Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Jak ušetřit na emailovém marketingu

WordPress šablona zdarma

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený kouzly jako SEO? Nevím, nechápu a všem svým klientům se snažím opakovat:

  • email je největší sociální síť
  • email přežije všechny nynější sociální sítě včetně Facebooku
  • email je velmi efektivní prodejní kanál, když neposíláte legální spamy (tzn. všem všechno a co nejčastěji)
  • email a člověk za ním, buduje přirozeně komunikaci a zvyšuje povědomí o značce (odbornost, vstřícnost, lidskost)
  • email je super

Problémem je cena

Pokud inteligentně budujete databázi lidí (info podnikání, blogování, eshopy apod.) a pochopili jste, že antiSPAMová kontrola serverů občas prostě váš email nedoručí, může být velkým problémem cena služeb pro rozesílání emailů. Máte např. 5.000 uživatelů v databázi? Zaplatíte i 18.000,- Kč za rok (viz. tabulka níže).

Porovnání cen

Jedna z nejznámějších služeb pro emailový marketing je Mailchimp.com. Bohužel není v češtině. Nabízí sice variantu do 2.000 uživatelů zdarma, ale tato varianta neobsahuje autoresponder a tudíž je to ve verzi zdarma pouze: “Lepší Outlook”. Ostatní služby jsou víceméně ve stejné cenové hladině: Tabulka a porovnání zahraničních služeb ZDE.

Plně v češtině je Smartemailing.cz od Davida Kirše. Problém u něj je zase cena a navíc nesmyslné platby okolo: Např. jednorázová platba 1.500,- Kč za zprovoznění API – více zde.

Chtěl bych zdůraznit, že autoresponder (automatické akce na základě pravidel) beru jako základ a nesmí chybět u žádného druhu emailového marketingu.

Cena za měsíc [Kč]
($1 = 20,- Kč, 1 Euro = 25,-)
Počet emailů
v databázi
Počet rozesílání
za měsíc
Moje řešení
(viz. níže)
Mailchimp.com Smartemailing.cz
350 do 10 tis. 0,- 200,- 125,-
850 do 100 tis. 180,- 300,- 490,-
1.650 do 100 tis. 180,- 600,- 490,-
3.900 do 100 tis. 340,- 1.000,- 990,-
6.800 do 100 tis. 340,- 1.500,- 1.990,-
9.990 do 100 tis. 340,- 1.500,- 1.990,-
15.500 do 1mil. 1.960,- 3.000,- 2.990,-
35.000 do 1mil. 1.960,- 4.800,- na vyžádání
80.000 do 1mil. 1.960,- 8.000,- na vyžádání
120.000 do 5mil. 4.660,- 11.500,- na vyžádání

Ceny jsou platné k 18.5.2014. Cenu v tabulce pro Smartemailing jsem vzal měsíční a v prvním řádku roční.

Moje řešení

Pokud se rozhodnete pro mé řešení, dostanete profesionální a jednoduchý nástroj pro emailový marketing se vším všudy a opravdu velmi levně. Nebudete se muset obávat penalizací ze strany Seznamu, Centrumu nebo dalších serverů kvůli rozesílání velkého množství emailů v jednu chvíli. Navíc je vše v češtině!

Přihlášení k novinkámCo obsahuje podrobně:

  • Přehledný editor pro vytváření zpravodajů (i plně automatických)
  • Přehledné statistiky otevření, prokliků a odhlášení v grafech
  • Do 2.000 uživatelů je program pro rozesílání z Wordpressu zdarma
  • Rychlost rozeslání až 40.000 emailů za hodinu. Toto je důležité pro cílení emailového zpravodaje v čase (např. rozeslat v poledne).
  • Velmi jednoduchá instalace a nastavení během pár minut
  • Nastavení autoresponderu pro odeslání E-Booku zdarma (např. pokud se uživatel přihlásí k odběru)
  • Kompletně vše v češtině (správa databáze emailů, správa rozesílání, statistiky)
  • Možnost nstavit DKIM pro proniknutí přes antiSPAMové kontroly Seznamu, Centrumu a Google.com
  • Automatické hlídání IP adres rozesílaného serveru na blacklistech
  • Automatické rozesílání posledních ještě nerozeslaných článků z Wordpressu v přesně stanovenou dobu (např. druhý den ve 12:00)
  • Cena je závislá od počtu rozeslaných emailů a ne od počtu lidí v databázi (tzn. pokud neposíláte, platíte méně)
  • Možnost nastavení oslovení v předmětu a tělu emailu
  • Nemusí jít pouze o transakční emaily (POZOR: Služby jako mandrill.com jsou pouze pro informativní emaily a nesmí se používat pro newslettery)
  • Možnost importu vaší aktuální databáze a samozřejmě i exportu mimo
  • Jednoduché zapracování do stránek i mimo web (viz. můj profil navolnenoze.cz a formulář pro EBook zdarma)
  • Sleva 10% pouze pro návštěvníky DanielNytra.cz (níže)
  • Možnost nastavení cílů v Google Analytics:
    Wysija - splnění cíle

Co je potřeba udělat

Celé toto řešení se skládá ze dvou částí. Nejjednodušší je to pro stránky ve WordPressu (info-podnikatele, blogery a firemní blogy), ale druhou část (SMTP server) se dá využít kdekoliv (eshopy, firemní stránky, jakékoliv prodejní stránky, Outlook apod.) a ušetřit:

  1. Plugin pro WordPress: MailPoet
    Je zdarma do 2.000 emailů v databázi včetně autoresponderu. Pokud budete mít více než 2.000 emailů, zaplaťte si verzi Premium za 75 Euro za rok (více o službě Premium ZDE). Více ohledně nastavení emailů viz. článek ZDE.
  2. SMTP server od Stable.cz
    Máte jistotu, že emaily dojdou kam mají, protože jejich servery využívají opravdu velké firmy v miliónech denně. Pro vás mám navíc dohodnutou slevu 10% (viz. Slevový kód).
  3. Otestovat na SPAM
    Až budete mít všechno nastavené, otestujte svůj email před rozesílkou zde.

Pozn.: Pokud máte do 500 emailů v databázi, propojte plugin MailPoet např. s účtem Gmail a nebudete platit nic. Omezení a limity najdete na této stránce. Gmail má např. limity: 20emailů/hodinu a 500/den.

Slevový kód

Zadejte do objednávkového formuláře na Stable.cz slevový kód: “danielnytra.cz” a dostanete slevu 10%. Pokud tento kód použijete i za rok nebo dva, budete mít vždy slevu! Není to omezené nesmyslně na první fakturaci nebo pouze na jediné použití.

Potřebujete pomoct?

Pokud byste měli problém něco nastavit, rád to pro vás udělám nebo zkonzultujeme možnosti vaší propagace na internetu.

15 Comments on “Jak ušetřit na emailovém marketingu

Ladislav Bláha
19.5.2014 at 12:50

používám mailchimp zdarma a autoresponder mi normalne funguje, neco se v jejich pricingu zmenilo?

Odpovědět
Daniel Nytra
19.5.2014 at 12:59

Nezměnilo, stále je to placená věc: http://mailchimp.com/features/autoresponders/

Ladislav Bláha
19.5.2014 at 16:00

No tohle je velmi pokrocila funkce – reagovat autoresponderem na kliknuti nebo jinou akci v mailu kampane. To, co je i v zadarmo rezimu a cim myslim autoresponder je, ze po zaregistrovani do mailistu dostane zajemce jeden nebo vice mailu v definovane dobe od registrace a to muj rezim ForeverFree normalne umoznuje zkuste se zaregistrovat na velorama.cz 🙂

Tomáš Auer
20.5.2014 at 9:47

Takže když mám do 500 e-mailu v databázi a blog píšu ve WordPressu, stačí nastavit plugin MailPoet a nebudu muset platit za Mailchimp a jeho autoresponder? Mimochodem jaké řešení používáte vy sám?

Odpovědět
Daniel Nytra
20.5.2014 at 10:12

Ano, dá se to udělat přes Gmail účet. Je tam speciálně v nastavení MailPoetu. Já používám řešení, které jsem popsal ve článku u tohoto blogu. U eshopů a webů klientů používám více “vymakanější” verze, které jsou již placené a souvisí s emailovým remarketingem, remarketingem obecně nebo pokročilejší správou kontaktů (načtení s ARESu apod.).

Tomáš Auer
20.5.2014 at 10:16

Mě jde právě pouze o rozesílání e-booku na základě přihlášení přes formulář. Jediné, co mám tedy udělat, je nainstalovat ten plugin a celé to ponastavit?

Daniel Nytra
20.5.2014 at 10:21

Ano, pokud máte cca 500 uživatelů, tak stačí toto. Pro vyskakovací okna doporučuji plugin: https://wordpress.org/plugins/itro-popup a dále např.: https://wordpress.org/plugins/gc-mailpoet-ex

Ondřej Kadlec
28.5.2014 at 14:22

Zdravím.
Co si myslíte o využití SMTP serveru od poskytovatele hostingu místo placeného řešení/Gmailu?

Odpovědět
Daniel Nytra
28.5.2014 at 14:33

Nejlepší je to vyzkoušet. Někteří poskytovatelé to umí a někteří prostě ne. Pro mě osobně je to tak důležitá věc, že bych ji kupoval… Problém je totiž, když se poskytovatel o rozesílání nestará nebo o tom neví (kontrola antispamových serverů, rozesílání postupně na jednotlivé servery, známí na Seznamu a Centrumu apod.). Jednoduše se může stát, že vám některé zpravodaje projdou a některé ne 🙁

Ideální je vyzkoušet to na mandrill.com s nastavení DKIM (je tam i návod). Pozor ale, tato služba není na rozesílání zpravodaje! Pro zpravodaj by se měl použít mailchimp.com.

David Sach
5.10.2014 at 1:15

Super napsané a výstižné 🙂 Za co se jinde platí tisíce, tady na blogu vše grátis 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
5.10.2014 at 9:23

Dobrý den Davide, děkuji za příspěvek 🙂 Doufám, že vám celý web pomůže.

Manuel Nuněz
19.12.2014 at 10:25

Líbí se mi, že někdo píše i ‘třetí cestu’, tedy ne klišé mailchimp vs smartemailing, ale třeba tenhle způsob, který se mi opravdu moc líbí, děkuji za informace v článku 🙂

Odpovědět
Radek
4.4.2015 at 20:58

chtěl bych se zeptat jestli Vaše řešení umožňuje dvě věci:

1) registrovaným lidem, kteří jsou v databázi zašle informaci o novém článku – zkrácený výpis článku (nyní to řeším přes jetpack)
2) po získání emailu odeslat několik předen definovaných emailů v konkrétním čase (tohle jsem ještě nenastavoval)

Odpovědět
Petr
16.1.2016 at 10:33

Ještě existuje plugin Tribulant Newsletters pro WordPress: https://wordpress.org/plugins/newsletters-lite/
Ten se mně osobně líbí ještě mnohem víc než MailPoet, má lepší statistiky a plno dalších možností, které MailPoet nemá. Do 2000 kontaktů je také zdarma, ale když se ví, kam šáhnout, je možné z něj udělat zdarma i plnou verzi s neomezeným počtem mailů 😀

Odpovědět
Daniel Nytra
16.1.2016 at 11:24

Díky moc Petře, to se cení! Já zatím frčím na Mautic.org a napsal jsem o tom článek zde: https://www.danielnytra.cz/mautic-levny-kvalitni-emailovy-marketing

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *