Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete držet, ztrácíte zákazníky. Nakoupí u vás jen známý od vaší maminky, aby jste měli radost. Navíc se u toho hodně zapotí…

KošíkNa co majitelé eshopu zapomínají:

Povinná registrace návštěvníka

Zrušte povinnou registraci v eshopu. Je to zbytečné a nesmyslné. Nic vám to nepřinese a konverze z návštěvníka na klienta bude nízká

Košík v eshopu

Odkaz na košík musí být jasně viditelný na všech stránkách. Mějte ho vpravo nahoře s počtem kusů a nejlépe celkovou cenou s DPH.
Více v článku: Rozmístění prvků v eshopu

Stránka košíku

Na stránce košíku musí být jasně viditelné tlačítko „Objednat“ nebo ještě lépe pojmenovaný další krok. Odlište toto tlačítko od tlačítka “Zpět”.
Ukázka z Italiedoskrine.cz:
Košík

Objednávka

Nastavte max. 3 krokovou objednávku. Ideální jsou tyto kroky:

1. Dodavatel a Platba

Závislost Dopravce na Platbě je velmi důležitá = povinná. Pokud si vybere jednoho z dopravců, některé druhy platby nebudou možné. Představte si tento případ: Klient vybere jako dopravce DPD a samozřejmě může platit dobírkou i kartou online. Když si ale vyzvedává zboží ve vašem kamenném obchodě, tak určitě nebudete platit kartou online. Pravděpodobně to bude pouze v hotovosti při převzetí zboží.
Ukázka z Italiedoskrine.cz:
DPD doprava a více durhů plateb Dobírka a platba pouze v hotovosti

2. Dodací adresa

Závislost mezi Dodavatelem a Adresou nenutí klienta vyplňovat nic navíc. Pokud si někdo jde vyzvednou zboží v obchodě, nemusí přece vypisovat doručovací adresu. Spousta nabízených eshopů komerčních i eshopů poskytovaných zdarma tuto vychytávku nemá a neexistuje bohužel ani plugin. Nám se podařilo vytvořit modul pro Prestashop, který to standardně neumí. Pokud by někdo měl zájem, ozvěte se mi 🙂
Samozřejmě není nutné zobrazovat fakturační adresu. Pokud u vás nenakupují firmy, tak ji tam nedávejte. Pokud u vás nějaká firma nakoupí 1x do roka, můžete se dohodnout “bokem” a neřešit to přes eshop..
Ukázka z Italiedoskrine.cz:
Osobní odběr - klient nevyplňuje adresu Dobírka - adresa je nutná

3. Kontrola a potvrzení

Kontrola údajů s potvrzením Obchodních podmínek je posledním krokem objednávky. Poté dojde v případě platby online k přesměrování na příslušnou platební bránu (např. platba kartou). Pokud klient zvolil platbu z účtu na účet, vytvoří se mu objednávka.

Minimalistická objednávka

OkNic v objednávce by nemělo odvádět od toho nejdůležitějšího: Nákupu. Vyzkoušejte si, jestli je dobré vkládat do košíku tzv. Cross-selling produkty. Není na to jasná odpověď a každé odvětví je jiné. Dle mých zkušeností tam není dobré dávat nic navíc: ani menu, ani cross-selling, ani bannery na speciální akce..nic. Jen velké tlačítko Potvrdit. Návštěvníka ostatní věci rozptylují.

Cross-selling produkty je dobré dávat úplně dolů do Detailu produktu. Více v článku: Rozmístění prvků v eshopu

Zrychlená objednávka

Pokud váš eshop umožňuje zrychlený nákup, použijte ho. Jedná se o jednoduché předvyplnění a přeskočení kroků objednávky. Kdo nakupuje pravidelně to ocení. Samozřejmě zde platí, že se nemusí registrovat.

Napsat komentář