Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Eshop: Testováno na lidech

Chci eshop

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hodně vyčíst. Nebojte, nastudíroval jsem to za vás 🙂 Výhody, proč lidé nakupují na internetu, bambilionkrát znásobte. Nevýhody zmírněte nebo jednoduše vygumujte.

Proč lidé nakupují na internetu

Vše je o komunikaci s návštěvníkem. Začněme výhodami: Proč tedy lidé nakupují na eshopech pořád víc a víc? Vždyť to každý rok roste… Protože:

  • ušetří čas
    Využijte to v reklamě. Napište na stránky, že objednání je jednoduché a rychlé. Samozřejmě to tak musí být. Košík by měl být vymazlený.
  • nakupují bez tlačenic ve frontách
    Dobrý reklamní slogan na Vánoce. Vyzkoušejte to. Testujte a analyzujte.
  • jednoduše porovnávají zboží
    Lepší než cena je ale odbornost, doporučení, stabilita a zkušenost. Lidé raději zaplatí odborníkovi o trochu více peněz. Za to si kupují jistotu, kdyby něco a věří vám. Ve zbožovém vyhledávači Heureka.cz jsou důležité reference od nakupujících. To je důležitý parametr v porovnání zboží.
  • mají větší výběr zboží
    Neznamená to mít 20.000 druhů zboží na stránkách. Znamená to mít velký výběr variant a kombinací u kvalitního zboží. U oblečení jsou to velikosti, barvy, druhy látky, dobré značky apod. Specializace malého eshopu má větší šanci na úspěch než velké nákupní centrum.
  • milují věrnostní slevy a body
    Věrnostní program může u některých klientů rozhodnout o nákupu. Toto platí hlavně o klientech, kteří nakupují častěji. Za každý nákup jim dejte body, které můžou později utratit.
    Další vychytávkou je využít emailovou komunikaci k nějaké příležitosti:

    • Klient nenakoupil už 20 dní…ok, pošlete mu email, že se vám stýská a dáváte mu slevu 10% s platností 20dní.
    • Klient nakoupil nad 5.000,- Kč? Pošlete mu děkovací email a jako bonus slevu 5% s platností 30 dní.
    • Klient nedokončil objednávku? Pošlete mu osobní email s povzbuzením a třeba ani ne slevou, třeba malým dárkem.
    • To samé se dá udělat, pokud má narozeniny nebo svátek.

Proč lidé nenakupují na internetu

Stejně jak jsme si v předchozí části vysvětlili výhody, je důležité znát i nevýhody: Proč sakra nenakupují? Když to zjistíme, můžeme zmírnit nebo vymazat nechuť nerozhodných návštěvníků. Samozřejmě existují lidé, kteří nikdy na internetu nenakoupí. Ty nepřemlouvejte, je to zbytečné. Novináři je tak zmasakrovaly, že se bojí před vypnutým počítačem projít s peněženkou. Proč teda vlastně nenakupují? Protože:

  • nemůžou si zboží osahat
    Dejte jim tu možnost. Otevřete nějakou malou kamennou pobočku, krámek nebo výdejní místo. Někteří lidé pojedou i několik kilometrů, aby si u vás zboží vyzvedli a zaplatili. Prostě tak jsou zvyklí. Je jich fakt hodně (pozn.: tato věta nemusí být zcela přesná 🙂 ).
  • zboží není skladem
    Pokud jim dáte lepší cenu, nebude jim to zase tak vadit. Z externího skladu to k zákazníkovi může trvat i 14dní. Dejte ale pozor! Musíte návštěvníkům stránek říct, kdy zboží dostanou.
    Více ve článku: Rozmístění prvků v eshopu
  • se bojí problémů s reklamací
    Pokud můžete, navyšte zákonnou lhůtu vrácení zboží ze 14 dní na 30 nebo i 100 dní. Představte si ideální marketingovou bombu: „100 dní na vrácení zboží!“. Hlavně vás prosím: Nepište na stránky jako výhodu, že můžou na internetu vracet zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Podceňujete jejich intelekt.
  • se bojí se zneužití kreditní karty
    Informace o perfektním zabezpečení by měla být na speciální stránce a v patičce.
    Více ve článku: Rozmístění prvků v eshopu
  • potřebují poradit od prodavače
    • Vložte do vrchní části stránek vpravo nahoru nad hlavičkou telefon a email. Nenechávejte to jen na proklik Kontakt.
      Více ve článku: Rozmístění prvků v eshopu – ty jo, ten článek je fakt asi dobrý 🙂
    • Na stránce kontaktu uvádějte všechny údaje o firmě: Jméno firmy, adresu, IČ, DIČ, mapa na prodejnu, otevírací dobu, jak se k nám dostanete a spisovou značku. Rozhodně tam mějte kontaktní formulář. Pokud je to možné, doporučuji vyfotit celou vaši firmu normálním foťákem. Jste reální lidi, tak se za to nestyďte. V žádném případě nedávejte fotku vysmátých mladých lidí z fotobanky. Nejste p. Paroubek, za kterým stojí všichni Dánové a navíc to vypadá fakt trapně.
    • Online chat je výborný nástroj na komunikaci. Samozřejmě by u něj měl pořád někdo sedět, nejlépe 8-10 hodin denně. Pokud takového člověka nemáte, jen návštěvníky naštvete častou hláškou, že nepracujete: „Chat is Offline“.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *