Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty emaily, ale pouze telefonní čísla. Je nutné automatizovat upozorňující zprávy o pravidelném servisu: Tzn. Každý člověk dostane v ten správný den zprávu o tom, že by si měl domluvit servis svého komínu.

Nejdříve jsme přemýšleli, jak z lidí dostat emaily… potom jsme přemýšleli, kolik by stálo naprogramování propojení systémů a jestli při přechodu někam jinam nebude problém…. a pak nás napadla super věc: Posílání SMSek přes email!

Tento článek je o možnostech propojení nástrojů: SMS brányActivecampaign.com. Výsledkem je zasílání personalizovaných SMSek (červené části SMSky se mění podle člověka, kterému se SMSka doručí). Toto je návrh na SMSku:

“Dobrý den p. Nováku, je čas na pravidelný servis vašeho komínu! Částka bude stejná jako minulý rok: 890,- Kč s DPH. Prosím, zavolejte nám pro dohodnutí termínu. Díky moc. Michal Pechlát – www.kominy-pechlat.cz”.

SMS brána – příprava

Vybral jsem SMS bránu, kterou mám vyzkoušenou na jiných projektech, ale bude to fungovat i na jiném podobném systému. Podmínky odeslání:

  • Tvar “emailu”, kam se zpráva pošle: [cislo]@sms.smsbrana.cz
  • Předmět emailu: Text sms
  • Musíte si povolit email(y), z kterých je možné přijímat v administraci sms brány (např. sms@kominy-pechlat.cz). Jedná se o zabezpečení:
    Smsbrana: Nastavení zabezpečení

    • Text zprávy: Heslo, které si zadáte do sms brány
    • Omezení na odeslání SMSek (denní a měsíční)
  • Nastavíte si telefon, který se podstrčí při odesílání (jako, že se poslala smska z něj). Lidé tak budou rovnou volat na číslo, z kterého SMSka přišla!
    Smsbrana: Autorizace mobilu nebo pevné linky

…tento nástroj je nastavený, jdeme na druhý.

Activecampaign.com – příprava

Stejně jako u sms brány, můžete i zde používat jakýkoliv jiný emailový systém (Mailchimp, smartemaling apod.). Důležité je, aby uměl:

  • vkládat políčka do předmětu emailu (personalizovat předmět emailu)
  • kampaně na základě data (např. 15.4.2016)
  • rozhodovat se, pokud některé políčko chybí (oslovení, částka apod.)

Zde je potřeba importovat seznam lidí a napojit jej pro zjištění vokativu (oslovení) na moji aplikaci zdarma ChytryStart.cz.

Budete mít importované kontakty, které budou vypadat takto:

  • Jméno: “Petr
  • Příjmení: “Novák
  • Email: “775634567@sms.smsbrana.cz
  • Oslovení příjmením: “Nováku” (nové políčko)
  • Oslovení – pohlaví: “p.” (nové políčko)
  • Částka k servisu: “890,- Kč(nové políčko)

…bude to pak vypadat nějak takto:

Activecampaign: Nastavení nových políček

Activecampaign – nastavení kampaní

Kampaně budou zatím dvě: První lidem, u kterých víme částku na servis a druhá lidem u kterých tuto částku nevíme.

  1. Vytvoříme první novou kampaň pro všechny, kteří mají u sebe napsanou částku na servis: Activecampaign: Nová
  2. Vybereme segment: “Mají vloženou u sebe částku”:
    Activecampaign: Segmentace
    a vybereme, co potřebujeme:
    Activecampaign: Segmentace 2
  3. Vybereme textovou šablonu:
    Activecampaign: Textová šablona
  4. Napíšeme text do předmětu (jde kdykoliv změnit později), jen vložíme políčka, která jsme si připravili: Oslovení – pohlaví: %CH_TITLE%, oslovení příjmením: %CH_LNAME_V% a částku pro servis: %STKA_SERVISU%:
    Activecampaign: Předmět
    Activecampaign: Předmět
  5. Vložíme heslo do těla emailu:
    Activecampaign: Heslo od SMSbrany
  6. Otestujeme v posledním kroku na email:
    Activecampaign: Test emailu
  7. ..a přišlo v pořádku na email:
    Activecamapign: Test SMS
  8. potom smsku:
    Activecampaign: Posílání smsek
  9. Vše dorazilo v pořádku:
    SMSka s personalizací

…to je vše 🙂 Stačí pak jen založit ještě jednu kampaň se segmentem lidí, kde jejich políčko s cenou neobsahuje slovo: “Kč” a dle toho pozměnit text.

Tím to nekončí

Vidíte ty možnosti, pokud budete mít podobné zprávy?

  • provázání přístroje s activecampaign (je možné se prokliknout přímo v mobilu)
  • posílání gratulací a dalších neprodejních smsek
  • kontaktování na základě pohybu člověka na vašich stránkách (skrz mobil) – toto zvládne activecampaign levou zadní 🙂

..a nesporné výhody:

  • můžete kdykoliv odejít od smsbrana.cz
  • můžete kdykoliv odejít od activecampaign.com
  • neprogramovalo se! Tzn. může se to rozjet během 1 dne bez schvalování projektové dokumentace pro programátory 🙂

Závěr

…a co vy? Používáte smsky s oslovením? Používáte activecampaign.com na rozesílání smsek nebo opravdu cvakáte texty do mobilu? Napište mi to do komentářů níže:

10 Comments on “SMS automaticky a s oslovením klienta

Pechlát Michal
14.4.2016 at 12:51

Nejdříve jsme přemýšleli, jak z lidí dostat emaily… potom jsme přemýšleli, kolik by stálo naprogramování propojení systémů a jestli při přechodu někam jinam nebude problém…. a pak nás napadla super věc: Posílání SMSek přes email!

Vážený Danieli, jako vždy klobouk dolů před Vaší skromností, to nenapadlo NÁS, ale VÁS 😉

opět jen další cihla ve Vašem mrakodrapu důvěry, lidskosti a profesionality! Díky za to, že jsem Vás potkal.

Odpovědět
Daniel Nytra
14.4.2016 at 12:57

Dobrý den Michale,
úplně se červenám 🙂 Děkuji moc a velice si vážím toho, že pro vás můžu pracovat a zároveň s vámi u kafe “normálně” pokecat 🙂

Tomáš
14.4.2016 at 13:04

Dobrý den,

nevěděl byste o nějakém řešení, jak posílat meěíčně tisíce-desetitisíce vyžádaných sms, ale aby to nezruinovalo rozpočet. Při ceně 0,5Kč+ je to pořád drahé řešení.

Děkuji

Odpovědět
Daniel Nytra
14.4.2016 at 18:14

Dobry den Tomasi, nekdo ma nastavenou vlastni simku (tzv. SIM hosting) s neomezenym tarifem u spolecnosti, ktere sms brany provozuji… muzete to zkusit se s nimi domluvit.

… a ja pripravuji vychytavku s activecampaign, protoze je samozrejme moznost mit u uctu jak email, tak telefon 🙂

Tomas
15.4.2016 at 1:46

Dekuji za odpoved.

Bohuzel operatori blokuji jakykoliv pokus o strojove odesilani na neomezenych sms, takze je to docela problem.

Odpovědět
Daniel Nytra
15.4.2016 at 21:25

Nevím, jak to Tomáši myslíte? Občas posílám přes smsbranu pro jednoho klienta stovky smsek jeho registrovaným klientům a bez problémů vše projde… Co ta personalizace, nepomohlo by to? Takto by nebyly SMSky stejné…

Ivona Nozarová
15.4.2016 at 13:45

Díky za skvělý článek a ochotu podělit se o tento skvělý nápad.

Odpovědět
Daniel Nytra
15.4.2016 at 21:20

Dobrý den Ivono, není zač a já děkuji za komentář 🙂

Tomáš
25.4.2016 at 18:43

Zdravím, mohu se zeptat přes jakého operátora posíláte? My potřebujeme posílat v řádu tisíců a spíše desetitisíců a to už je pak problém.
Personalizace nepomůže, to máme odzkkoušené. Kdo to hlídá je Vodafone. Tzv. neomezený tarif není neomezený, ani žádný nepsaný limit. A bude hůř, všichni operátoři to zatím neřešili, ale situace se mění.

Díky

Odpovědět
Daniel Nytra
17.5.2016 at 19:59

Dobrý den Tomáši,
posílá se to přes smsbranu (jak je v článku napsané).. tzn. přes žádného operátora. Navíc, pokud by se to rozesílalo dynamicky v závislosti na datumu, tak je to pád smsek za týden, takže nevidím žádný problém.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *