Close

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Certifikát: Inbound marketing

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze svůj čas. Inbound marketing je nově pojmenované kvalitní blogování se strategií. Jednoduše řečeno: vytváříte firemní blog, který přináší kontakty a ty potom přetavíte (konvergence) na platící klienty. Vše navíc s tím, že tito klienti jsou šťastní a dále vás doporučují… ne kvůli ceně, ale kvůli spokojenosti, odbornosti a důvěře! Pamatujte: Spokojený klient, který nakoupil je ten nejlepší.

Proč firemní blogování

Pokud budete vytvářet fakt kvalitní obsah, budete pro návštěvníky stránek něco jako guru. Budou cítit autoritu, odbornost a důvěru. Heureka.cz je dobrá ne kvůli srovnání ceny, ale kvůli doporučování obchodů a zboží. Sami si odpovězte: Nakupovali byste raději od odborníka za trochu vyšší cenu nebo z gaučového eshopu kvůli ceně.

Vedlejší příjemné efekty

  • indexace blogu ve vyhledávačích (Google, Seznam, Centrum apod.)
  • vyšší povědomí o značce
  • vyšší návštěvnost
  • přirozené odkazování z jiných stránek
  • kvalitní odkazy na váš prodejní web

Jak blogovat

  • zaměřte se v každém článku na jediné téma
  • články pište pro lidi
  • dejte lidem možnost udělat konverzi = koupit. Call-to-action by mělo být opravdu všude.
  • vybírejte si problémy v oboru, které lidi skutečně tíží: hledejte klíčová slova, kontrolujte komentáře apod.
  • přivítejte každého, kdo se přihlásil k odběru přes email
  • otevírejte po staré témata a porovnávejte s historií
  • obsah je důležitý, nepište pouze texty: obrázky, fotografie, zvuk a videa

Jak měřit

GrafPokud chcete cokoliv řídit, musíte umět měřit a analyzovat. Jak ale analyzovat takový firemní nebo osobní blog? Použijte na to Google Analytics.

Co měřit

  • přístupy na stránku
  • jak dlouho na stránce zůstali = četli
  • sdílení a like na sociální sítě
  • kolik je zpětných odkazů k danému článku
  • kolik lidí se přihlásilo k odběru novinek díky tomuto článku
  • kolik lidí otevřelo váš email, kliklo a vytvořilo konverzi

Pozn.: zde se nedá měřit parametr Okamžité opuštění stránky: Návštěvník přišel na stránku článku, podíval se co na ní je a pak odešel (tzn. neproklikl se nikam jinam). Prostě si přečetl článek a protože váš blog zná, tak jde pryč. Není to nic špatného. Raději měřte dobu strávenou na stránce.

Sociální média

Nabídněte obsah, který řeší nějaký problém nebo je zajímavý: Máte možnost uspět na sociálních sítích. Když k tomu přidáte i osobní nádech, je to ideální mix pro sdílení.

Co dělat na Facebooku

FacebookFacebook je stále nejsilnější sociální síť jak ve světě, tak v ČR. Pokud máte obor spíše technického ražení, doporučuji přidat Google+ a Twitter. Jak se k propagaci vašeho článku nebo třeba fotografie postavit? Představte si, že jste na nějaké oslavě. Komunikujte a bavte se s ostatními.

  • udělejte obsah osobnější
  • pošlete obsah všem přátelům, určitě vás podpoří
  • sdílejte zajímavý obsah od ostatních: Nemluvte jen o sobě!
  • vždy vkládejte odkaz
  • vše měřte a analyzujte: Z toho se můžete učit a zefektivnit marketing

Co nedělat na sociálních sítích

  • nakupovat fanoušky – uškodí vaší stránce!
  • automatické sdílení příspěvku – musíte zkoušet nové věci. Zkoušejte vložit zprávu na Facebook s obrázkem, bez obrázku, s odkazem v textu, měňte hodiny a dny v týdnu: čtvrtek ve 20:00 nebo v úterý v poledne.
  • nepište na Facebook stejně jako na Google+, Twitter nebo LinkedIn. Každá sociální síť je jiná.

Co je to Landing page

Cílová stránka (Landing page) má za úkol jediné: Konverze vašich návštěvníků a odběratelů na platící klienty. Tato stránka je obchodník (více v článku Obchodník, co furt maká a neremcá). Aby to byl perfektní obchodník, musí být i proškolený a stále se učit.

Cesta ke konverzi je jasná:

  1. Call-to-action tlačítko, banner apod. v e-mailu nebo v článku
  2. Landing page
  3. Děkovací stránka – zde je konverze u konce

Jak na landing page

  • čistý design s jasným úmyslem: konverze
  • A/B testování krok po kroku a měření konverze
  • měření konverze přes jednotlivé kanály (články, facebook, ostatní stránky apod.)

Proč e-mail je ten nejdůležitější

Email marketing na bloguE-mail marketing je ten nejefektivnější marketingový kanál, co znám. Vlastnit kvalitní odběratele emailu je zlatý důl a je to pro vás jeden z nejdůležitějších forem komunikace. Tento nástroj využívají opravdu všichni vaši potencionální klienti (např. Facebook pouze část).

Co dělat

  • nabídněte něco zajímavého návštěvníkům stránek, aby na sebe nechali email (ebook, návod, videonávod, bonusové body v eshopu apod.)
  • rozdělujte (segmentujte) odběratele podle nejrůznějších měřítek: geografické, socdemo apod.
  • vytvářejte zajímavé předměty emailů
  • vybudujte důvěru kvalitním obsahem v článcích + rozeslání emailu vašim odběratelům
  • mějte rozdělené kupující od odběratelů e-mailu
  • vytvářejte rozdílné typy emailů:
    • Newsletter – seznam novinek a článků z blogu, např. jednou denně nebo týdně
    • Krátký přehled – jednoduchá grafika odlišná od newsletteru, přehledně více článků najednou za delší období
    • Speciální – super nabídka pouze s jediným call-to-action tlačítkem
    • Přivítací nebo děkovný pro cílovou skupinu

Co mám tedy dělat?

Pokud jste přihlášeni k mému zpravodaji, máte vyhráno 🙂 Dostane se k vám v nejbližší době návod, kdy vše nastavíme společně: Krok po kroku. Pokud ještě nejste, udělejte to teď.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *