Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

7 tipů: Připravte se na Vánoce 2018!

7 tipu online marketingu

Jojo, myslíte si, že jsem se úplně zbláznil… Už to slyším: “Leden ještě ani neskončil a ten blázen Nytra myslí už na Vánoce…” ANO! Myslím! Pro spoustu mých klientů jsou Vánoce hnací motor… Vyvrcholení celého roku. Po letních prázdninách se pečlivě připravují a hádejte co: Nestačí to 🙁

Tento článek je o postřezích, které mám u svých klientů. Pokud si je vezmete k srdci, tak vás vaše cashflow bude milovat 🙂

1. Google Analytics

Mají ho všichni, tuší co dělá, ale nikdo mu nerozumí… mluvím o opravdu důležité věci: Google Analytics ušetří náklady a zefektivní prodeje. Podnikatelé jednoduše vůbec nechápou Google Analytics a ani ho chápat nechtějí. Cituji klasika J.C.: “Nuda nuda šeď šeď, nic neříkající tlachání obchodního cestujícího.

Omyl! Jde o klasickou lenost, která je na špatném místě. Uvádím 3 příklady a jen 2 z nich vedou k pohodě:

1. Google Analytics nerozumíte

  1. Nechápete Google Analytics a nemáte chuť se učit analyzovat
  2. Cpete peníze všude možně
  3. Neumíte změřit, který kanál má nejlepší poměr nákladů na obrat (tzv. PNO, které vás asi vůbec nezajímá)
  4. Cpete peníze všude možně a o Vánocích to snad vyjde
  5. Modlíte se od září do poloviny prosince, že to snad vyjde
  6. Všechno odřete sami
  7. Namlouváte si, že taky musíte přece někdy odpočívat, tak proč se učit v únoru Google Analytics
  8. Příští rok se bude opakovat

2. Google Analytics chápete

  1. Naučíte se Google Analytics
  2. Chápete Google Analytics
  3. Pochopíte vaše návštěvníky stránek a zákazníky
  4. Pochopíte, kam cpát více peněz (např. konkrétní kampaň na FB Ads)
  5. Pochopíte, kde snížit náklady (např. celý sklik.cz nebo práce na facebookové firemní stránce)
  6. Více peněz v efektivním kanále přinese více obratu
  7. Tento kanál je efektivní (víte to z Google Analytics) a máte více zisku
  8. Zisk směníte za člověka a delegujete jeho práci (freelancer, interní zaměstnanec)
  9. Máte více volného času
  10. Pohoda jazz

3. Google Analytics chápete a máte agenturu

  1. Naučíte se Google Analytics
  2. Chápete Google Analytic
  3. Máte agenturu, která podává analýzy
  4. Kontrolujete výsledky a buď:
    • je to ok a důvěřujete ji (kontrolujete jen občas)
    • není to v pořádku a okamžitě měníte člověka nebo celou firmu
  5. Náklady na agenturu si připočtete do nákladů
  6. Už znáte analýzu a vidíte, jestli se vám vyplatí agentura/freelancer/zaměstnanec
  7. Máte více volného času
  8. Pohoda jazz

Naučit se analyzovat vaše podnikání a měřit výsledky jsou důležité neurgentní věci. I když budete mít agenturu, tak jak si můžete být jisti, že vás neopíjí rohlíkem? Myslíte si, že junioři v reklamních agenturách tomu rozumí natolik dobře?

Kdy se to naučit? TEĎ! Doporučuji příspěvky na tomto blogu, ebook o Google Analytics nebo můj celodenní kurz on-line marketingu.

2. GDPR

Ano, přijde to 25. května a jsem za to rád. Nepanikařte, nedělejte zbytečně ukvapené závěry, ale hlavně se na to připravte… ať vás nezaskočí. Doporučuji sledovat můj pravidelně aktualizovaný článek ZDE.

3. SSL certifikát

Pokud ho stále nemáte, teď je ta pravá doba přejít na SSL. Nebojte se toho a dbejte na dodržení všech bodů (hlavně přesměrování 301 – Moved permanently). Pro vás nebo vaše programátory jsem již dříve připravil postup, jak na to. Pozicím ve výsledcích vyhledávání (SEO) to neuškodilo. Kompletní článek o SSL a jak na něj najdete ZDE: Https a pruda s přechodem na něj.

Poznámka: Divili byste se, kolik eshopů ještě nepřešlo na SSL… a přitom je to základ pro Google nákupy a někteří specialisté na SEO říkají, že mít SSL je jeden z plusových bodů u vyhledávačů (myslíte to vážně s ochranou a zabezpečením vašich návštěvníků stránek).

4. Facebook stránky vs. Facebook reklama

Jestli jste zvládli pochopit Google Analytics, bude to pro vás hračka: Opravdu se zaplatí váš čas, který dáte do práce a publikování všeho-možného obsahu na vaší firemní facebookové stránce? Neděláte to náhodou proto, že to má i soused Karel a je to “cool“, “in” a “…má to přece každý“?

STOP! Zapomeňte na to, že to má konkurence. Zapomeňte na to, že je každý na Facebooku a stráví tam opravdu hodně času a přemýšlejme společně:

  1. Facebook je firma
  2. Firma musí vydělávat
  3. Jak vydělává z příspěvku, který dáváte zdarma na vaše facebookové stránky?

…ANO: Nijak a proto je hodně omezuje a zobrazí třeba jen 3% vašich aktivních fanoušků.. fakt to za to stojí?

Co ale reklama na Facebooku?

  1. Facebook je firma
  2. Firma musí vydělávat
  3. Vydělává z vaší reklamy
  4. Vaše reklama je úspěšná = vy jste spokojení
  5. Vy jste spokojení a dáváte více peněz do reklamy na Facebooku
  6. Facebook více vydělává

Jestli umíte analyzovat, během 2-3 dnů zjistíte, jestli daná kampaň vydělává nebo ne.

Poznámka: Pokud chcete a baví vás blogování, vlogování apod. Doporučuji se soustředit na LIVE videa a stories (Instagram, Facebook). Pro rok 2018 je to určitě jedna z nejdůležitějších věcí.

5. Videa v reklamách

Asi je jasné, co více upoutá pozornost v reklamě na facebooku (a to je jen zanimovaná slideshow):

Navíc si myslím, že Facebook cenově bojuje s YouTube (Google Adwords). Takže jsou ceny u obou velice nízké.

Pokud máte video hezké a alespoň trochu zajímavé, můžete se na YouTube dostat na cenu 0,40 za shlédnutí prvních 30 sekund a na Facebooku na 0,10 Kč za shlédnutí prvních 10 sekund… to je ale naprosto SUPER ZPRÁVA: Levné a je to všude!

Myslete na odlišnosti u obou:

  • Facebook je rychlý, dávejte tam opravdu krátká a výstižná videa
  • Facebook má možnost přidat text, odkaz a tlačítko do reklamy
  • YouTube se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání Google
  • K YouTube se dá vložit dolů odkaz do popisku na váš eshop (a samozřejmě i do reklamy v rámci možností)

Zde jsou některé výsledky z Google Adwords:

Youtube shlédnutí

…a samozřejmě z Facebooku:

Zhlédnutí facebook reklama

Poznámka: Výkonnostní videoreklamy můžou být velice efektivní. Ideálně představení produktu od vašeho dodavatele (ale nějak fakt sexy a zajímavě 🙂 ). Nebo si je uděláte sami.. viz. odstavec níže.

6. Nevýkonnostní reklamy

Pokud to myslíte s vaší značkou dobře, tak ji posilujte přes video. Vytvoření videa nemusí být složité a můžete využít jen šablony za cca 20 dolarů, After Effects a šikovné ruce 🙂

Ze stovek produktových šablon můžete vybírat ZDE.

Postup:

  1. Koupit šablonu, která se vám líbí (doporučuji se poradit s člověkem, který to bude upravovat)
  2. Určit produkty, barvy a text, který se vymění
  3. Sehnat šikovné ruce, které to za 1 den udělají a vytvoří z toho video (já osobně je upravuji v Adobe Effects)
  4. Youtube a Google Adwords
    1. Nahrát video do vašeho Youtube kanálu, předpokládám, že již:
      1. je YouTube kanál spojený s vašim Google Adwords účtem
      2. je správně nastaven
      3. pokud je třeba, přidáte do videa i titulky (bude se to hodit i pro Facebook reklamu)
    2. Vytvořit reklamu z konkrétního videa na Google Adwords
    3. Nastavit publikum, na které se bude zobrazovat (rozpočet 100 Kč/den)
    4. Nechat běžet a pak optimalizovat (tlačit cenu níže)
  5. Facebook
    1. Vytvořit skrytý příspěvek na Facebooku (Power Editor)
    2. Nahrát do něj video
    3. Udělat ještě cca 2 podobné pro A/B testing
    4. Nezapomenout dát proklik na stránky a přiřadit produkty nahrané ve vašem katalogu
    5. Všechny reklamy zacílit na širší publikum (cca 200tis. lidí)
    6. Nastavit cca 100 Kč/den
    7. Nechat běžet a pak optimalizovat

Prostě je pak nechte běžet (po optimalizaci) a občas je zkoukněte. Rozpočet 6.000,-/měsíc vás nezruinuje a budete mít velice levnou reklamu, která sice ihned neprodává, ale je extrémně důležitá.

Poznámka: Samozřejmě můžete udělat i animované představení firmy nebo produktu. Nástrojů je opravdu hodně, uvedu jen pár z nich: GoAnimate, Animaker, Moovly, Powtoon apod. Samozřejmě si na to můžete někoho najmout (jde opravdu o naklikání, tak šáhněte například na fiverr.com). Podívejte se na naše video SimpleShop.cz: Vysvětlení SimpleShop.cz najdete ZDE.

7. Blogeři, vlogeři, Youtubeři…

Když už umíte analyzovat, jistě si všimnete, že vám vyhledávání přináší klienty. Pokud pro to nic neděláte, je to obrovská chyba. Kde sehnat nejlevnější komunikační kanál? U lidí, kteří již mají vybudovanou vlastní síť fanoušků a fanynek. Věřte mi, že jsou stále velice podceňováni a stačí jednoduchý výměnný obchod (produkt za protislužbu) a máte:

  • Článek s fotkami na stránce blogera
  • Sdílení článku na Instagramu
  • Sdílení článku na FB a Twitteru
  • Ve článku je samozřejmě odkaz na váš eshop

Máte tedy odkaz ze stránek s relevantním obsahem na váš eshop a za cenu nákupky produktu (barter). Co víc si přát?

Kde hledat blogery?

Co po nich můžete chtít?

  • Unboxing – otevření balíčku, který jste poslali
  • Návody a popisy – aplikace, líčení, outfit
  • Giveaway – soutěže za ceny (podmínkou bývá registrace např. na váš instagramový účet)
  • a další věci (většinou i sami blogeři toto již mají zmáknuté)

Větší blogeří chtějí peníze a to je dobře! Živí se tím a opravdu jim dalo hodně práce mít statisícové odběratele. Zaplaťte je, protože se vám to vrátí. Je normální, že ti největší mají den po zobrazení videa desetitisícové shlédnutí na Youtube. Navíc si to všechno natočí, sestříhají apod. Kolik by to stálo vás a za jak dlouho? Nehledě na to, že vy jste neznámí, kdežto blogeři a vlogeři vše budovali roky.

Závěr

To je vše z mých postřehů, jak se začít připravovat na Vánoce 🙂 Co vy? Děláte něco z toho? Pište do komentářů!

2 Comments on “7 tipů: Připravte se na Vánoce 2018!

Manuel Nuněz
24.1.2018 at 9:42

Děkuji, velice dobrý článek a tipy v něm 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
24.1.2018 at 20:00

Není zač 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *