Co dělat, když mi Facebook zablokoval účet pro reklamu?

Pokud jste si rozklikli tento článek, pravděpodobně vám Facebook zablokoval reklamní účet, osobní účet pro reklamu nebo dokonce celý Business manager. Díky přísným pravidlům společnosti Meta se to může stát komukoliv z nás, kdo využíváme Facebook reklamu pro vlastní firmu nebo spravujeme reklamu klientům.

Zachovejte tedy chladnou hlavu, protože nic není ztraceno. V následujícím článku se pokusím popsat, jak váš účet odblokovat, co určitě nedělat a také na co si dát pro příště pozor.

Druhy blokace

Nejprve si musíte ujasnit, co přesně vám Facebook zablokoval.

Zablokovaný reklamní účet

Jedná se o nejčastější způsob blokace ze strany Facebooku. Většinou se k ní dojde poté, co vám neschválí několik reklam nebo při podezřelé aktivitě ve vašem účtu. V poslední době však stále častěji dochází k neodůvodněné blokaci reklamního účtu bez předchozích prohřešků a zjevného důvodu (zamítnutá reklama, jasné porušení zásad nebo hacknutý účet).

V hamburgerovém menu Business manageru naleznete stránku Kvalita účtu, kde budete mít veškeré informace o důvodu zablokování, možnostech odblokování a případně o probíhající kontrole. Nic od toho však nečekejte. Facebook je expert na strohé a nic neříkající fráze. Pokud máte možnost se odvolat, naleznete vpravo nahoře tlačítko Požádat o kontrolu. Budete vyzvání k doložení totožnosti a po odeslání vám nezbývá nic než čekat na vyjádření. To může přijít v řádu dnů nebo týdnů. Výsledek kontroly dostanete do e-mailu a buď se vám omluví za pochybení, nebo vám reklamní účet zablokují permanentně.

Pokud dojde k doživotní blokaci, máte stále možnost napsat na podporu a vysvětlit jim, že jste nic neporušili. Jestli vám i na podpoře (konečně reálný člověk) odpoví záporně, nemá většinou smysl se s nimi dále dlouze dohadovat a daleko lepší je založit nový reklamní účet (což vám také pravděpodobně poradí).

Zablokovaný reklamní účet

Zablokovaný Business manager

Zablokovaný Business manager je možnost, ke které Facebook přistupuje většinou v těch nejvážnějších případech. Jedná se zejména o několikanásobné hrubé porušení zásad pro reklamu, nebo když má podezření, že váš účet napadnul hacker (připojení více lidí najednou, nesmyslné mazání a tvorba nových reklam, reklama vede na pofidérní web, atd.). Tomuto se dá zabránit nejlépe dvoufázovým ověřením, které Facebook požaduje po všech lidech, kteří jsou na váš Business manager připojeni.

V případě žádosti o odblokování máte pouze jeden pokus a je možné, že vám při posouzení žádosti bude na neurčito zablokován i váš osobní profil.

Zablokovaný Facebook Business manager

Zablokovaný osobní účet pro inzerci

K zablokování osobního účtu pro inzerci dochází také velmi zřídka a znamená to, že vy jako osoba nemůžete spravovat reklamy žádnému účtu. Stává se to většinou, když si založíte úplně poprvé účet pro reklamu a začínáte se s Business managerem učit. Proto je důležité vždy postupovat opatrně a pomalu, žádné zběsilé klikání a tvorba reklam skrz více reklamních účtů. Eliminujete tím riziko, že budete vyhodnocen jako robot nebo hacker.

Stav vašeho účtu naleznete také v hamburgerovém menu v záložce Kvalita účtu, musíte si však vlevo při výběru účtů zvolit ten s vaším jménem. O kontrolu požádáte vpravo nahoře kliknutím na tlačítko Požádat o kontrolu. Facebook od vás bude vyžadovat fotku vašeho dokladu (uvádí se, že je lepší doložit fotku pasu), poté čekáte týden až měsíc na vyjádření.

Facebook vám může trvale zakázat přístup k reklamě a v tom případě vám doporučí tvorbu nového profilu, ze kterého budete mít přístup k vytvoření nového účtu pro inzerci.

zablokovaný osobní reklamní účet na Facebooku

Jak postupovat v případě blokace

  1. Zažádejte si o kontrolu v kvalitě účtu, případně na některém z níže uvedených odkazů.
  2. Čekejte. Nikdy neposílejte žádost o kontrolu vícekrát! Pouze si tím prodloužíte čekání a hrozí vám trvalé automatické zablokování.
  3. V případě záporného vyřízení vaší žádosti se obraťte na chat nebo e-mailovou podporu. Vysvětlete, proč si myslíte, že jste nic neporušili a hlavně buďte slušní!
  4. Pokud nic z výše uvedeného nezabere, založte si nový profil.

Facebook podpora – kam můžu napsat?

Zejména v Evropě je velmi slabá Facebook podpora a budou se s vámi bavit většinou pouze v případě, že u nich utrácíte hodně peněz. Celý systém není přehledný a často člověk neví, kam může s jakým problémem napsat.

  • o kontrolu firemního účtu s omezením můžete zažádat zde
  • o kontrolu reklamního účtu požádejte tady
  • odkaz na chat s (pravděpodobně) živým člověkem máte tady
  • návod na odblokování osobního účtu je zde

Nedělejte si velké naděje, že vám objasní důvod blokace. Pokud to nevíte, nebo si nejste jisti, je velmi pravděpodobné, že se důvod ani nikdy nedozvíte. Facebook tvrdí, že to nesděluje z důvodu bezpečnosti. Stejně tak není nikde veřejně dohledatelné jakým způsobem probíhají kontroly, a jak moc se na celém procesu podílejí lidé.

Na co si dát pozor při zakládání nového účtu?

Pokud se vám stále nepodařilo s podporou vykomunikovat odblokování vašeho účtu a už to trvá několik týdnů nebo dokonce měsíců, je vaše naděje na přístup ke starému účtu téměř nulová. V tomto případě vám nezbývá nic jiného, než si založit nový reklamní účet. Ale dávejte si pozor na pár věcí:

  • Nezakládejte si reklamní účet na úplně novém osobním profilu. Můžete si buď založit nový reklamní účet skrz někoho z rodiny nebo také funguje si založit osobní účet (klidně na vaše jméno), nahrát tam co nejvíce údajů, vaše fotky, přidat si přátele a chvíli tomuto novému účtu budovat důvěryhodnost. Jinak Facebook může váš profil označit jako podezřelý a znovu ho zablokovat.
  • V novém reklamním účtu nepoužívejte stejnou platební kartu. Facebook by si vás spojil se zablokovaným účtem a znovu by vás zablokoval. V ideálním případě nepoužívejte ani stejnou doménu jako v minulém účtu (my jsme to jednou udělali a nic se nestalo).
  • Pokud máte zablokovaný celý Business manager, tak se už nikdy nedostanete ke svému Pixelu, primární stránce, reklamnímu účtu ani ověřeným doménám. Počítejte tedy s tím, že jste nadobro přišli o všechna vaše data a budete muset budovat vše znovu od nuly. 
  • Znovu si pečlivě prostudujte pravidla, klidně pravidelně (občas se mění) a dávejte si velký pozor na jejich dodržování. Určitě se totiž nechcete do této situace dostat znovu.

Přehled častých porušení Facebook zásad

Facebook zásady pro reklamu jsou velmi rozsáhlé a zaměřují se nejen na zakázaný obsah, ale popisují i omezený obsah, zakázané cílení nebo třeba pravidla u videoreklamy. Zde jsou nejčastější problémy s porušením zásad:

  • Reklamy nesmí propagovat prodej či použití zbraní, střeliva nebo výbušnin. Často se stává, že robot vyhodnotí nějakou položku z vašeho katalogu (například dětskou vodní pistolku) jako zbraň. V tomto případě se většinou stačí pouze odvolat.
  • Reklamy nesmí obsahovat nahotu nebo vyobrazení osob v explicitních a jinak vyzývavých polohách.
  • V reklamách nesmí být obsah, který šokuje nebo budí senzaci.
  • Reklama nesmí směřovat na nefunkční cílovou stránku.
  • Nesmí obsahovat vulgární výrazy ani gramatické či interpunkční chyby.
  • Reklama nesmí obsahovat neexistující funkce (design tlačítka přehrávání, zaškrtávací políčko, nefunkční anketa, atd.)
  • Zákaz propagace obchodních modelů slibujících velké zisky s malými vklady (například multilevel marketing)
  • Reklamy nesmí propagovat prodej části lidských těl nebo tělních tekutin.
  • Facebook také omezuje reklamy na alkohol, seznamky, hazardní hry, loterie nebo obchodování s kryptoměnami.

Blokaci nemusí způsobit pouze porušení těchto pravidel, ale také třeba špatný ohlas uživatelů, technické chyby na vašich stránkách nebo přihlašování z velkého množství IP adres. Toto všechno může být vyhodnoceno jako podezřelá aktivita a může vést k zablokování účtu.

Facebook blokuje ve velkém a stát se to může opravdu každému z nás. A vůbec ho nezajímá, kolik na jeho platformě za reklamu utrácíte. Proto se snažte pravidla striktně dodržovat. Pokud si stále nejste jistí, co můžete a co ne, doporučuji Meta Blueprint kurz o zásadách přímo od Facebooku.

18 komentářů u „Co dělat, když mi Facebook zablokoval účet pro reklamu?“

  1. Zdravím Dane,
    velmi dobrý článek.
    Osobně mám trochu jiný problém. Na některých zařízeních, na kterých jsem byl historicky do Facebooku přihlášen bylo vyžadováno opětovné přihlášení, mám dvoufázové ověření kódem, ale nikdy mi žádný kód nikam nepřišel a ani schválení přes jiná přihlášené zařízení nefunguje. Vůbec nevím co s tím. Nevěděl byste?
    Díky Petr Krut

    Odpovědět
    • Zdravím Petře,
      děkuji. Víte na jaké telefonní číslo vám ověření chodí? Není to nějaké již nefunkční? Pokud ne, doporučuji se obrátit na podporu Facebooku, měli by umět pomoct.

      Odpovědět
  2. Dobrý den, díky moc za článek. Mám zablokovaný účet pro reklamu pro údajné porušení zásad u firemní stránky. Přesto, na té stránce můžu dál přidávat příspěvky. Jsem z toho trochu zmatená. S podporou komunikuji už několik týdnů a nikam jsem se neposunula. Když založím nový účet, hned ho kvůli té stránce opět zamítnou. Už mě napadá jen založit novou stránku a budovat komunitu znovu. Nemáme sice desetitisíce fanoušků, ale nějakou dobu už tu komunitu budujeme, tak bych byla vděčná, kdyby existovala i jiná možnost. Máte nějaký nápad? Díky, Bára

    Odpovědět
    • Osobně nedoporučuji podnikání vždy zakládat pouze na 1 sociální síti. Ve vašem případě si myslím, že je nejdůležitější sociální sítí obyčejný email a z něj pak další komunikační kanály (soc. sítě apod.). Facebook většinou vnímám jako skvělý akviziční kanál, ale bez organického dosahu (tzn. sběr fanoušků většinou nedává smysl).

      Pokud nejste influencer, tak je to možné předělat a opírat se o více noh rámci podnikatelské židle.

      Odpovědět
  3. Dobrý den,
    prosím o radu, sám nevím co s tím.
    Mám trvale zablokován přístup k inzerování na mém firemním Facebooku.
    Asi k tomu došlo tak, že jsem požádal o kontrolu mého přístupu k inzerování, tu bohužel nedokončil -už nevím proč, blokace je 30.10.2022.

    Nevím jak kontaktovat fyzickou podporu. Děkuji Olda

    Odpovědět
  4. Dobrý den, mohu poprosit o radu?
    Mám rok na FB firemní profil a ten spravuje firemní stránku. Chtěla jsem se pustit do reklamy a požádala tedy o ověření totožnosti – občanský průkaz. Přišla mi odpověď, že mi „nemohou poskytnout přístup dokud neobdrží přijatý formulář ID, který odpovídá informacím uvedeným v účtu“ poradíte prosím jak mám postupovat?
    Profil i stránka mají firemní název, a u obou mám v uživatelském jménu své pravé jméno, které je shodné s tím na občance, proto nechápu, kde je chyba. Děkuji moc !

    Odpovědět
  5. Zdravím Danieli, máme trvale zablokován firemní účet pro reklamy. Důvod neznám, stalo se před mým příchodem do firmy. Příspěvky a obchod lze spravovat z business manageru normálně. Máme založenou novou stránku s funkčním účtem pro reklamy. Na staré je 16k fanoušků a na nové 3k. Chci se zeptat, zda požádat o sloučení stránek nebo to nechat raději ležet? A jak byste případně doporučil přetáhnout starou fanouškovskou základnu do nové stránky? Díky

    Odpovědět
    • Dobrý den, organický dosah fanoušků na Facebooku už několik let beru jen jako businessové rozhodnutí (nebo raději osobní rozhodnutí majitele). Málokdo má tolik času (=peněz), aby si vybudoval zajímavý organický dosah vs. utracení třeba 100 Kč v reklamě Facebook Ads.

      Za mě je Facebook jen jako reklamní platforma, kde FB firemní stránka nemá žádný význam z pohledu výkonu (PNO je zde prostě nesmyslně velké a o obratech se nedá ani mluvit).

      Takže, pokud chcete rozhodnutí od marketingového výkonnostního specialisty: Fanoušci nejsou důležití… pokud se ale zeptáte na PR nebo majitele, může být odpověď úplně jiná 😢.

      Odpovědět
  6. Dobrý den Dane,
    mám na FB profil již delší dobu a když jsem si v tomto týdnu chtěla založit firemní účet, FB mi napsal, že firemní účet mám zablokován (což nechápu, protože si myslím, že jsem si nikdy žádný nezakládala). V každém případě když jsem to začala zkoumat, uvědomila jsem si, že jsem udělala dvě věci v minulosti špatně. Jednak mám ještě druhý osobní profil (na stejné jméno – nevěděla jsem, že se to nesmí) a navíc jsem asi před třemi lety inzerovala na Marketplace knihu o výchově dítěte na jehož obálce je zobrazené nahaté miminko a to se FB asi nelíbilo. Mám teď velkou obavu, že mi FB zablokují úplně :(. Zároveň bych si potřebovala založit ten firemní účet, a pak MBM abych mohla spravovat reklamy. Budu moc ráda za radu co mám přesně udělat, abych neudělala něco blbě. Předem moc děkuji, Eliška

    Odpovědět

Napsat komentář