Close

11+3 Bombastické pluginy pro WooCommerce

V tomto článku uvedu 14 nejoblíbenějších pluginů a vychytávek, které využívám při vytváření e-shopu na platformě WordPress. Většina z nich je zdarma a v praxi je mám vyzkoušené na e-shopu mojí klienty se skandinávským nábytkem. Ostatní pluginy pro WordPress najdete na stránce 22+1 nejlepší pluginy pro WordPress.

Jako bonus pro vás mám vychytávky, které pomáhají zjednodušit nákupní proces a zpřehledňují váš web.

1. Woo IC and DIC (ZDARMA)

Přidáte velice jednoduše do vašeho formuláře možnost zadat IČ a DIČ. Nezapomeňte to ale zaškrtnout v nastavení: WooCommerce -> Nastavení -> Pokladna -> Nastavení pokladny a je to úplně dole.

Stáhnout ZDE

2. WooCommerce Coupon Generator (ZDARMA)

Rychlé generování kupónů. Nám se hodí při soutěžích. Stačí zadat počet a podmínky generování a během chvilky jich můžete mít tisíce. Jak vidíte, má to všechna-možná nastavení a je v češtině:

Stáhnout ZDE

3. WooCommerce Multilingual ($29/rok)

Klasické WPML, které je svými funkcemi perfektní. Velká výhoda je kompatibilita s dalšími pluginami nebo šablonami. Samozřejmostí je změna měny kdekoliv na stránkách (produkt, kategorie produktu, pokladna apod.). Práce s ním je jednoduchá a za ty peníze rozhodně stojí.

Stáhnout ZDE

4. WooCommerce ThePay (900,- Kč)

Bezproblémová platba kreditní kartou nebo zrychleným převodem. Web Platiti.cz nabízí i jiné druhy platebních bran, jako např. GoPay apod. Co se týká EET, tak to si jednoduše nastavíte přímo v administraci ThePay. Máte sice možnost to udělat i ve WordPressu, ale takhle je to podle mě ideální 🙂

Stáhnout ZDE

5. WooCommerce Stock Manager (ZDARMA)

Přehledný výpis vašich produktů a skladu na jedné stránce. Velice příjemné pro jednoduché řízení skladu:

Fajn věc je export a import produktů, který se může hodit.

Stáhnout ZDE

6. Woocommerce XML Feeds ($19)

Pokud chcete speciální XML feed a nevyužijete plugin “České služby” (viz. další plugin), doporučuji tento. Dokáže z produktů Woocommerce udělat jakoukoliv verzi velice jednoduše. Zvládá varianty i přidání speciálních tagů z jiných pluginů (brands apod.). Fakt doporučuji. Nastavení Google Nákupů pak vypadá takto:

Koupit ZDE

7. České služby (ZDARMA)

Super služba, která je stále ve vývoji. Já v ní používám:

  • přidané EAN kódy k produktům
  • nastavení kategorií pro Heureku, Zbozi.cz a Google Nákupy
  • XML feed pro Heureku, Zbozi.cz a Google Nákupy (včetně již zmiňovaného EAN kódu)
  • Ověřeno zákazníky a měření konverzí od Heureky
  • Měření konverzí od Zbozi.cz

Samozřejmě má i ostatní věci, ale já je raději dělám přes Google Tag Manager.

Já jsem využil plugin pro změnu WordPress cronu (WP Crontrol) a generování XML feedu přehodil na jednou za 2 hodiny. Musíte v nastavení pluginu nejdříve najít odkaz na “Manage Cron Events” a pak už si najdete crony pro generování XML feedu od heureky a zbozi.cz. Vypadá to potom nějak takhle:

Stáhnout ZDE

8. WooCommerce – Store Toolkit (ZDARMA)

Pohodlné smazání všech produktů i obrázků. Může se hodit třeba při přehazování nastaveného systému na nový e-shop z jinými produkty 🙂

Stáhnete ZDE

9. Woocommerce One Page Checkout ($19)

Toto lze využít pro velice jednoduché e-shopy. Mě se to osvědčilo hlavně u žen a na mobilech ve spojení s koupí kosmetiky. Po úpravách CSS může stránka košíku vypadat nějak takto:

Koupit ZDE

10. Live sales notification ($24)

Tahle potvůrka zobrazuje co 5 sekund všem návštěvníkům stránek, co někdo v minulosti koupil. Zatím to má velice pozitivní vliv na nákupy a měřím dál (testuji cca 14 dní na 5 webech).

Vypadá to pak nějak takto:

Koupit ZDE

11. Google Tag Manager pro WordPress (ZDARMA)

V tomto pluginu je skryto spousta vychytávek. Nás ale zajímá nastavení pro e-shopy a WooCommerce. Pokud nepoužíváte Google Tag Manager, měli byste začít (více najdete o Google Tag Manageru zde).

Nastaveno mám v pluginu toto:

Pak jen stačí nastavit v Google Analytics “enhanced” měření (více o tom najdete zde) a samozřejmě správně nastavit Google Tag Manager:

  1. Nastavíte si vlastní události
  2. Nastavíte Google Analytics s používáním datové vrstvy (to právě dělá plugin)
  3. Nastavíte měření Google Analytics v Tag Manageru (eventy):

Pokud to s Google Analytics moc neumíte, podívejte se na tipy pro Google Analytics ZDE.

+bonusy navíc: Vylepšení WooCommerce

Nejde ani tak o plugin, jako o předělání některých věcí, které mi nevyhovovali 🙂 Stačí jen jednotlivé části zkopírovat do function.php ve vaší šabloně (přidat na konec) a bude vám to taky fungovat 🙂 Samozřejmě si je upravte, dle vašeho nastavení.

Zobrazit “VYPRODÁNO”

Jak v detailu produktu, tak v kategoriích přejmenuje u produktů “Není skladem” na “Vyprodáno”
add_filter('woocommerce_get_availability', 'availability_filter_func');
function availability_filter_func($availability)
{
$availability['availability'] = str_ireplace('Není skladem', 'Vyprodáno', $availability['availability']);
return $availability;
}

Zobrazit cenu dopravy u detailu produktu

Zobrazí pod vložením do košíku text, který obsahuje cenu dopravy a případné dobírky. Text si změňte podle sebe (nutné znát HTML):
add_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'doprava_text', 30);
function doprava_text() {
echo '<p id="rtrn"><strong>Doprava:</strong> Zásilkovna (48,- Kč), PPL (85,- Kč)<br /><strong>Možnost dobírky:</strong> +15,- Kč</p>';
}

Text ke skladové dostupnosti

Na základě toho, jestli jde o “jednoduchý” produkt nebo produkt s variantami a na základě dostupnosti, zobrazí určitý druh textu v detailu produktu. Pokud je označen produkt, že je skladem:

  • jde o produkt s variantami? Zobraz text “Vyberte si jednu z variant pro zjištění dostupnosti:
  • jde o jednoduchý produkt?
    • má 0 nebo méně kusů? Pak jde o předobjednávku a zobrazí se věta:
      Zboží na cestě (možnost předobjednání): Pro dotaz na datum dodání, prosím napište přes email info@vasibchod.cz
    • má více než 0 kusů? Napíše se věta, která vypočítá druhý PRACOVNÍ den ode dneška:
      V úterý 6.8. odesíláme k vám

add_action('woocommerce_single_product_summary','show_stock', 29);
function show_stock() {
global $product;
if ( $product->is_in_stock()) {
if ( number_format($product->stock,0,'','') <= 0 ) {
// jde o varianty?
if ($product->is_type('variable')) {
// Zboží má varianty
echo '<div class="variants">Vyberte si jednu z variant pro zjištění dostupnosti:</div>';
} else {
// Zboží je skladem, je bez variant a má 0 ks.. jedná se o předobjednávku
echo '<div class="preorder">Zboží na cestě (možnost předobjednání)<br /><div class="preorder_text">Pro dotaz na datum dodání, prosím napište přes email <u><a href="mailto:info@vasobchod.cz">info@vasobchod.cz</a></u></div></div>';
}
} else {
$dny = array('V neděli', 'V pondělí', 'V úterý', 'Ve středu', 'Ve čtvrtek', 'V pátek', 'V sobotu');
echo '<div class="instock_text">'.$dny[date('w', strtotime('+2 Weekday'))].' '.date('j.m.', strtotime('+1 Weekday')).' odesíláme k vám</div>';
}
}
}

Závěr

Doufám, že se vám tento článek o vychytávkách ve WooCommerce líbil. Znáte vy nějaké dobré pluginy, které by ostatním pomohly? Napište je prosím do komentářů.

20 Comments on “11+3 Bombastické pluginy pro WooCommerce

Pavel
8.12.2017 at 12:04

Kód pre bych dal spíš do code, jak je to nahňácané v jednom řádku, strašně blbě se to čte.

Odpovědět
Daniel Nytra
8.12.2017 at 18:31

Díky za info. Změněno.

Marek
8.12.2017 at 12:06

Super. Díky moc!

Odpovědět
Daniel Nytra
8.12.2017 at 18:29

Není zač 🙂

Pastelka
8.12.2017 at 23:24

Moc děkuji za tento seznam,
zrovna včera jsem podobné moduly hledal a tady je to krásně i s popisem. Dokonalé 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
11.12.2017 at 23:23

Není zač 🙂

Tomáš Červinka
10.12.2017 at 8:20

Díky za inspirativní článek. Mohl bych vidět nějaké Vaše reference aneb nějaký pěkně doladěný eshop na wordpressu? Bohužel se mi na netu nedaří nic kloudného dohledat (myslím český eshop)

Odpovědět
Daniel Nytra
11.12.2017 at 23:24

Co ten uvedený na začátku článku? https://iconioo.cz ?

Kryštof Brůha
12.12.2017 at 15:40

Krásně přehledný návod.
Děkuji!

Odpovědět
Daniel Nytra
17.12.2017 at 23:08

Já díky za komentář 🙂

Dominika
15.12.2017 at 19:46

Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

Odpovědět
Daniel Nytra
17.12.2017 at 23:08

Díky, že mě sledujete 🙂

Robin
9.1.2018 at 15:25

Ahoj, jak dopadlo testování Live sales notification ? Docela mě plugin zaujal, ale moc se mi nelíbí jeho zobrazování v mobilu a nejsem si jistý, zda to bude mít efekt.

Odpovědět
Daniel Nytra
9.1.2018 at 17:46

Zatím mám výsledky pouze přes Vánoce, kde to pravděpodobně “přesvědčilo” 1 z 20 kupujících.. takže nic moc 🙁

Martin
9.1.2018 at 21:09

jaka je pouzita sablona na https://iconioo.cz ?

diky

Odpovědět
Jirka
19.3.2018 at 8:07

Dobrý den Dane.

Snažím se správně nastavit měření konverzí na Zboží.cz – píšete, že na to používáte plugin “České služby”.
Nikde tam toto nastavení nevidím, můžete mě prosím nasměrovat?
Děkuji
JF

Odpovědět
Daniel Nytra
1.9.2018 at 19:55

Dobrý den, Jirko,
musíte nejdříve zaškrtnout, že je budete používat na hlavní stránce nastavení… a pak už využíváte Zbozi, Heureku apod.

Aramon
7.9.2018 at 10:32

Ahoj, měl bych dotaz, prosbu. Potřebuji dostat do emailu objednávky pro zákazníka kromě názvu objednaného produktu, tak i jeho skladovou dostupnost, jestli je skladem, na objednávku a tak, nemáš nějaký tip/hook? Potřebuju zobrazovat klasické stavy jako u produktu na shopu.
Díky za případný tip.

Odpovědět
Daniel Nytra
8.9.2018 at 15:24

Existují pluginy, kdy se člověk může “registrovat” a dostane email, pokud je produkt naskladněný.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *