Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Jak začít webový projekt

Lean Canvas

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu jednoduše. Navíc je příjemný pro vysvětlení a člověk si uvědomí vzájemné provázání ve svém podnikání. Ash Muray předělal toto schéma pro webové projekty. Jmenuje se Lean Canvas.

Co vlastně opravdu lidi chtějí

Představte si, že máte na začátku nápad. Říkejme tomu Plán A. Je to super! Udělali jste první krok. Co teď? No uděláme stránky a zrealizujeme Plán A, ne? Bohužel je to v 90% špatně: Jde totiž o váš názor = dogma. Říkáte si: já mám problém, já ho vyřeším a určitě to někoho musí taky štvát. Nechcete nebo nemůžete dostat zpětnou reakci od lidí, pro které to děláte. Většinou ani nevíte přesně, pro koho se to vlastně dělá.

Kdybyste pochopili, co vlastně lidé potřebují a chtějí, měli byste Plán B. Plán B funguje mnohem lépe než Plán A. Vytvářejte projekt podle zákazníka (Customer Development). Než do toho dáte peníze, zjistěte co opravdu chtějí. K tomu poslouží v prvním kroku Lean Canvas.

Lean Canvas

Lean canvas

Jak vyplnit lean canvas

Stejně jako v předchozím článku o Schématu podnikatelského modelu se pokusím vše vysvětlit na příkladu. Mám nápad vytvořit aplikaci na mobil, kde se dají jednoduše najít veškeré kavárny. Je zde možnost ohodnocení těchto kaváren a prohlížení nabídek pití a jídla.

  1. Segmenty zákazníků
    Uživatelé – používají: Budou to ženy od 18 do 35let. Bydlí ve velkém městě.
    Zákazníci – platí: Majitelé kaváren ve velkých městech.
    Early Adopters – zákazníci přes které začít testovat a prodávat vaši službu
    10 majitelů kaváren, které jsem poznal dříve
  2. Problémy
    Kam zajít v okolí na dobrou kávu. Co si tam dát. Kolik stojí kafe.
    Existující řešení
    Teď neexistuje aplikace. Jdou na internet v práci a najdou si tam kavárny.
  3. Nabízená hodnota
    Soustřeďte se na Early Adopters – dostanou více klientů. Bude to o kvalitě a referencích.
    Známé Analogie
    Vyhledávač kaváren
  4. Řešení
    Vyhledání kaváren podle místa. Seznam s cenami kávy.
  5. Marketingové kanály 
    Na začátek: PR článek v novinách u kamaráda. Jít na výstavu a konferenci o kávě.
    Později: PPC reklamy v mobilu, Facebook
  6. Zdroje příjmů
    Majitelé kaváren zaplatí hodně málo a pravidelně za uveřejnění v seznamu. Trial verze na 3 týdny. Zvýhodněné balíčky.
  7. Náklady
    Programátor – 25tis., Grafik – 10tis., Stánek na konferenci – 2tis., Telefon – 10tis.
  8. Klíčové metriky
    Když si 40% oslovených majitelů kaváren koupí.
    Když lidé začnou ohodnocovat kavárny.
  9. Neférové výhody
    Zatím nevím 🙁 Nevadí, pak to doplním.

Mám canvas, co dál

Ať už máte Schéma podnikatelského modelu nebo Lean canvas pro webové projekty, jste na dobré cestě. V příštím článku napíšu co dál.

Obecné rady

  • udělejte více variant Lean canvasu, pokud máte různé segmenty zákazníků
  • udělejte to v týmu každý pro sebe. Pak si na to společně sedněte a dejte to dohromady.

Zdroje

 

4 Comments on “Jak začít webový projekt

Otakar Jalůvka
15.2.2016 at 15:58

Mám dotaz k námětu tohoto článku: Je vůbec v dnešní době, kdy je internet globálně zahlcen nadprodukcí nepřeberného množství realizovaných projektů a nabídek, ještě s úspěchem prorazit, vyjma výjimečné rakety, které už v zárodku a za pár šupů skoupí velcí nadnárodní predátoři?

Odpovědět
Daniel Nytra
16.2.2016 at 22:53

Asi nejdůležitější věc je si věřit, dívat se na věci z jiného úhlu a mít finanční gramotnost 🙂

Jakub
2.9.2017 at 21:53

Za mě super info, mám i Váš e-book “Jak připravit online projekt”. Jedu podle toho a mám z toho moc dobrý pocit – hlavně akční seznam na konci – konečně nějaký jasný postup, jak začít. Už mám hotové persony, teď jdu na konkurenci :-). Největší problém mám asi s organizací času – jak skloubit zaměstnání, rodinu, nějaký relax a do toho ještě práci na projektu. Ne vždy se lehce hledá energie pro všechny činnosti. Přesto díky, Dane, za Vaše informace. Pomáhají. Ať se Vám daří.

Odpovědět
Daniel Nytra
21.9.2017 at 15:56

Není zač, Jakube 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *