Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) + nastavení důležitých věcí, pro co nejefektivnější emailový marketing.

Obsah článku:

  • Proč zrovna Activecampaign
  • Jak se zaregistrovat (6 kroků)
  • Nastavení pro ajťáka (2 kroky)
  • Vytvoření prvního seznamu (2 kroky)
  • Vytvoření prvního formuláře (3 kroky)

Pozn.: Potom můžete pokračovat na 2.díl: Activecamapign (2.) – Automatizace prodeje

Proč zrovna Activecampaign?

Proč jsem si ho vybral a vykašlal se na mailchimp, mailpoet, smartemailing, aweber atd., je sepsáno v těchto bodech:

  • Nejlevnější na to, co umí: Neomezený počet rozesílaných emailů pro 500 kontaktů za 9 dolarů měsíčně
  • 14 dní na vyzkoušení všech funkcí: Klikněte ZDE
  • V češtině: Umožnili mi přeložit komplet celé stránky do češtiny (cca 11tis. slov)
  • Lze napojit na chytrystart.cz (můj další projekt pro ČR – startujeme na začátku března 2015)
  • Jednoduchý a přehledný:
  • Automaticky hledá a přiřadí ke kontaktům jejich profily na sociálních sítích (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn apod.)
  • Měření všech potřebných cílů
  • Velké možnosti nastavení segmentace např. podle pohybu konkrétního člověka na vašich stránkách:
    Navštívil kategorii o brazilské kávě? Přidáme mu označení (tag):”Brazilská káva” a příští prodejní email dostanou pouze ti lidé, kteří mají u sebe označení “Brazilská káva”. Cílení jak sviňa!
  • Automatizace procesů je zde dotáhnuta na maximum: Příklad rozeslání “mužského” a “ženského” emailu, pokud navštíví stránku /kontakt.
    Activecampaign - Automatizace
  • Lead scoring ve vyšší verzi!
  • SMS marketing ve vyšší verzi (hodně úspěšný u jednoho klienta se speciálním kódem rozeslaný na telefony jeho klientů)

…ok, jdeme na manuál…

Jak založit účet na activecampaign

  1. Klikněte ZDE: Activecampaign.com
  2. Vyplňte jméno firmy (já jsem vyplnil jméno a příjmení:”Daniel Nytra”) a email:
  3. Vytvoří se pouze pro vás adresa 3. řádu, přes kterou se budete v budoucnu přihlašovat: https://jmenofirmy.activehosted.com.
    Zadejte 2x heslo a potvrďte
  4. Jdeme nastavit češtinu v “My Settings”:
  5. Na stránce scrolujte úplně dolů a vyberte “Čeština” a potvrďte:
  6. Systém se vás zeptá na heslo, tak mu ho dopřejte:

Nastavení pro ajťáka

V těchto dvou krocích uděláte velice důležitou věc pro kvalitní rozesílání vašeho emailu. Jen tak budete mít jistotu, že váš email neskončí v nějaké spamové přihrádce:

  1. Jděte do “Pokročilého nastavení” a vyplňte zde vaši doménu:
    Activecampaign - DKIM a Sender ID
  2. Potvrďte a pošlete vašemu ajťákovi vygenerované údaje.
    Musí je zadat do tzv. DNS záznamů.

Vytvoření prvního seznamu

  1. Vytvořte si jednoduše nový seznam
  2. Doplňte ho o údaje

Vytvoření prvního formuláře

  1. Jdeme na formulář, přes který se lidé budou registrovat:
  2. Klikněte na formulář:
  3. Jen si ho pro sebe pojmenujte

Nastavení formuláře

  1. Můžete ovlivnit, která políčka se ve formuláři budou zobrazovat:
  2. ..nebo jak bude vypadat
  3. Potvrzovací email je základ:
  4. Možnosti vložení na stránky (wordpress, odkaz (iframe) nebo HTML)

Závěr

Další díl je už na světě! Klikněte ZDE a pokračujte: Pozn.: Potom můžete pokračovat na 2.díl: Activecamapign (2.) – Automatizace prodeje.

Jaké nástroje pro emailový marketing používáte vy? Napište dolů do komentářů!

17 Comments on “Activecampaign (1.): Jak začít

Jiří
25.2.2015 at 17:37

Dobrý den, Dane, Activecampaign vypadá jako skvělý nástroj, díky, že je teď v češtině. Mám dvě otázky – dá se Activecampaign propojit s nějakým nástrojem pro prodej, který by přijímal české platby, jako třeba smartemailing s FAPI? A druhá otázka – u tarifů jsem nikde nenašel počty e-mailů, pochopil jsem to tak, že tarify basic a plus odlišují funkce, ale počty mailů jsoiu neomezené. Je to tak? Díky!

Odpovědět
Daniel Nytra
25.2.2015 at 17:53

Dobrý den Jiří,
activecampaign se dá propojit přes jakýkoliv systém. Nepsal jsem o tom, ale využívá Zapbook pro jednoduché propojení s jinými systémy… jako příklad posílám odkaz s propojením na Woocommerce: https://zapier.com/zapbook/activecampaign/woocommerce/. Budu se tím zabývat v jednom z dalších manuálů, které připravuji.

K otázce č.2: Záleží na tom, jaké emaily myslíte: Počet rozeslaných emailů je neomezeně u tarifu Basic i Plus, ale počet kontaktů v databázi je nutné brát v potaz. Začíná se do 500 kontaktů.

Odpovědět
pETR
21.3.2015 at 1:14

Dobrý den,

díky za zajímavý článek, bude API pro Optimizepress?

Odpovědět
Daniel Nytra
21.3.2015 at 16:55

Zde je návod, jak propojit Activecampaign s OptimizePress:
http://www.activecampaign.com/help/how-to-integrate-with-optimizepress/

pETR
21.3.2015 at 10:42

Dobrý den,

chtěl jsem se ještě zeptat, zda to prochází přes hromadné např. v seznamu. Pokud zašlu IT, aby přidal domain key.

Děkuji velmi

Odpovědět
Daniel Nytra
21.3.2015 at 16:56

Nerozumím otázce… mohl byste to prosím rozvést?

pETR
21.3.2015 at 19:03

Seznam vytvořil filtr, kam padá veškerý hromadný emailing. Umí activecampaign tento filtr obejít, aby pošta přišla do doručených? Google má zase promo akce tuším.

Odpovědět
Daniel Nytra
21.3.2015 at 21:11

Pokud uděláte každý email jiný = s oslovením v textu a např. v předmětu emailu, tak vám to tam nebude padat: VYZKOUŠENO na klientech 🙂

Pište normální emaily (např. takové jaké posílám já) a budou vnímané antikomerčními filtry jako nekomerční + lidé je budou vnímat jako osobní email.

Tomáš Auer
15.4.2015 at 21:04

Dobrý den Dane,
kdy vyjde další článek o autoresponderech?

Díky za odpověď.

Odpovědět
Daniel Nytra
15.4.2015 at 21:08

Dobrý den Tomáši,
Activecampaign dělá v této chvíli velké změny s designem + úpravy automatizace. Chci všechny grafiky, ať jsou už v novém kabátu 🙂 Dle mého názoru by to mělo být do týdne až 14 dnů.

Děkuji za pochopení 🙂

David Řezáč
28.5.2015 at 10:32

Hezky sepsaný návod 🙂 Článek sdílím dále v seznamu článků o emailingu v češtině 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/22/

Odpovědět
Daniel Nytra
28.5.2015 at 16:37

Děkuji 🙂 Připravuji již další lekci Activecampaign..

Bronislav
11.9.2015 at 2:32

Dobrý večer, jsem samouk a ajtaka nemam,můžete napsat kde to nastavím v tom DNS,díky
Ps: bude pokračování návodu

Odpovědět
Daniel Nytra
12.9.2015 at 22:18

Dobrý den, DNS jsou různé – záleží na poskytovateli webhostingu… Pokračování je již hotové zde: https://www.danielnytra.cz/activecampaign-2-automatizace-prodeje/

Petr
17.8.2016 at 13:09

Dobrý den, pěkný článek. Jen se nezobrazuji některé vložené screeny.

Odpovědět
Petr
13.6.2017 at 9:27

Je možné do tohoto nástroje nahrát i hotové HTML šablony ? Co jsem koukal, tak mají vcelku slušně udělaný editor, ale upload jsem nenašel.

Díky Petr

Odpovědět
Daniel Nytra
14.6.2017 at 20:09

Ano, jde to… na začátku je ale důležité zvolit správný druh šablony: Když vybíráte šablonu, klikněte na první políčko “Začít od nuly” a vyberte druhé zprava “Vlastní HTML” 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *