Facebook Pixel


Co je Facebook Pixel?

Facebook Pixel je marketingový nástroj nabízený společností Facebook, který umožňuje konverzní trackingy a targetování reklam na Facebooku. Pracuje na principu nahrání kódu pixelem do webu nebo e-shopu, který následně trackeruje pohyby návštěvníka na webu.

Jak funguje?

Jednotlivý kód pixelem se nahraje buď přímo do kódu webu nebo po registraci do služby Facebook Business Manager do vámi vytvořené kampaně. Po tom, co je kód vložen, sleduje Facebook uživatelské chování a vytváří reporty. Kromě toho může Facebook Pixel taky vytvářet okruhy konverze, na základě kterých pak můžete cílit vytvářenou kampaň.

Výhody Facebook Pixelem

  • Zlepšení správnosti Ad Targetingu – cílení reklam na ty správné uživatele na správném místě
  • Měření efektivity reklamních kampaní – sledování uživatelů na cestě konverze
  • Optimalizace reklamních kampaní – úprava reklamních kampaní na základě míry diskutabilní efektivity
  • Nahromadění užitečných dat – sbírání dat o tom, jak se uživatelé vámi zvolenými stránkami pohybují

Kromě výše uvedeného mohou vybrané kreativy řízené pixelem standardně implementovat další funkce jako například remarketing nebo vyskakovací okno.

Příklady implementace Facebook Pixelem

  • Konverzní tracking – sledování objednávek, registrací, čas strávený na webech
  • Standardní eventy – zaznamenání kliknutí a akcí uživatelů přímo na stránce
  • Hotové konverze – lodění činnosti uživatelů před dokončením nákupu
  • Produktový tracking – průchod webe skrz prohlížení produktů až po objednávku

Facebook Pixel takovou oblíbenou funkcí pro marketingáře, kteří si chtějí prohlídnout, jak jsou jejich reklamy efektivní a navíc dotáhnou svoji startegy marketingového targetování ještě dále.

Pro více informací navštivte Wikipedia – Facebook Pixel.