Close

Facebook Messenger Bot: Open-rate 80% a CTR více než 50%

UPDATE 5.2.2019: Přijďte na celodenní kurz + workshop a nastavte si vašeho robota sami: Více ZDE


Jak by se vám líbilo mít databázi vašich potencionálních klientů, kteří mají open-rate 80%click-rate 50-60%? Líbilo? Mě moc… tento článek odkryje možnosti nové komunikace v podobě “Facebook Messenger Bot” (jednoduše robot v messengeru) a aplikací, které vám s tím pomůžou. Jde o napojení na firemní messenger u konkrétní facebookové firemní stránky.

Další výhoda? Lidé kvůli přihlášení nemusí nikam psát svůj e-mail.. prostě se přihlásí a máte na ně kontakt. Pro mě jako markeťáka super 🙂

…pro nedočkavé: Pokud napíšete jakýkoliv komentář pod příspěvek ZDE (automatická odpověď) spustí se krátký mini-kurz, co všechno takový Facebook Messenger Robot umí.

Facebook a (ro)bot

Roboti (zkráceně boti) jsou všude po internetu. Prolízají webové stránky, automatizují komunikaci v e-mailovém marketingu, obchodují na forexu nebo i pomáhají hackerům. V našem případě je super, že Facebook roboty miluje a podporuje.

Jaký to má důsledek pro vás, jako podnikatele a markeťáky? Můžete využít Facebook Messenger jako nový zdroj potencionálních klientů: Zvýšení návštěvnosti projektů, vytvářením reklamních sestav postavených na Facebook Messengeru a prodeje přímo skrz Messenger… prostě super!

Možnosti a ukázky

Zde vypisuji hlavní body, které by vás mohli inspirovat v zapojení tohoto nového zdroje do vašeho podnikání. Bližší napojení na Facebook Messenger otevírá neuvěřitelné možnosti komunikace a prodeje:

  • Rozesílání hromadné zprávy o zajímavém článku (můžete poslat kdykoliv, ale nesmí obsahovat reklamu nebo propagaci)
  • Rozeslání prodejní nebo propagační akce (pouze lidem, kteří byli aktivní v posledních 24 hodin)
  • Sbírání publika do Facebook Messengeru z webových stránek (vyskakovací okno viz. můj nový projekt DreamROI.cz)
  • Sbírání publika do Facebook Messengeru z reklamních sestav Facebooku.
  • Vytváření složitějších automatizací na základě “tagů” a rozhodovacích tlačítek, pozdržení apod. Zde je ukázka obdoby “autoresponderu”:
  • Automaticky odpovídat v komentářích a získávát publika i pod vašimi firemními příspěvky
  • Vytváření vlastních landing page s magnetem

Nástroje, které vám pomůžou

Máte vlastně jen 2 možnosti, pokud chcete Facebook Messenger Bot využít naplno: Naprogramovat si to nebo využít apliakci. Naprogramování nebudu řešit jen odkážu na dokumentaci. Pro mě je zajímavější využít aplikaci, která funguje (je otestovaná), je levná a drží krok s vychytávkami.

Rapid Messenger Bot ($29)

Tento plugin do WordPressu je zajímavý svou cenou. Za pouhých 29 dolarů získáte jednoduchý nástroj, který funguje dobře. Vytvoříte si jednoduše aplikaci pod Facebookem a tu napojíte na nainstalovaný plugin.

Nevýhody: Neumí reagovat na komentáře u příspěvků nebo se napojit na Skupiny, kde jste správci.

Více najdete ZDE

ManyChat (free nebo placený)

Nakonec jsem stejně začal používat tento nástroj. Nejdříve zdarma, potom za 10 dolarů a za chvíli překonám hodnotu 500 kontaktů a bude to ještě dražší. Proč za něj platím? Hlavně proto, že přináší stále nové věci. Nedávno udělali i napojení na komentáře u vašeho příspěvku: Super!

Nevýhody: Neumí reagovat na komentáře lajkováním komentáře a případnou odpovědí.

Nástroj můžete začít používat zdarma ZDE

Facebook Auto Reply

Našel jsem poslední nástroj, který se vám určitě bude líbit. Nejde ani tak o velkého kecálka s všemožným nastavením, ale má velice zajímavé funkce, které ostatní programy nemají:

  • Automatická reakce na komentář (LIKE, odpověď)
  • Automatická zpráva do Facebook Messengeru (stejně jako ManyChat, ale velice jednoduše)
  • Odeslání zprávy na všechny fanoušky stránky
  • Jednorázová cena
  • Můžete automatickou odpověď udělat na všechny vaše příspěvky nebo pouze na některé
  • Můžete filtrovat i podle odpovědí (klíčových slov)
  • Nastavujete si vlastní aplikaci na FB (ManyChat to má přes jeho aplikaci)

V kombinaci s ManyChat jde o velice silný nástroj. Více najdete ZDE

ManyChat a napojení na web

Máte spoustu možností, jak napojit váš web na ManyChat:

  • Vyskakovací okno
  • Rolovací okno
  • Proužek nahoře
  • Widget (box)
  • Odkaz nebo tlačítko
  • Landing page
  • Odkaz poslaný kamkoliv

Stačí vložit kód na webové stránky a říct, kde a z jakých podmínek chcete, aby se ManyChat nabízel. Pak jen stačí uživateli, aby se proklikl a je ve vaší automatizaci.

ManyChat a automatizace

Na speciální landing page, kterou jsem vytvořil, si můžete vyzkoušet, co všechno takový ManyChat a Facebook Messenger Robot umí. KLIKNĚTE ZDE

ManyChat a Facebook reklama

Jistě už vás napadá, jak využít Facebook reklamu a ManyChat: Získání leadu (kontaktu skrz facebook messenger) díky vašemu magnetu. Magnetem může být sleva na vaše produkty, ebook, kurz zdarma apod. Omezení se meze nekladou a můžete do 24hodin od poslední aktivity uživatele posílat jakékoliv reklamní sdělení… samozřejmě to nepřehánějte a spíše pomáhejte a až potom prodávejte 🙂

Další vychytávka s komentáři

Co mě na ManyChat baví je, že se snaží dělat nové a nové věci. Teď naposledy jde o automatickou odpověď do messengeru člověku, když cokoliv napíšete pod příspěvek. Můžete si to vyzkoušet tady: Stačí cokoliv napsat pod příspěvek a dále se podívejte na interaktivní minikurz, který jsem si pro vás připravil: KLIKNĚTE ZDE

Závěr

Jak se vám líbí nová možnost získávat leady? Myslím si, že těch 10 dolarů měsíčně za ManyChat se rozhodně vyplatí.. ale nechám to na vás 🙂

Napište mi dolů do komantářů, co si o tom myslíte.. dříve, než to někdo zakáže 🙂

Chcete si vlastního robota nastavit sami? Přijďte na celodenní kurz a workshop: KLIKNĚTE ZDE

18 Comments on “Facebook Messenger Bot: Open-rate 80% a CTR více než 50%

Jan Liška
25.7.2017 at 22:05

Díky za super článek a nové podněty – opět jste nezklamal 😉

Odpovědět
Daniel Nytra
28.7.2017 at 10:24

Díky Honzo, velice si toho vážím. Daniel

Pavel
25.7.2017 at 22:55

Super článek! Díky 🙂
Jsi jednička 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
28.7.2017 at 10:23

Díky Pavle 🙂

Martin
25.7.2017 at 23:05

Zajímavé!

Odpovědět
Daniel Nytra
28.7.2017 at 10:23

Díky Matine 🙂

Dan
26.7.2017 at 11:44

Díky za článek. Takže ja nejdřív musím ty lidi nachytat? Fanouškům to nejde rovnou poslat?

Odpovědět
Daniel Nytra
28.7.2017 at 10:23

Ne, nejde. Ale stačí je něčím zaujmout, aby psali komentáře (soutěž, ANO/NE apod.) a pak nastavit ManyChat na tuto automatizaci. Díky tomu, že budou psát komentáře bude Facebook vnímat příspěvek jako virální a popostrčí ho více lidem…

Honza
28.7.2017 at 7:43

Dane, díky z skvělý článek a Vaši neúnavnou práci – kde berete energii ☺ ?
Zkoušel jsem registrovat ManyChat, ale ani v jednom z prohlížečů, co mám nevidím korektně nastavení v průvodci. Tak jsem to zatím nechal. Nevíte, jak to obejít? Chci definovat správu pouze určitých stránek.
Viz screen shot: https://www.flickr.com/gp/flashmxfreak/1RGWNL

Odpovědět
Daniel Nytra
28.7.2017 at 10:22

To bohužel nevím 🙁 Mě to fungovalo naprosto rychle a samo… Zkuste jim napsat, mají neuvěřitelně rychlou podporu.

Jan Rybařík
25.9.2017 at 15:24

Díky za inspiraci. Jen co dokončím jednoho formless robota, vyzkouším naprogramovat nějakého Fíbíčkového:)

Odpovědět
Daniel Nytra
23.10.2017 at 23:54

Super 🙂 Dejte pak vědět…

Filip Bartoš
24.10.2017 at 21:55

Věc pořád v plenkách, ale zaujala mne 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
8.11.2017 at 21:15

Ano, je to tak… díky za komentář 🙂 Daniel

Richard
16.2.2018 at 22:51

Rád bych se zeptal. Chtěl bych využít robota následovně.
Mám svůj firemní FCB profil, kterým spravuji FCB skupinu. Leady přijdou na firemní profil a jako první odměnou bude navedení na skupinu. Pomůže mně k tomu BOT, když nemám žádnou web stránku?

Odpovědět
Daniel Nytra
1.3.2018 at 10:09

Vůbec netuším 🙁 Zkuste více zjistit i o dalších nástrojích…

Nelžu.cz
28.12.2018 at 21:04

Ahoj, měl bych jeden dotaz. Zajímalo by mě, jak vůbec nasbírat ty kontakty, protože to bude zásadní. Nějakým nenásilným způsobem. Přes co jich nasbírat nejvíce. Asi přes FB, že? Já si nedokážu představit, že bych to tlačil přes webové stránky, protože ne každý FB messenger má. A pak ještě jeden dotaz. Mohu všem nasbíraným kontaktům hromadně posílat marketingové sdělení?

Odpovědět
Daniel Nytra
4.1.2019 at 22:18

Dobrý den, Facebook je fajn. Vždy záleží, s čím souhlasili registrovaní uživatelé… doporučuji být velice opatrný, protože jim jdete rovnou “do kapsy”.. není to jako email!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *