Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitější marketingové komunikační kanály na internetu. Samozřejmě v sestavovaném marketingovém mixu můžete používat i komunikaci s klienty mimo internet (vývěsní cedule na obchodu, stánek na konferenci, PR článek v novinách apod.).

Komunikační mix podrobně

  • Internetová reklama – výhodou je možnost rychlého zadávání a snadné měření cílů (ať už tzv. hard cílů (zisky) nebo soft cílů (doba na stránce, lajkování na facebooku apod.).
    • SEM (Search Engine Marketing)
      Snažíte se o umístění odkazu na co nejlepší místo ve vyhledávačích (Google, Seznam, Centrum). Pokud klient vyhledává nějaké klíčové slovo nebo frázi, zobrazí se mu vaše stránky. Jsou dvě možnosti, jak se tam dostat:

      • SEO – Optimalizace pro vyhledávače
        Jde o řadu technik úprav vašich i jiných stránek. Stránky díky tomu budou zobrazeny ve vyhledávači nejvýše na dané klíčové slovo nebo frázi. Neplatíte za proklik, ale stojí to hodně úsilí (času)… a to jsou také peníze!
      • PPC reklama = Placené odkazy
        Platíte za každý proklik vyhledávačům (Google Adwords, Seznam Sklik). Výhody: rychlý start kampaně, nízká cena, cílení na konkrétní klíčové slovo nebo frázi, možnost okamžité editace nebo zastavení, nastavování finančních limitů (za den, měsíc nebo období), přesné měření cílů a zisků.
      • Kontextová reklama
        Reklamu můžete také zveřejnit na obrovském množství serverů (zpravodajské, oborové apod.). Výhody: Platíte za proklik (PPC) nebo zobrazení, cílíte podle umístění (můžete si zvolit, na kterém serveru se reklamu bude zobrazovat), cílíte podle obsahu (můžete cílit na zadané klíčové slovo např. „brazilská káva“ a zobrazíte se např. u článku o dobré brazilské kávě) a další možnosti cílení (geograficky, demograficky, časově apod.). Kontextová reklama může být jak textová, bannerová reklama. Zde je velice silným nástrojem remarketing.
  • Marketing na Facebooku
    I když má Facebook možnosti PPC reklamy s téměř perfektním cílením na uživatele, vložil jsem Facebook bokem. Facebook slouží uživatelům především pro zábavu. Pokud budete mít dobře nastavenou komunikaci na Facebooku, povede to k budování vaší značky. Nečekejte, že přes Facebook budete jednoduše prodávat. Je to ideální nástroj pro budování databáze kontaktů.
  • E-mail marketing
    Velmi podceňovaná komunikace, která je vysoce efektivní. Spousta firem posílá přes email komerční spam. Konverze jsou nízké a mezitím by to šlo udělat mnohem lépe. Postup je přitom jednoduchý:

    1. Dejte něco návštěvníkům vašich stránek ZADARMO: Ebook, dárek, bonus pro nákup za jejich email.
    2. Komunikujte s nimi prostřednictvím emailu. Nenásilně. Nejlépe pomocí firemního blogu. Důležité je, aby pochopili, že jste odborníci pro danou problematiku. Zamyslete se: Od koho byste vy nakupovali např. hodinky? Od odborníka za trochu vyšší cenu nebo na eshopu udělaného z gauče co nejlevněji?
    3. Prodávejte nenásilně: Prodejní prvky mějte až u článků nebo přímo v nich.
    4. Vše měřte a analyzujte. Proč se přes jeden email prodalo více než přes jiný? Byl důvod doba rozesílání, předmět emailu, špatně graficky udělaný email nebo technické problémy? Jen takto můžete vyladit váš nejefektivnější prodejní kanál.

Například článek o emailovém marketingu: Obchodník, co furt maká a neremcá.

  • Inbound marketing
    Jde o proces a aktivitu při které jde především o kvalitní obsah. Užitečný a zajímavý obsah. Součástí tohoto velmi kvalitního marketingu jsou:

    • Obsahový marketing – vytvoření obsahu (text, článek, fotografie, video), které primárně neslouží k prodeji, ale ke komunikaci s návštěvníky a klienty. Ideální je blog.
    • Sociální sítě – využití sociálních sítí (Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, Youtube apod.) pro šíření užitečného nebo zajímavého obsahu. Získávání fanoušků. PPC reklama na facebooku.
    • E-mail marketing – viz E-mail marketing výše
    • Vyhledávače – velký počet lidí stále vyhledává problém, který by rádo řešilo. Hledá obsah. Pokud vytvoříte zajímavý obsah, budou vás vyhledávače „doporučovat“ a budete se zobrazovat na předních pozicích ve vyhledávačích.
    • PR články – pište články mimo váš blog a odkazujte na něj. Je spousta serverů, kde vám rádi publikují váš obsah. Navíc odkaz na váš web pomůže vašemu SEO.
    • Analyzovat – abyste byli úspěšní, musíte analyzovat a učit se z chyb. Základem je Google Analytics, Google Webmaster Tools a A/B testování stránek.
    • Servis navíc – „nejlevnější“ zákazníci jsou ti, kteří už nakoupili a byli spokojeni. Nežeňte se za novými a věnujte se stávajícím. Dávejte jim věci, aby byli na vrcholu blaha. Pak u vás znovu nakoupí a hlavně vás doporučí známým. Cena není jediný faktor, který rozhoduje o nákupu!

Například článek o Inbound marketingu: Marketing bez peněz: Inbound Marketing nebo jsem vytvořil názornou infografiku pro pochopení.

  • Affiliate marketing
    Jedná se o partnerský provizní systém, kdy vaši stránku propagují jiné stránky. Platíte ale až za uskutečněný prodej předem dohodnutou provizi. Ideální armáda obchodníků. Navíc se objednávka uskuteční na vašich stránkách: Máte kontakt na klienta, provizi platíte až po vypršení 14 denní zákonné lhůtě, nastavujete si velikost provize sami, perfektně lze vše měřit přes Google Analytics. Affiliate marketingu se budu podrobně věnovat na svém blogu.

Závěr

Marketingový komunikační mix je základem pro vytváření marketingového mixumarketingového plánu. Užijte si ho a nezapomínejte, že se vše mění a postupně je nutné vše přepracovávat!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *