Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

UTM parametry

UTM parametry: Jak je správně nastavit

UTM parametry jsou extrémně důležité, všichni to vědí a dost firem na ně kašle. Slouží ke správnému měření výsledků úspěšností kampaní v Google Analytics. Pokud je m…
Více zde

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Navýšení o 303% registrací do databáze kontaktů pouze z vyhledávačů

Případová studie: Vyhledávače

V tomto článku popisuji nastavení a výsledky dlouhodobého marketingu využitého v projektu Arduino.cz se zaměřením na získávání nových kontaktů z vyhledávačů. Vše je vytvářeno bez speciálních reklamních kampaní, pouze na základě testování, analýz a práce v obsahovém marketingu.

Představení projektu

Arduino.cz je zaměřen na komunu lidí, kteří se zabývají tvorbou vlastních projektů založených na levném hardwaru a open source knihovnám pro programování. Arduino je pro všechny, kdo se chtějí učit programovat, nebo jen pochopit, jak fungují moderní technologie. Jde vlastně o počítač, který pomocí různých senzorů dokáže vnímat vnější svět a reagovat na něj například pohybem motorků, svícením LEDek a nebo jak si jen dokážete představit. Díky celosvětové skupině je možné nalézt Arduino návody téměř na cokoliv, od použití Arduina jako toustovače, přes stavbu 3D tiskárny a robota až po jeho vyslání do vesmíru jako satelitu.

Zde např. vidíte na videu, jak arduino hraje hru s názvem dřevorubec.

  1. Úprava stávajícího systému, počáteční nastavení
  2. Testování a postupné upravování jednotlivých prvků webu

Cíle projektu

Hlavním cílem bylo začít vytvářet dlouhodobý marketing: Efektivní budování databáze kontaktů (v 1. Fázi díky facebookové reklamy a ve 2.fázi díky vyhledávačům). Vedlejší cíle: Budování databáze fanoušků na Facebooku (firemní stránka), navyšování pravidelných návštěv blogu a eshopu, zaujetí návštěvníků (delší doba na stránkách, prohlížení více stránek).

Kroky ve fázi č.1

Tato část práce proběhla v roce 2014 a měla za úkol nastavit dle zkušeností systém WordPress pro získávání nových kontaktů do databáze a jako sekundární cíl: Získání fanoušků na facebookovou stránku.

  1. Vytvoření ebooku: Průvodce světem ARDUINA (280 stran v češtině)
  2. Úprava systému WordPress (instalace pluginů, nastavení, testování)
  3. Nastavení systému pro budování databáze a automatizace procesů (prodejů): Activecampaign.com
  4. Vytvoření squeeze page pro získávání nových kontaktů: http://arduino.cz/e-book-zdarma
    • Vytvoření publik na Facebooku
    • Vytvoření Facebookové reklamy na publika + testování
  5. Vytvoření dynamických prvků skrz celý web (popup okna, widget, úvodní stránka)
    • Nastavení A/B testování jednotlivých prvků
    • Napojení na Activecampiagn.com (automatizace prodeje)
  6. Úprava grafiky a zpřehlednění stránek
  7. Vytvoření komerčních prvků pro eshop
  8. Najmutí redaktorů pro psaní nových článků
  9. Nastavení remarketingu: Google Adwords, Seznam Sklik, Facebook Ads
  10. Napojení na chytrystart.cz (vokativy, určení svátků apod.)

Jednotlivé části se průběžně ladily a čekalo se na větší změny ve fázi č.2.

Kroky ve fázi č.2

V říjnu 2015 byl cíl razantně zvýšit rychlost webu (jak pro administraci, tak pro návštěvníky) a na základě provozu a analýz udělat větší grafické změny:

  1. Využití velice rychlé grafiky vytvořené speciálně pro rachlé načítání stránek WordPressu
  2. Nastavení CDN
  3. Úprava grafických prvků webu
  4. Úprava dynamických prvků webu pro získávání nových kontaktů
  5. Úprava squeeze page

Použité technologie

  • Webhosting: Zpočátku Český Hosting (24Kč/měsíc), potom C4.cz (100 Kč/měsíc) kvůli rychlejší databázi a práci redaktorů v administraci WordPressu
  • Redakční systém: WordPress v češtině (zdarma)
  • Grafická šablona: Super rychlá pro SEO (zdarma) – ke stažení ZDE
  • Důležité pluginy (zdarma): Akismet, All in one SEO Pack, bbPress, BruteProtect, Cookie Law Info, Google Tag Manager for WordPress, Members, SEO Smart List, Social share Bar, Wordfence Security, WP Optimize by xTraffic, WP Super Cache
  • Důležité pluginy (placené): Thrive Leads (99$) a Thrive Visual Editor (99$)
  • Databáze kontaktů a automatizace prodeje: Activecampaign.com
  • Další:
    • ChytryStart.cz (zdarma) – systém pro automatické určování vokativů jmen a příjmení, rčení pohlaví a svátků jednotlivých kontaktů
    • CDN77.com – využití pro rychlejší načítání stránek. Plánuje se využití HTTP/2

Jak vše dopadlo

Díky fázi 1, průběžným změnám a následně fázi 2, se zvýšil celkový přístup z vyhledávačů a počet stažení E-Booku (budování databáze kontaktů) vrostl více než 3x. V této chvíli (12.11.2015) je v databázi kontaktů celkem 11.379 aktivních emailových schránek na které se rozesílají nové a zajímavé články z blogu Arduino.cz.

Přístupy z vyhledávačů a plnění cílů po měsících

  • Cíl č.1: Počet stažení e-booku = budování databáze kontaktů (říjen 2015: 536-krát)
  • Cíl č.2: Navštíví alespoň 2 stránky a zůstanou na webu déle než 6 minut
    (říjen 2015: 1.896-krát)
  • Cíl č.3: Projdou si více než 5 stránek (říjen 2015: 1.754-krát)

Splnění cíle č.1 (budování databáze kontaktů) vzrostl z prosince o 303% měsíčně pouze z vyhledávačů. Celkový počet všech 3 splněných cílů je mnohem vyšší:

Cíle v Google Analytics (pouze vyhledávače)

Webmaster tools

Přehled denního počtu kliknutí z vyhledávání Google.com:

Webmaster tools

Asistované konverze

Díky vyhledávačům se lidé dostali na stránky, ale neregistrovali se… to udělali až později jinými cestami (tzv. Asistované konverze). Pokud přičteme veškerou hodnotu splnění cíle 1. Interakci, vzrostla hodnota přístupu z vyhledávačů navíc o 185% pro budování databáze kontaktů!

Google Analytic: Asistované konverze

Reklama na Facebooku

Facebook Ads slouží stále pro získávání nových kontaktů skrz squeeze page. Za celou dobu existence se díky této reklamě registrovalo 2.431 nových lidí. Cena je v průměru 7.47 Kč/registraci do databáze.

Facebooková stránka

Dnes (12.11.2015) má facebooková stránka Arduino.cz celkem 2.888 fanoušků. Za celou dobu nebyla použita reklama na získávání nových fanoušků. Všichni fanoušci jsou z procesu registrace emailu (2. Krok v rámci dlouhodobého marketingu) nebo ze sdílení článků na facebooku:

Facebook Insights: Fanoušci

Další grafy z Facebook Insights (porovnáváno kvartálně) s průměrnými denními výsledky:

Facebook Insights: Sdílení Facebook Insights: Komentáře Facebook Insights: Like Facebook Insights: Dosah

Budoucnost

Zde jen nastíním další práci na projektu:

  • Plánuje se přejít na plugin Woocommerce z důvodů lepší provázanosti s blogem. Plugin je dostačující pro jednoduchý a bezproblémový prodej včetně napojení na GoPay (platby kartou), vystavování zálohových faktur a daňových dokladů (Fakturoid) a propojení s Activecampiagn.com
  • Neustálá analýza jednotlivých prvků pro efektivnější budování databáze kontaktů
  • Budování nadnárodní komunity v angličtině stejnou cestou dlouhodobého marketingu
  • Vytvoření eshopu pro další jazyky

Závěr

Web Arduino.cz získává zájem díky dlouhodobému marketingu skrz vybudovanou databázi kontaktů. Stal se z něj odborník v dané oblasti. To mu dává velkou konkurenční výhodu!

Díky síle neziskové části (blog, magazín apod.) je možné získat podobn2 odbornou pozici v jakémkoliv oboru (eshop oblečení, servis aut apod.). Můžu vás to naučit i ve vašem oboru díky kurzu o dlouhodobém marketingu: více zde nebo vám pomoci osobní konzultací (skype, email, telefon apod.). Stačí mi napsat 🙂

4 Comments on “Navýšení o 303% registrací do databáze kontaktů pouze z vyhledávačů

Roland Vojkovský
22.12.2015 at 10:43

Dobrý deň Daniel,

škoda, že som v čase kupovania Thrive Leads nevedel, že ho používate. Inak by to išlo cez Váš odkaz.

Thrive Landing Pages vyzerajú tiež veľmi zaujímavo a keď budem robiť squeeze stránky, tak si ich kúpim cez Vás.

Dnes som si prečítal Vaše články o Activecampaign a tá cena za 500 odberateľov je super. Dovoľuje AC aj single opt-in?

Odpovědět
Daniel Nytra
28.12.2015 at 20:06

Dobrý den Rolande,
ano, jde to..ale doporučuji vždy potvrdit přes email (double opt-in)!

Janoušek
13.9.2016 at 14:42

Též jsme tento trend zaznamenali. Hlavně teda po naší registraci do industry eu, což je online katalog firem. Jinak ale to nikdy nebylo úplně špatné. Teď je to ale fakt tak nárazově, že se to nedá přisuzovat ničemu jinému, než skutečně jen té registraci.

Odpovědět
Daniel Nytra
17.9.2016 at 13:19

Díky za komentář 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *