Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky:

  1. Jak byste se popsali
  2. Jaký používáte e-mailový nástroj
  3. Co vás nejvíce zajímá
  4. Co je pro vás nejužitěčnější

Zpracování jsem prováděl v Open Refine a na Google Docs za pomocí kontingenčních tabulek. Získal jsem velice zajímavé data a o tom je tento článek 🙂

1. Jak byste se popsali

V mojí aktivní databázi je teď drtivá většina živnostníků a podnikatelů (cca 62%). Další skupiny: Zaměstnanci (27%), lidé na rodičovské dovolené s 3,3%, důchodci a nezaměstnaní… ti všichni vyplňovali.

2. Jaký používáte e-mailový nástroj

MailChimp se sice používá hodně, ale většina lidí ho bude mít ve variantě zdarma (do 2000 kontaktů a bez automatizace). Překvapilo mě, kolik lidí nic nepoužívá… asi si pořád myslí, že nemůžou skrz email vydělávat (je to i v případě filtrace na Podnikatele a Živnostníky).

Do kategorie “Ostatní” jsem musel vložit Clipsan, Mailátor apod., protože ho u mě nikdo nepoužívá.

3. Co vás nejvíce zajímá

Obrovský zájem (oproti minulým rokům) je o vytváření obsahu. Video-marketing nikdo neřeší, což je zvláštní kontrast k tomu, že chtějí všichni čerpat informace z webinářů 🙂

4. Co je pro vás nejužitěčnější

Jednoznačně vedou webináře, ať už si pod tím slovem lidé představují cokoliv.

Kontingenční tabulky = zábava (pro mě)

Dále jsem se samozřejmě zanořil do dat a hledal vazby jednotlivých odpovědí. Narazil jsem na tyto souvislosti, které byly více-či-méně zajímavé:

Koho, jaký obor marketingu zajímá

  • Studenty nejvíce zajímá Facebook reklama
  • Oproti minulým rokům je velký zájem obecně o obsahový a e-mail marketing: Blogeři, těšte se!
  • E-shopy si myslí, že mají dobře nastavené reklamy (což se dost divím, protože někteří majítelé eshopů neznají: Dynamický remarketing, RLSA nebo automatické “vylepšení” obrázku skrz Mergado)
  • Video reklama láká důchodce (bohužel nízký vzorek respondentů 🙂 )
  • Affiliate vlastně nikoho moc “netankuje”

Koho, jaký druh materiálů zajímá

  • Všichni chtějí webináře a případové studie. Ideální spojení na magnet pro vaše stránky: “Webinář: Případová studie na …..
  • Zaměstnanci se bojí workshopů (asi příliš práce)
  • Podnikatelé moc nechtějí fyzické semináře v učebně (asi mají málo času)

Kdo, jaký e-mailový nástroj používá

  • Důchodci a nezaměstnaní nepoužívají většinou nic (zjištěno dlouho-hodinovou analýzou kontingenčních tabulek 🙂 )
  • Živnostníci a volnonožci emailový marketing jednoduše nepoužívají
  • Studenti milují Mautic
  • Zaměstnanci “jedou” v klasice: Gmail, Seznam, Centrum a podobných službách

Další zajímavosti

  • Na všechny emailové nástroje lidem stačí webinář, kromě Activecampaign: To by raději zašli na workshop nebo si vzali soukromou konzultaci (asi náročnější, než ostatní)

Závěr

Děláte také alespoň 1x do roka průzkum na vaši databázi? Překvapilo vás něco v tomto článku? Napište prosím do komentářů níže.

12 Comments on “Co ti lidi FURT chtějí?

Adam Kysel
10.2.2017 at 16:43

Nice! Díky za průzkum. Obsahový marketing jede 😀

Odpovědět
Daniel Nytra
11.2.2017 at 9:35

Dobrý den, Adame,
je to tak… můžu za sebe i za mojí manželku říct, že je extrémní zájem v ČR (Česká Roklinka) o kvalitní obsah.

Martin
10.2.2017 at 17:25

No mě zatím vychází nejlépe Lead pages ( možná i Thrive themes na landing page ) , Active campaign ( Drip možná díky propojení na LeadPages ) , a ConvertPlayer na video obsah. Pokud hledá někdo něco pokročilejšího, u Smart emailingu neskončí. Problém CZ firem a jejich produktů je v tom, že nezvládají růst počtu zákazníků a vylepšování systémů. V konečném důsledku kopírují leadery na trhu.

Odpovědět
Daniel Nytra
11.2.2017 at 9:37

Dobrý den, Martine,
ještě doplním o webinarjam & everwebinar, který teď dost zkoumám 🙂 Daniel

Max
11.2.2017 at 11:12

Omlouvám se za OT, trochu mě ten nadpis tahá za uši a evokuje název filmu Pidi lidi :)) Pokud to nebyl záměr, asi bych použil ti lidé nebo ty lidi. Obsahu to nijak neubírá, díky 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
11.2.2017 at 13:58

Dobrý den, Maxi. Mě se to takhle líbí. Necháme to tak, jak je 🙂 Daniel

Mirek
11.2.2017 at 12:51

Asi mi tam chybí kolonka integrované řešení i těch mailu. Mám kolem sebe lidi co třeba dodnes používají SQC které například odesílání mailů má v sobě… A takových řešení eshopů co to mají integrované bude hodně.

Odpovědět
Daniel Nytra
11.2.2017 at 14:00

Dobrý den, Mirku,
ty jsem zařadil do “ostatní”, protože je lidé psali do poznámek. Máte pravdu, že to ale nebylo na zaškrtnutí.. polepším se zase za rok 🙂 Daniel

pan Mergado
12.2.2017 at 21:02

Mne zaujalo spíš to, co lidé dělat “chtějí” a co nakonec dělají doopravdy. Je to veliký rozdíl 🙂
I ta evangelizace a těžký osud lidí, kteří se jí věnují.
A zájem o webináře… kolik si toho z nich lidé asi odnesou? Ale jsou levné a stojí méně času. A ukazují, kolik jsou dotyční ochotni investovat do sebe sama…
…a nějak se mi v hlavě rozběhla lavina. Pardon.
Ale děkuji Dane za její nastartování 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
13.2.2017 at 13:14

Dobrý den, Mergado :),
velice zajímavé téma, ale trochu ho změním na jinou úroveň: Webináře jsou vnímané jako oboustranná komunikace skrz web (webový seminář), který trvá cca 30-60minut a většinou je zadarmo. Díky tomu ho spousta přednášejících podceňuje… zároveň je možné dělat webináře online s “předtočeným” videem, kdy oboustranná komunikace probíhá pouze na základě online chatu. Zde se dá již vytvořit velice kvalitní materiál a odpovídat na dotazy skrz chat.

V posledních pár dnech se tím dost zabývám a jsou neuvěřitelné možnosti: Jak v získávání leadů (vysoká konverze), tak v prodejích skrz video. Určitě vznikne článek, protože to lidem pomůže 🙂

pan Mergado
14.2.2017 at 1:29

Rozumím. U mne to bylo dílem aktuálním hnutím mysli. Vzpomněl jsem si, jak vypadají účastníci, když jdou k nám na Michalovo “fyzické” školení. Ten pocit, když ti lidé cíleně investují den života samo do sebe….

Ale jak říkám, tomu, co píšete, rozumím a souhlasím.

Daniel Nytra
14.2.2017 at 9:00

Jasně, rozumím a chápu. Hezký den a díky, že děláte super věci pro eshopy 🙂 Daniel

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *