Eye tracking


Chytré oči – Co je to Oční Sledování?

Oční sledování je technologie vyvinutá pro analyzování oční síly a chování. Pomocí očního sledování můžeme zjistit, jak dlouho se lidé dívají na obrazovku a co si všímají na webu nebo ve vícekanálové reklamě.

Tento typ nástroje poskytuje hluboký pohled do toho, co si lidé všímají a jakým způsobem interagují s digitálními a analogovými obrazovkami. Protože se často využívá v rámci konverzační analytiky, pomáhá uživatelům získat lepší porozumění potenciálnímu zákazníkovi, a proto je velmi účinným způsobem pro lepší sebepoznání a cílení v oblasti marketingového a médiového plánování.

Jak to funguje?

Oční sledování se obecně provádí pomocí speciálního počítačového programu nebo softwarového nástroje. Pomocí očních sledovacích technik lze měřit klesající pozornost uživatelů od doby, kdy se na obrazovce objeví reklama nebo obsah, do doby, kdy z obrazovky zmizí.

Tato data se pak analyzují tak, aby uživatelé mohli identifikovat nejlepší způsoby umístění reklamy nebo obsahu, které budou mít největší dopad na uživatele. Další využití zahrnují vývoj webových stránek, optimalizaci digitálních vyhlídek nebo barometr pro hodnocení kvality.

Příklady očního sledování

Oční sledování je dostupné ve dvou různých typových formách.

  • Hardware – Například špičková technologie, která je založena na zakoupení hardwaru, je schopna detekovat a analyzovat pohyby očí uživatele prostřednictvím snímačů v jednom zařízení. Výsledkem je analytická data, která představuje vizuální tok pohledu a zároveň je vysoce přesná.
  • Software – Abstraktní forma očního sledování umožňuje vyhodnotit pohled uživatele na obrazovce, aniž by bylo nutné zakoupit příslušné hardwarové zařízení. Tento software analyzuje vzorky dat jasnosti a pohybu očí po dobu pohledu. Díky těmto informacím je možné identifikovat reklamu nebo obsah, který si všímají uživatelé.

Oční sledování se stalo stále běžněji využívanou metodou a stává se při správě digitálních a analogových médií nepřímo standardem. Poskytuje důležité prostředky pro médiového a marketingového specialistu, aby pochopili, jak jejich cílované publikum reaguje na jejich kampaň.

Wikipedia – Oční sledování