Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

12+1 SEO nástroje ZDARMA

seo

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u vás najdou co hledají, tak jste uspokojili i Google a Seznam. Všichni jsou šťastní: Návštěvníci i vyhledávače. Výsledkem je, že jsou vaše stránky vystřelené nahoru ve vyhledávání. To je celé. Jediné mínus je, že to trvá dlouho… ale vy chcete dlouhodobý projekt, je to tak? Začněte na tom hlavně TEĎ pracovat!

SEO postup v 5-ti bodech

  1. Dejte si do pořádku, pomocí některých nástrojů níže, chyby na stránkách:
    • nefunkční odkazy
    • chybějící stránky
    • příliš dlouhé nadpisy (zkrátí se ve vyhledávání))
  2. Zjistěte, co lidé chtějí
    • jednoduchá SEO analýza klíčových slov (první nástroj Rank Tracker)
    • anketa za odměnu na vaši databázi emailů
    • píšou dotazy? Na co se nejčastěji ptají?
    • podívejte se na relevantní weby a diskuze
  3. Zamyslete se
    • Nehledají lidé jiný název kategorií?
    • Není v eshopu filtr barvy důležitější před hmotností?
    • Nechtějí články o tom “Jak něco udělat” nebo “Proč je tenhle produkt lepší než ten druhý”?
    • Nepíšou do diskuze a do komentářů k relevantním webům?
  4. Dělejte obsah podle toho, co lidi zajímá
    • založte si blog a prozrazujte svoje know-how
    • řešte otázky a odpovědi na webu
    • dělejte vblog (video blog), pokud na to máte buňky
    • fotky na Instagram
  5. Dejte o tom vědět
    • Rozeslat na vaši databázi kontaktů tento obsah
    • Napsat info do diskuze, že máte návrh řešení na svém blogu

Co nedělat ANEB: Nesmysly na začátek…

Vyhledávače se každý týden zdokonalují a mění. S nimi se stále mění i podmínky zobrazování na pozicích (ranking factors). Zde je pár nesmyslů, kterých se určitě vyvarujte:

  1. Nesmysl: Google Page Rank je hodnocení kvality SEO a dá se zjistit
    Vysvětlení: Znáte pouze GTPR, neznáte GoogleRank a existuje mnohem více parametrů (signálů) pro ovlivnění SEO.
  2. Nesmysl: Hustota klíčových slov na stránce musí být 3-8% (nebo v title a description)
    Vysvětlení: O to už dávno v SEO nejde.
  3. Nesmysl: Výměnné zpětné odkazy do patičky fungují
    Vysvětlení: Google již toto postihuje – zbavte se toho!
  4. Nesmysl: Automatický online SEO nástroj mi ukázal 95 procent, takže mám SEO hotovo
    Vysvětlení: Až na pár lidí na planetě nikdo neví, jak se řadí výsledky vyhledávání. Nevím, proč by to měl umět SEOmat zdarma.Pomůže studie faktorů: Ke stažení ZDE.
    Google Ranking Factors 2014

…jdeme na jednotlivé nástroje:

1. Rank Tracker (zdarma)

Nástroj, který je zadarmo (pokud nechcete ukládat výsledky do tabulky) udělá hodně práce:

  • zjistí klíčové slova ve vašem oboru a ohodnotí je = jednoduchá analýza klíčových slov
  • zjistí možnost ceny PPC kampaní: Budete vědět, co se hodí na SEO a co na PPC
  • nabídne alternativní klíčová slova a slovní spojení
  • zjistí pozice ve vyhledávačích pro váš web
  • pomůže zjistit slabá místa konkurence (špatný obsah, odkazy z internetu, sociální sdílení apod.)
  • porovná s vámi konkurenci

Tento nástroj se instaluje do počítače.

2. Collabim (zdarma)

Nástroj, který hlídá online vaše pozice ve vyhledávačích, zjišťuje relevantní webové stránky pro možnou kontaktáž (SiteFinder) a navrhuje alternativní klíčová slova pro váš obor. Součástí je i porovnání konkurence.

3. MozBar (zdarma)

Velmi rychlý náhled na aktuální web a stránku:

MOZBar

Co v něm najdete nejdůležitějšího:

  • jak si stojí vaše stránka a web v odkazech
  • jak je to se sociálnem (FB, Google+, Twitter)
  • jaké microformáty vám fungují a kde to zkontrolovat
  • přehledný výpis hlavičky a důležitých prvků stránky (title, description, H1 apod.)
  • status načítání stránky
  • ohodnocení stránek a webu podle MOZ (berte s rezervou)

4. Zjištění technikálií (zdarma)

Pomáhají detekovat technické slabiny serveru nebo systému (např. důvody zpomalení načítání stránky):

Dejte si hlavně pozor na to, jestli:

  1. používáte cache
  2. nemáte javascripty, které zpomalují zobrazení stránky
  3. máte zapnutou kompresi (např. gzip)
  4. máte nastavenou expiraci hlaviček pro prohlížeče návštěvníků (opakovaný přístup)
  5. zkuste si pohrát s tzv. minify CSS a JS (dáte jednoduše všechny css a javascripty do zvláštních souborů) – pro WordPress plugin BWM Minify
  6. používejte CDN – WordPress plugin WP Super Cache + CDN77

5. Google Adwords – Keyword Planner (zdarma)

Využijte nástroje PPC reklam pro zjištění konkurence a hledanosti na internetu. Pokud si to vše dáte do tabulky, můžete krásně filtrovat, vyhledávat a třídit. Zkuste si škatulkovat jednotlivé klíčové slova a fráze: “článek”, “legenda”, “filtr kategorie eshopu”, “název kategorie” apod.

6. Xenu (zdarma)

Najde duplicitní stránky webu, stránky s nevhodnými titulky (pro zobrazování ve vyhledávačích), špatná přesměrování, neexistující stránky. Jde o technické věci, které byste měly mít v cajku

7. Expirované domény (zdarma)

Můžete jít cestou vyhledání expirovaných zajímavých domén pro váš obor. Ideálním řešením je nástroj ExpiredDomains.net. Co a jak dělat dále jsem popsal v článku “Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů“.

8. Seznam Sklik (zdarma)

Přehled hledání najdete i pod PPC nástrojem od Seznamu: Návrh klíčových slov.

Návrh klíčových slov

9. Google Webmaster tools (zdarma)

Pomáhá zjistit vyhledávací dotazy na váš web, chyby webu a další důležité věci. Doporučuji použít společně s nadstavbou do Chromu od Víti Michálka, kdy získáte do tabulky (not provided) fráze od Google Analytics.

10. Copyscape (zdarma)

Zjistíte velice rychle, jestli někdo nekopíruje váš text na svůj blog.

11. Keywordtool (zdarma)

Vyhledání klíčových slov pomocí Google, YouTube i Bingu. Velice jednoduché a přehledné. Stejný zdroj dat se dá zadat i v nástroji “Rank Tracker” (zde v seznamu uveden jako 1.).

Změna: Díky za upozornění od Lukáš Pítra a Netvor.

12. Open Refine (zdarma)

Toto je již vyšší dívčí. Doporučuji navštívit kurzy Filipa Podstavce. Je to už pro zkušené markeťáky, ale velice výborný nástroj použitelný téměř na jakoukoliv činnost.

+1: Mozek + email (zdarma)

Pište osobní emaily správcům relevantních stránek (webmasterům): Můžete upozornit na problém na jejich webu a nabídnout vyřešení problému nebo se zeptat na možnou spolupráci. Hlavně buďte osobní, za každým emailem je člověk! Vzor emailu (který máte webmasterům poslat) a celý proces jsem popsal ve článku zde.

+ Bonus navíc: SEM Compass (Ahrefs + SEMRush)

Chcete používat Ahrefs.com a SEMRush za 15 dolarů/měsíc? Zde je možné se registrovat.

 

jaké nástroje používáte vy? Pište prosím dole v komentářích:

6 Comments on “12+1 SEO nástroje ZDARMA

Netvor
9.4.2015 at 11:42

Moc se mi líbí ta část s podnadpisem “nesmysly na začátek” – to možná některé české čtenáře trochu zarazí 😀 Jinak ja používám i SEO SpyGlass – sice je treba instalace, ale je to pomůcka, na kterou jsem si rychle zvykl (a používám stále jen free verzi).

Ahrefs a Collabim – bez těch se taky neobejdu. A samozřejmě taky google analytics, jako další standard. Na klíčová slova mohu doporučit http://keywordtool.io/ – opravdu funkční a snad i lepší než klasika od pana gůgla 😀

Odpovědět
Daniel Nytra
9.4.2015 at 11:47

Souhlas: Keywordtool.io i SpyGlass jsou super… díky moc za komentář!

Lukáš Pítra
9.4.2015 at 13:35

Data ze Zbozi.cz už v odhadech hledanosti Skliku nějakou dobu nejsou. Jmenovat AHREFS asi není úplně fér, protože popravdě ve zdarma režimu z toho člověk úplně moc nevytáhne.

Odpovědět
Daniel Nytra
9.4.2015 at 13:42

Děkuji moc za informaci. Zajistím nápravu a potrestání 🙂

David Řezáč
10.6.2015 at 15:12

Danieli díky moc za tipy! Článek s dovolením sdílím dále v seznamu českých článků o SEO a linkbuildingu 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/

Odpovědět
Daniel Nytra
10.6.2015 at 15:30

Není zač a taky díky 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *