Close

Activecampaign (1.): Jak začít

Activecampaign

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) + nastavení důležitých věcí, pro co nejefektivnější emailový marketing.

Obsah článku:

  • Proč zrovna Activecampaign
  • Jak se zaregistrovat (6 kroků)
  • Nastavení pro ajťáka (2 kroky)
  • Vytvoření prvního seznamu (2 kroky)
  • Vytvoření prvního formuláře (3 kroky)

Pozn.: Potom můžete pokračovat na 2.díl: Activecamapign (2.) – Automatizace prodeje

Proč zrovna Activecampaign?

Proč jsem si ho vybral a vykašlal se na mailchimp, mailpoet, smartemailing, aweber atd., je sepsáno v těchto bodech:

  • Nejlevnější na to, co umí: Neomezený počet rozesílaných emailů pro 500 kontaktů za 9 dolarů měsíčně
  • 14 dní na vyzkoušení všech funkcí: Klikněte ZDE
  • V češtině: Umožnili mi přeložit komplet celé stránky do češtiny (cca 11tis. slov)
  • Lze napojit na chytrystart.cz (můj další projekt pro ČR – startujeme na začátku března 2015)
  • Jednoduchý a přehledný:
    Activecampaign - Přehled
  • Automaticky hledá a přiřadí ke kontaktům jejich profily na sociálních sítích (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn apod.)
    Activecampaign - Zobrazení kontaktu
  • Měření všech potřebných cílů
  • Velké možnosti nastavení segmentace např. podle pohybu konkrétního člověka na vašich stránkách:
    Navštívil kategorii o brazilské kávě? Přidáme mu označení (tag):“Brazilská káva“ a příští prodejní email dostanou pouze ti lidé, kteří mají u sebe označení „Brazilská káva“. Cílení jak sviňa!
  • Automatizace procesů je zde dotáhnuta na maximum: Příklad rozeslání „mužského“ a „ženského“ emailu, pokud navštíví stránku /kontakt.
    Activecampaign - Automatizace
  • Lead scoring ve vyšší verzi!
  • SMS marketing ve vyšší verzi (hodně úspěšný u jednoho klienta se speciálním kódem rozeslaný na telefony jeho klientů)

…ok, jdeme na manuál…

Jak založit účet na activecampaign

  1. Klikněte ZDE: Activecampaign.com
  2. Vyplňte jméno firmy (já jsem vyplnil jméno a příjmení:“Daniel Nytra“) a email:
    Activecampaign - Registrace - Vyplnění údajů
  3. Vytvoří se pouze pro vás adresa 3. řádu, přes kterou se budete v budoucnu přihlašovat: https://jmenofirmy.activehosted.com.
    Zadejte 2x heslo a potvrďte
    Activecampaign - Registrace - Zadání hesla
  4. Jdeme nastavit češtinu v „My Settings“:
    Activecampaign - Registrace - Nastavení účtu
  5. Na stránce scrolujte úplně dolů a vyberte „Čeština“ a potvrďte:
    Activecampaign - Nastavení - Čeština
  6. Systém se vás zeptá na heslo, tak mu ho dopřejte:
    Activecampaign - Nastavení - Čeština (potvrzení)

Nastavení pro ajťáka

V těchto dvou krocích uděláte velice důležitou věc pro kvalitní rozesílání vašeho emailu. Jen tak budete mít jistotu, že váš email neskončí v nějaké spamové přihrádce:

  1. Jděte do „Pokročilého nastavení“ a vyplňte zde vaši doménu:
    Activecampaign - DKIM a Sender ID
  2. Potvrďte a pošlete vašemu ajťákovi vygenerované údaje.
    Musí je zadat do tzv. DNS záznamů.
    Activecampaign - DKIM a Sender ID - Co poslat ajťákovi

Vytvoření prvního seznamu

  1. Vytvořte si jednoduše nový seznam
    Activecampaign - Nový seznam
  2. Doplňte ho o údaje
    Activecampaign - Nový seznam - Nastavení údajů

Vytvoření prvního formuláře

  1. Jdeme na formulář, přes který se lidé budou registrovat:
    Activecampaign - Formuláře
  2. Klikněte na formulář:
    Activecampaign - Nový formulář
  3. Jen si ho pro sebe pojmenujte:
    Activecampaign - Formulář - Název

Nastavení formuláře

  1. Můžete ovlivnit, která políčka se ve formuláři budou zobrazovat:
    Activecampaign - Nastavení formuláře - Políčka
  2. ..nebo jak bude vypadat
    Activecampaign - Formulář - Grafika
  3. Potvrzovací email je základ:
    Activecampaign - Formulář - Potvrzovací email
  4. Možnosti vložení na stránky (wordpress, odkaz (iframe) nebo HTML)
    Activecampaign - Formulář - Možnosti publikace

Závěr

Další díl je už na světě! Klikněte ZDE a pokračujte: Pozn.: Potom můžete pokračovat na 2.díl: Activecamapign (2.) – Automatizace prodeje.

Jaké nástroje pro emailový marketing používáte vy? Napište dolů do komentářů!

Daniel Nytra
Daniel Nytra
Digitální nomád a bloger s vášní pro online marketing. Nadšený horal, běžec, ferrato lezec, cyklista, inlinista a surfař užívající si života každým dnem. Pokud byste potřebovali pomoci s marketingem, stačí mě kontaktovat zde.

15 Comments on “Activecampaign (1.): Jak začít

Jiří
25.2.2015 at 17:37

Dobrý den, Dane, Activecampaign vypadá jako skvělý nástroj, díky, že je teď v češtině. Mám dvě otázky – dá se Activecampaign propojit s nějakým nástrojem pro prodej, který by přijímal české platby, jako třeba smartemailing s FAPI? A druhá otázka – u tarifů jsem nikde nenašel počty e-mailů, pochopil jsem to tak, že tarify basic a plus odlišují funkce, ale počty mailů jsoiu neomezené. Je to tak? Díky!

Odpovědět
Daniel Nytra
25.2.2015 at 17:53

Dobrý den Jiří,
activecampaign se dá propojit přes jakýkoliv systém. Nepsal jsem o tom, ale využívá Zapbook pro jednoduché propojení s jinými systémy… jako příklad posílám odkaz s propojením na Woocommerce: https://zapier.com/zapbook/activecampaign/woocommerce/. Budu se tím zabývat v jednom z dalších manuálů, které připravuji.

K otázce č.2: Záleží na tom, jaké emaily myslíte: Počet rozeslaných emailů je neomezeně u tarifu Basic i Plus, ale počet kontaktů v databázi je nutné brát v potaz. Začíná se do 500 kontaktů.

Odpovědět
pETR
21.3.2015 at 1:14

Dobrý den,

díky za zajímavý článek, bude API pro Optimizepress?

Odpovědět
Daniel Nytra
21.3.2015 at 16:55

Zde je návod, jak propojit Activecampaign s OptimizePress:
http://www.activecampaign.com/help/how-to-integrate-with-optimizepress/

pETR
21.3.2015 at 10:42

Dobrý den,

chtěl jsem se ještě zeptat, zda to prochází přes hromadné např. v seznamu. Pokud zašlu IT, aby přidal domain key.

Děkuji velmi

Odpovědět
Daniel Nytra
21.3.2015 at 16:56

Nerozumím otázce… mohl byste to prosím rozvést?

pETR
21.3.2015 at 19:03

Seznam vytvořil filtr, kam padá veškerý hromadný emailing. Umí activecampaign tento filtr obejít, aby pošta přišla do doručených? Google má zase promo akce tuším.

Odpovědět
Daniel Nytra
21.3.2015 at 21:11

Pokud uděláte každý email jiný = s oslovením v textu a např. v předmětu emailu, tak vám to tam nebude padat: VYZKOUŠENO na klientech 🙂

Pište normální emaily (např. takové jaké posílám já) a budou vnímané antikomerčními filtry jako nekomerční + lidé je budou vnímat jako osobní email.

Tomáš Auer
15.4.2015 at 21:04

Dobrý den Dane,
kdy vyjde další článek o autoresponderech?

Díky za odpověď.

Odpovědět
Daniel Nytra
15.4.2015 at 21:08

Dobrý den Tomáši,
Activecampaign dělá v této chvíli velké změny s designem + úpravy automatizace. Chci všechny grafiky, ať jsou už v novém kabátu 🙂 Dle mého názoru by to mělo být do týdne až 14 dnů.

Děkuji za pochopení 🙂

David Řezáč
28.5.2015 at 10:32

Hezky sepsaný návod 🙂 Článek sdílím dále v seznamu článků o emailingu v češtině 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/22/

Odpovědět
Daniel Nytra
28.5.2015 at 16:37

Děkuji 🙂 Připravuji již další lekci Activecampaign..

Bronislav
11.9.2015 at 2:32

Dobrý večer, jsem samouk a ajtaka nemam,můžete napsat kde to nastavím v tom DNS,díky
Ps: bude pokračování návodu

Odpovědět
Daniel Nytra
12.9.2015 at 22:18

Dobrý den, DNS jsou různé – záleží na poskytovateli webhostingu… Pokračování je již hotové zde: http://www.danielnytra.cz/activecampaign-2-automatizace-prodeje/

Petr
17.8.2016 at 13:09

Dobrý den, pěkný článek. Jen se nezobrazuji některé vložené screeny.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *