Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně nudné.

Marketingový mix (4C)

Můžete se dívat na marketingový mix z pohledu zákazníka a máte to samé v “bledě modrém”:

  • Customer solution – řešení potřeb zákazníka
  • Cost – náklady vzniklé zákazníkovi
  • Convenience (Channel) – dostupnost řešení
  • Communication – komunikace

…taky nuda…

Marketingový mix jinak

Lidé od vás kupují produkt, který má i konkurence. Návštěvníkovi stránky stačí pár kliků myší a frnk… máte po zisku. Služba vás může odlišit od konkurence. Když produkt zabalíte do kvalitních služeb, klienti se budou vracet (viz. článek: Co dělat, aby člověk na internetu neuspěl). Prodávejte vždy produkt se službou.

Rozmixujte Pé a Cé

Popis 7 bodů pro prodej na internetu je zde. Ideální pro virtuální produkty a služby… a už to začíná mít trochu šťávu 🙂

  1. Produkt – popis produktu (zboží nebo služby) včetně kvality, designu, obalu, image výrobce, záruku, rady a návody a další služby s ním spojené. Jde o to, jak klient vnímá komplexně tento produkt.
  2. Cena – za kolik se produkt prodává. Cena obsahuje slevy, podmínky placení, jestli lze vzít produkt na úvěr apod. Jaké náklady má klient spojené s koupí produktu?
  3. Místo – kde a jak se bude produkt prodávat: Doprava, distribuční síť, internet, sklad apod.
  4. Komunikace – jak se klienti dovědí o produktu: PPC reklama, PR články, blog, reklama na sociálních sítích, newslettery, webmasteři pomocí Affiliate marketingu Komunikujete s klienty správně?
  5. Zaměstnanci – zaměstnanci s kterými přijde klient do styku. Souvisí to společně se službou, která je poskytovaná společně s produktem. Např. prodejce v kamenné prodejně, infolinka, rady od odborníka apod. Pokud nemáte zaměstnance, tak to nevyplňujte.
  6. Procesy – veškeré aktivity, které souvisí s poskytnutím produktu zákazníkovi. Unifikace procesů vs. individuální přístup: Čím jsou procesy podobnější (unifikované), tím jsou nižší náklady. Naopak individuální přístup vede k vyšším nákladům finančním a samozřejmě časovým.
  7. Fyzický důkaz – velmi důležité při prodeji nehmotných produktů. Např.: Ukázka kanceláří kde produkt vzniká, fotky týmu zaměstnanců apod. Klient musí pochopit, že za nehmotnou věcí stojí velké úsilí a práce.
    Na internetu je to důležité pro prodej zboží, protože návštěvníci si zboží nemůžou „ohmatat“. Fotky jsou základ, videa jsou ještě lepší. Buďte ale osobní! Zapomeňte na fotky z fotobank a dělejte vlastní.

Tabulka pro marketingový mix

Zde vyplňujte vaše produkty nebo řady produktů a k nim přidávejte marketingový mix. Vše si ukážeme na mém oblíbeném příkladu eshopu kávou:

PRODUKT MARKETINGOVÝ MIX 7P
Fair-trade káva Produkt Klienti vnímají tuto kávu jako přímou osobní pomoc lidem pracujícím na plantáži. Má značku Fair-trade na sobě. Kávu nameleme na požadovanou hrubost dle žádosti klienta.
Cena 800Kč/kg. 10% sleva pro stálé klienty.
Místo Prodáváme na eshopu nebo v kamenné prodejně. Vše se posílá z kamenné prodejny, kde jsou i sklady (50m2).
Komunikace PR články v časopisu Kafé a život. Vlastní firemní blog s diskuzí, kde vysvětlujeme výhody produktů fair-trade. PR články v blogu. PPC reklama na Heureka.cz a Zbozi.cz. PPC reklama na Google Adwords (remarketing). Newsletter, který posíláme 1x za týden. Vytvoříme personifikovaný účet a budeme vědět, kdy klientovi dochází káva.
Zaměstnanci Slečna Mrázková v prodejně. Musíme zjistit, jestli se chová ke klientům příjemně. Zároveň vyřizuje objednávky. Heureka.cz má sice zpětnou reakci, ale to nestačí. Budeme obvolávat klienty a ptát se, jestli byli spokojeni.
Procesy Kupujeme zvlášť od speciálního dodavatele. Platí se navíc doprava, což se promítne do ceny produktu. Prodej ke klientovi je klasický, jako u všech druhů kávy. Zkusíme sehnat dodavatele pro všechny druhy kávy.
Důkaz Na stránkách máme články o naší cestě na jednu takovou Fair-trade plantáži. Bavíme se tam s místními lidmi. Potvrzujeme, že se dostatek peněz dostává k nim.
Káva klasická Produkt Nejčastěji prodávané kávy. Kvalitní káva, která se prodává nejčastěji. Kávu nameleme na požadovanou hrubost dle žádosti klienta.
Cena 490,- Kč. 10% sleva pro stálé klienty.
Místo Prodáváme na eshopu nebo v kamenné prodejně. Vše se posílá z kamenné prodejny, kde jsou i sklady (50m2). Tato káva se prodává i v obchodě v Pelhřimově a počítá se s dalšími obchůdky.
Komunikace PPC reklama na Google Adwords (remarketing). Newsletter, který posíláme 1x za týden. Vytvoříme personifikovaný účet a budeme vědět, kdy klientovi dochází káva, a jakou má rád.
Vytvoříme PR článek o důležitosti kávy, ve zdravém životě.
Zaměstnanci Viz. Fair-trade káva
Procesy Viz. Fair-trade káva
Důkaz Na stránkách je video, jak podobné kávy meleme a připravujeme k distribuci.

…a tak dále..další a další řádky tabulky…

Závěr

Marketingový mix je součástí každého marketingového plánu. Pomůže vám samotným pochopit, kolik peněz a práce je nutné alokovat na váš projekt.

Dle vašeho oboru lze marketingový mix upravovat. Můžete mít vlastní mix s názvem: 3P+4C+1Q… jen držte stejnou filozofii a nebojte se experimentovat 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *