Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky:

  1. Jak byste se popsali
  2. Jaký používáte e-mailový nástroj
  3. Co vás nejvíce zajímá
  4. Co je pro vás nejužitěčnější

Zpracování jsem prováděl v Open Refine a na Google Docs za pomocí kontingenčních tabulek. Získal jsem velice zajímavé data a o tom je tento článek 🙂

1. Jak byste se popsali

V mojí aktivní databázi je teď drtivá většina živnostníků a podnikatelů (cca 62%). Další skupiny: Zaměstnanci (27%), lidé na rodičovské dovolené s 3,3%, důchodci a nezaměstnaní… ti všichni vyplňovali.

2. Jaký používáte e-mailový nástroj

MailChimp se sice používá hodně, ale většina lidí ho bude mít ve variantě zdarma (do 2000 kontaktů a bez automatizace). Překvapilo mě, kolik lidí nic nepoužívá… asi si pořád myslí, že nemůžou skrz email vydělávat (je to i v případě filtrace na Podnikatele a Živnostníky).

Do kategorie “Ostatní” jsem musel vložit Clipsan, Mailátor apod., protože ho u mě nikdo nepoužívá.

3. Co vás nejvíce zajímá

Obrovský zájem (oproti minulým rokům) je o vytváření obsahu. Video-marketing nikdo neřeší, což je zvláštní kontrast k tomu, že chtějí všichni čerpat informace z webinářů 🙂

4. Co je pro vás nejužitěčnější

Jednoznačně vedou webináře, ať už si pod tím slovem lidé představují cokoliv.

Kontingenční tabulky = zábava (pro mě)

Dále jsem se samozřejmě zanořil do dat a hledal vazby jednotlivých odpovědí. Narazil jsem na tyto souvislosti, které byly více-či-méně zajímavé:

Koho, jaký obor marketingu zajímá

  • Studenty nejvíce zajímá Facebook reklama
  • Oproti minulým rokům je velký zájem obecně o obsahový a e-mail marketing: Blogeři, těšte se!
  • E-shopy si myslí, že mají dobře nastavené reklamy (což se dost divím, protože někteří majítelé eshopů neznají: Dynamický remarketing, RLSA nebo automatické “vylepšení” obrázku skrz Mergado)
  • Video reklama láká důchodce (bohužel nízký vzorek respondentů 🙂 )
  • Affiliate vlastně nikoho moc “netankuje”

Koho, jaký druh materiálů zajímá

  • Všichni chtějí webináře a případové studie. Ideální spojení na magnet pro vaše stránky: “Webinář: Případová studie na …..
  • Zaměstnanci se bojí workshopů (asi příliš práce)
  • Podnikatelé moc nechtějí fyzické semináře v učebně (asi mají málo času)

Kdo, jaký e-mailový nástroj používá

  • Důchodci a nezaměstnaní nepoužívají většinou nic (zjištěno dlouho-hodinovou analýzou kontingenčních tabulek 🙂 )
  • Živnostníci a volnonožci emailový marketing jednoduše nepoužívají
  • Studenti milují Mautic
  • Zaměstnanci “jedou” v klasice: Gmail, Seznam, Centrum a podobných službách

Další zajímavosti

  • Na všechny emailové nástroje lidem stačí webinář, kromě Activecampaign: To by raději zašli na workshop nebo si vzali soukromou konzultaci (asi náročnější, než ostatní)

Závěr

Děláte také alespoň 1x do roka průzkum na vaši databázi? Překvapilo vás něco v tomto článku? Napište prosím do komentářů níže.

12 komentářů u „Co ti lidi FURT chtějí?“

  1. No mě zatím vychází nejlépe Lead pages ( možná i Thrive themes na landing page ) , Active campaign ( Drip možná díky propojení na LeadPages ) , a ConvertPlayer na video obsah. Pokud hledá někdo něco pokročilejšího, u Smart emailingu neskončí. Problém CZ firem a jejich produktů je v tom, že nezvládají růst počtu zákazníků a vylepšování systémů. V konečném důsledku kopírují leadery na trhu.

    Odpovědět
  2. Omlouvám se za OT, trochu mě ten nadpis tahá za uši a evokuje název filmu Pidi lidi :)) Pokud to nebyl záměr, asi bych použil ti lidé nebo ty lidi. Obsahu to nijak neubírá, díky 🙂

    Odpovědět
  3. Asi mi tam chybí kolonka integrované řešení i těch mailu. Mám kolem sebe lidi co třeba dodnes používají SQC které například odesílání mailů má v sobě… A takových řešení eshopů co to mají integrované bude hodně.

    Odpovědět
    • Dobrý den, Mirku,
      ty jsem zařadil do “ostatní”, protože je lidé psali do poznámek. Máte pravdu, že to ale nebylo na zaškrtnutí.. polepším se zase za rok 🙂 Daniel

      Odpovědět
  4. Mne zaujalo spíš to, co lidé dělat “chtějí” a co nakonec dělají doopravdy. Je to veliký rozdíl 🙂
    I ta evangelizace a těžký osud lidí, kteří se jí věnují.
    A zájem o webináře… kolik si toho z nich lidé asi odnesou? Ale jsou levné a stojí méně času. A ukazují, kolik jsou dotyční ochotni investovat do sebe sama…
    …a nějak se mi v hlavě rozběhla lavina. Pardon.
    Ale děkuji Dane za její nastartování 🙂

    Odpovědět
    • Dobrý den, Mergado :),
      velice zajímavé téma, ale trochu ho změním na jinou úroveň: Webináře jsou vnímané jako oboustranná komunikace skrz web (webový seminář), který trvá cca 30-60minut a většinou je zadarmo. Díky tomu ho spousta přednášejících podceňuje… zároveň je možné dělat webináře online s “předtočeným” videem, kdy oboustranná komunikace probíhá pouze na základě online chatu. Zde se dá již vytvořit velice kvalitní materiál a odpovídat na dotazy skrz chat.

      V posledních pár dnech se tím dost zabývám a jsou neuvěřitelné možnosti: Jak v získávání leadů (vysoká konverze), tak v prodejích skrz video. Určitě vznikne článek, protože to lidem pomůže 🙂

      Odpovědět
    • Rozumím. U mne to bylo dílem aktuálním hnutím mysli. Vzpomněl jsem si, jak vypadají účastníci, když jdou k nám na Michalovo “fyzické” školení. Ten pocit, když ti lidé cíleně investují den života samo do sebe….

      Ale jak říkám, tomu, co píšete, rozumím a souhlasím.

      Odpovědět

Napsat komentář