Close

DreamROI: Nástroj na snížení nákladů

Aktualizace: 25.6.2017: Vznikl web k celému projektu, kde si můžete i systém objednat a ihned vložit na váš web: DreamROI.cz


Potřeboval jsem inteligentně snížit náklady na PPC remarketingové kampaně u svých klientů na Google Adwords, Facebooku a Skliku a navíc zpřesnit hledání nových publik. Nic, co existuje mi nevyhovovalo a tak jsem vyrobil vlastní nástroj, který bude pomáhat i vám. Nazval jsem ho DreamROI.

O co zjednodušeně jde? Prosvišťáci (návštěvníci stránek, které web nezajímá a jen si stránku načtou a pak jdou jinam) jsou standardně vloženi do retargetingových publik a dělá se na ně reklama stejná, jako na lidi, které váš obsah opravdu zajímá. Nástroj DreamROI je filtruje a tak cílíte opravdu pouze na lidi, kteří za to stojí. To s sebou přináší lepší konverzní poměr (CTR) a tedy i nižší náklady na PPC kampaně.

Pokud máte zájem, byl webinář 14.6. od 18:00 o výhodách DreamROI:

Co DreamROI umí

Zde uvedu některé věci, které DreamROI zvládne:

  1. Oddělit HOT uživatele od COLD a pouze na ty HOT spustit reklamu např. na Skliku (samozřejmě i Facebook Ads, Google Adwords, Bing)
  2. Vrátit do košíku návštěvníky stránek (tzn. i ty, kteří u vás nejsou v eshopu registrovaní!) přes push notifikaci nebo dynamický email. Tento email bude dělaný na míru, protože DreamROI pozná, kterou kategorii si uživatel oblíbil (resp. produkt) a samozřejmě nenakoupil.
  3. Nezáleží na emailovém nástroji a použitém systému eshopu: Umí se vše propojit (např. Activecampaign.comSimpleShop.cz)
  4. Tvořit přesněji nové publika na cílení reklamy např. na Facebook Ads
  5. Přesněji cílit retargeting (odděluje aktivní od neaktivních návštěvníků stránek)

Otázky na začátek

Na začátku jsem si kladl několik základních otázek:

  1. Jak odfiltrovat aktivní návštěvníky stránek od těch, co jen profrčí a nemají zájem (přesnější cílení)
  2. Jak počítače/mobily/latopy/tablety označit a jednoduše napojit na reklamní nástroje (Facebook Ads, Seznam Sklik, Google Adwords, Bing)
  3. Jak zpřesnit měření v Google Analytics
    • cross-devices (měřit napříč různými zařízeními u jednoho uživatele) – ideální se zde jeví „User ID“ od Google Analytics
    • cross-domains (měřit napříč více doménami) – rozšíření Google Analytics
  4. Jak vše propojit navzájem a poslat do emailových nástrojů (ActiveCamapign apod.)
  5. Jak to napojit na push notifikace (OneSignal.com)
  6. Jak to udělat co nejjednodušší pro úplné začátečníky (bez Google Tag Manageru)

Vše vyřešíte díky DreamROI, který je buď ve formě javascriptu vloženého na všechny stránky nebo jako pluginu do WordPressu (ten totiž miluju 🙂 ).

Aktivní návštěvníci stránek vs. prosvišťáci

Pokud chápete návštěvníky stránek a rozumíte jejich uvažování, je jasné, že se vše dá nějakým způsobem zachytit a změřit. Rozdělil bych to na tyto základní skupiny aktivit:

  1. Sledování aktivity u každé stránky zvlášť:
    • Scrollování obrazovky: Například mě zajímá scrollování na 75% a 100%
    • Doba strávená na stránce: 10 sekund – nekonečno
      Poznámka: Opravdu otevřené okno, ne jen někde v záložce, která není aktivní.
    • Kliknutí na obrázek: Měříme kliky například u produktu (vycházím z toho, že pokud člověka produkt zajímá, tak si prohlédne pořádně obrázek)
    • Kliknutí na tlačítko „Vložit do košíku“: Toto je samozřejmě základ pro dynamický remarketing a musíte zde tudíž vědět minimálně id produktu.
    • Navštívení speciální stránky: Některé stránky jsou zajímavější, než ostatní. Například vytvoření objednávky nebo poděkování za stáhnutí ebooku zdarma.
    • GET parametry: Pokud se proklikl z nějaké reklamní kampaně, může to být užitečné pro vytváření publika na cílení
  2. Sledování aktivity u uživatele (více stránek a návštěv):
    • Leadscoring: Každá aktivita se ohodnotí body. Pokud získá nějaký návštěvník určitý počet bodů (např. 100), pošle se tato informace dále (Facebook Ads, Google Analytics, OneSignal.com, Sklik, Google Adwords, Bing, Activecampaign…). Jde samozřejmě o dynamické přidělování bodů na omezenou dobu, například 90 dní od :
      • +1 bod za navštívení stránky (jakékoliv)
      • +5 bodů za navštívení stránky ceníku
      • +5 bodů za nascrollování stránky do 75% nebo 100%
      • +5 bodů za čtení článku minimálně 4 minuty
      • +3 body, pokud přišel z PPC kampaně s utm parametrem označeným „prodej“
      • +2 body za kliknutí na obrázek v blogovém příspěvku
        Pokud má více než 50 bodů, poslat automatický email o možnostech produktů a kurzů, které prodávám.
        Pokud má více než 100 bodů, poslat mi email o něm a já se s ním osobně spojím.
        …. atd.
    • Kategorie: I když máte blog na jedné doméně a eshop na druhé, DreamROI vám pomůže určit, která kategorie člověka zajímá (čte články a kliká na obrázky produktu v rámci jedné kategorie). Tuto informaci posíláte dál do komunikačních a prodejních nástrojů a tím pádem přesně cílíte (Facebook Ads, Google Analytics, OneSignal.com, Sklik, Google Adwords, Bing, Activecampaign…).

Jak to napojit

Všechny reklamní a komunikační systémy využívají tzv. pixely pro sledování pohybu návštěvníků na webu. Na základě toho předávají dále informace a ty využiji. Co se týče ostatních, je možné využít API pro předávání informací např. do Activecampaign.

Akce jsou v 90% předávané přes tzv. eventy (události) a ty se již dají nastavovat v každém nástroji. Pokud tedy pošlu infomaci o leadscoringu větším než 100 bodů do Skliku, je možné tuto událost odchytit a vytvořit publika.

Zpřesnění měření v Google Analytics

Osobně vnímám každého uživatele jako emailovou adresu. Vím, že to není úplně nejpřesnější, ale pořád lepší, než jeden počítač (většinou se používají 2-4 stroje: laptop doma, počítač v práci, tablet a mobil). Na to existuje rozšíření v Google Analytics s názvem „user id“ (jedinečné označení uživatele).

Pokud od emailového nástroje získám informaci, o koho jde, jsem schopný to poslat dál. Google Analytics nepovoluje ukládání emailu jako „user Id“ a proto musím vytvořit jedinečný klíč bez emailu. Využiji tedy převod emailu na MD5 a tu pošlu do Google Analytics

Zde vidíte člověka, včetně události 31.5. v 5:18: Nascrolloval 75% stránky

Napojení na emailové nástroje

Doporučuji využít Activecampaign. Díky DreamROI a využití activecampaign, budete mít extrémně silný a levný emailový marketing. Jde o oboustranné napojení:

  1. Pokud uživatel klikne na odkaz ve vaši emailové kampani, DreamROI se o tom dozví
  2. Pokud uživatel udělá nějako akci na webu, activecampaign se o tom také dozví.

Na propojení ostatních emailových nástrojů budu rád pracovat. Napište do komentářů, které chcete napojit 🙂 Když to přeženu, tak vám DreamROI vyřeší sledování pohybu lidí na webu a leadscoring v jednom.

Push notifikace

Představte si to, že pokud někdo vloží produtk do košíku a nenakoupí, do 2 hodin na něj „vybafne“ push notifikace. Tzn. vrácení do košíku nemusí fungovat skrz email nebo reklamní systém (retargeting). Máme i jiné komunikační kanály a push notifikace je zadarmo 🙂

DreamROI to zvládne!

Přesnější dynamický remarketing

Ve standardním nastavení se např. načítají 2 události v eshopu pro spuštění dynamického remarketingu. Ukážeme si to na Facebook Ads:

  1. Načtení stránky s produktem „ViewContent“ s id produktu:
  2. Kliknutí na „Vložit do košíku“:

Vložení do košíku je v pořádku: Jedná se opravdu o akci uživatele, který má zájem. Načtení stránky ale fakt nic neznamená a zde jsem se snažil na základě chování návštěvníků oddělit zrno od plev (HOT od COLD).

To znamená, že se událost „ViewContent“ načítá až v tom případě, kdy uživatel např. kliknul na obrázek produktu nebo je na stránce déle než 50 sekund.

Jak to udělat co nejjednodušeji

Nejjednodušší variantou je plugin do WordPressu nebo javascriptový soubor, který se vygeneruje jen pro vás 🙂 Plugin už je v základní verzi hotový a to generování zatím vytvářím. Bude vše hotové co nevidět.

Samozřejmě se dá vše hezky otestovat a za 30 sekund budete vědět, jestli jste vše nastavili správně.

Ve videu níže ukazuji:

  1. Akce návštěvníků (reálný čas = LIVE) v Google Analytics (nejdříve, kolik lidí scrollovalo 100%, potom LeadScoring a nakonec čas strávený na stránkách)
  2. V konzoli při scrollování na mých stránkách jsou záznamy akcí vidět (pro kontrolu a jde to samozřejmě vypnout)
  3. Ve Facebook Pixel Helperu (nadstavba Google Chrome) ukazuji posílání akcí do Facebook Ads (lze rovnou tvořit publikum)

Závěr

DreamROI odfiltruje lidi, kteří jen načtou stránku a jdou jinam. Jde o přesnější cílení v rámci remarketingu a díky tomu snižujete náklady na PPC kamapně. Zároveň budete mít přesnější měření v Google Analytics a vše jednoduše propojíte (push notifikace, Facebook, Google Adwords i Seznam Sklik.)

Pokud máte zájem, byl webinář ZDARMA 14.6. od 18:00:

Pokud vás napadá další „vychytávka“, kterou by systém měl umět, napište mi ji do komentářů!

4 Comments on “DreamROI: Nástroj na snížení nákladů

Petr
5.6.2017 at 18:48

Zdravím,

moc se mi ten nástroj líbí a rád bych jej využil pro náš nově spouštěný multijazyčný shop na PrestaShopu. Plánuješ plug-in pro něj?

Odpovědět
Daniel Nytra
9.6.2017 at 15:13

Neplánuji zatím žádný plugin… prostě to bude vše řešené formou vložení nastaveného javascriptu do hlavičky. Případné API se nastavuje v mém rozhraní na DreamROI.cz a zbytek jsou věci, pro které není nutné znovu a znovu předělávat API (formy eventů).

Peter
18.6.2017 at 14:56

zdravim
Navrhujem prepojit so sendinblue.com – za 5.8eur je mozen poslat 40 000mailov. Asi najlepsi pomer cena/vykon

Preklepy:
dynamické *řpidělování*
Tuto informaci posíláte dál do komunikačních a prodejních nástrojů a tím *páde* přesně

Odpovědět
Daniel Nytra
25.6.2017 at 13:56

Dobrý den,
ano: SendinBlue je pro někoho řešením (pro ty techničtější jedince s větší databází)…a ano, bude napojen na DreamROI 🙂
Děkuji za upozornění na překlepy 🙂 Daniel

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *