Undercover marketing


Co je to podpultový marketing?

Podpultový marketing je forma reklamního úsilí, kdy se důvěryhodní, reální osoby účastní prodejních kampaní, aniž by to lidé uvědomovali. Hlavním účelem podpultového marketingu je povzbudit veřejnost k nákupu produktu nebo služby, aniž by spotřebitelé řekli, že jsou ovlivňováni reklamnímu úsilí.

Jak to funguje?

Podpultový marketing se zaměřuje na důvěřivé cílové skupiny za účelem povzbuzení k nákupu. Například reklama by mohla kódovat, skrývat nebo upravovat slovo nebo frázi s cílem prostřednictvím tzv. „targetových platform“. Dalším typickým příkladem je marketér, který je placen díky dohodě o vybírání úplatků, aby nákupní návyky nějakého uživatele ovlivnily.

Příklady

Následující jsou příklady podpultového marketingu:

  • Když výrobce automobilů sponzoruje závodní kartu nebo racing team, aby umožnil pilotům / týmům představovat jeho produkty.
  • Když kosmetické společnosti platí celebritám za to, aby uvedly, že používají jejich produkty.
  • Když restaurace požádá své kuchaře, aby návštěvníkům prozradili o pokrmech.

Výhody

  • Rovnováha mezi mírou poptávky a ponukou – Podpultový marketing slibuje vyváženou míru obchodní poptávky a nabídky, získáte zpětnou vazbu od spotřebitelů a můžete lépe cílit svou kampaň na exkluzivní skupinu zákazníků.
  • Šíření povědomí o značce – Pokud využijete marketing třetích stran, můžete rozšířit své povědomí o značce a dosáhnout širšího trhu.

Nevýhody

  • Neznalost spotřebitele – Není zajištěno, že spotřebitelé pochopí skrytou myšlenku marketingu, který sledují.
  • Omezené účinnosti – Potenciální nevýhodou podpultového marketingu je omezená účinnost.
  • Náklady – Náklady na podpultový marketing se obvykle nepovažují za nízké.

Podpultový marketing může být pro různé produkty a služby užitečnou reklamní technikou. Výše uvedené příklady a výhody a nevýhody poskytují jasný obraz toho, co je a jak to funguje.

Více informací můžete nalézt na Wikipedii .