Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Chcete mít stálé zákazníky? Chovejte se jako drogoví dealeři!

Google Analytics: danielnytra.cz

Pořád se učím. Můj guru pro obsahový marketing je Neil Patel. Má super nápady a hlavně zkušenosti.Např. geniální přirovnání k drogovým dealerům: “Dejte první vzorek zdarma. Pokud je to kvalitní zboží, lidé se k vám vrátí zaplatit za další.” Je důležité mít stálé pravidelné zákazníky 🙂 Jak se stát webovým dealerem si ukážeme dnes.

Důkazem je tento blog: Za 28 dní (1.2.-28.2.2014) se přihlásilo celkem 1.411 odběratelů!

Google Analytics: danielnytra.cz

1. Dejte vzorek zadarmo

Vytvořte E-Book. Dokument nemusí být super-extra dílo s 20.000 a více slovy. Musí být ale kvalitní! Vytváření dokumentu zabere plus-mínus 4 dny.

Důležité je zjistit, co lidi trápí ve vašem oboru. Můžete se jich jednoduše zeptat nebo na některé diskuzní fórum vložit dotazník. Já dal svůj dotazník na Webtrh.cz.

2. Připravte se na to, že lidi budou knihu chtít

Je těžké si to přiznat díky české nátuře: Lidi ten E-book budou chtít a budou za něj děkovat! Zvykněte si na to. Dost často se setkávám s drtičem snů: Lidi si nevěří.

Je důležité se na to pořádně připravit: Pokud máte blog ve WordPressu, nainstalujte plugin Wysija (v češtině a zdarma do 2.000 přihlášených uživatelů). Pokud nemáte WordPress, zkuste to přes mailchimp, který lze nainstalovat úplně všude (je v angličtině a také zdarma do 2.000 uživatelů).

Krok po kroku návod

  1. Nastavte stránku pro přihlášení a vložte zde přihlašovací okno ke zpravodaji. Např.: stránka na mém blogu
  2. Nastavte i na podstránky přihlašovací formulář k získání E-Booku.
  3. Nastavte potvrzovací email s upozorněním, že uživatel musí email potvrdit… jinak prostě nedostanou E-Book.
  4. Uložte váš E-Book a nastavte odkaz přes Bit.ly: Tak můžete kontrolovat počet stažení E-Booku.
  5. Nastavte v systému Wysija nebo Mailchimp děkovací email. V tomto emailu je umístěný odkaz na E-Book.
  6. Nastavte si v Google Analytics cíl: Potvrzení přihlášení na Newsletter (tzn. prokliknutí z bodu 3)

E-Mail

3. Šiřte E-Book internetem

Nejdůležitější máte za sebou. Teď už jen závisí na tom, který druh marketingu budete podporovat. Vše měřte a vyhodnocujte pomocí Google Analytics. Cílem v této chvíli je přihlášení na newsletter.

  • dlouhodobější tvorba obsahu (více v článku: Marketing bez peněz: Inbound Marketing)
    • vytváření PR článků mimo váš blog s odkazem
    • vytváření obsahu na sociálních sítích
    • vytváření obsahu na vašem blogu (zde vložte na všechny stránky možnost získání E-Booku zdarma)
  • rychlejší a hlavně efektivní reklama
    • Facebook reklama, která se dá perfektně cílit
    • Google, Sklik reklama
    • PR články placená i neplacené
    • Videoreklama (tu si spíše nechejte pro prodej)
    • další možnosti na které určitě přijdete 🙂

4. Pečujte o přihlášené zákazníky

Ok, máte databázi přihlášených lidí. To je pro vás zlatý důl. Pozor! Je nesmysl jim začít posílat komerční nabídky. Posílejte jim zajímavosti z vašeho oboru a v článku můžete okrajově zmínit produkty. Pokud je budete bombardovat nabídkami, dojde k masivnímu odlivu všech vašich přihlášených uživatelů. To je chyba!

Myslete na to, že nejdříve musíte se zákazníkem komunikovat… potom uvěří, že jste odborník pro daný obor… a až potom můžete prodávat. Nemusíte potom nesmyslně soupeřit s konkurencí a podkopávat trh nižší cenou. Klient vám nebo vaší firmě věří a museli byste udělat fakt velkou chybu, aby se obrátil na někoho jiného.

Návod na Wysija

Určitě se budu Wysija pluginu věnovat v některém z příštích článků. Je super. Pro ty, co nechtějí čekat je videonávod zde:

Konec teorie, začíná praxe

Co je nejdůležitější: Udělejte to! Nečtěte jen poučky a prostě to udělejte. Teď hned si napište, o čem byste mohli psát a udělejte tak první krok.

6 Comments on “Chcete mít stálé zákazníky? Chovejte se jako drogoví dealeři!

Michal
29.5.2014 at 15:11

AHoj,
prosim Tě, kam mám nahrát ten ebook, aby si jej mohli lidé stáhnout přes poslaný email? Díky Michal.

Odpovědět
Daniel Nytra
29.5.2014 at 16:01

Ahoj Michale,
nahrej ho normálně na server nebo přes Média do WordPressu. Nastav si bit.ly pro alespoň základní statistiku a ten vlož do emailu po přihlášení. Hotovo 🙂

Meny
1.5.2015 at 1:38

Ten nadpis článku je super, obsah v něm ještě lepší. Nelze než souhlasit. Díky za ćlánek.

Odpovědět
Daniel Nytra
1.5.2015 at 11:49

Děkuji Meny, že se líbí a díky i za komentář 🙂

Radka
20.8.2015 at 14:10

Dobrý den, díky za informace – mám stejný dotaz jako Michal, ale jako úplný laik vůbec nerozumím odpovědi. Mám web v Joomle, pro rozesílání newsletterů používám Mailchimp (velmi otrocky dělám jen pár kroků, které mám naučené). Co znamená “nahraj ho normálně na server…”? Ztratila jsem se v kapitole Krok po kroku návod hned u bodu 1. Nevím, kolik času vám zabere odpověď – je třeba možné si někde stáhnout návod ne krok po kroku, ale píď po pídi 🙂 ? Moc děkuju. Radka

Odpovědět
Daniel Nytra
20.8.2015 at 15:52

Nahraj ho normálně na server znamená: V Joomle nahrajte váš ebook na server a získejte odkaz (tzv. URL adresu), který vložíte do vašeho emailu po potvrzení emailové adresy (tzv. autoresponder).

Lidé tedy:
1. zadají svoji emailovou adresu
2. potvrdí v emailu, že jsou to opravdu oni (potvrzovací email)
3. dostanou email (autoresponder) s URL adresou na váš ebook.

…pokud bude ebook dostatečně zajímavý, máte vyhráno jen zčásti… dále jim stále posílejte další a další zajímavé věci, aby pochopili, kdo je tady odborníkem v oboru 🙂 Pak už jen stačí prodávat a komu budou nejvíce věřit? Odborníkovi v oboru a rádi si i připlatí… Doporučuji tento postup přes emily.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *