Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Certifikát: Inbound marketing

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze svůj čas. Inbound marketing je nově pojmenované kvalitní blogování se strategií. Jednoduše řečeno: vytváříte firemní blog, který přináší kontakty a ty potom přetavíte (konvergence) na platící klienty. Vše navíc s tím, že tito klienti jsou šťastní a dále vás doporučují… ne kvůli ceně, ale kvůli spokojenosti, odbornosti a důvěře! Pamatujte: Spokojený klient, který nakoupil je ten nejlepší.

Proč firemní blogování

Pokud budete vytvářet fakt kvalitní obsah, budete pro návštěvníky stránek něco jako guru. Budou cítit autoritu, odbornost a důvěru. Heureka.cz je dobrá ne kvůli srovnání ceny, ale kvůli doporučování obchodů a zboží. Sami si odpovězte: Nakupovali byste raději od odborníka za trochu vyšší cenu nebo z gaučového eshopu kvůli ceně.

Vedlejší příjemné efekty

  • indexace blogu ve vyhledávačích (Google, Seznam, Centrum apod.)
  • vyšší povědomí o značce
  • vyšší návštěvnost
  • přirozené odkazování z jiných stránek
  • kvalitní odkazy na váš prodejní web

Jak blogovat

  • zaměřte se v každém článku na jediné téma
  • články pište pro lidi
  • dejte lidem možnost udělat konverzi = koupit. Call-to-action by mělo být opravdu všude.
  • vybírejte si problémy v oboru, které lidi skutečně tíží: hledejte klíčová slova, kontrolujte komentáře apod.
  • přivítejte každého, kdo se přihlásil k odběru přes email
  • otevírejte po staré témata a porovnávejte s historií
  • obsah je důležitý, nepište pouze texty: obrázky, fotografie, zvuk a videa

Jak měřit

GrafPokud chcete cokoliv řídit, musíte umět měřit a analyzovat. Jak ale analyzovat takový firemní nebo osobní blog? Použijte na to Google Analytics.

Co měřit

  • přístupy na stránku
  • jak dlouho na stránce zůstali = četli
  • sdílení a like na sociální sítě
  • kolik je zpětných odkazů k danému článku
  • kolik lidí se přihlásilo k odběru novinek díky tomuto článku
  • kolik lidí otevřelo váš email, kliklo a vytvořilo konverzi

Pozn.: zde se nedá měřit parametr Okamžité opuštění stránky: Návštěvník přišel na stránku článku, podíval se co na ní je a pak odešel (tzn. neproklikl se nikam jinam). Prostě si přečetl článek a protože váš blog zná, tak jde pryč. Není to nic špatného. Raději měřte dobu strávenou na stránce.

Sociální média

Nabídněte obsah, který řeší nějaký problém nebo je zajímavý: Máte možnost uspět na sociálních sítích. Když k tomu přidáte i osobní nádech, je to ideální mix pro sdílení.

Co dělat na Facebooku

FacebookFacebook je stále nejsilnější sociální síť jak ve světě, tak v ČR. Pokud máte obor spíše technického ražení, doporučuji přidat Google+ a Twitter. Jak se k propagaci vašeho článku nebo třeba fotografie postavit? Představte si, že jste na nějaké oslavě. Komunikujte a bavte se s ostatními.

  • udělejte obsah osobnější
  • pošlete obsah všem přátelům, určitě vás podpoří
  • sdílejte zajímavý obsah od ostatních: Nemluvte jen o sobě!
  • vždy vkládejte odkaz
  • vše měřte a analyzujte: Z toho se můžete učit a zefektivnit marketing

Co nedělat na sociálních sítích

  • nakupovat fanoušky – uškodí vaší stránce!
  • automatické sdílení příspěvku – musíte zkoušet nové věci. Zkoušejte vložit zprávu na Facebook s obrázkem, bez obrázku, s odkazem v textu, měňte hodiny a dny v týdnu: čtvrtek ve 20:00 nebo v úterý v poledne.
  • nepište na Facebook stejně jako na Google+, Twitter nebo LinkedIn. Každá sociální síť je jiná.

Co je to Landing page

Cílová stránka (Landing page) má za úkol jediné: Konverze vašich návštěvníků a odběratelů na platící klienty. Tato stránka je obchodník (více v článku Obchodník, co furt maká a neremcá). Aby to byl perfektní obchodník, musí být i proškolený a stále se učit.

Cesta ke konverzi je jasná:

  1. Call-to-action tlačítko, banner apod. v e-mailu nebo v článku
  2. Landing page
  3. Děkovací stránka – zde je konverze u konce

Jak na landing page

  • čistý design s jasným úmyslem: konverze
  • A/B testování krok po kroku a měření konverze
  • měření konverze přes jednotlivé kanály (články, facebook, ostatní stránky apod.)

Proč e-mail je ten nejdůležitější

Email marketing na bloguE-mail marketing je ten nejefektivnější marketingový kanál, co znám. Vlastnit kvalitní odběratele emailu je zlatý důl a je to pro vás jeden z nejdůležitějších forem komunikace. Tento nástroj využívají opravdu všichni vaši potencionální klienti (např. Facebook pouze část).

Co dělat

  • nabídněte něco zajímavého návštěvníkům stránek, aby na sebe nechali email (ebook, návod, videonávod, bonusové body v eshopu apod.)
  • rozdělujte (segmentujte) odběratele podle nejrůznějších měřítek: geografické, socdemo apod.
  • vytvářejte zajímavé předměty emailů
  • vybudujte důvěru kvalitním obsahem v článcích + rozeslání emailu vašim odběratelům
  • mějte rozdělené kupující od odběratelů e-mailu
  • vytvářejte rozdílné typy emailů:
    • Newsletter – seznam novinek a článků z blogu, např. jednou denně nebo týdně
    • Krátký přehled – jednoduchá grafika odlišná od newsletteru, přehledně více článků najednou za delší období
    • Speciální – super nabídka pouze s jediným call-to-action tlačítkem
    • Přivítací nebo děkovný pro cílovou skupinu

Co mám tedy dělat?

Pokud jste přihlášeni k mému zpravodaji, máte vyhráno 🙂 Dostane se k vám v nejbližší době návod, kdy vše nastavíme společně: Krok po kroku. Pokud ještě nejste, udělejte to teď.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *