Close

Jak začít vydělávat jako partner affiliate programu

O affiliate/provizní programu se píše a mluví z 99% v souvislosti s provozovatele eshopu: Nastavení affiliate systému, jak shánět partnery, jak s nimi komunikovat atd. Co ale samotní partneři: webmasteři, facebookový nadšenci nebo majitelé kupónových webů? Tento článek se zabývá affiliate systémem z té druhé strany: Jak z něj můžou partneři vydělat co nejvíce.

Toto je čtivo i pro majitele eshopů a prodejních stránek, kteří koketují s myšlenkou affiliate programu! Článek obsahuje spoustu důležitých bodů, na které je dobré si dát pozor, protože právě o partnery zde jde.

JUPÍ… mám vlastní affiliate

Na začátku května 2015 jsem rozjel vlastní affiliate program pro prodej mého internetového kurzu o marketingu a později i pro vlastní online aplikace související s marketingem. Více informací ZDE. U všech příkladů a tipů budu proto psát, jak jsem to vyřešil.

Může vydělávat i člověk bez živnostňáku

Spousta lidí neví, že si takto můžou vydělat peníze a nemít živnostenský list. Je to možné pomocí dohody (podepsání smlouvy) mezi provozovatelem prodejních stránek a partnerem. Ne všechny affiliate systémy to nabízí, ale stačí se zeptat a uvidíte 🙂 Já osobně si myslím, že je to ideální příležitost, jak pomoct svým známým s dobrým produktem a zároveň za váš čas být odměněn.

Samozřejmě nemusíte mít webové stránky. Stačí email nebo Facebook… o tom ale více v dalších odstavcích.

Pozn.: V mém případě si může partner vydělat z 1 úspěšného doporučení 2.023,- Kč. Stačí ho poslat někomu, kdo se trápí s marketingem. Smlouvu mám připravenou.

Landing page pro partnery

Affiliate program by měl být vnímán majiteli eshopů jako další služba. Nabízí na ní spolupráci obchodním partnerům, kteří za ně budou prodávat. Proč je ale v ČR většina takových stránek tak škaredá a nepřehledná? Takto dává majitel eshopu jasně najevo, že to pro něj není důležité.

Co by měla landing page pro získávání partnerů obsahovat:

  • Hlavní je, ať je příjemná, hezká a přehledná
  • Nahoře nejdůležitější informace jednoduše a srozumitelně:
    • Kolik partneři vydělají (ideálně červeně a tučně).
      Pozn.: U mě je to 35% (tzn. 2.023,- Kč za 1 kurz z každého prodeje pro vás).
    • Je provize i pro subpartnera? …a kolik?
      Pozn.: Subpartner je partner, který se registruje již přes nějakého dřívějšího partnera. Nabízím provizi 10% z provize vámi přivedeného partnera (tzn. 10% z 2.023,- Kč je 202,- Kč za schválený prodej). Provize se samozřejmě nebere z provize partnera, ale je navíc.
    • Máte cookies déle než např. 30 dní, což je standard? Je to důvod také zmínit.
      Pozn. Nastavil  jsem 6 měsíců
  • Je důležité dát odkaz na stránky, kde produkty prodáváte.
  • Jednoduché info o programu
  • Postup pro začátečníky s jasně viditelným odkazem na: Registrujte se ZDE
    Jak se registrovat
  • Znovu zmínit všechny výhody:
    • kolik partner vydělá a může přivést subpartnery? Kolik vydělá z nich?
    • cookies – důležitý parametr
    • je web responzivní?
    • jaká je cílovka?
    • je nějaká sezónnost produktů? Jakých a kdy?
    • profesionalita: Dělá majitel eshopů např. A/B testování?
    • má systém dynamické bannery, které se sami mění v příslušné velikosti?
    • jaké formáty systém nabízí: Bannery, texty do emailů, odkazy
    • velikost výplaty pro partnery a další podmínky
      Pozn.: Vyplácím už při první schválené provizi
    • jaký je používaný software nebo affiliate síť?
      Pozn.: Používám affilbox.cz s kterým jsem hodně spokojený: Levný a s veškerým komfortem pro partnery.
    • ideální je zde číst i o budoucích plánech
    • lze být partnerem bez živnostenského listu?
      Výhody affiliate systému
  • Něco navíc… např. popis nejefektivnějšího druhu prodeje pro partnery:
    Nákupní cyklus
  • Dole odkaz na manažera partnerského programu a obchodní podmínky pro partnery (zase přehledně sepsané s aktualizovaným datem)

Jak prodávat jako partner

Vyzkoušel jsem si na vlastní kůži různé druhy prodejů na různé druhy produktů: PPC kampaně přímo (pokud jsou povolené), prodej přes článek a blog, prodej přes facebook apod. Nejefektivněji vyšla cestaje ta, která stojí hlavně váš čas:

  1. Vybudování databáze kontaktů pro daný obor: Pokud chcete prodávat jiný produkt, musí vám lidé důvěřovat
  2. Ideálně: Vytvořte si pro každý produkt nebo skupinu produktů webovou stránku
  3. Pokud zapojíte PPC reklamu, posílejte přes vaše doporučující stránky. Lidé, kteří si produkt nekoupí, se mohou registrovat do vaší databáze kontaktů. Nezapomínejte na to, že průměrně nakoupí pouze 2 lidé ze 100! PPC kampaň si pořádně finančně propočítejte!
  4. Posílejte nenásilně upozornění přes email. Ideální je P.S. v patičce s odkazem.
    Např.: Pošlete email s novým článkem a v P.S. informaci o zajímavém produktu
  5. Pokud je cookies prodávajícího dlouhodobý (např. několik měsíců), může se stát, že se přes vás člověk proklikne a koupí např. přes email až za 4 měsíce. Jde o vybudování vztahu a nákupní cyklus někdy trvá dny, týdny i měsíce…
  6. Vytvořte si remarketingové publikum na vaši doporučovací stránku. Bude se hodit pro reklamu v obsahové síti (bannery apod.)
  7. Přes facebook, google+ a twitter můžete také poslat známým a přátelům váš odkaz s doporučením. Pokud vás znají a zajímá je to, přinejmenším se prokliknou. Zde můžete posílat napřímo odkaz na stránky prodávajícího s vašim odkazem.

Celá tato cesta (marketing) je o vybudování vztahu, komunikaci a následném prodeji. Pokud si vybudujete databázi kontaktů, můžete jim nabízet opakovaně z různých affiliate/partnerských programů. Např.:

  • můj internetový kurz o marketingu
  • pak napsat článek o tom, že se můžou sami registrovat a vydělávat: Získáte subpartnery, kteří budou “vydělávat za vás”
  • jiný affiliate program s nástrojem pro marketing
  • atd…

Komunikace

Registrací a nasazením nic nekončí. Vyzkoušejte si reakce manažera affiliate programu a napište mu. Pokud to myslí vážně, odpoví “na úrovni” a rychle.

Závěr

Prodávali jste už někdy jiný produkt? Jak se vám to osvědčilo? Vydrželi jste nebo jste to vzdali po pár týdnech?

11 Comments on “Jak začít vydělávat jako partner affiliate programu

Lýdie P.
10.5.2015 at 20:25

Zdravím,

a děkuji za článek. Vždycky jsem si myslela, že se affiliate partnerem můžu stát jenom, pokud si pořídím živnostenský list. Ale jak vidím, ono to záleží asi spíše na domluvě. Rozhodně máte pravdu v tom, že člověk za zeptání nic nedá. Takže ještě jednou Vám děkuji za pěkný článek a popřeji Vám hezký večer.

Odpovědět
Daniel Nytra
10.5.2015 at 22:43

Dobrý den Lýdie,
většina provozovatelů affiliate programů jsou rádi za další partnery, takže se doporučuji zeptat 🙂

Hezký večer i vám!

Petr
26.11.2015 at 20:00

Zdravím,
chtěl jsem se zeptat zda nevíte jak je to s Affil spoluprací s cest.webem Agoda. Začal jsem provozovat malý cest.web, zatím ne příliš navštěvovaný, ale postupně se zvětšuje. Na web jsem nasadil odkazy od Agody na bookování hotelů, sem tam nějaká objednávka, žádné velké zisky, jen to zkouším. Ale chtěl bych se zeptat zda je nutné pro provozování takové spolupráce tedy booking hotelů mít živn.list. či být ještě přihlášen k DPH.

Děkuji za odpověd.
Petr

Odpovědět
Daniel Nytra
4.12.2015 at 19:36

To bohužel nevím. Proč se nezeptáte jich?

Velká bota
16.7.2016 at 21:53

Jestliže chceš mít Affil booking.com – je nutné mít Ičo a Dič. (plátce DPH, nebo identifikovana-osoba) – faktura jde do Holandska.

Odpovědět
Daniel Nytra
19.7.2016 at 15:55

Díky za upřesnění… ono mimochodem být plátce DPH a zároveň mít tarif není taky úplně k zahození 🙂

Petr
22.8.2016 at 18:40

Velká bota: Jo díky, ale ptal jsem se na Agoda. Agoda má sídlo v Singapuru. Nicméně dostal jsem odpověd i z fin.úřadu a i když prý fakturuji za zprostředkování služby formou aff.textového odkazu na webu na společnosti se sídlem v Asii, musím prý být registrován jako osoba identifik. k DPH.

Odpovědět
Petr
20.11.2016 at 22:26

Tak změna – bohužel na fin. úřadě neměli zcela pravdu. Po poradě s daňovým poradcem který se orientuje na 3.svět, není nutné být registrován jako osoba identifik.k DPH, pokud fakturujete do Singapuru, Vietnamu, Thajska, atd…za affiliate marketing na webu. Doplňuji jen kdyby toto někdo četl.

Daniel Nytra
27.11.2016 at 17:15

Díky moc! Daniel

Jiří Daněk
2.2.2019 at 22:00

Dobrý den, všimnul jsem si Vašeho komentáře v diskuzi o affilaite.
Děkuji za to, co děláte a jste skvělý!

Je zapotřebí vlastnit živnostenský list, pokud se rozhodnu být affiliate partnerem? Popř. co je potřeba si vyřidt?

jak je to prosím s cookies, jak to vypadá prosím v praxi?

1.mám webovou stránku, kde se navštěvník proklikně z mého affil linku na web bookingu – znamená to, že provize se mi jako partnerovi přepočte pouze v případě, když navštěvník hned koupí? Co když ze stránek odejde a nakoupí až za pár hodin nebo za 3 dny?

2. Píšu blog o Moravě a do textů budu vkládat linky na hotely v loaklitách s doporučením.

Je legální, když pod texty umístím linky z youtube (videa, která už někdo natočil) popř. jestli je mohu t yotube stáhnout a upravit, s tím, že uvedu autora videa na konec videa. (na youtube je přeci dali aby byli veřejné)

3. Jak moc efektivně vnímáte nápad o tom, že bych texty největších skvostů přeložil z češtiny do angličtiny a Moravu tak propagoval i v zahraničí?

Děkuji za odpověď a přeji krásný den

Odpovědět
Daniel Nytra
13.2.2019 at 19:30

Dobrý den, Jiří,
ideálně, když se zeptáte vždy u affiliate partnera.
add 1/ záleží na nastavení programu, ale většinou je 30 dní
add 2/ ano, nebojte se 🙂
add 3/ ideálně, pokud budete cílit na expaty.. nevím, kolik turistů zvládne více než Prahu a Kutnou horu.

Živnostenský list nepotřebujete, většinou se to dělá na smlouvu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *