Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Proč u vás nakupují jen 2 lidi ze 100?

trychtýř marketingu

Před pár lety bylo normální, když na vás vyskakovali reklamní bannery s možností výhry nebo rychle získaných peněz. Přesměrování jste byli na kdoví co-kam. Nejsmutnější bylo, že to fungovalo a lidé klikali, soutěžili a nakonec platili. Naštěstí je tahle dravá reklama někde za námi a doufám, že se nevrátí. Samozřejmě někde stále funguje, ale tam funguje i “Email z Afrika” s obsahem: “Já nevyrušovat vás? Získat vy majetek, ale potřebovala zálohu…” = díky za češtinu 🙂

Mnohem více je dnešní obchodování o posilování práv zákazníků a určitého oddechnutí všech (zákazníků, markeťáků i podnikatelů), že to máme za sebou… Zastavte se na 30 minut a přemýšlejte: “Jak bych přemýšlel já sám v kůži mého zákazníka?“. O tom bude tento článek.

V kůži zákazníka

Díky internetu a velkému boomu obsahového marketingu může potencionální zákazník získat spoustu informací na jedno kliknutí: Porovnávací tabulky, ohodnocení, diskuse, vblogy, blogy atd. Nezapomeňme na raketový vzestup mobilního surfování a rozhodování se o nákupu i v tramvaji (při cestě do práce).

Průměrně nakoupí 2 návštěvníci stránek ze 100. Děláte něco pro těch 98%? Mají z vašich stránek užitek nebo sklesle odejdou a za 2 týdny nakoupí jinde?

Nejlepší je vše ukázat na příkladu:

Krátká povídka: “Petr to rád EKO”

Petr H. byl na návštěvě. Byla to fakt nuda. Nic se nedělo, samé furt ty samé kecy. Zaujal ho luxusní kávovar naproti. Už je pár měsíců po škole a vydělává. Chtěl by ho!… jen ty umělohmotné kapsle. Vždyť se snaží být EKOlogický, všude to říká… to nemůže. Nedávno se pohádal v hospodě s kámošem ohledně dětských plínek na jedno použití. Ne, to nejde. Musí najít jiný způsob…

Druhý den sedí v tramvaji a myslí na kávu. Ale na TU KÁVU, ne ten dnešní turek s lógrem mezi zuby. Napadne ho, vygooglit si něco o kávě. Zadá: “Dobrá káva”. Vyběhly jen komerční stránky eshopů s velkými tlačítky “KUP TEĎ!” … on ale nechce koupit, jen hledá a zjišťuje informace. Fajn, zadává znovu “Jak udělat dobrou kávu” a výsledek je mnohem lepší. Třeba tenhle zajímavý článek… Na konci článku se proklikne na další článek a další a další. Všechny přečte jedním dechem. Najednou vidí poslední s názvem “Naplňovací kapsle pro EKO-fajn-šmekry“… SUPER! Našel něco, co hledal: Bude mít kávovar a naplňovat ho naplňovacími kapslemi. Uf.

Doma po práci znovu googluje stránku na laptopu stejnou cestou… všimne si, že ho našel mnohem rychleji než předtím…

Poznámka: Všimněte si, že Petr přes google vyhledává vícekrát. Google oproti Seznam.cz dává jiné výsledky vyhledávání podle konkrétního chování uživatele. Samozřejmě ví, že se vracíte z nerelevantních stránek a klikáte další odkazy, dokud nenajdete vašeho favorita. Pokud jste navíc na mobilu přihlášení ke svému účtu a na laptopu také, je to jasné: Favorit je příště při vyhledávání na vyšších pozicích než byl dříve! Zpátky ale do zajímavého příběhu 🙂

Pár dní to neřeší, jen se zeptá v práci kolegyňky Jany, jestli ten pracovní kávovar je v pohodě. “..ale jóóó..” – je sice z Moravy, ale chce si v Praze najít zazobaného pražáka – “…jen jsme ho museli reklamovat vííííš… dvakrát… představ si co Helena včera říkala…”. Přestane ji poslouchat. Přikyvuje a myslí na kávovar s dobrým servisem.

Večer si sedne doma k počítači a začne hledat kávovar…

Poznámka: Které stránky v této chvíli mají výhodu oproti předchozím? Ty s obsahem, protože je Petr sám pro google “označil” jako favorita. Osobní SEO zafunguje znovu a znovu. PR grafiky, logo a osobního přístupu eshopu udělají další práci

…stal se médžik: Při vyhledávání kávovaru narazí na stejné stránky na kterých před pár dny četl ty dva supr články. Úžasné. Navíc jsou ty stránky hezké a přehledné. Konečně si nepřipadá jak idiot. Napíše o radu a dostane ji rychle s osobním doporučením a fotkou kočky, která tam pracuje. Hezká tvářička…

… tady to ukončím. Asi chápete, že obsah udělal svoji práci perfektně. Samozřejmě to zde nekončí a pravidelné objednávky kávy jsou jasné. Musí ale udělat další rozhodnutí, jakou kávu koupit. Propadává se trychtýřem až ke spokojenému zákazníkovi.

Trychtýř spokojenosti

Před každým nákupem je vždy doba na rozhodování. I když jdete koupit běžné věci jako například jogurt, vždycky se zastavíte před regálem a přemýšlíte, co si vyberete. Někdy trvá rozhodování do sekundy, někdy do jednoho dne (např. pohřeb) a někdy jsou to i měsíce (např. kurzy).

Pokud pochopíte tento trychtýř, máte našlápnuto dělat marketing mnohem lépe.

Trychtýř marketingu

Co konkrétně udělat?

  1. Najděte si, co lidé nejvíce hledají ve vašem oboru (analýza klíčových slov v Google Adwords Nástroji a Seznam Sklik). Doporučuji si nainstalovat tuto vychytávku do Google Chrome – KLIKNĚTE ZDE
  2. Aktualizujte nebo vytvořte si seznamy vaší persony cílovky (konkrétní lidé jako Petr), ať pochopíte jak jim to v mozku funguje
  3. Podle klíčových slov a cílových skupin dělejte kvalitní obsah: Napište články, udělejte videa, vytvořte podcast
  4. Pokud máte eshop, dejte do související kategorie informace o vytvořených článcích. Zviditelníte je pro nerozhodnuté potencionální klienty a pomůžete si v pozicích u vyhledávačů.
  5. Dejte o obsahu vědět přes sociální sítě a na vaši databázi kontaktů (emailem). Víte o tom, že i rozeslání vašeho emailu pomůže nepřímo SEO?
  6. Sledujte odezvu: Pokud to lidi bude hodně zajímat, vytvořte pro tento obsah samostatnou reklamní kampaň např. na Facebooku a zaměřte se na kanál, který je nejlepší pro získávání nových klientů.
  7. Sledujte v Google Analytics pro jednotlivé kanály plnění cílů: Návštěvnost, opakované přístupy, přihlášení do zpravodaje, nákupy. Nezapomínejte ale na to, že měří dost nepřesně a přiřazuje 100% výsledek poslednímu kanálu před nákupem (tzv. Poslední interakce). Vy ale již víte, že návštěvník stránky na vás přišel z různých zdrojů, než nakoupil. Proto je férovější tzv. Lineární interakce.
    Doporučuji používat atribuční model v Google Analytics:
    Atribuční model v Google Analytics
  8. Nastavte si automatizaci prodeje, ať vše nemusíte dělat manuálně. Upselling je dost často podceňován. Ideální je pro to activecampaign, kde máte všechny informace o uživatelích na jednom místě.

Závěr

Co máte na stránkách připravené vy pro nenakupující? Nemáte je připravené pouze pro kupující? Používáte pro jednotlivé prvky A/B testování? Pište do komentářů níže!

2 Comments on “Proč u vás nakupují jen 2 lidi ze 100?

Helena
3.5.2015 at 8:24

Skvělý článek. Jen jsem někdy zmatená,někde se píše že zákazníkům se nechce číst na webovkách,že chtějí jen informace,někde ,že číst chtějí. Tak jak to je? Děkuji.

Odpovědět
Daniel Nytra
3.5.2015 at 9:05

Dobrý den Heleno,
je to o kvalitním obsahu, formě v jaké to podáte a kdo to má číst (persona cílovky). Například ženy na mateřské dovolené obecně raději čtou delší texty v porovnání s podnikatelem, který nemá čas a miluje odrážky.

V obsahu (článek, video, podcast) je nejdůležitější dát to nejzajímavější na začátek, ať návštěvníky obsah zaujme (včetně titulku). Např. v kategorii je dobré dát nad výpis produktů odkazy na článek s radami a jasnou informaci, že pomůžete s výběrem. Pod kategorii můžete dát texty pro nerozhodnuté návštěvníky.
Obecně je na internetu spousta omáček a velice málo užitečných informací…proto jsou vyhledávače.

Pokud si založíte ke komerčnímu projektu blog s opravdu perfektním obsahem, máte perfektní start… Můžete potom z obsahu: rozhovor, vtipný článek apod., odkazovat na komerční produkt, přičemž nezasáhnete na prodejní stránce do rozhodovacího procesu nakupujících 🙂

P.S.: Nikdy nepište texty „pro vyhledávače“ a nepřemýšlejte nad procentem klíčových slov v textu!!! Je to blbost. Pište pro vaši personu cílovky, aby ji to zaujalo/pomohlo/pobavilo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *