Close

Chcete mít stálé zákazníky? Chovejte se jako drogoví dealeři!

Google Analytics: danielnytra.cz

Pořád se učím. Můj guru pro obsahový marketing je Neil Patel. Má super nápady a hlavně zkušenosti.Např. geniální přirovnání k drogovým dealerům: “Dejte první vzorek zdarma. Pokud je to kvalitní zboží, lidé se k vám vrátí zaplatit za další.” Je důležité mít stálé pravidelné zákazníky 🙂 Jak se stát webovým dealerem si ukážeme dnes.

Důkazem je tento blog: Za 28 dní (1.2.-28.2.2014) se přihlásilo celkem 1.411 odběratelů!

Google Analytics: danielnytra.cz

1. Dejte vzorek zadarmo

Vytvořte E-Book. Dokument nemusí být super-extra dílo s 20.000 a více slovy. Musí být ale kvalitní! Vytváření dokumentu zabere plus-mínus 4 dny.

Důležité je zjistit, co lidi trápí ve vašem oboru. Můžete se jich jednoduše zeptat nebo na některé diskuzní fórum vložit dotazník. Já dal svůj dotazník na Webtrh.cz.

2. Připravte se na to, že lidi budou knihu chtít

Je těžké si to přiznat díky české nátuře: Lidi ten E-book budou chtít a budou za něj děkovat! Zvykněte si na to. Dost často se setkávám s drtičem snů: Lidi si nevěří.

Je důležité se na to pořádně připravit: Pokud máte blog ve WordPressu, nainstalujte plugin Wysija (v češtině a zdarma do 2.000 přihlášených uživatelů). Pokud nemáte WordPress, zkuste to přes mailchimp, který lze nainstalovat úplně všude (je v angličtině a také zdarma do 2.000 uživatelů).

Krok po kroku návod

  1. Nastavte stránku pro přihlášení a vložte zde přihlašovací okno ke zpravodaji. Např.: stránka na mém blogu
  2. Nastavte i na podstránky přihlašovací formulář k získání E-Booku.
  3. Nastavte potvrzovací email s upozorněním, že uživatel musí email potvrdit… jinak prostě nedostanou E-Book.
  4. Uložte váš E-Book a nastavte odkaz přes Bit.ly: Tak můžete kontrolovat počet stažení E-Booku.
  5. Nastavte v systému Wysija nebo Mailchimp děkovací email. V tomto emailu je umístěný odkaz na E-Book.
  6. Nastavte si v Google Analytics cíl: Potvrzení přihlášení na Newsletter (tzn. prokliknutí z bodu 3)

E-Mail

3. Šiřte E-Book internetem

Nejdůležitější máte za sebou. Teď už jen závisí na tom, který druh marketingu budete podporovat. Vše měřte a vyhodnocujte pomocí Google Analytics. Cílem v této chvíli je přihlášení na newsletter.

  • dlouhodobější tvorba obsahu (více v článku: Marketing bez peněz: Inbound Marketing)
    • vytváření PR článků mimo váš blog s odkazem
    • vytváření obsahu na sociálních sítích
    • vytváření obsahu na vašem blogu (zde vložte na všechny stránky možnost získání E-Booku zdarma)
  • rychlejší a hlavně efektivní reklama
    • Facebook reklama, která se dá perfektně cílit
    • Google, Sklik reklama
    • PR články placená i neplacené
    • Videoreklama (tu si spíše nechejte pro prodej)
    • další možnosti na které určitě přijdete 🙂

4. Pečujte o přihlášené zákazníky

Ok, máte databázi přihlášených lidí. To je pro vás zlatý důl. Pozor! Je nesmysl jim začít posílat komerční nabídky. Posílejte jim zajímavosti z vašeho oboru a v článku můžete okrajově zmínit produkty. Pokud je budete bombardovat nabídkami, dojde k masivnímu odlivu všech vašich přihlášených uživatelů. To je chyba!

Myslete na to, že nejdříve musíte se zákazníkem komunikovat… potom uvěří, že jste odborník pro daný obor… a až potom můžete prodávat. Nemusíte potom nesmyslně soupeřit s konkurencí a podkopávat trh nižší cenou. Klient vám nebo vaší firmě věří a museli byste udělat fakt velkou chybu, aby se obrátil na někoho jiného.

Návod na Wysija

Určitě se budu Wysija pluginu věnovat v některém z příštích článků. Je super. Pro ty, co nechtějí čekat je videonávod zde:

Konec teorie, začíná praxe

Co je nejdůležitější: Udělejte to! Nečtěte jen poučky a prostě to udělejte. Teď hned si napište, o čem byste mohli psát a udělejte tak první krok.

6 komentářů

  • AHoj,
    prosim Tě, kam mám nahrát ten ebook, aby si jej mohli lidé stáhnout přes poslaný email? Díky Michal.

    • Ahoj Michale,
      nahrej ho normálně na server nebo přes Média do WordPressu. Nastav si bit.ly pro alespoň základní statistiku a ten vlož do emailu po přihlášení. Hotovo 🙂

  • Dobrý den, díky za informace – mám stejný dotaz jako Michal, ale jako úplný laik vůbec nerozumím odpovědi. Mám web v Joomle, pro rozesílání newsletterů používám Mailchimp (velmi otrocky dělám jen pár kroků, které mám naučené). Co znamená “nahraj ho normálně na server…”? Ztratila jsem se v kapitole Krok po kroku návod hned u bodu 1. Nevím, kolik času vám zabere odpověď – je třeba možné si někde stáhnout návod ne krok po kroku, ale píď po pídi 🙂 ? Moc děkuju. Radka

    • Nahraj ho normálně na server znamená: V Joomle nahrajte váš ebook na server a získejte odkaz (tzv. URL adresu), který vložíte do vašeho emailu po potvrzení emailové adresy (tzv. autoresponder).

      Lidé tedy:
      1. zadají svoji emailovou adresu
      2. potvrdí v emailu, že jsou to opravdu oni (potvrzovací email)
      3. dostanou email (autoresponder) s URL adresou na váš ebook.

      …pokud bude ebook dostatečně zajímavý, máte vyhráno jen zčásti… dále jim stále posílejte další a další zajímavé věci, aby pochopili, kdo je tady odborníkem v oboru 🙂 Pak už jen stačí prodávat a komu budou nejvíce věřit? Odborníkovi v oboru a rádi si i připlatí… Doporučuji tento postup přes emily.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *