Close

Prodej e-booku nebo kurzu s minimálními náklady… a co dělat s MOSS a EU

UPDATE (13.1.2014 ve 21:40): Díky evropským a českým úředníkům začala být od 1.1.2015 konečně sranda pro prodejce e-booku, kurzu, digitálních fotek, webhostingů apod.: Platba DPH v zemi pobytu nakupujícího (nepodnikající osoba) nebo MOSS + jednoznačně určit místo nakupujícího z IP adresy, SIM karty nebo bankovního účtu. Přidal jsem další odstavec o tomto neuvěřitelně nesmyslném nařízení.


Moje Lucka připravuje k prodeji E-Book o cestování. Rozhodl jsem se jí vytvořit systém pro prodej doslova „za hubičku“ 🙂 .

Info-podnikání už v ČR zdomácnělo a můj popis systému se dá použít i pro prodej internetových seminářů. Jestli ale chcete prodávat informace přes internet, je to práce jako každá jiná: Pasivní příjem neexistuje! Ne! Nic! Nebude!

…navíc je potřeba si uvědomit, že se platí měsíční platby za poskytování nástrojů + za reklamu (PPC apod.)! To nikdo z koučů info-podnikatelů nezmíní a není to zrovna málo.

Info-podnikatel: Můžete ušetřit tisíce korun měsíčně díky tomuto článku!

Systémy, které existují

V ČR moc systémů pro tento druh prodejů nenajdete. Vše se točí kolem Davida Kirše (Smartemailing.cz, FAPI.cz, Affilbox.cz, MioWeb.cz). Nic proti němu, sám jsem podnikl Cestu pravého muže a můžu jen doporučit. Vyšší měsíční platby jsou v těchto systémech za rychlé zřízení, jednoduchost, přehlednost. Alternativa neexistuje. Nepočítám Optimizepress, protože GoPay v něm jednoduše jde pouze díky FAPI.

Udělejme si jednoduchou studii prodeje E-Booku:

  • Cena E-booku je 390,- Kč
  • Použiji PPC reklamu na prodejní stránku
    • CPC je 4.50,-
    • konverze nákupu 2%
    • 6% se registrují do emailové databáze (exit poup okno)
    • 20 Kč výnos z každého emailu v databázi v budoucnu

Použil jsem super-čupr excelovskou tabulku pro výpočet nákladů kampaně z minulého článku. Počítám náklady na marketingové nástroje a PPC kampaň. Náklady jsou počítané pro šul-nul: Chci vypočítat počet prodejů E-Booku, aby se neprodělalo.

Zde je ukázka výpočtu „Začátečníka (100 emailů)“ – viz. tabulka pod obrázkem:

Počítání nákladů

Začátečník
(100 emailů)
Pokročilí
(1000 emailů)
Profík
(15.000 emailů)
MioWeb 5.990,- 5.990,- 5.990,-
FAPI 375,-/měsíc 975,-/měsíc 975,-/měsíc
Smartemailing 1.490,-/rok 4.900,-/rok 29.900,-/rok
Affilbox 4.990,-/rok 4.990,-/rok 4.990,-/rok
Nástroje (náklady) 1.414,-/měsíc 2.298,-/měsíc 4.382,-/měsíc
Náklady celkem,
pro šul-nul
 3.349,-/měsíc  5.448,-/měsíc 10.370,-/měsíc 
Počet prodejů,
pro šul-nul
 9x/měsíc  14x/měsíc  27x/měsíc

Alternativa pro Lucku

Nesnáším nesmyslné měsíční paušály. Mnou navržený systém je jiný:

  • Neomezené množství prodaných E-Booku a seminářů
  • Neomezené množství vydaných faktur
  • Možnost napojit na MailChimp, ActiveCampaign, Aweber nebo MailPoet apod.
  • Vše máte u sebe pod kontrolou. Nejste na nikom závislý a pokud se vám znelíbí poskytovatel webhostingu, prostě se sbalíte do zálohy a přestěhujete se jinam.
  • Možnost prodeje E-booku i seminářů (dokonce i pravidelné platby)
  • Možnost platby GoPay (takže klidně i přes SMSky)
  • Možnost dalších jazykových variant neomezeně (en, de, fr …)
  • Zajištění jednoduché ochrany E-Booku před vystavením na uloz.to 🙂
  • Možnost nastavit automatické platby (měsíční, roční apod.)
  • Můžete využívat zároveň tzv. cross-sely po prodeji hlavního produktu: Trička, CD, Affiliate prodeje
  • Jiný affiliate sytém: Affiliate systém od AffilBoxu mám rád. Chtěl jsem ale oťuknout něco jiného.
  • Je to teoretický příklad, který budu dávat teprve dokupy… takže pokračování za týden
  • Řeší MOSS + DPH a prodeje virtuálních produktů do zemí EU!

Nevýhody:

  • Musíte si s tím více „pohrát“ = složitější nastavení
  • Některé věci jsou v angličtině
    (pokud chcete překlady, napište do komentářů)

Technické parametry mého návrhu:

Náklady na marketing jsou stále stejné: CPC je 4.50,- Kč.

Začátečník
(100 emailů)
Pokročilí
(1000 emailů)
Profík
(15.000 emailů)
Webhosting 15,-/měsíc 15,-/měsíc 15,-/měsíc
Fakturoid 160,-/měsíc 160,-/měsíc 160,-/měsíc
MailPoet 0,- 0,-
+180,-/ měsíc za SMTP server
1.875,-/rok
+180,-/ měsíc za SMTP server
Affiliate 49 dolarů/ rok 49 dolarů/ rok 49 dolarů/ rok
Jednorázové platby 1.336,- 1.336,- 1.336,-
Nástroje (náklady) 380,-/měsíc 560,-/měsíc 720,-/měsíc
Náklady celkem,
pro šul-nul
920,-/měsíc 1.325,-/měsíc 1.716,-/měsíc
Počet prodejů,
pro šul-nul
 2x/měsíc  3x/měsíc 4x/měsíc

Poznámka: Samozřejmě jednorázové náklady se dají rozmělnit do více roků. Já to udělal do 12 měsíců.

Prodej seminářů

Přidejte plugin Members (24 dolarů). Budete mít možnost prodávat přístupy ke svým seminářům!

Samozřejmě lze udělat i něco takového:

Wordpress Membership

Vymazlit si to …aneb pluginy do WordPressu

Chtěl bych upozornit, že se jedná vždy o jednorázové platby s aktualizací nadosmrti… takže žádné měsíční poplatky 🙂

  • HybridConnect pro squeeze page, postranní panel a pop-up okno (49 dolarů)
  • PDF Stampler pro zabezpečení E-Booku před sdílením zdarma (50 dolarů)
  • Automatické prodlužování registrací: plugin Subscription (29 dolarů)

MOSS a EU

Doporučuji si pro pokračování přečíst hezký článek o hubení podnikatelů v ČR a podívat se na stránky MOSS: Mini One Stop Shop in Brno (finanční správa). Hodně jednoduše se zde dozvíte o tom, co vás možná čeká.

Přečteno? Fajn, je zde problém a jdeme ho řešit:

Použiji plugin EU VAT REDIRECT, který dle IP adresy přesměruje návštěvníka:

  • IP adresa je v ČR: Nakupuje normálně v tomto systému
  • IP adresa je mimo EU (USA, Uzbekistán…): Nakupuje normálně v tomto systému
  • IP adresa je ve státech EU (mimo ČR): Přesměrování na 3. stranu, která není v EU (viz. níže). Problém za vás vyřeší firma mimo EU a vy si to již s ní vyfakturujete jako s firmou mimo EU – tzn. bez byrokratické prudy okolo.

Systémy 3. stran …mě osobně se nejvíce líbí Selz kvůli poplatkům a svěžího přístupu:

  • Selz
    • cena dle prodejů: 5% + 25 centů (včetně poplatků platební bráně!)
    • platby kartou i PayPal
    • Google Analytics
    • napojení na emailové systémy
    • zůstáváte na stránce při prodeji
    • plugin pro WordPress
  • e-Junkie
    • cena od 5 dolarů/měsíc + poplatky PayPal
    • pouze PayPal
    • není úplně intuitivní
    • součástí je affiliate program
    • přesměrovává se jinam
  • Gumroad
    • cena dle prodejů: 5% + 25 centů + poplatky PayPal
    • nepodporuje PayPal
    • platby kreditní kartou
    • detailní analytika
  • Payhip
    • cena dle prodejů: 5% + poplatky PayPal
    • pouze PayPal
    • Google Analytics

Závěr

Pokud nesnášíte zbytečné poplatky, trochu si hrajete s internetem a nastavením + umíte najít v Google translatoru anglické slovíčka, jsou tyto nástroje přesně pro vás. Když už chcete být info-podnikatelé, tak se naučte vstřebávat informace od jiných 🙂

Co říkáte na MOSS v Brně a celkovou byrokracii? Hrůza co? Jak se vám líbí návrh mojí vychytávky? Jaké systémy používáte pro prodej vy? Koment-hýr-bite!

52 Comments on “Prodej e-booku nebo kurzu s minimálními náklady… a co dělat s MOSS a EU

Petra Mikulášková
13.1.2015 at 16:34

Mám zkušenost jak s Optimizepressem, tak nově s Miowebem.

Co jsem dřív řešila u Optimizepressu, tak u Miowebu často neřeším.

A pokud ano, tak s podporou, která mi poradí a hlavně zdarma.

Je potřeba si položit otázku: „Chci integrovat x různých aplikací a pluginů a současně mít jistotu, že se mi to množstvím integrací nerozsype nebo chci „platformu“, kde si to vše jednoduše naklikám a v případě potíží zdarma vyřeším s podporou?

U toho tvého seznamu aplikací a pluginů je jeden velký problém, na který moc neupozorňuješ – laik tyto věci dohromady nespojí. Musí si zaplatit programátora, aby to „splácal“ dohromady a ten už stojí nějaký peníz. A co pak následná podpora, když se něco rozsype či nepojede?

Takže částka za integraci „tvých“ nástrojů je sice nižší, ovšem když do toho započteš práci programátora, tak to tak růžové nebude. Dokonce to může mnohonásobně převýšit investici do nějaké platformy typu Mioweb (minimálně u mě).

U Optimizepressu jsem pořád s programátorem něco řešila, u Miowebu si to naklikám vesměs vše sama a výjimečně s nějakou specialitou se sem tam obrátím na programátora.

Mám na Miowebu postaveny tyto dva weby – http://www.99tipu.czhttp://www.eshopkurz.cz. Když porovnám, jak se to tvořilo a vypadalo v Optimizepressu a pak na Miowebu, tak nacházím hodně diametrální rozdíl nejen funkční, ale i cenový. A to nemluvím o té automatizaci, která funguje bez mého zásahu. V podstatě na nic nemusím sáhnout a „jen“ přijdou peníze na účet.

Odpovědět
Daniel Nytra
13.1.2015 at 21:11

Dobrý den Petro,
jednoznačně souhlasím: Není pro začátečníky, ale není to až pro programátora. Je to alternativa a tak to i prezentuji 🙂

Problém s Miowebem je ten, že jej máte napojený vždy na FAPI (prodejní formulář) a vždy na Smartemailing.

Optimizepress jsem chtěl také zkoušet, jen se bojím toho nepodporovaného propojení na GoPay platební bránu (maximálně zase přes FAPI).

Díky za komentář.

Petra Mikulášková
14.1.2015 at 8:10

Do Miowebu si můžeš vložit vlastní html, tak to jde „napojit“ na cokoliv. Ale je jednodušší to jen naklikat a nemuset vkládat html kody.

Daniel Nytra
14.1.2015 at 8:53

Ano, ale nevím, jak jinak tam udělat např. rozdělení prodejního formuláře podle IP adresy nakupujícího (je z ČR, v EU nebo mimo EU?)… viz. update článku a předposlední odstavec „MOSS a EU“.

Petra Mikulášková
13.1.2015 at 16:49

Ještě se dívám na ta čísla v té první tabulce a MIOWEB ti stačí ta základní varianta i pro 15 000 kontaktů. Mioweb se platí dle toho kolik máš webů.

Fapi obdobně. Nebudeš každý měsíc vystavovat tisíc faktur. Taková kampaň se dělá jednou za čas, kdy to hrozí. Tak stačí běžet v levnějším tarifu.

Odpovědět
Daniel Nytra
13.1.2015 at 21:21

Děkuji Petro, máš pravdu. Opravil jsem to, ale i tak to vypadá dost děsivě 🙁

Škoda, že neexistuje nějaký hezký prodejní systém, který je v češtině a díky 1.1.2015 je i mimo EU 🙂 …to bychom ale asi chtěli už hodně.

Petra Mikulášková
14.1.2015 at 8:23

Největší cenový „masakr „ je posílání emailů se smartem. Při těch 15000 kontaktech je to již slušný náklad za měsíc.

Jarek Mikeš má http://www.webseller.cz kde by ten prodej měl jít taky.

Zatím to provozuje z Čr, ale dělá si Anglickou firmu http://www.jarek-mikes.cz/blog/podnikani/?nid=8912-zhodnoceni-meho-podnikani-v-2014-a-co-budu-delat-v-2015.html#.VLYX-CuG9WY.

Možná časem udělá i USA 🙂 nebo se to do té doby změní.

Daniel Nytra
14.1.2015 at 8:50

Ano, souhlasím: Je to drahé. Já mám rád http://www.danielnytra.cz/activecampaign, který je levnější a umí i Lead scoring (ve vyšší verzi).

Na základní autoresponse emailů ale opravdu stačí MailPoet (zvládá DKIM a odstraňování bounced emailů) + kvalitní SMTP server: http://www.danielnytra.cz/jak-usetrit-na-emailovem-marketingu/

Jarka samozřejmě sleduji 🙂

Díky za komentáře!

diginomad
13.1.2015 at 18:04

Díky za tipy! Hlavní zádrhel tvého systému je hlavně v propojení fakturace a emailingu. Pak se dostáváme k tomu, že za rok není problém uvalit 10-20 tisíc za režii a dostáváme se na náklady tištěných knih.

Osobně to mám na vlastním „lean“ CMS v čistém HTML, landing page jsem spíchnul sám podle průvodce, na emailing a PPC momentálně dlabu. Prodej řeším přes prostředníka e-junkie, vyjde to na $5 měsíčně a žádné další náklady nejsou. Pro prodej do zahraničí je potřeba prostředníka vždy, protože od Nového roku platí zcela nereálné požadavky na placení DPH přes MOSS a to zatím asi nedokáže nikdo za reálné peníze splnit.

Odpovědět
Daniel Nytra
13.1.2015 at 21:26

Díky Zbyňku,
to právě není, protože plugin MailPoet funguje sám o sobě a ve spojení s kvalitním SMTP serverem je dostačující pro spoustu věcí:
http://www.danielnytra.cz/jak-usetrit-na-emailovem-marketingu

Ano, prodej do zahraničí jsem neřešil a je to chyba, udělám update. Díky moc!

Jiří Najman
14.1.2015 at 10:25

Krásná diskuze 🙂 Musím říci, že naprosto souhlasím. S kým? Kupodivu s oběma.

Pokud mám znalosti s nastavováním webu, zvládám AJ, poradím si s pluginy a případné problémy vyřeším sám, je Danielovo alternativní řešení super.

Pokud se však chci zaměřit na to v čem jsem profík, v tom to případě ve psaní e-booku, je daleko jednodušší použít Fapi, Mioweb a další v ČR nabízený SW.

Otázkou samozřejmě zůstává, kolik e-booků prodám za měsíc aby se to celé vyplatilo.

Každopádně díky Danielovi za alternativní možnosti (zakládám k pozdějšímu použití) a díky Petře za pohled tvůrce e-booku bez hlubších webových znalostí.

Odpovědět
Daniel Nytra
14.1.2015 at 11:19

Dobrý den Jiří, krásně jste to vystihl. Alternativa je opravdu důležitá a bez ní je jde o monopol 🙂

Jak to máte s prodejem do EU? Řešíte to nějak nebo neprodáváte např. na Slovensko?

Díky za příspěvek!

Jiří Najman
14.1.2015 at 11:42

Vzhledem k tomu, že nejsem plátce DPH, stal jsem se identifikovanou osobou. Trochu moc zbytečné práce, ale dá se to skousnout.

Především se ale snažím v zahraničí pouze nakupovat a neprodávat. A pokud prodávat, tak partnerovi, kde je takový obrat aby se administrativa vyplatila.

S celou situací okolo změny v placení DPH jsem v klidu. Ono se to usadí 🙂 Při nejhorším budu prodávat přes prostředníky a DPH řešit pouze s prostředníkem.

A ještě jedna dobrá rada:
Není důležité co říká zákon, je důležité, co říká můj úředník. (Jenom doufám, že mi ho nevymění…)

Daniel Nytra
14.1.2015 at 12:06

Dobrá rada na závěr 🙂 Děkuji za komentář a přeji hodně úspěchů!

Martin Zákostelský
14.1.2015 at 11:14

Danieli, díky za článek. Zvažuju, že letos začnu tvořit a prodávat digitální obsah, a je super, že jsem na tento článek narazil a vůbec začal přemýšlet o tom, na co si dát pozor.

Už se „těším“ na ten opruz, až to budu řešit…zase to ale bude dobrá zkušenost no. 🙂

Díky,
Martin

Odpovědět
Daniel Nytra
14.1.2015 at 11:23

Dobrý den Martine,
budu se snažit to rozvinout v dalším díle a snad se mi podaří připravit „polotovar“ pro prodej. Zbytek si už každý sám nastaví 🙂

Chtěl bych vyřešit tím i prodeje na Slovensko apod. (viz. odstavec v tomto článku: „MOSS a DPH“)

Díky za komentář 🙂

jaroslav
14.1.2015 at 17:35

Díky za super tipy. Řeším to vlastně dnes a denně… 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
14.1.2015 at 18:27

Dobrý den Jaroslave, jak to myslíte dnes a denně? Máte nějaké nápady, názory, tipy?

Díky za komentář!

Karel
14.1.2015 at 19:11

Díky za článek, konečně řešení jak se zavit MIOWebu. Je to programované na koleni, něco jsem si musel už opravit sám a zbytek raději neřeším (že po kliknutí na tlačítko smazat členskou sekci se nestane nic a podobné špeky). Už se také stalo že u Smart Emailingu změnili API a přestali na webu fungovat formuláře pro zadání emailu. Takže čím dříve to bude pryč tím lépe.

Odpovědět
Daniel Nytra
15.1.2015 at 11:11

Dobrý den Karle, není zač 🙂 Pokusím se připravit „polotovar“ pro případné zájemce!

Díky za komentář.

Pavel Lasák
15.1.2015 at 19:50

Velice inspirativní článek, Začínám uvažovat, že bych konečně také začal monetizovat své znalosti, prodejem šablon a e-booku (o Excel je zájem ;). Jen se mi nechce do drahých řešení, ještě než cokoliv prodám už platím.
Těším se až bude „polotovar“. Že bych v roce 2015 konečně spustil prodej o kterém sním přes 2 roky 🙁

Odpovědět
Daniel Nytra
16.1.2015 at 9:02

Dobrý den Pavle, určitě do toho jděte! Vaše zkušenosti z Excelem budou velice přínosné pro všechny… bohužel pro vás od 1.1.2015 i pro Slováky 🙂 ale jak jsem psal výše: Dá se to řešit pluginem do „polotovaru“ a vytvořením účtu na Selz.com.

Pošlu potom informaci, až budu mít vše připravené 🙂

Dave
18.1.2015 at 8:19

Taky uvažuji, že bych začal podnikat na internetu, ale na mioweb a všechno to okolo nemám finance…
Tak bych se chtěl optat jestli by nešlo u těch anglických pluginů udělat nějaký jednoduchý „videonávod“ pro nastavení? Bohužel mě ve škole naučili jen obecnou němčinu a s angličtinou bojuji zatím spíš jak Don Quijote s větrnými mlýny… 😀

Odpovědět
Petra Mikulášková
18.1.2015 at 13:13

Na odzkoušení nepotřebuješ aplikace za tisíce. Ideálně jít cestou MVP viz. http://blog.pavelsimecek.cz/mvp-minimum-viable-product-2/

= Udělat si web na wordpressu se „schopnou“ šablonou.
Dát tam daný produkt. Obyčejný formulář pro objednávku.

Pokud si lidi budou objednávat, tak má smysl jít více do toho. Tedy mít lepší nástroje pro tvorbu, vyhodnocovat si návštěvnost a další věci.

Díky MVP zjistíš, jestli ti to bude nebo nebude fungovat.

Tím pádem nepropálíš moc peněz za vývoj webu. Spíš je lepší se soustředit na prodej než na dokonalé technické řešení.

Daniel Nytra
18.1.2015 at 21:58

Dobrý den Petro,
MVP je dle mého názoru trochu něco jiného. Nejde o technologii sloužící pro prodej nebo marketing. Jde pouze o nabízený produkt: Nedělat zbytečně vychytávek u produktu, který nabízíte v rámci start-upu. Nejdříve najít jádro problému, vyřešit ho a to prodávat… zbytek se přidá později (vychytávky, nadstavby, propojení na jiné produkty apod.). Je to z důvodů neplýtvat časem a penězi při vývoji produktu.

Druhá věc je nabízet pomocí marketingu produkt (i MVP produkt): Najít lidi, které to zajímá, připravit technologie pro prodej, testování, měření a distribuovat řešení problému (produktu) skrz internet…

Aby to fungovalo, musí být již nastavené měření cílů, pochopit prodejní cyklus apod. – jinak vám bohužel utečou návštěvníci, kteří by koupili.

Všechno se ale dá zvládnout! Nebojte se toho! Již připravuji vše pro snadné a levné řešení „po lopatě“ 🙂

P.S.: O lean canvasu a přípravě start-up projektu jsem psal článek zde: http://www.danielnytra.cz/jak-zacit-webovy-projekt/

Petra Mikulášková
19.1.2015 at 8:34

Dobrý den Daniely, souhlasím že MVP je trochu něco jiného, ale ta základní myšlenka je začít s málem.

Tvoje řešení bude dobrá alternativa, ale než to člověk nastaví, tak se dost zapotí. (běžný uživatel určitě)

Takto u té mojí okleštěné verze dojde uživatel velmi rychle k tomu, že neví jak ten produkt prodat. Bude mít web, vše nastavené velmi „rychle“, ale nic neprodá.

Nebude mít návštěvnost co to bude kupovat a začne řešit tu návštěvnost, která je u infoproduktů klíčová, jako i u eshopů.

Daniel Nytra
19.1.2015 at 9:57

Ok, rozumím. Jen poprosím čtenáře: Učte se! Jinak to půjde hodně pomalu a klesnete do pesimismu z kterého lze těžko uniknout.

Připravuji kuchařku „po lopatě“, která může všechno toto nastavení pomoct udělat… nemusíte potom platit velké měsíční poplatky za jednodušší řešení.

Daniel Nytra
18.1.2015 at 21:39

Dobrý den, už to připravuji 🙂 Snažím se to udělat co nejpříjemněji pro instalaci a nastavení.

Zanedlouho dám vědět přes email, FB a i na stránkách.

Hezký zbytek neděle 🙂

Martin
18.3.2015 at 14:38

Veľmi pekné zhrnutie, sám mám skúsenosti s optimizespress 2, bezi mi tam niekolko projektov (na baze membership site), ale hladal som nieco este jedoduchsie a mam tuto zostavu: sales page bezi na theme justlanded (58 USD), predaj zabezpecuje woocommerce plugin (automaticke zaslanie linku na produkt hned po potvrdeni uhrady), pop up okno mi bezalo bud na ninja pop ups (20USD) alebo sumome plugin (free), mailing list cez mailchimp. Ano, nie je to plne automaticke co sa tyka vystavovanie faktur, ale pri niekolko par predajoch mesacne je to prijatelne riesenie, kde sa to da vsetko nastavit skutocne za par hodin. Je to dobre hlavne ked si chcem overit predajnost nejakeho produktu skor nez na to pustim optimizpress.

Odpovědět
Daniel Nytra
19.3.2015 at 19:53

Ano, je to dost podobné… doporučuji propojit na fakturoid (plugin pro Woocommerce) a máte i automaticky faktury a kontrolu plateb 🙂
http://toret.cz/woocommerce-fakturoid-plugin/

…a výhoda oproti optimizepress a FAPI je v možnostech platby např. přes GoPay.

Marek
25.5.2015 at 20:38

Skoda ze som tu nato nenarazil skôr, ale uz tyzden tu nadavam na ten nas super EU system a vidim ze tu sa to trocha nacrtlo. Teda MOSS coskoro spustim predaj a samozrejme aj ku vam a nestacim sa cudovat, co za nezmysel sa to zasa vymyslel. kedze uz mam mioweb tak neviem ako to vyriesit. Ta tretia strana dava celkom zmysel ale ako to zasa zautomatizovat to neviem.. Som z toho uplne vytoceny ale co uz 🙂 budem vdacny za nejake skusenosti.

Odpovědět
Daniel Nytra
26.5.2015 at 9:21

Dobrý den Marku,
pokud budete mít firmu mimo EU, tak to neřešíte 🙂 To samé, pokud budete prodávat přes firmu, která sídlí mimo EU (zde je důvod DPH).

Marek
26.5.2015 at 15:34

nj mimo EU.. ked uz by clovek aj chcel podporit tu bandu tak nakoniec aj tak musi mimo.. a nakoniec im neda nic.. no je to uzasne 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
27.5.2015 at 23:27

Nechtěl jsem, ať to vyzní nějak blbě, protože se cítím jako evropan… naši politici ale rozhodli, že to bude už od 1 Eura, což v jiných zemích neplatí a to mě neskutečně vytáčí 🙁

Fero Lehocký
22.10.2015 at 15:18

Nechce sa mi este studovat podrobne to MOSS, lebo moj komercny ebook je zatial len v mojej hlave…. ale otazka. Ked som platca DPH, tak sa tym tiez budem musiet zaoberat? Firma sidli na slovensku a ktovie odkial budu ludia kupovat…

Odpovědět
Daniel Nytra
22.10.2015 at 16:35

Dobrý den Fero,
nejsem si jistý, jak je to na Slovensku… asi to budete muset studovat podrobně 🙂 V každém případě jde o to, že je to virtuální produkt… tzn. v ČR byste to řešit musel.

Lucie Haberlová
6.11.2015 at 20:35

S alternativou ke kombinaci Smartemailing/Fapi jsem si kvůli prodeji e-booku hrála taky a nakonec jsem vymyslela řešení WordPress / plugin Easy Digital Downloads / pluginy pro platbu kartou (GoPay) a bankovním převodem pro EDD (http://www.cleverstart.cz/platebni-brana-gopay-pro-edd/). Emailing řeším přes Mautic (zdarma).

Celková cena – roční platba za hosting a doménu + 999,- Kč za platební pluginy jednorázově.

Systém funguje bezchybně k mé naprosté spokojenosti 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
7.11.2015 at 11:06

Super! Určitě se na to podívám 🙂 Jak máte vyřešený MOSS a DKIM pro antispamové filtry serverů (např. Seznam apod.)?

Daniel Nytra
7.11.2015 at 11:09

Díval jsem se na Mautic a není úplně zdarma (placený od 2.500 lidí): https://mautic.com/dashboard/start/plan

Lucie Haberlová
8.11.2015 at 10:22

Na Mautic.org se dá stáhnout soubor pro instalaci na vlastním hostingu – ten by podle informací vývojářů na pražské prezentaci měl být zdarma navždy.

Daniel Nytra
8.11.2015 at 15:33

To jo, to je jasné 🙂 Velký problém je ale s rozesílkou, pokud používáte jeden SMTP server a nejste na white seznamu jednotlivých společností. Doporučuji využít SMTP servery nějaké profi společnosti. Já pro své klienty, kteří z různých důvodů nemůžou používat activecampaign (např. zabývají se akciemi a forexem), používám stable.cz (viz. v článku). Ti jsou domluveni s firmami jako Seznam.cz apod. a dodržují limity… Jinak se vám klidně může stát, že ani nedostanete zprávu o tom, že váš newsletter nebyl doručen!

Lucie Haberlová
8.11.2015 at 18:09

Přiznávám se, že jsem tohle zatím lajdácky neřešila (byť o tomhle potenciálním problému vím), primárně proto, že toho zatím nerozesílám moc… Mautic má v základu možnost řešit rozesílku přes Mandrill, Sendgrid, Amazon SES, Postmark, Gmail a Sendmail – případně nastavit jiný SMTP server.

Daniel Nytra
8.11.2015 at 19:45

Ano, a pro to je potom Mandrill do 12tis. zpráv zdarma (pozor, pouze pro nekomerční zprávy), nebo placený Amazon + ostatní… ještě nezapomeňte u těchto serverů nastavit DKIM a SPF… např. Seznam.cz je na to přísný a já se mu nedivím 🙂

Bc Stanislav Hazucha
9.2.2016 at 17:53

Myslím si že to čo napísal autor je skvelé a omnoho lacnejšia alternatíva, nevyštudoval som informatiku no tieto veci ktoré popisuje autor článku sú celkom jednoduché ak sa človek do toho viac oprie ako sa hovorí 🙂 Čo sa týka pani Petra Mikulášková ktorá úplne totálne obhajuje Mioweb mi príde ako keby osoba zaplatená respektíve nie ani zaplatená ale priamo zainteresovaná s celým Miowebom, pracujem s ľudmi veľmi dlhý čas a robím práve v oblasti financii a marketingu a vidím a viem rozpoznať na texte kedy sa jedná o neobjektívny názor na vec ale skôr o úplnú subjektivitu. Takže prepáčte ale je to na zamyslenie, tie weby je síce pekné že máte ale cez mioweb by som ako admin vytvoril aj 20 a prezentoval ich že áno som niekto iný a odporúčam Vám len mioweb. Podľa môjho názoru mioweb je to isté ako wwww.webnode.sk/cz je to úplne to isté s tým rozdieľom že webnode aj vďaka historii je premakanejší z hľadiska že má na výber omnoho viac šablón. Mio web stránky sa dajú tiež upraviť ale dosť obmedzene, dosť to brzdí človeka. Ďalej čo sa týka webnode tam viem že pri business alebo pri možnosti vytvoriť si eshop je tiež benefit platieb cez paypal kreditný systém, najzákladnejší balík stojí pár eur mesačne. No je to rovnako pre amatérov. Ja uprednostňujem nejaký zo začiatku lacný upravený na mieru hosting, najlepšie keby podporoval zálohu dát + pre začiatok free šabóna i keď bývajú zľavnené aj pekné platené, niekedy je dobré podporiť grafikov 🙂 A doména ktorá na viac rokov vide lacnejšie. Takže toľko k tomu… Podľa mňa náklady minimálne.
Niekto hore komentoval ešte niečo v tom zmysle že ten kto sa chce venovať ebookom nemá čas sa venovať niečomu inému preto používa mioweb, podľa mňa nie úplne dobre vystihnutý komentár. Mio web je pre ľudí ktorý sú lenivý úplne mega a majú dobrý marketing v ktorom opisujú a tlačia na ľudí že ak sa chcú niečomu venovať naplno nemajú riešiť zbytočnosti a majú si ich predplatiť. Keď už z dlhodobého hľadiska sa na to pozrieme načo platiť niekomu ďalšiemu zbytočné peniaze nejakej tretej strane každý rok paušálne? Keď stačí raz nájsť dobrého programátora, ktorý Vám to tam za nie veľký poplatok nainštaluje a potom stačí nájsť niekoho kto sa Vám keď už stará o ten web. Ak si to cez wordpress neviete pridávať samy, ale pri ebookoch zas tak často nepridávate nové a nové ebooky lebo to niečo trvá napísanie nie? A napríklad ak neviete si urobiť ani peknú stránku cez wordpress tak tu máme stránku http://www.jaspravim.sk najčastejšia tam inzerujú študenti VŠ rôzny mladý šikovný ľudia, ktorý Vám peknú premakanú wordpress stránku urobia od 39 eur. Takže tak.

Odpovědět
Daniel Nytra
12.2.2016 at 11:15

Dobrý den Stanislave,
hezký příspěvek jste přidal 🙂 Jednoznačně vedete v délce textu 🙂

MioWeb má jednu výhodu: Hned od začátku je jednoduchý. To s sebou nese spoustu omezení v marketingu a z toho důvodu ho nemám rád… Já osobně jsem hračička technik a miluji zkoušet nové věci pro marketing (viz. můj článek o push notifikacích přes prohlížeče: https://www.danielnytra.cz/push-notifikace-pro-marketing).

Takže primárně nejde o cenu, ale o možnosti… a proto doporučuji WordPress s pluginy než jakékoliv jiné klasické nastavení.

Bc Stanislav Hazucha
16.2.2016 at 22:30

Ok 🙂 môžete zmazať môj dlhý príspevok, už som pochopil Váš marketing a vlastne celý marketing okolo affiliate, chceli ste zámerne aby tá osoba o ktorej som sa v texte vyššie zmieňoval propagovala a písala výhody produktov danej spoločnosti. Urobila reklamu danej firme aj za Vás, Vy ste to tam nenechali náhodne, až teraz som si klikol a pochopil že je to vlastne robené cez odkazy v rámci provízneho systému. Okrem iného ste použili aj druh prepojenia odkiaľ sa dopátrala určitá osoba o tom že píšete a publikujete ich produkt 🙂 viem píšem to trochu komplikovane ale to len preto aby ste to stihli vymazať 🙂 aby som Vám neurobil negatívnu reklamu. Je to fajn, človek sa môže aspoň motivovať a urobiť nejaký vlastný marketing podobného žánru. 🙂 Email na mňa máte, ako som sa zmienil aj v ňom, napíšte mi do emailu odkaz na podobnú spoluprácu akú prevádzkujete Vy a pokúsim Vám priniesť nejakých ochotných ľudí ktorý by chceli využiť Váš seminár 🙂

Daniel Nytra
16.2.2016 at 23:08

…asi vás moc nechápu: Celkem jsme si vyměnili 13 emailů v kterých mě žádáte o rady a já vám radím. Potom píšete zde a (pokud to chápu správně) si myslíte, že nějakým způsobem podporuji MioWeb tím, že o něm píšu negativní komentáře. Sice to nechápu, ale zkusím znovu: MioWeb nevnímám úplně negativně. Je pro lidi, kteří se nechtějí zabývat WordPressem, chtějí si koupit balíček, který má své omezení. Já osobně mám radši WordPress 🙂 Nic víc, nic míň.

Mimochodem: Každý komentář schvaluji = cokoliv napíšete v komentářích, chci já ručně odsouhlasit a až potom se tento komentář zobrazí všem dole.

Hatům zdar!

Tomáš Gřešek
9.5.2016 at 13:41

Opět velmi inspirativní článek. Popsané postupy jsou výborné – ale jen pro specifickou skupinu. MIOWEB a další produkty – dneska už SMARTSELLING – mění obchodní politiku. Vše je např. pro začátel zdarma. Je ot opět pro specifickou skupinu. Mají denska hodně věcí automatizovaných a jendoduchých. A zlepšila se výrozně podpora.
Zajímavým systémem pro emailing je Quanda.
Dík za článek.

Odpovědět
Daniel Nytra
17.5.2016 at 13:56

Dobrý den Tomáši,
souhlasím s vámi: Jde o specifickou skupinu, stejně jako u uživatelů produktů p. Kirše… ze začátku je to sice zadarmo, ale potom je to dražší než většina zahraničních produktů a to se mi vlastně nelíbí. Další věcí je automatizace emailů… přiznejme si to: Většina lidí vlastně neví, co všechno lze dělat a tudíž jim stačí „nějaký“ autoresponder. Pokud by se vzdělávali, věděli by, že existují neuvěřitelné možnosti a na to bohužel smartemailing nestačí 🙁

Quanda systém neznám. Proč vám přijde zajímavý?

Michaela Poláková
2.12.2016 at 23:57

Dobrý den, chci se zeptat, jestli jste vytvořil tu polopatickou kuchařku krok za krokem, o které jste psal v komentářích výše… a případně kde je k nalezení? V některém z Vašich eBooků? Děkuji!

Odpovědět
Daniel Nytra
17.12.2016 at 11:55

Dobrý den, vytváříme systém http://www.simpleshop.cz, kde to jde velice jednoduše 🙂 Podívejte se prosím na tento web…

Petra Holubová
1.3.2017 at 23:08

Jen tak mimo Mioweb a pluginy – zajímá mě to dělení nákupu podle IP adresy. Takže pokud se rozhodnu si něco (e-book) koupit během dovolené v Itálii s IP italského hotelu, tak je to prostě nákup do zahraničí? A to i ve chvíli, kdy budu platit českou platební kartou / převodem z českého účtu? Zajímá mě zejména ten český účet, protože vzhledem k EET se mi do platební karty nechce jít.
Téma mě zajímá mj. proto, že jsem 3 roky žila v zahraničí – manžel pracoval pro českého zaměstnavatele, měli jsme české trvalé bydliště, platili z českých účtů nebo českou kartou. Takže všechno by to teď bylo jako prodej do zahraničí, ano…?
Popř. jde to filrtovat ne podle IP, ale právě podle toho, z jakého účtu je to placeno…?

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *