Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

DreamROI: Nástroj na snížení nákladů

Aktualizace: 25.6.2017: Vznikl web k celému projektu, kde si můžete i systém objednat a ihned vložit na váš web: DreamROI.cz


Potřeboval jsem inteligentně snížit náklady na PPC remarketingové kampaně u svých klientů na Google Adwords, Facebooku a Skliku a navíc zpřesnit hledání nových publik. Nic, co existuje mi nevyhovovalo a tak jsem vyrobil vlastní nástroj, který bude pomáhat i vám. Nazval jsem ho DreamROI.

O co zjednodušeně jde? Prosvišťáci (návštěvníci stránek, které web nezajímá a jen si stránku načtou a pak jdou jinam) jsou standardně vloženi do retargetingových publik a dělá se na ně reklama stejná, jako na lidi, které váš obsah opravdu zajímá. Nástroj DreamROI je filtruje a tak cílíte opravdu pouze na lidi, kteří za to stojí. To s sebou přináší lepší konverzní poměr (CTR) a tedy i nižší náklady na PPC kampaně.

Pokud máte zájem, byl webinář 14.6. od 18:00 o výhodách DreamROI:

Co DreamROI umí

Zde uvedu některé věci, které DreamROI zvládne:

  1. Oddělit HOT uživatele od COLD a pouze na ty HOT spustit reklamu např. na Skliku (samozřejmě i Facebook Ads, Google Adwords, Bing)
  2. Vrátit do košíku návštěvníky stránek (tzn. i ty, kteří u vás nejsou v eshopu registrovaní!) přes push notifikaci nebo dynamický email. Tento email bude dělaný na míru, protože DreamROI pozná, kterou kategorii si uživatel oblíbil (resp. produkt) a samozřejmě nenakoupil.
  3. Nezáleží na emailovém nástroji a použitém systému eshopu: Umí se vše propojit (např. Activecampaign.comSimpleShop.cz)
  4. Tvořit přesněji nové publika na cílení reklamy např. na Facebook Ads
  5. Přesněji cílit retargeting (odděluje aktivní od neaktivních návštěvníků stránek)

Otázky na začátek

Na začátku jsem si kladl několik základních otázek:

  1. Jak odfiltrovat aktivní návštěvníky stránek od těch, co jen profrčí a nemají zájem (přesnější cílení)
  2. Jak počítače/mobily/latopy/tablety označit a jednoduše napojit na reklamní nástroje (Facebook Ads, Seznam Sklik, Google Adwords, Bing)
  3. Jak zpřesnit měření v Google Analytics
    • cross-devices (měřit napříč různými zařízeními u jednoho uživatele) – ideální se zde jeví “User ID” od Google Analytics
    • cross-domains (měřit napříč více doménami) – rozšíření Google Analytics
  4. Jak vše propojit navzájem a poslat do emailových nástrojů (ActiveCamapign apod.)
  5. Jak to napojit na push notifikace (OneSignal.com)
  6. Jak to udělat co nejjednodušší pro úplné začátečníky (bez Google Tag Manageru)

Vše vyřešíte díky DreamROI, který je buď ve formě javascriptu vloženého na všechny stránky nebo jako pluginu do WordPressu (ten totiž miluju 🙂 ).

Aktivní návštěvníci stránek vs. prosvišťáci

Pokud chápete návštěvníky stránek a rozumíte jejich uvažování, je jasné, že se vše dá nějakým způsobem zachytit a změřit. Rozdělil bych to na tyto základní skupiny aktivit:

  1. Sledování aktivity u každé stránky zvlášť:
    • Scrollování obrazovky: Například mě zajímá scrollování na 75% a 100%
    • Doba strávená na stránce: 10 sekund – nekonečno
      Poznámka: Opravdu otevřené okno, ne jen někde v záložce, která není aktivní.
    • Kliknutí na obrázek: Měříme kliky například u produktu (vycházím z toho, že pokud člověka produkt zajímá, tak si prohlédne pořádně obrázek)
    • Kliknutí na tlačítko “Vložit do košíku”: Toto je samozřejmě základ pro dynamický remarketing a musíte zde tudíž vědět minimálně id produktu.
    • Navštívení speciální stránky: Některé stránky jsou zajímavější, než ostatní. Například vytvoření objednávky nebo poděkování za stáhnutí ebooku zdarma.
    • GET parametry: Pokud se proklikl z nějaké reklamní kampaně, může to být užitečné pro vytváření publika na cílení
  2. Sledování aktivity u uživatele (více stránek a návštěv):
    • Leadscoring: Každá aktivita se ohodnotí body. Pokud získá nějaký návštěvník určitý počet bodů (např. 100), pošle se tato informace dále (Facebook Ads, Google Analytics, OneSignal.com, Sklik, Google Adwords, Bing, Activecampaign…). Jde samozřejmě o dynamické přidělování bodů na omezenou dobu, například 90 dní od :
      • +1 bod za navštívení stránky (jakékoliv)
      • +5 bodů za navštívení stránky ceníku
      • +5 bodů za nascrollování stránky do 75% nebo 100%
      • +5 bodů za čtení článku minimálně 4 minuty
      • +3 body, pokud přišel z PPC kampaně s utm parametrem označeným “prodej”
      • +2 body za kliknutí na obrázek v blogovém příspěvku
        Pokud má více než 50 bodů, poslat automatický email o možnostech produktů a kurzů, které prodávám.
        Pokud má více než 100 bodů, poslat mi email o něm a já se s ním osobně spojím.
        …. atd.
    • Kategorie: I když máte blog na jedné doméně a eshop na druhé, DreamROI vám pomůže určit, která kategorie člověka zajímá (čte články a kliká na obrázky produktu v rámci jedné kategorie). Tuto informaci posíláte dál do komunikačních a prodejních nástrojů a tím pádem přesně cílíte (Facebook Ads, Google Analytics, OneSignal.com, Sklik, Google Adwords, Bing, Activecampaign…).

Jak to napojit

Všechny reklamní a komunikační systémy využívají tzv. pixely pro sledování pohybu návštěvníků na webu. Na základě toho předávají dále informace a ty využiji. Co se týče ostatních, je možné využít API pro předávání informací např. do Activecampaign.

Akce jsou v 90% předávané přes tzv. eventy (události) a ty se již dají nastavovat v každém nástroji. Pokud tedy pošlu infomaci o leadscoringu větším než 100 bodů do Skliku, je možné tuto událost odchytit a vytvořit publika.

Zpřesnění měření v Google Analytics

Osobně vnímám každého uživatele jako emailovou adresu. Vím, že to není úplně nejpřesnější, ale pořád lepší, než jeden počítač (většinou se používají 2-4 stroje: laptop doma, počítač v práci, tablet a mobil). Na to existuje rozšíření v Google Analytics s názvem “user id” (jedinečné označení uživatele).

Pokud od emailového nástroje získám informaci, o koho jde, jsem schopný to poslat dál. Google Analytics nepovoluje ukládání emailu jako “user Id” a proto musím vytvořit jedinečný klíč bez emailu. Využiji tedy převod emailu na MD5 a tu pošlu do Google Analytics

Zde vidíte člověka, včetně události 31.5. v 5:18: Nascrolloval 75% stránky

Napojení na emailové nástroje

Doporučuji využít Activecampaign. Díky DreamROI a využití activecampaign, budete mít extrémně silný a levný emailový marketing. Jde o oboustranné napojení:

  1. Pokud uživatel klikne na odkaz ve vaši emailové kampani, DreamROI se o tom dozví
  2. Pokud uživatel udělá nějako akci na webu, activecampaign se o tom také dozví.

Na propojení ostatních emailových nástrojů budu rád pracovat. Napište do komentářů, které chcete napojit 🙂 Když to přeženu, tak vám DreamROI vyřeší sledování pohybu lidí na webu a leadscoring v jednom.

Push notifikace

Představte si to, že pokud někdo vloží produtk do košíku a nenakoupí, do 2 hodin na něj “vybafne” push notifikace. Tzn. vrácení do košíku nemusí fungovat skrz email nebo reklamní systém (retargeting). Máme i jiné komunikační kanály a push notifikace je zadarmo 🙂

DreamROI to zvládne!

Přesnější dynamický remarketing

Ve standardním nastavení se např. načítají 2 události v eshopu pro spuštění dynamického remarketingu. Ukážeme si to na Facebook Ads:

  1. Načtení stránky s produktem “ViewContent” s id produktu:
  2. Kliknutí na “Vložit do košíku”:

Vložení do košíku je v pořádku: Jedná se opravdu o akci uživatele, který má zájem. Načtení stránky ale fakt nic neznamená a zde jsem se snažil na základě chování návštěvníků oddělit zrno od plev (HOT od COLD).

To znamená, že se událost “ViewContent” načítá až v tom případě, kdy uživatel např. kliknul na obrázek produktu nebo je na stránce déle než 50 sekund.

Jak to udělat co nejjednodušeji

Nejjednodušší variantou je plugin do WordPressu nebo javascriptový soubor, který se vygeneruje jen pro vás 🙂 Plugin už je v základní verzi hotový a to generování zatím vytvářím. Bude vše hotové co nevidět.

Samozřejmě se dá vše hezky otestovat a za 30 sekund budete vědět, jestli jste vše nastavili správně.

Ve videu níže ukazuji:

  1. Akce návštěvníků (reálný čas = LIVE) v Google Analytics (nejdříve, kolik lidí scrollovalo 100%, potom LeadScoring a nakonec čas strávený na stránkách)
  2. V konzoli při scrollování na mých stránkách jsou záznamy akcí vidět (pro kontrolu a jde to samozřejmě vypnout)
  3. Ve Facebook Pixel Helperu (nadstavba Google Chrome) ukazuji posílání akcí do Facebook Ads (lze rovnou tvořit publikum)

Závěr

DreamROI odfiltruje lidi, kteří jen načtou stránku a jdou jinam. Jde o přesnější cílení v rámci remarketingu a díky tomu snižujete náklady na PPC kamapně. Zároveň budete mít přesnější měření v Google Analytics a vše jednoduše propojíte (push notifikace, Facebook, Google Adwords i Seznam Sklik.)

Pokud máte zájem, byl webinář ZDARMA 14.6. od 18:00:

Pokud vás napadá další “vychytávka”, kterou by systém měl umět, napište mi ji do komentářů!

4 Comments on “DreamROI: Nástroj na snížení nákladů

Petr
5.6.2017 at 18:48

Zdravím,

moc se mi ten nástroj líbí a rád bych jej využil pro náš nově spouštěný multijazyčný shop na PrestaShopu. Plánuješ plug-in pro něj?

Odpovědět
Daniel Nytra
9.6.2017 at 15:13

Neplánuji zatím žádný plugin… prostě to bude vše řešené formou vložení nastaveného javascriptu do hlavičky. Případné API se nastavuje v mém rozhraní na DreamROI.cz a zbytek jsou věci, pro které není nutné znovu a znovu předělávat API (formy eventů).

Peter
18.6.2017 at 14:56

zdravim
Navrhujem prepojit so sendinblue.com – za 5.8eur je mozen poslat 40 000mailov. Asi najlepsi pomer cena/vykon

Preklepy:
dynamické *řpidělování*
Tuto informaci posíláte dál do komunikačních a prodejních nástrojů a tím *páde* přesně

Odpovědět
Daniel Nytra
25.6.2017 at 13:56

Dobrý den,
ano: SendinBlue je pro někoho řešením (pro ty techničtější jedince s větší databází)…a ano, bude napojen na DreamROI 🙂
Děkuji za upozornění na překlepy 🙂 Daniel

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *