Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. Díky Petrovi Mišákovi (svetandroida.cz) jsem narazil na zajímavou službu s tím související: OneSignal.com. Tato firma nabízí své služby zdarma, má plugin do WordPressu a hezky popsaný manuál. Tento článek je o push notifikacích a o možnostech tohoto komunikačního kanálu skrz webové prohlížeče.

UPDATE: 11.2.2016 – výsledky při rozeslání na můj článek přes push notifikace.

Co to je push notifikace (u mobilu)

Pokud máte v mobilu nainstalovanou aplikaci, která je používá a vy jste si ji nainstalovali, dostáváte zprávy do vašeho telefonu. Nebudu tady řešit rozdíly mezi push a pull (o tom si můžete přečíst jinde).

U iPhonu využívají aplikace push služby Applu zjednodušeně takto:

Push zpráva

To se samozřejmě používá často a je zde pro obyčejného smrtelníka problém: Musíte mít bandu programátorů, roční rozpočet menšího státu a potvrzení od Applu a “jánevímcovšechnoještě”.

Co je push notifikace (u Chromu)

A dostáváme se k jádru pudla (vždycky jsem to pořekadlo chtěl použít 🙂 ): PUSH NOTIFIKACE pro CHROME, FIREFOX, SAFARI prohlížeče. Jak to probíhá, pokud máte všechno nainstalované a nastavené z WordPressu?

  1. Napíšete článek, jako je tento
  2. V horním rohu vidíte “Send notification on publish”, které zaškrtnete
    Send notification
  3. Publikujete článek
  4. Všem, kteří potvrdili přihlášení k odběru těchto zpráv se zobrazí v tomto okně:
    Push notifikace
    …a takto vypadá na obrazovce (v pravém dolním roku):
  5. Jak vypadá push notifikace
  6. Kliknou na zprávu a tradáááá: Link vede na konkrétní článek

Jaké jsou možnosti a výhody

  • je to ON-LINE!
  • automaticky rozděluje lidi dle jazyků (tzn. zprávy můžete psát jinak pro Čechy nebo Slováky)
  • můžete poslat ihned nebo poslat podle doby přihlášení
  • můžete segmentovat (koupili produkt, před nedávnem se přihlásili apod.)
  • můžete automatizovat (zatím dost omezeně)
  • můžete dělat A/B testy
  • můžete plánovat notifikace
  • real-time statistiky
  • OneSignal má API, takže je možnost provázat např. s emailovým marketingem

Co je ale nejdůležitější? Mám v této chvíli přihlášených 14 lidí (včetně mě) a výsledky prokliků jsou super! Budu zde postupně dopisovat výsledky, tak se přihlašte k odběru mých novinek 🙂

OneSignal

UPDATE 11.2.2016: Konverze prokliků 28.9%!

Konverze u push notifikace

Proč chci SSL (https)

S tím souvisí další technikálie: Přejít co nejdříve na https. Už nikdy https://www.danielnytra.cz, ale https://www.danielnytra.cz. Hlavní výhoda je jasná: SEO a doporučení velkého bratra (čti Google.com). Vedlejší důvody popisuji níže: Jde o lepší “odchytnutí” návštěvníků stránek právě na push notifikace.

Co je potřeba udělat pro SSL certifikát

Http(s) a push notifikace

Pokud nemáte https, jste odkázáni na akci návštěvníka. U mě jsem zatím odkázán na kliknutí návštěvníka na červený zvoneček v levé spodní části obrazovky:

Onesignal: Push notifikace

Po přechodu na https je to jiné: Prohlížeč sám zahlásí, jestli návštěvník chce odebírat push notifikace! Vypadá to pak takhle:

chrome-https

Problémy s https

Je dobré zmínit, že se vyskytují i problémy s přechodem na ssl certifikát (https):

  • lajky jsou vedeny na http a tudíž po změně je “ztratíte”: Jde totiž o novou doménu. Lze to vyřešit změnou og:url u verze s https na http
  • kontrolovat, jak zamává přesměrování 301 stránek s výsledky vyhledávání (mělo by to ale být ok)
  • je nutné přenastavit některé služby (Google Search Console, OneSignal apod.)
  • kontrolovat obsah, který se stahuje z jiných služeb a převést jej na https (pokud nejde, pomůže plugin https a udělá se “umělé” přesměrování)

Závěr

Push notifikace budu dále sledovat a analyzovat. Už mám nějaké nápady, jak je zapojit do dlouhodobého marketingu (později automaticky) a prozradím to právě na mém kurzu 🙂

Co vy? Využíváte push notifikace? Máte vlastní mobilní aplikace nebo takto jako já přes Chrome, Firefox nebo Safari? Pište dolů do komentářů, kdo má zájem o další info!

14 Comments on “Push notifikace pro marketing

Filip
5.2.2016 at 10:19

Ahoj Dane,

opět skvělý článek! Určitě push notifikaci využiji. Jen moc nerozumím větě “zaplacení IP adresy u mého hostingu na C4.cz” odkaz vede na zakoupení hostingu, nikde nevidím ani zmíněnou cenu 403,-/rok. U SpaceSSL píšou, že mohu zakoupit na jakoukoliv doménu…nebo jak jsi myslel to propojení s IP? Díky 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
6.2.2016 at 9:15

Vzhledem k tomu, že SSL certifikát funguje vztažený ke konkrétní IP adrese, musí se zaplatit zvlášť. Cenu mi poslali přímo z C4 a taky nikde nejde vidět…
Normálně na hostingu je k jedné IP adrese klidně i několik desítek domén a to nejde oddělit. Proto doména při SSL musí mít svoji vlastní IP adresu.

Čau

Lukáš
9.2.2016 at 12:12

Ahoj,
pokud máme k doméně certifikát zakoupený, jaký je další postup? Také jsem moc nepobral ten krok se zakoupením domény.

Je tedy možné zavést https na celém webu a rovnou se registrovat na OneSignal a začít používat?

Díky za radu.

Daniel Nytra
9.2.2016 at 12:38

Tento týden jsem vydal článek o implementaci https.. krok po kroku: https://www.danielnytra.cz/https-a-pruda-s-prechodem/. Doufám, že pomůže.

Petr Konečný
5.2.2016 at 12:52

Zdravim,

takze OneSignal maji pristup napr. k Chrome Push Notification Service a pres nejak davat info uzivatelum Chrome? Chapu to dobre? Ale tohle je preci musi stat nejake penize. Jak to, ze davaji uzivatelum tuto sluzbu zdarma?

Nejsem z oboru, jen me to zajima.

Diky,
KONY>

Odpovědět
Daniel Nytra
6.2.2016 at 9:13

Ne, využívám to a nic neplatím 🙂 To samé Firefox a Safari… vidím statistiky přihlášení, odeslání i prokliků.

DaN

Anton Kovalenko
4.1.2017 at 11:59

Dobrý den a díky za článek. Chci se akorát zeptat jak je to s legislativou ve smyslu komerčních sdělení přes push messages ? Inspirován mnoha shopy uvažuji o implementaci i u nás na spokojenezvire.cz .

Díky za případné info

Odpovědět
Daniel Nytra
4.1.2017 at 14:10

Dobrý den, Antone,
Push notifikace musíte potvrdit a můžete odhlásit… žádný problém nevidím. Daniel

Peter
22.6.2017 at 10:15

Zdravim

mam https a napriek tomu sa mi ukazuje cervena ikona vpravo dole ;(

Odpovědět
Daniel Nytra
25.6.2017 at 13:53

Dobrý den,
toto lze v https odstranit = zakázat… pokud máte automatické potvrzení, není potřeba. Daniel

Stanislav
10.1.2018 at 11:45

Zdravím Dane,
chci se zeptat, nějakou dobu mi vrtá, jak dělá třeba Student Agency ty krásné velké push notifikace, a dnes mi od Vás taková dorazila také! Jak to děláte? Také pomocí OneSignal? Protože se mi nepodařilo rozhýbat OneSignal na našem webu, používám jiné řešení, ale to tuhle věcičku ještě neintegrovalo….
Díky za info, jestli to není tajné
Stanislav P.

Odpovědět
Daniel Nytra
12.1.2018 at 10:48

Ano, přesně tak… dají se tam přidávat velké obrázky, tlačítka a samozřejmě odkaz 🙂

Tomáš
22.10.2018 at 12:48

Díky za článek,
řešil si nějaké komplikace z pohledu strašáka GDPR? U OneSignal jsem se dočetl, že sdílejí data třetím stranám za účelem marketingu.

Pravděpodobně bude potřeba vyšší verze, ale zatím mě nepřesvědčili. Trochu s tím bojuji. 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
20.11.2018 at 12:45

Ahoj,
těch služeb je mnohem více… kdysi nic nebylo a teď je jich spousty… bohužel klesá i zásah a konverze 🙁

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *