Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

… chci íšop: Teď hned! … ať je kvalitní, rychle udělaný a levný!

Chci eshop

Eshopy jsou asi v ČR modly: Kdo ho nemá, jako by neexistoval. Kdo ho má, je brán jako ten “za vodou”. Vždyť stačí zboží vystavit a “…soused Tonda říkal, že lidi už si vás najdou..ne? Stačí to dát na heuréku a do toho internetu…“.

Ne, ne, ne, ne.. něco je špatně. V tomto roce bude v ČR cca 40.000 eshopů, ale nad 100.000 Kč ročního obratu se dostane necelých 10tis…. a obrat navíc není čistý zisk.

  • Jak ale na úplné začátky s eshopem?
  • Má vůbec cenu podnikat v tak silné konkurenci dělat?
  • Co by měl obsahovat?
  • Jaké by měly být cíle pro měření úspěšnosti eshopů?

…o tom bude dnešní článek.

Než dáte výpověď

Ze všeho nejdříve si připravte finanční forecast a cashflow. Vím, že jsou to prudérní tabulky, ale snažil jsem se vám je připravit tak, že to za 1 hodinu zvládne každý. Do příjmů si dejte prodeje, které předpokládáte a do výdajů i sebemenší náklady + finanční polštář. Dole potom uvidíte měsíční cashflow.

Jaké budou výdaje na eshop ve startu?

Vím, že si plníte sen, ale sny nemají bez peněz moc volnosti a peníze budete potřebovat na reklamu. Rozdělím začínající eshopisty podle financí:

  1. Nemám peníze (0 = ZERO = NIC až 8.000)
    Peníze jsou potřeba. Pokud nic nemáte, buď eshop nechcete dělat nebo byste si měli něco vydělat a vrátit se na toto místo.
  2. Nemám moc peněz (8.000-30.000)
    Nejlepší varianta pro vás je si eshop pronajmout za pár desítek korun. Mě se nejvíce osvědčil Atomer.cz: Naklikáte si, jaké součásti chcete a pouze za ně platíte měsíční paušál. Dobré možnosti nastavení a hezká grafika. Jediná nevýhoda je nemožnost platby v různých měnách v rámci jednoho eshopu.
    Investujte v tomto momentě do 1-2 hodiny s odborníkem! Prodiskutuje s vámi výhody a nevýhody vašeho produktu a pomůže vám světlem ve tmě. Zbytek už zvládnete. Většinou jsou hodinové sazby kolem 1.500,-
  3. Nemám moc peněz (30.000-200.000)
    Udělejte si počáteční rešerši na možnosti: Existují eshopy na pronájem, eshopy zdarma s moduly které už platíte (Prestashop, OpenCart apod.) nebo profesionální řešení na míru. Záleží na druhu produktu a jak technicky zdatní jste vy sami. Každé z těchto řešení má výhody a nevýhody:

    • eshop na míru máte hotový do týdne i s drobnými úpravami grafiky. Odchází se od nich složitě, ale jsou nejlevnější.
    • Prestashop apod. je většinou hotová i s koupením a přeložením grafiky do 3 týdnů. Můžete kdykoliv vyměnit programátora/kodéra. Cenu odhaduji sakum-prdum na 8-25tis (vše nastaví nějaký programátor/kodér).
    • Řešení na míru má jasné výhody v možnostech: Co by měl eshop umět. Na analýzu a pomoc se zadáním práce si vezměte odborníka! Nikdy neodhadnete nejnovější technologické vychytávky. Dívejte se hlavně na reference konzultanta i programátorské firmy. Rychlost dodání je v řádech měsíců (návrh grafiky, analýza, kódování, testování, kódování, testování…)
  4. Nemám skoro žádné peníze, jen něco zbylo z dědictví (200.000 a více)
    Najděte si odborníka, kterému věříte a nechte si radit. Je to jako se stavbou nového domu: Architekt by měl mít také stavební dozor. Pamatujte na to, že máte obrovskou výhodu oproti ostatním: Udělat to jinak a “na míru”.

Jak hlídat čistý zisk?

Nejde o obrat, jde o zisk. Jedno číslo by vám mělo hned říct, jestli je problém nebo si můžete otevřít šampus.

Mimo tabulky finančního forecastu a cashflow, počítejte náklady spojené na každou stokorunu/tisícikorunu objednávky (obratu). Budete mít potom jasný přehled, kolik vyděláte. Za měsíc si spočítejte jednotlivé kategorie nákladů a vydělte je obratem ve stokorunách:

  • webhosting, programátor/kodér
  • doprava z velkoskladu k vám roztříděná podle ceny produktů poměrově
  • cena práce na 1 zásilku – určuje se na základě zkušeností, ale počítejte s ní!
    Např.: Objednání ve velkoskladu, převzetí balíku z velkoskladu, rozbalení a roztřídění věcí pro jednotlivé objednávky, cesta na poštu nebo zásilkovnu, řešení vrácení zboží.
  • cena materiálu na 1 zásilku: balící materiál, nůžky, špagát
  • další náklady: mobil, kancelář, prkénko na záchodě apod.

Může vám potom vyjít, že ke každé 100 Kč objednávce musíte do nákladů dát: 1 Kč/balné, 1 Kč/technické věci, 3 Kč/práci, 4 Kč na služby a 2 Kč/ostatní. To je 11% všech náladů. Marži máte 15%… tzn. z každých 100 Kč obratu získáte 4 Kč čistý zisk (4%)… a znovu opakuji: Mění se to s objednávaným množstvím a zdravým rozumem.

Jaká je výhoda? Rychlý přehled čistého zisku: Obrat za minulý měsíc byl 20.000,- tzn. mám čistý zisk 800,- Kč/měsíc (4% a můj plat už je v tom započtený).

Další výhodou je, že víte, kde šetřit: Není balné moc vysoké? Neměl bych delegovat práci baliče na baliče za nižší hodinovku a sám se věnovat marketingu?

Co by měl eshop mít

Toto je souhrn nejdůležitějších věcí, které by měl eshop obsahovat. Pominu základní věci jako možnost přidat zboží. přidat/editovat kategorii nebo super-extra funkci: Stránkování produktů v kategorii (pro mě osobně jde o tzv. Brrrr efekt (anti-uau efekt) 🙂 ). Tyto seznamy můžete použít při výběru eshopu na pronájem, eshopu vašeho z free systémů nebo jako základní zadání pro vašeho konzultanta (ten to upraví a pošle pro zpracování nabídky programátorské firmě).

Jaké základní možnosti by měl systém eshopu nabízet:

  • změna title a description u produktu a kategorie
  • změna ALT tagu u každé fotografie produktu
  • přidání textu nad každou kategorii (i s možností odkazů na článek apod.) + fotografie
  • změna CSS (pro kodéra) – dá se podstatně ovlivnit rozmístění prvků na stránce
  • drobečková navigace (lepší přehlednost pro návštěvníky)
  • možnost zobrazení kvalitní fotografie (samozřejmě spíše pro módu, šperky apod.) + jednoduché proklikávání na další obrázky v rámci produktu
  • počet položek na stránce v kategoriích (stačí u všech)
  • možnost platby ve více měnách (nezapomínejte na slovesnké bratry a jejich trh)
  • možnost napojení na platební brány GoPay nebo PayU
    POZOR: u vyšších částek si lidé neuvědomí, že mají na kreditní/debetní kartě omezení. Někdy to bývá i možnost platby do 5.000,- a pak svalují vinu na vás… mají pravdu: Platí vám přece dovolenou, tak se s nimi nehádejte a nabídněte jim možnosti jiné
  • denní zálohy
  • přímo na stránce produktu: Kdy bude produkt u klienta.
    Např.: “U vás doma: 25.6.2015
  • přímo na stránce produktu: Kolik stojí doprava.
    Např.: “Doprava: Vyzvednutí u nás ZDARMA; DPD 69Kč; ČP 109Kč ; Zásilkovna 49Kč; DPD Dobírka 129Kč” + udělat proklik na novou stránku s podrobnějším popisem dopravy (nejlépe javascriptové okno)
  • XML feed pro napojení na zbožové porovnávače (stačí jeden např. Heureka, to napojíte na Mergado s pomocí odborníka a až potom na Heureka.cz, Zbozi.cz apod.)
  • export do účetních programů (Pohoda apod.)
  • objednávka bez registrace
  • slevové kupóny, pokud je budete občas používat – ideální pro opakovaný nákup
  • jazykové mutace pro návštěvníky stránek + možnost platit ve více měnách
  • zadat variantu produktů (barva, rozměr apod.) + různé druhy cen pro tyto varianty
  • změna emailů, které jdou klientům po objednání (stačí text, lepší i HTML)
  • zadat kódy pro remarketing: Google Adwords, Seznam Sklik, Facebook Ads
  • zadat kódy pro měření návštěvnosti: Google Analytics
  • zadat verifikační kódy pro Google Webmaste Tools
  • zadat konverzní kódy pro měření cílů (objednávek) včetně ceny: Google Analytics (eCommerce), Google Adwords, Seznam Sklik, Facebook Ads
  • zjistit co lidé nejvíce hledají na vašich stránkách
  • lze zde vložit box pro sběr kontaktů
  • vyžádejte si hned na začátku cenu za speciální úpravy (hodinová sazba programátora/kodéra/grafika), ať to pak s vámi nesekne 🙂

Jaké rozšířené možnosti by měl eshop nabízet:

  • napojení na CRM systém nebo emailový systém s automatizací jako activecampaign.com
  • možnost personalizace emailů (lze napojit na activecampaign.com)
  • možnost personalizace stránek (tzn. přizpůsobit stránky každému konkrétnímu uživateli)
  • nastavení A/B testování prvků na webu (lze využít externí aplikace jako Optimizely.com)
  • vkládání článků a zajímavého obsahu souvisejícího s vašim oborem podnikání (doporučuji na WordPressu mimo)
  • změna pořadí filtrů v kategorii a změna umístění prvků na stránce dle tzv. wireframu vašeho konzultanta
  • vyskladňování zboží v účetním programu + obousměrná komunikace např. s Pohodou
  • napojení na affiliate/partnerský program (např. Affilbox.cz)
  • napojení na MonkeyData.cz
  • možnost volby jednokrokové nebo vícekrokové objednávky
  • lze zde udělat speciální prvky pro sběr kontaktů a testovat je (Slide-in, exit popup okno, squeeze page apod.)

Co byste měli dodat vy:

  • zdravý rozum 🙂
  • někoho, kdo tomu rozumí a za desítky minut vám vysvětlí “Proč…” a “Jak na to…”
  • peníze, bez kterých to fakt nejde
  • čas, bez kterého to fakt nejde

Má ho cenu dělat?

Ano, má a velkou. Musíte mu ale věnovat čas a peníze. Co bych konkrétně doporučil?

  • Dávejte peníze do skladových zásob
    Nakupuje se nějaké zboží vícekrát? Udělejte předobjednání… určitě nakoupí znovu.
  • Delegujte čas
    Balení zvládne někdo jiný. Zaměřte se na dlouhodobý marketing = vytváření zajímavého obsahu a propagaci. Více o tom je můj internetový kurz.
  • Uvědomte si, kdo vám platí dovolenou
    Zaměstnavatelem jsou vaši klienti. Chovejte se k nim s úctou.
  • Naučte se rozumět marketingu
    Naučte se od někoho, na co si dát pozor: Jaký parametr hlídat v Google Analytics.
  • SEE – THINK – DO – CARE
    Pochopte, že nejsou na vašich stránkách jen nakupující, ale i čumilové, přemýšlivci (nakoupí později) nebo vaši stávající zákazníci. Komunikujete s nimi nebo se upínáte jen na 2 lidi ze 100?
  • Všechno je jinak
    Internetový prodej je dynamický. Měňte si průběžně personu cílové skupiny, finanční forecast + cashflow, testujte stránky A/B testováním pro lepší výkon cílů, ptejte se nakupujících, co se jim nelíbilo (i přes telefon).

Co měřit za cíle a jaké informace chtít vědět

První tzv. soft cíle pro lidi, kteří teď hned nenakupují + informace:

  • návštěvnost, unikátní návštěvnost, doba na stránce, počet stránek na návštěvu
  • sdílení zajímavého obsahu na sociální sítě a kdo to sdílí
  • odkud nejvíce chodí lidí a nechávají na sebe kontakt bez nákupu? (email, facebook)

…a samozřejmě cíle, které vás živí – tzv. hard cíle + informace:

  • počet objednávek a cena
  • průměrná cena za 1 objednávku
  • jaké produkty mají nejvyšší zisk a kdo je nakupuje
  • opakované prodeje
  • jaké kanály se podílely na obratu

Závěr

…a co vy? Máte eshop nebo o něm přemýšlíte? Myslíte si, že do eshopu patří i jiné věci, než které jsem napsal? Pište do komentářů dole!

6 Comments on “… chci íšop: Teď hned! … ať je kvalitní, rychle udělaný a levný!

Klára
7.5.2015 at 20:38

Dobrá práce s článkem Danieli…
A já jsem nadšená, že jsem tyto věci NEvěděla, než jsem do e-shopu šla. 😀 šla by mi hlava kolem… Intuitivně jsem ale kolem sebe začala tvořit a tvořím komunitu lidí. Mám blog, který má velkou návštěvnost a který mě baví maximálně, FB stránky s přes 5000 “lajků” (za 3/4 roku), rostoucí mailovou databázi, o kterou pečuji, vlastní skupinu na FB se skoro 4000 členy… Napadalo mě to tak nějak intuitivně, prostě pokus/omyl. Nyní jsem ready na vyšší level, tak zvažuji Váš kurz 🙂

Vím, kde mám rezervy… Vím, co chci udělat jinak. A to se ten obrat pak tvoří s lehkostí. Ale jak říkáte, obrat je jen hrubé číslo a nás by 100 000 obrat ani neuživil 🙂 Takže rosteme a rosteme.

Odpovědět
Daniel Nytra
8.5.2015 at 13:57

Dobrý den Kláro,
děkuji a je super, že rostete. Myslím si opravdu, že je vzdělávání důležité a pokud majitel eshopu bude vědět více informací, neopije ho rohlíkem nějaký cucák ajťák nebo markeťák.

V této chvíli např. řeším problém jedné klientky, která zaplatila desetitisíce za eshop, který nemá základní prvky tohoto systému 🙁 Je to velký boj s neprofesionálním přístupem programátorské firmy, která ji eshop vytváří (špatné načasování, obecná smlouva, nulová aktivita, nerespektování klienta apod.).

rostanetek
13.5.2015 at 17:31

Dovolil bych si do sekce “co by měl eshop mít” ještě obchodní podmínky. Ono na to dost lidí zapomíná, ale neznalost zákona v ČR neomlouvá…

Odpovědět
Daniel Nytra
13.5.2015 at 17:37

Ok, rozumím… to bych tady ale musel vypsat i všechny ostatní věci. Tento článek je spíše o správném výběru systému + vychytávky na které se zapomíná. Základní věci přeskakuji záměrně. Zákony jsou pro mě základní věc 🙂 Díky ale za komentář!

Radek
22.3.2016 at 22:56

Dobry den, mohl byste mi poradit, jaka je hodnota parametru rychlosti e-shopu, aby se o nem nereklo ze je pomaly. Kolik by melo byt prosim max. ms?
Dekuji, Radek (student)

Odpovědět
Daniel Nytra
29.3.2016 at 22:51

Dobrý den Radku,
myslím, že první načtení by mělo být (u rychlého připojení) do 4 sekund. Opakovaná načtení pod 1-2 sekundy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *