe s proklikem na stránku s vysvětlením. Nezapomeňte na Copyright s rokem vzniku eshopu a letoškem (Copyright 2009-2014 nebo Všechna práva vyhrazena 2009-2014).

Zajímavé a důležité odkazy (Menu 3) jsou např.: Obchodní podmínky, Doprava, Platby, odkaz na Blog, Vrácení peněz, Garance apod. U eshopu s kávou bych si dokázal představit i slovníček pojmů.

Do patičky patři i Likebox od Facebooku. Nečekejte ale žádné zázraky. Facebook a sociální sítě nejsou vnímané jako komerční a slouží k zábavě.

Homepage aneb Úvod

Úvodní stránka není často navštěvovaná. Díky zbožovým vyhledávačům se jde rovnou na detail produktu. Měla by být ale vymakaná, aby návštěvník neklikl na zpět a zmizel v nenávratnu internetu. Hlavičku a patičku jsme si už rozebrali, takže hurá na obsah:

  • Bannery na zboží nebo kategorie – zde umístit opravdu dobře vypadající bannery na zboží/kategorie. Toto vidí návštěvník jako první. Většinou se tyto bannery automaticky mění a stránky jsou tak více dynamičtější. Někde se to hodí, ale jinde je dobré nechat statický banner. Toto musíte vyzkoušet. Na eshop s kávou bych dynamický banner nedával.
  • Bannery malé – pod hlavním bannerem jsou menší bannery, které upozorňují na výjimečnost obchodu. Přemlouvají návštěvníka, proč nakupovat právě tady. Doporučuji zde vložit nějaký pádný důvod pro zanechání emailu (ebook zdarma, dárek zdarma, cokoliv zdarma).
  • Nabídka ze zajímavých produktů – vložení smyčky fakt zajímavých produktů. Nenechte to dělat automat. Homepage by měla být sladěná dohromady jak graficky, tak obsahově. Na Vánoce se asi nebude prodávat ledová káva.
  • Značky – pokud máte značky, dejte je zde.

Návrh rozmístění úvodní stránky

Kategorie

Zde bych upozornil, že má stále spousta lidí problémy se myší někam trefit – kliknout. I tito lidé nakupují. Snažte se proto po odkliku na hlavní menu (MENU 1) mít v kategoriích i rozepsané podkategorie v obsahu. Většinou jsou nad filtrací. …takže k jednotlivým částem obsahu:

  • Filtrace – pokud máte více produktů s parametry, je dobré filtrovat produkty (např. gramáž, kvalita, druhy, barva).
  • Drobečková navigace – toto je nutnost. No comment.
  • Název kategorie – musí odpovídat opravdu tomu, co zde je. Pokud jde o Brazilskou kávu, tak nestačí jen název Brazilská. Je dobré vědět, které kategorie vlastně lidi hledají. Doporučuji mít analýzu klíčových slov a klasifikační analýzu (udělám o tom článek na tomto blogu).
  • Popisek kategorie – napsaný vlastními slovy! Nepřejímejte žádné texty od dodavatelů! Vyplatí se vám to.
  • Seřazení, filtrace, počet na stránku – často používané návštěvníky pro snadnější orientaci
  • Stránkování – některé eshopy mají stránkování i nahoře. Toto musíte vyzkoušet.
  • A/B testing – tato část je vaše pískoviště. Tady si můžete hrát. Zkuste tam vždy na týden dát jiný banner a zkoumejte, jak reagují návštěvníci. Může tam být certifikát o odbornosti, vybrané články z blogu, nejkupovanější zboží apod.

Kategorie

 

Detail produktu

Do detailu produktu rozhodně nepatří věci navíc: facebookový LIKE a další sociální tlačítka, nejrůznější upozornění, nebo nedejbože facebook komentáře. K jednotlivým částem:

  • Obrázek a další obrázky – hezký a velký obrázek nebude důležitý v eshopu s vrtačkami, ale radost udělá v internetovém obchodu s oblečením. U eshopu s kávou se hodí kvůli dárkové balení.
  • Drobečková navigace – není co řešit. Musí být.
  • Název produktu – samozřejmě v H1 (více ví programátor 🙂 )
  • Cena s cenou původní – cenu ať ji návštěvník nehledá. Musí být vždy s DPH.
  • Informace o bonusu – pokud máte nějaký věrnostní program, toto je správné místo. Napište zde např.: Koupí tohoto produktu získáte 50 bodů.
  • Počet kusů a tlačítko KOUPIT – tlačítko koupit musí být vidět. A to hodně. Jde o nejdůležitější prvek na této stránce. I proto by sociální tlačítka jako LIKE, GOOGLE+ apod. tady neměly být.
  • Informace o dostupnosti – toto je věc, kterou návštěvníci stránek hledají. Napište toto: Dostupnost skladem: u vás doma zítra (14.2.2014). Pokud zboží skladem nemáte, nelžete… obrátí se to proti vám.
  • Informace o dopravě – nejlepší je zde vypsat všechny druhy dopravy včetně ceny + proklik na stránku o dopravě: DPD 69 Kč, Česká pošta 89 Kč, Dobírka DPD 120 Kč
  • Podrobný popisek – zde jsou bližší informace o produktu: Vše napsané vlastními slovy.
  • Reference, komentáře – pokud návštěvník sjel až tak nízko na stránce, není ještě rozhodnutý koupit. Přesvědčte ho! Pokud nepoužíváte rozšíření od Heureka.cz ohledně ohodnocení produktu, posílejte ohodnocování produktu každému klientovi zvlášť po nákupu. Pokud máte blog a píšete o tomto produktu, mělo by to tady být vidět.
  • Cross-sell produkty – jestli je až tak hodně dole, tak ho zboží nijak nebere. Nabídněte mu něco jiného. Nejlépe, pokud máte informace o tom, co nakupovali jiní lidé v této kategorii. Můžete zobrazit i jiné produkty ve stejné kategorii.

Detail produktuZávěr

Samozřejmě musíte pořád všechno měřit a testovat. Pak měřit a testovat a až to uděláte, tak začněte znovu 🙂 Nikdy nebudete mít eshop hotový napořád.

Vychytávky na stránkách jako online chat, vyskakovací okno apod. proberu v dalším článku. Hasta la vista!

4 Comments on “Rozmístění prvků v eshopu

Miroslav Nosek
13.5.2015 at 20:37

Dobrý večer.
Mohli by ste prosím zhodnotiť môj web? Snažím sa to robiť podľa Vašich rád ale mám iba obmedzené možnosti. Má, prenajatý systém. Veľmi pekne ďakujem.

Nosek Miroslav

Odpovědět
Daniel Nytra
13.5.2015 at 20:46

Dobrý den Miroslave,
bohužel v této chvíli nemůžu (příliš práce). Napište mi na email daniel.nytra@gmail.com a dohodneme si nějaký pozdější termín. Ok?

Miroslav Nosek
16.5.2015 at 13:43

Ďakujem za odpoveď.
Napísal som Vám na email.

Odpovědět
Daniel Nytra
17.5.2015 at 11:51

Děkuji. Už jsem odpověděl 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *