Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Jak začít vydělávat jako partner affiliate programu

O affiliate/provizní programu se píše a mluví z 99% v souvislosti s provozovatele eshopu: Nastavení affiliate systému, jak shánět partnery, jak s nimi komunikovat atd. Co ale samotní partneři: webmasteři, facebookový nadšenci nebo majitelé kupónových webů? Tento článek se zabývá affiliate systémem z té druhé strany: Jak z něj můžou partneři vydělat co nejvíce.

Toto je čtivo i pro majitele eshopů a prodejních stránek, kteří koketují s myšlenkou affiliate programu! Článek obsahuje spoustu důležitých bodů, na které je dobré si dát pozor, protože právě o partnery zde jde.

JUPÍ… mám vlastní affiliate

Na začátku května 2015 jsem rozjel vlastní affiliate program pro prodej mého internetového kurzu o marketingu a později i pro vlastní online aplikace související s marketingem. Více informací ZDE. U všech příkladů a tipů budu proto psát, jak jsem to vyřešil.

Může vydělávat i člověk bez živnostňáku

Spousta lidí neví, že si takto můžou vydělat peníze a nemít živnostenský list. Je to možné pomocí dohody (podepsání smlouvy) mezi provozovatelem prodejních stránek a partnerem. Ne všechny affiliate systémy to nabízí, ale stačí se zeptat a uvidíte 🙂 Já osobně si myslím, že je to ideální příležitost, jak pomoct svým známým s dobrým produktem a zároveň za váš čas být odměněn.

Samozřejmě nemusíte mít webové stránky. Stačí email nebo Facebook… o tom ale více v dalších odstavcích.

Pozn.: V mém případě si může partner vydělat z 1 úspěšného doporučení 2.023,- Kč. Stačí ho poslat někomu, kdo se trápí s marketingem. Smlouvu mám připravenou.

Landing page pro partnery

Affiliate program by měl být vnímán majiteli eshopů jako další služba. Nabízí na ní spolupráci obchodním partnerům, kteří za ně budou prodávat. Proč je ale v ČR většina takových stránek tak škaredá a nepřehledná? Takto dává majitel eshopu jasně najevo, že to pro něj není důležité.

Co by měla landing page pro získávání partnerů obsahovat:

  • Hlavní je, ať je příjemná, hezká a přehledná
  • Nahoře nejdůležitější informace jednoduše a srozumitelně:
    • Kolik partneři vydělají (ideálně červeně a tučně).
      Pozn.: U mě je to 35% (tzn. 2.023,- Kč za 1 kurz z každého prodeje pro vás).
    • Je provize i pro subpartnera? …a kolik?
      Pozn.: Subpartner je partner, který se registruje již přes nějakého dřívějšího partnera. Nabízím provizi 10% z provize vámi přivedeného partnera (tzn. 10% z 2.023,- Kč je 202,- Kč za schválený prodej). Provize se samozřejmě nebere z provize partnera, ale je navíc.
    • Máte cookies déle než např. 30 dní, což je standard? Je to důvod také zmínit.
      Pozn. Nastavil  jsem 6 měsíců
  • Je důležité dát odkaz na stránky, kde produkty prodáváte.
  • Jednoduché info o programu
  • Postup pro začátečníky s jasně viditelným odkazem na: Registrujte se ZDE
    Jak se registrovat
  • Znovu zmínit všechny výhody:
    • kolik partner vydělá a může přivést subpartnery? Kolik vydělá z nich?
    • cookies – důležitý parametr
    • je web responzivní?
    • jaká je cílovka?
    • je nějaká sezónnost produktů? Jakých a kdy?
    • profesionalita: Dělá majitel eshopů např. A/B testování?
    • má systém dynamické bannery, které se sami mění v příslušné velikosti?
    • jaké formáty systém nabízí: Bannery, texty do emailů, odkazy
    • velikost výplaty pro partnery a další podmínky
      Pozn.: Vyplácím už při první schválené provizi
    • jaký je používaný software nebo affiliate síť?
      Pozn.: Používám affilbox.cz s kterým jsem hodně spokojený: Levný a s veškerým komfortem pro partnery.
    • ideální je zde číst i o budoucích plánech
    • lze být partnerem bez živnostenského listu?
      Výhody affiliate systému
  • Něco navíc… např. popis nejefektivnějšího druhu prodeje pro partnery:
    Nákupní cyklus
  • Dole odkaz na manažera partnerského programu a obchodní podmínky pro partnery (zase přehledně sepsané s aktualizovaným datem)

Jak prodávat jako partner

Vyzkoušel jsem si na vlastní kůži různé druhy prodejů na různé druhy produktů: PPC kampaně přímo (pokud jsou povolené), prodej přes článek a blog, prodej přes facebook apod. Nejefektivněji vyšla cestaje ta, která stojí hlavně váš čas:

  1. Vybudování databáze kontaktů pro daný obor: Pokud chcete prodávat jiný produkt, musí vám lidé důvěřovat
  2. Ideálně: Vytvořte si pro každý produkt nebo skupinu produktů webovou stránku
  3. Pokud zapojíte PPC reklamu, posílejte přes vaše doporučující stránky. Lidé, kteří si produkt nekoupí, se mohou registrovat do vaší databáze kontaktů. Nezapomínejte na to, že průměrně nakoupí pouze 2 lidé ze 100! PPC kampaň si pořádně finančně propočítejte!
  4. Posílejte nenásilně upozornění přes email. Ideální je P.S. v patičce s odkazem.
    Např.: Pošlete email s novým článkem a v P.S. informaci o zajímavém produktu
  5. Pokud je cookies prodávajícího dlouhodobý (např. několik měsíců), může se stát, že se přes vás člověk proklikne a koupí např. přes email až za 4 měsíce. Jde o vybudování vztahu a nákupní cyklus někdy trvá dny, týdny i měsíce…
  6. Vytvořte si remarketingové publikum na vaši doporučovací stránku. Bude se hodit pro reklamu v obsahové síti (bannery apod.)
  7. Přes facebook, google+ a twitter můžete také poslat známým a přátelům váš odkaz s doporučením. Pokud vás znají a zajímá je to, přinejmenším se prokliknou. Zde můžete posílat napřímo odkaz na stránky prodávajícího s vašim odkazem.

Celá tato cesta (marketing) je o vybudování vztahu, komunikaci a následném prodeji. Pokud si vybudujete databázi kontaktů, můžete jim nabízet opakovaně z různých affiliate/partnerských programů. Např.:

  • můj internetový kurz o marketingu
  • pak napsat článek o tom, že se můžou sami registrovat a vydělávat: Získáte subpartnery, kteří budou “vydělávat za vás”
  • jiný affiliate program s nástrojem pro marketing
  • atd…

Komunikace

Registrací a nasazením nic nekončí. Vyzkoušejte si reakce manažera affiliate programu a napište mu. Pokud to myslí vážně, odpoví “na úrovni” a rychle.

Závěr

Prodávali jste už někdy jiný produkt? Jak se vám to osvědčilo? Vydrželi jste nebo jste to vzdali po pár týdnech?

9 Comments on “Jak začít vydělávat jako partner affiliate programu

Lýdie P.
10.5.2015 at 20:25

Zdravím,

a děkuji za článek. Vždycky jsem si myslela, že se affiliate partnerem můžu stát jenom, pokud si pořídím živnostenský list. Ale jak vidím, ono to záleží asi spíše na domluvě. Rozhodně máte pravdu v tom, že člověk za zeptání nic nedá. Takže ještě jednou Vám děkuji za pěkný článek a popřeji Vám hezký večer.

Odpovědět
Daniel Nytra
10.5.2015 at 22:43

Dobrý den Lýdie,
většina provozovatelů affiliate programů jsou rádi za další partnery, takže se doporučuji zeptat 🙂

Hezký večer i vám!

Petr
26.11.2015 at 20:00

Zdravím,
chtěl jsem se zeptat zda nevíte jak je to s Affil spoluprací s cest.webem Agoda. Začal jsem provozovat malý cest.web, zatím ne příliš navštěvovaný, ale postupně se zvětšuje. Na web jsem nasadil odkazy od Agody na bookování hotelů, sem tam nějaká objednávka, žádné velké zisky, jen to zkouším. Ale chtěl bych se zeptat zda je nutné pro provozování takové spolupráce tedy booking hotelů mít živn.list. či být ještě přihlášen k DPH.

Děkuji za odpověd.
Petr

Odpovědět
Daniel Nytra
4.12.2015 at 19:36

To bohužel nevím. Proč se nezeptáte jich?

Velká bota
16.7.2016 at 21:53

Jestliže chceš mít Affil booking.com – je nutné mít Ičo a Dič. (plátce DPH, nebo identifikovana-osoba) – faktura jde do Holandska.

Odpovědět
Daniel Nytra
19.7.2016 at 15:55

Díky za upřesnění… ono mimochodem být plátce DPH a zároveň mít tarif není taky úplně k zahození 🙂

Petr
22.8.2016 at 18:40

Velká bota: Jo díky, ale ptal jsem se na Agoda. Agoda má sídlo v Singapuru. Nicméně dostal jsem odpověd i z fin.úřadu a i když prý fakturuji za zprostředkování služby formou aff.textového odkazu na webu na společnosti se sídlem v Asii, musím prý být registrován jako osoba identifik. k DPH.

Odpovědět
Petr
20.11.2016 at 22:26

Tak změna – bohužel na fin. úřadě neměli zcela pravdu. Po poradě s daňovým poradcem který se orientuje na 3.svět, není nutné být registrován jako osoba identifik.k DPH, pokud fakturujete do Singapuru, Vietnamu, Thajska, atd…za affiliate marketing na webu. Doplňuji jen kdyby toto někdo četl.

Daniel Nytra
27.11.2016 at 17:15

Díky moc! Daniel

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *