Cross-promotion


Co je to Cross-promotion?

Cross-promotion je strategie marketingu, která slouží k propagaci produktu či služeb mezi organizacemi, společnostmi či vyrábějícími firmami. Je to proklamace produktu nebo služeb pomocí již zavedených značek jiné společnosti v oblasti podobných produktů, která přímo nabízí, nebo alespoň odkáže na propagovaný produkt, aby se zvýšila expozice a povědomí o něm.

Typy Cross-promotion

Existují následující typy cross-promotion:

  • Kupónové strategie: tento typ sestává z předání kupónů mezi partnery ke slevám na jejich produkty.
  • Kooperativní propagace: v této strategii se dvě společnosti zapojí do skupinového marketingu a sdílejí veškeré finanční prostředky a kampaně.
  • Produktový kříženec: je propojení produktů jiné společnosti se svými vlastními produkty. Například když pivovar Coca-Cola vyrábí vůni.
  • Propagace až do samého finále: je připojení konkurenčních produktů k programu slev pro věrnost zákazníkům.

Výhody Cross-promotion

  • Cross-promotion může pro všechny partnery přinést obchodní přínos a veřejnou povědomost.
  • Posílení vazby mezi společnostmi.
  • Může pomoci budovat věrnost a důvěru mezi spotřebiteli a partnery.
  • Může pomoci přilákat nové zákazníky.
  • Umožňuje značce získat povědomí o svýchproduktech mezi publikem.
  • Šetří peníze při reklamních kampaních.

Cross-promotion je skvělý způsob, jak dosáhnout širokého povědomí, důvěry a budovat vztahy mezi produkty či službami.

Další informace najdete na wikipedii