Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Rozmístění prvků v eshopu

Návrh rozmístění úvodní stránky

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat obrázkem (dárkové balení), ale navíc se zde hodí filtrace. Takže: Dá si někdo z panstva dobrou brazilskou kávu? 🙂

Jednotlivé části eshopu

Rozdělíme stránku na 3 části: Hlavička, obsah a patička. Hlavička a patička se téměř nemění u jednotlivých stránek. Popíši tedy první tyto dvě a obsah u každé stránky zvlášť.

Hlavička

Hlavička by měla obsahovat věci, které tam lidi jednoduše čekávají:

  • Logo vlevo s proklikem na úvodní stránku.
  • Košík a vyhledávání vpravo nahoře.
  • Často se zapomíná na přímý kontakt vpravo nahoře: telefon a email.
  • Pokud máte vertikální menu (MENU 1), tak se velmi často používá tzv. vyrolování podkategorií. Nevýhody téhle vychytávky rozebírám v odstavci Kategorie.

Patička

Patička je důležitá pro lidi, kteří se rozhodují o koupi. Měla by obsahovat: hlavní menu jako v hlavičce (Menu 1), zajímavé a důležité odkazy (Menu 3) a obrázky zabezpečení a certifikátů nejlépe s proklikem na stránku s vysvětlením. Nezapomeňte na Copyright s rokem vzniku eshopu a letoškem (Copyright 2009-2014 nebo Všechna práva vyhrazena 2009-2014).

Zajímavé a důležité odkazy (Menu 3) jsou např.: Obchodní podmínky, Doprava, Platby, odkaz na Blog, Vrácení peněz, Garance apod. U eshopu s kávou bych si dokázal představit i slovníček pojmů.

Do patičky patři i Likebox od Facebooku. Nečekejte ale žádné zázraky. Facebook a sociální sítě nejsou vnímané jako komerční a slouží k zábavě.

Homepage aneb Úvod

Úvodní stránka není často navštěvovaná. Díky zbožovým vyhledávačům se jde rovnou na detail produktu. Měla by být ale vymakaná, aby návštěvník neklikl na zpět a zmizel v nenávratnu internetu. Hlavičku a patičku jsme si už rozebrali, takže hurá na obsah:

  • Bannery na zboží nebo kategorie – zde umístit opravdu dobře vypadající bannery na zboží/kategorie. Toto vidí návštěvník jako první. Většinou se tyto bannery automaticky mění a stránky jsou tak více dynamičtější. Někde se to hodí, ale jinde je dobré nechat statický banner. Toto musíte vyzkoušet. Na eshop s kávou bych dynamický banner nedával.
  • Bannery malé – pod hlavním bannerem jsou menší bannery, které upozorňují na výjimečnost obchodu. Přemlouvají návštěvníka, proč nakupovat právě tady. Doporučuji zde vložit nějaký pádný důvod pro zanechání emailu (ebook zdarma, dárek zdarma, cokoliv zdarma).
  • Nabídka ze zajímavých produktů – vložení smyčky fakt zajímavých produktů. Nenechte to dělat automat. Homepage by měla být sladěná dohromady jak graficky, tak obsahově. Na Vánoce se asi nebude prodávat ledová káva.
  • Značky – pokud máte značky, dejte je zde.

Návrh rozmístění úvodní stránky

Kategorie

Zde bych upozornil, že má stále spousta lidí problémy se myší někam trefit – kliknout. I tito lidé nakupují. Snažte se proto po odkliku na hlavní menu (MENU 1) mít v kategoriích i rozepsané podkategorie v obsahu. Většinou jsou nad filtrací. …takže k jednotlivým částem obsahu:

  • Filtrace – pokud máte více produktů s parametry, je dobré filtrovat produkty (např. gramáž, kvalita, druhy, barva).
  • Drobečková navigace – toto je nutnost. No comment.
  • Název kategorie – musí odpovídat opravdu tomu, co zde je. Pokud jde o Brazilskou kávu, tak nestačí jen název Brazilská. Je dobré vědět, které kategorie vlastně lidi hledají. Doporučuji mít analýzu klíčových slov a klasifikační analýzu (udělám o tom článek na tomto blogu).
  • Popisek kategorie – napsaný vlastními slovy! Nepřejímejte žádné texty od dodavatelů! Vyplatí se vám to.
  • Seřazení, filtrace, počet na stránku – často používané návštěvníky pro snadnější orientaci
  • Stránkování – některé eshopy mají stránkování i nahoře. Toto musíte vyzkoušet.
  • A/B testing – tato část je vaše pískoviště. Tady si můžete hrát. Zkuste tam vždy na týden dát jiný banner a zkoumejte, jak reagují návštěvníci. Může tam být certifikát o odbornosti, vybrané články z blogu, nejkupovanější zboží apod.

Kategorie

 

Detail produktu

Do detailu produktu rozhodně nepatří věci navíc: facebookový LIKE a další sociální tlačítka, nejrůznější upozornění, nebo nedejbože facebook komentáře. K jednotlivým částem:

  • Obrázek a další obrázky – hezký a velký obrázek nebude důležitý v eshopu s vrtačkami, ale radost udělá v internetovém obchodu s oblečením. U eshopu s kávou se hodí kvůli dárkové balení.
  • Drobečková navigace – není co řešit. Musí být.
  • Název produktu – samozřejmě v H1 (více ví programátor 🙂 )
  • Cena s cenou původní – cenu ať ji návštěvník nehledá. Musí být vždy s DPH.
  • Informace o bonusu – pokud máte nějaký věrnostní program, toto je správné místo. Napište zde např.: Koupí tohoto produktu získáte 50 bodů.
  • Počet kusů a tlačítko KOUPIT – tlačítko koupit musí být vidět. A to hodně. Jde o nejdůležitější prvek na této stránce. I proto by sociální tlačítka jako LIKE, GOOGLE+ apod. tady neměly být.
  • Informace o dostupnosti – toto je věc, kterou návštěvníci stránek hledají. Napište toto: Dostupnost skladem: u vás doma zítra (14.2.2014). Pokud zboží skladem nemáte, nelžete… obrátí se to proti vám.
  • Informace o dopravě – nejlepší je zde vypsat všechny druhy dopravy včetně ceny + proklik na stránku o dopravě: DPD 69 Kč, Česká pošta 89 Kč, Dobírka DPD 120 Kč
  • Podrobný popisek – zde jsou bližší informace o produktu: Vše napsané vlastními slovy.
  • Reference, komentáře – pokud návštěvník sjel až tak nízko na stránce, není ještě rozhodnutý koupit. Přesvědčte ho! Pokud nepoužíváte rozšíření od Heureka.cz ohledně ohodnocení produktu, posílejte ohodnocování produktu každému klientovi zvlášť po nákupu. Pokud máte blog a píšete o tomto produktu, mělo by to tady být vidět.
  • Cross-sell produkty – jestli je až tak hodně dole, tak ho zboží nijak nebere. Nabídněte mu něco jiného. Nejlépe, pokud máte informace o tom, co nakupovali jiní lidé v této kategorii. Můžete zobrazit i jiné produkty ve stejné kategorii.

Detail produktuZávěr

Samozřejmě musíte pořád všechno měřit a testovat. Pak měřit a testovat a až to uděláte, tak začněte znovu 🙂 Nikdy nebudete mít eshop hotový napořád.

Vychytávky na stránkách jako online chat, vyskakovací okno apod. proberu v dalším článku. Hasta la vista!

4 Comments on “Rozmístění prvků v eshopu

Miroslav Nosek
13.5.2015 at 20:37

Dobrý večer.
Mohli by ste prosím zhodnotiť môj web? Snažím sa to robiť podľa Vašich rád ale mám iba obmedzené možnosti. Má, prenajatý systém. Veľmi pekne ďakujem.

Nosek Miroslav

Odpovědět
Daniel Nytra
13.5.2015 at 20:46

Dobrý den Miroslave,
bohužel v této chvíli nemůžu (příliš práce). Napište mi na email daniel.nytra@gmail.com a dohodneme si nějaký pozdější termín. Ok?

Miroslav Nosek
16.5.2015 at 13:43

Ďakujem za odpoveď.
Napísal som Vám na email.

Odpovědět
Daniel Nytra
17.5.2015 at 11:51

Děkuji. Už jsem odpověděl 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *