Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní

Tento článek vám řekne, jak oslovit člověka, který je připravený koupit váš produkt nebo službu. Vše je automatické!

POZOR: Jde o internetové systémy, které vyvolají pocit internetové paranoie a sledování: Jdete na stránky? PING! Stáhnete si ebook? BANG! Vložíte zboží do košíku? BANG! BANG!

…všechno ale popořadě, nejdříve oblíbený citát:

To, že jste paranoidní, neznamená, že vás nesledují
– W. Allen

V pravou chvíli na pravém místě

Velké společnosti tyto systémy mají zapojené roky, kvůli perfektně cílené prodejní reklamě. Samozřejmě to dělají pouze v rámci svých stránek a systémů, takže zas takovou paranoiu (kromě Google Adwords) nemějte 🙂

Doporučuji všem malým a středním podnikatelům/markeťákům: Nebraňte se tomu a využijte této síly pro váš prodej a obchod.

Představení automatického systému

Představte si, že máte na stránkách automatický systém, který o návštěvnících zjišťuje informace:

  • odkud přišli (PPC kampaň, google vyhledávání …)
  • co na stránkách dělají (prohlíželi si knihu, stáhli ebook, byly na kontaktech 2 minuty)
    + co dělají právě v této chvíli
  • jaká je jejich práce (majitelé, studenti)
  • koupili něco od vás nebo zboží dali pouze do košíku
  • geolokace: Praha, Brno nebo Hamburg?
  • klikli nebo pouze otevřeli váš zpravodaj nebo prodejní email?

… seskupují se k jediné emailové adrese – potencionálnímu zákazníkovy… jdeme dál:

Sociální sítě

Co automatické systémy dále zjišťují:

  • informace z Facebooku, LinkedIn, Google+, Twitter které tam napsali
  • webové stránky, které jsou sociálních sítích připsané
  • vypsané oblasti zájmu v sociálních sítí
  • certifikáty a osvědčení v účtu u LinkedIn
  • propojení na další lidi
    + další informace

… to už je lepší, nemyslíte? Teď to musíme všechno hezky pospojovat, zabalit a naskórovat 🙂

Scoring

Systém všem akcím nebo stavům automaticky přidává body:

  • navštívili stránku v blogu +1 bod
  • navštívili stránku kontaktu + 2 body
  • strávili celkově na blogu déle než 5 minut +2 bod
  • stáhli si ebook +3 body
  • vyplnili formulář o sobě (svou profesi, telefon) +10 bodů
  • koupili zboží +30 bodů
  • odhlásili se z vašeho zpravodaje -40 bodů
  • jsou z Prahy +10 bodů
    (dobré pro kamennou prodejnu z Prahy)
  • otevřeli zpravodaj +1 bod
  • atd.

….to už je trochu vyšší dívčí: Systém automaticky vše sečte za určitý čas (např. 30 dní nazpět). Pokud návštěvník získal 150 bodů, je ideální čas nabídnout mu nákup! Vždyť se o vás nebo vaši firmu právě teď zajímá…

Systém automaticky udělá vámi naplánovanou akci nebo rozjede seriál automatických akcí.

Akce pro automatický prodej

  • automaticky poslat prodejní email na zboží
  • automaticky poslat email s veškerými údaji obchodnímu oddělení
  • automaticky hlídat, jestli návštěvník zrovna nenavštívil vaše stránkyzavolat mu, poslat automatický email, spustit chat
  • spustí se automatický emailový marketingový seriál:
    1. prodejní email na něco s opravdu malou cenou = rozpustíte obavy a dáte opravdu zajímavou věc (49,- Kč)
    2. prodejní email s core produktem (např. 4.000,- Kč)
    3. cross-sell nebo up-sell v rámci affiliate systému

Cítíte tu sílu soustředění na správný čas prodeje? Toto celé se jmenuje Lead management + Lead scoring a většinou se používá v B2B. Programy na to donedávna byly drahé. Časy se mění. Teď už je můžete použít na svém blogu nebo eshopu. Vybral jsem nějaké systémy, které se mi zdáli cenově přijatelné:

  • Route.to [v přípravě] – 89 dolarů měsíčně za 1000 kontaktů
  • Jumpled [Wordpress plugin] – zdarma do 500 kontaktů
  • Active Campaign [Wordpress plugin] – 17 dolarů za 1000 kontaktů + platba za lead scoring zvlášť
  • Spokal [Wordpress plugin] – 99 dolarů za 1000 kontaktů

…všechno má ale jednu nevýhodu – není to pro mě 🙂

Co jsem vymyslel

Mě se nikdy nelíbí vysoké měsíční platby, když existují jiné super systémy. Našel jsem možnost, jak toho využít pro české WordPressy (včetně oslovení uživatelů: Petře apod.). Vše ve WordPressu bez měsíčních plateb třetím stranám . Dávám to dohromady a najal jsem programátory… za čas to bude hotové a nabídnu ke stažení, včetně návodu jak na to 🙂

To je můj příspěvek k rozšíření paranoie v Čechách 🙂 Pokud máte zájem o tento silný systém pro WordPress, klikněte na “Sdílet” a pište do komentářů nápady a náměty. Jsem rád za jakoukoliv zpětnou reakci! Díky!

16 komentářů u „Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní“

  1. hodne zajimavy clanek, uz sem onecem takovem driv slysel ale netusil sem ze je to jiz tak dostupne. bude to i pro eshopy ktere nejedou na WP? Pujdou stim nejak propojit ?

    Odpovědět
    • Vzhledem k tomu, že se vychází z 2 zdarma dostupných pluginů pro WordPress, tak bohužel ne 🙁

      Pro eshopy doporučuji: http://www.remarkety.com/, kde jsou pluginy na Prestashop, Magento i WooCommerce…

      Hlavně je tam poslání zboží na email při opuštění košíku – tzn. když nenakoupil 🙂 Určitě to znáte z amazon.com nebo dealextreme.com

      Odpovědět
      • to je skoda, na eshop se mi libi reseni od http://www.webareal.cz/ snadne na vytvoreni a levne. u WP se bojim hlavne zabezpeceni jelikoz nejsem v tehle oblasti zkuseny.

        Bude to jeste zajimave rozhodovani uceho nakonec skoncim (a jesli vubec nekde 🙂 ). Dekuji za tip.

        A preji at se tvorba takoveho mocneho nastroje podari podle predstav.

        Odpovědět
        • Pro možnosti různých změn na eshopu a kvůli ceně jsem nakonec doporučoval klientům atomer.cz.

          Je tam více věcí, ale možnost přidávat konverzní script po ukončení objednávky je fakt důležitý kvůli měření cílů a ne všichni to měli. Atomer.cz ano.

          …ok, tak to více rozepíšu 🙂
          – Jednoduché změny CSS. Atomer ANO.
          – Možnost si zvolit, co se potřebuje a co ne = co se bude platit.
          – Napojení na porovnávače jsem udělal kvůli PLA Skliku a Google Nákupů přes Mergado z jediného zdroje XML feedu, který je na Atomeru zdarma.

          Jediná slabina: Nelze prodávat ve více měnách v rámci jednoho eshopu 🙁 Více jazyků ano + informace pro přepočet např. na EURa, ale to je všechno…

          Odpovědět
  2. Zní to skvěle a těším se na test. Lze takové řešení aplikovat i na weby, které pouze něco představují? Jak změřit “konverzi” na nich?

    Odpovědět
    • Dobrý den Milane,
      samozřejmě to lze. Jde o cíle, které máte nastavené… nemusíte mít rovnou hard cíle = prodeje, ale i soft cíle jsou důležité… obzvláště pro návštěvníky, kteří se teprve připravují na nákup 🙂

      Může jít o:
      – vyplnění dotazníku
      – přihlášení do zpravodaje
      – napsání formuláře
      – navštívení stránky
      atd…

      Odpovědět
  3. Dobrý den Danieli,
    jsem rád, že jsem narazil na váš článek, aktivně se již delší dobu zajímám o marketing. Po pěti letech na našem hlavním projektu a cca 2 mil návštěv/měsíc se dostáváme do fáze, kdy chceme interaktivně pracovat s tím, co už máme a hledat souvislosti. Na trhu je pár systému, které by nám s tím mohly alespoň částečně pomoci “kebola, …”, ale pokud to nebude systém běžící přímo na WP může to být zkostnatělé a ne tak interaktivní jak potřebujeme.
    Sami jsme si už vyvinuli mnoho pluginu, několik koupili a hromadu vyzkoušeli :). Došli jsme ke stejnému závěru, že žádný plugin nenabízí, co potřebujeme a chtěli jej vyvinout sami. Pokud už na něčem takovém makáte, popřípadě se už blížíte ke konci, určitě mě zajímá více, ba dokonce si dovedu představit, že bychom dokázali přiložit ruku k dílu. Kde se můžu dozvědět více?
    (jinak s těmi programátory držím palce, taky jsme jich už vystřídali mnoho, ale kvalita je ehm :))

    Odpovědět
    • Dobrý den Petře,
      nakonec jsem na to šel více zeširoka. Samotný nástroj se nesnaží udělat něco, co už např. udělal perfektně ve spojení s WordPressem: Sledování lidí na stránkách, lead scoring, automatické zjišťování sociální profilů, napojení na WordPress (squeeze page, widgety, chytré popup okna apod.). V testování jsem zašel tak daleko, že jsem nechal kompletní systém activecampaign přeložit do češtiny (měli by překlad do konce týdne spustit). Je jednoduše perfektní, tak proč ho dělat znovu?

      Nástroj, který dělám, je jednoduchý a rozšiřuje možnosti ostatních. Startovací stránka je zde:

      Ideální je tedy: Activecampaign + Chytrystart.cz + WordPress + speciální plugin do WordPressu – nic lepšího pro mě prostě neexistuje 🙂

      Odpovědět

Napsat komentář