Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní

Tento článek vám řekne, jak oslovit člověka, který je připravený koupit váš produkt nebo službu. Vše je automatické!

POZOR: Jde o internetové systémy, které vyvolají pocit internetové paranoie a sledování: Jdete na stránky? PING! Stáhnete si ebook? BANG! Vložíte zboží do košíku? BANG! BANG!

…všechno ale popořadě, nejdříve oblíbený citát:

To, že jste paranoidní, neznamená, že vás nesledují
– W. Allen

V pravou chvíli na pravém místě

Velké společnosti tyto systémy mají zapojené roky, kvůli perfektně cílené prodejní reklamě. Samozřejmě to dělají pouze v rámci svých stránek a systémů, takže zas takovou paranoiu (kromě Google Adwords) nemějte 🙂

Doporučuji všem malým a středním podnikatelům/markeťákům: Nebraňte se tomu a využijte této síly pro váš prodej a obchod.

Představení automatického systému

Představte si, že máte na stránkách automatický systém, který o návštěvnících zjišťuje informace:

  • odkud přišli (PPC kampaň, google vyhledávání …)
  • co na stránkách dělají (prohlíželi si knihu, stáhli ebook, byly na kontaktech 2 minuty)
    + co dělají právě v této chvíli
  • jaká je jejich práce (majitelé, studenti)
  • koupili něco od vás nebo zboží dali pouze do košíku
  • geolokace: Praha, Brno nebo Hamburg?
  • klikli nebo pouze otevřeli váš zpravodaj nebo prodejní email?

… seskupují se k jediné emailové adrese – potencionálnímu zákazníkovy… jdeme dál:

Sociální sítě

Co automatické systémy dále zjišťují:

  • informace z Facebooku, LinkedIn, Google+, Twitter které tam napsali
  • webové stránky, které jsou sociálních sítích připsané
  • vypsané oblasti zájmu v sociálních sítí
  • certifikáty a osvědčení v účtu u LinkedIn
  • propojení na další lidi
    + další informace

… to už je lepší, nemyslíte? Teď to musíme všechno hezky pospojovat, zabalit a naskórovat 🙂

Scoring

Systém všem akcím nebo stavům automaticky přidává body:

  • navštívili stránku v blogu +1 bod
  • navštívili stránku kontaktu + 2 body
  • strávili celkově na blogu déle než 5 minut +2 bod
  • stáhli si ebook +3 body
  • vyplnili formulář o sobě (svou profesi, telefon) +10 bodů
  • koupili zboží +30 bodů
  • odhlásili se z vašeho zpravodaje -40 bodů
  • jsou z Prahy +10 bodů
    (dobré pro kamennou prodejnu z Prahy)
  • otevřeli zpravodaj +1 bod
  • atd.

….to už je trochu vyšší dívčí: Systém automaticky vše sečte za určitý čas (např. 30 dní nazpět). Pokud návštěvník získal 150 bodů, je ideální čas nabídnout mu nákup! Vždyť se o vás nebo vaši firmu právě teď zajímá…

Systém automaticky udělá vámi naplánovanou akci nebo rozjede seriál automatických akcí.

Akce pro automatický prodej

  • automaticky poslat prodejní email na zboží
  • automaticky poslat email s veškerými údaji obchodnímu oddělení
  • automaticky hlídat, jestli návštěvník zrovna nenavštívil vaše stránkyzavolat mu, poslat automatický email, spustit chat
  • spustí se automatický emailový marketingový seriál:
    1. prodejní email na něco s opravdu malou cenou = rozpustíte obavy a dáte opravdu zajímavou věc (49,- Kč)
    2. prodejní email s core produktem (např. 4.000,- Kč)
    3. cross-sell nebo up-sell v rámci affiliate systému

Cítíte tu sílu soustředění na správný čas prodeje? Toto celé se jmenuje Lead management + Lead scoring a většinou se používá v B2B. Programy na to donedávna byly drahé. Časy se mění. Teď už je můžete použít na svém blogu nebo eshopu. Vybral jsem nějaké systémy, které se mi zdáli cenově přijatelné:

  • Route.to [v přípravě] – 89 dolarů měsíčně za 1000 kontaktů
  • Jumpled [Wordpress plugin] – zdarma do 500 kontaktů
  • Active Campaign [Wordpress plugin] – 17 dolarů za 1000 kontaktů + platba za lead scoring zvlášť
  • Spokal [Wordpress plugin] – 99 dolarů za 1000 kontaktů

…všechno má ale jednu nevýhodu – není to pro mě 🙂

Co jsem vymyslel

Mě se nikdy nelíbí vysoké měsíční platby, když existují jiné super systémy. Našel jsem možnost, jak toho využít pro české WordPressy (včetně oslovení uživatelů: Petře apod.). Vše ve WordPressu bez měsíčních plateb třetím stranám . Dávám to dohromady a najal jsem programátory… za čas to bude hotové a nabídnu ke stažení, včetně návodu jak na to 🙂

To je můj příspěvek k rozšíření paranoie v Čechách 🙂 Pokud máte zájem o tento silný systém pro WordPress, klikněte na “Sdílet” a pište do komentářů nápady a náměty. Jsem rád za jakoukoliv zpětnou reakci! Díky!

16 Comments on “Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní

Tony
11.11.2014 at 16:47

Super článek, už se na zmiňovaný systém těším 🙂

Odpovědět
Daniel Nytra
12.11.2014 at 9:10

Já taky 🙂 Dám vědět po odlazení a testech

Lubos Treff Horacek
11.11.2014 at 23:08

hodne zajimavy clanek, uz sem onecem takovem driv slysel ale netusil sem ze je to jiz tak dostupne. bude to i pro eshopy ktere nejedou na WP? Pujdou stim nejak propojit ?

Odpovědět
Daniel Nytra
12.11.2014 at 9:12

Vzhledem k tomu, že se vychází z 2 zdarma dostupných pluginů pro WordPress, tak bohužel ne 🙁

Pro eshopy doporučuji: http://www.remarkety.com/, kde jsou pluginy na Prestashop, Magento i WooCommerce…

Hlavně je tam poslání zboží na email při opuštění košíku – tzn. když nenakoupil 🙂 Určitě to znáte z amazon.com nebo dealextreme.com

Lubos Treff Horacek
13.11.2014 at 19:35

to je skoda, na eshop se mi libi reseni od http://www.webareal.cz/ snadne na vytvoreni a levne. u WP se bojim hlavne zabezpeceni jelikoz nejsem v tehle oblasti zkuseny.

Bude to jeste zajimave rozhodovani uceho nakonec skoncim (a jesli vubec nekde 🙂 ). Dekuji za tip.

A preji at se tvorba takoveho mocneho nastroje podari podle predstav.

Daniel Nytra
14.11.2014 at 9:27

Pro možnosti různých změn na eshopu a kvůli ceně jsem nakonec doporučoval klientům atomer.cz.

Je tam více věcí, ale možnost přidávat konverzní script po ukončení objednávky je fakt důležitý kvůli měření cílů a ne všichni to měli. Atomer.cz ano.

…ok, tak to více rozepíšu 🙂
– Jednoduché změny CSS. Atomer ANO.
– Možnost si zvolit, co se potřebuje a co ne = co se bude platit.
– Napojení na porovnávače jsem udělal kvůli PLA Skliku a Google Nákupů přes Mergado z jediného zdroje XML feedu, který je na Atomeru zdarma.

Jediná slabina: Nelze prodávat ve více měnách v rámci jednoho eshopu 🙁 Více jazyků ano + informace pro přepočet např. na EURa, ale to je všechno…

Lubos Treff Horacek
14.11.2014 at 19:15

Dekuji za skvely tip. Co pisete zni super. Atomer.cz urcite pridam do vyberu ten modularni system se mi libi.

Daniel Nytra
14.11.2014 at 19:36

Není zač 🙂

Milan
11.12.2014 at 9:48

Zní to skvěle a těším se na test. Lze takové řešení aplikovat i na weby, které pouze něco představují? Jak změřit “konverzi” na nich?

Odpovědět
Daniel Nytra
25.12.2014 at 13:16

Dobrý den Milane,
samozřejmě to lze. Jde o cíle, které máte nastavené… nemusíte mít rovnou hard cíle = prodeje, ale i soft cíle jsou důležité… obzvláště pro návštěvníky, kteří se teprve připravují na nákup 🙂

Může jít o:
– vyplnění dotazníku
– přihlášení do zpravodaje
– napsání formuláře
– navštívení stránky
atd…

Jenda Perla
30.12.2014 at 13:15

Tohle zní hodně zajímavě, těším se na výsledek.

Odpovědět
Daniel Nytra
2.1.2015 at 11:57

Makáme stále na tom 🙂 Mělo by být hotovo v polovině února 2015

Tomáš Procházka, Impleo
12.1.2015 at 11:07

Zdravím,

moc se těším na váš nový plugin. Jak to vypadá s vývojem?:-)

Odpovědět
Daniel Nytra
12.1.2015 at 19:42

Dobrý den,
zatím jsem vyměnil 2 programátory 🙁 Mělo by to ale být i po rozšíření hotové v první polovině února.

Petr Mišák
19.2.2015 at 7:20

Dobrý den Danieli,
jsem rád, že jsem narazil na váš článek, aktivně se již delší dobu zajímám o marketing. Po pěti letech na našem hlavním projektu a cca 2 mil návštěv/měsíc se dostáváme do fáze, kdy chceme interaktivně pracovat s tím, co už máme a hledat souvislosti. Na trhu je pár systému, které by nám s tím mohly alespoň částečně pomoci “kebola, …”, ale pokud to nebude systém běžící přímo na WP může to být zkostnatělé a ne tak interaktivní jak potřebujeme.
Sami jsme si už vyvinuli mnoho pluginu, několik koupili a hromadu vyzkoušeli :). Došli jsme ke stejnému závěru, že žádný plugin nenabízí, co potřebujeme a chtěli jej vyvinout sami. Pokud už na něčem takovém makáte, popřípadě se už blížíte ke konci, určitě mě zajímá více, ba dokonce si dovedu představit, že bychom dokázali přiložit ruku k dílu. Kde se můžu dozvědět více?
(jinak s těmi programátory držím palce, taky jsme jich už vystřídali mnoho, ale kvalita je ehm :))

Odpovědět
Daniel Nytra
19.2.2015 at 7:54

Dobrý den Petře,
nakonec jsem na to šel více zeširoka. Samotný nástroj se nesnaží udělat něco, co už např.  udělal perfektně ve spojení s Wordpressem: Sledování lidí na stránkách, lead scoring, automatické zjišťování sociální profilů, napojení na WordPress (squeeze page, widgety, chytré popup okna apod.). V testování jsem zašel tak daleko, že jsem nechal kompletní systém activecampaign přeložit do češtiny (měli by překlad do konce týdne spustit). Je jednoduše perfektní, tak proč ho dělat znovu?

Nástroj, který dělám, je jednoduchý a rozšiřuje možnosti ostatních. Startovací stránka je zde:

Ideální je tedy: Activecampaign + Chytrystart.cz + WordPress + speciální plugin do WordPressu – nic lepšího pro mě prostě neexistuje 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *