PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají

Daniel Nytra
Blog » PPC

Tento článek by vás měl nakopnout na nastavení automatických pravidel v PPC kampaních pro Sklik a Google Adwords. Nastavil jsem jednu takovou strategii založenou na poměru nákladů na zisk a dělá mi radost, jak dobře funguje:

automaticka pravidla v PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají
  • reaguje na rychlé denní nebo týdenní výkyvy
  • počítá se na základě výsledků konkrétních klíčových slov
  • drží dlouhodobé sezónní křivky
  • snižuje razantně max. CPC pro nevýkonná klíčová slova

Konkrétní kroky

Systém bude automaticky navyšovat nebo snižovat max. CPC pro konkrétní klíčová slova ve všech kampaních. Měří se PNO po dobu 30 dní, 7 dní a 1 dne. Je důležité nastavit, že zvyšování max. CPC jsou navíc spojeny tyto 2 podmínky:

  • musí být minimálně 3 konverze
  • už jste dostatečně vysoko ve vyhledávání (průměrná pozice > 1)

Co potřebujete

  • již nastavené kampaně pro vyhledávání (sklik, google adwords)
  • pochopit, co je „PNO
  • pochopit, co je „Hodnota všech konv./náklady“ (zjednodušeně: Jde o opak PNO)
  • mít nastavené měření konverzí s hodnotou objednávky (sklik, google adwords)
  • dostatek konverzí v určitém časovém horizontu (vytvářím to nad cca 650 konverzemi za měsíc). Pokud je nemáte, jednoduše protáhněte u mě dny na týdny nebo měsíce
  • mozek 🙂

Krok po kroku v Skliku

Běžte na beta verzi v nástrojích skliku:

Sklik: Automatická pravidla

Vytvořte nové pravidlo:

Vytvoření nového pravidla

Nejdříve nastavím snížení max. CPC o 30% u slov bez konverze a cenou na reklamu 350,- Kč po 30 dnech:

Automatické pravidlo pro snížení PNO o 30%

Přidáme postupně další automatická pravidla pro snižování a zvyšování max. CPC na základě různých časových období. Vše je závislé od PNO pro dané klíčové slovo.

Automatické pravidlo: 1 den

automaticke-pravidlo-1-den

automaticke-pravidlo-14-dni-snizit

automaticke-pravidlo-14-dni

automaticke-pravidlo-30-dni-snizit

automaticke-pravidlo-30-dni

 

Google Adwords

To samé můžete nastavit v Google Adwords. Zde ale není PNO… proto využijte „Hodnota všech konv. / náklady“. Jde o opačný parametr… tzn. pokud je vaše hranice PNO 20%, tak „Hodnota všech konv. / náklady“ je číslo 1/20=5. Samozřejmě musíte změnit i „>“ za „<“ a naopak.

Zde je ukázka jednoto pravidla:

Automatické pravidlo pro Google Adwords

..ostatní nastavte už sami 🙂 Mělo by jich být celkem 7.

Závěr

Spousta podnikatelů vůbec nezapočítává svůj čas do nákladů. Kdyby si spočítali, kolik času stráví upravováním PPC kampaní, buď by si najali nějakého experta nebo si nastavili tyto pravidla.

Samozřejmě to neznamená, že je to úplně bez práce. Stále musíte hledat ideální klíčové slovo, odfiltrovávat ručně slova která do reklamní sestavy nebo kampaně nepatří apod. Je dobré také zdůraznit, že mluvím o klíčových slovech, která mají okamžitý výkon. Asistované konverze je tedy samozřejmě nutné hlídat také.

Jak jste na tom vy? Máte nastavená tyto pravidla? Pište dolů do komentářů:

12 komentářů u „PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají“

    • Dobrý den Petro,
      děkuji za komentář, ale není to bohužel stejné. Vlastní sloupce nemůžete použít u požadavků na splnění automatických pravidel. Jak rád bych PNO použil, ale nenašel jsem ho tam 🙁
      Pokud víte, jak ho tam přidat, napište!

      Odpovědět
  1. Dobrý den, nerozumím úvodní podmínce „už jste dostatečně vysoko ve vyhledávání (průměrná pozice > 1)“ … pozice > 1 je splněno prakticky vždy, neměl jste na mysli spíš „< nějaké_jiné_číslo_než_jedna"?

    Díky za upřesnění 😉

    Odpovědět
    • Dobrý den Martine,
      dochází tam samozřejmě k zaokrouhlování a opravdu je to splněno prakticky vždy, až na drobné případy. V těch zanedbatelných případech se toto automatické pravidlo nepoužije (jste prostě první, tak proč navyšovat max. CPC 🙂 ).

      Odpovědět
  2. Já to mám v Adwords vedené jako „Hodnota konv./cena“. To je asi to samé, že jo? 🙂

    Jinak díky za užitečný návod!

    Odpovědět
  3. Ještě si říkám, proč v Adwords místo „Hodnota všech konv. / náklady“ nepoužít „Cena/konv.“ To je pro mě možná přehlednější údaj a asi se mi s ním bude líp pracovat

    Odpovědět
    • Cena je spíše vnímaná utracená částka v systému PPC. Pokud máte stále stejnou hodnotu konverze, tak je to ok… pokud ale ne, musíte znát hodnotu objednávky vztaženou na náklady.

      Odpovědět
    • Dobrý den Martine,
      dle mého názoru je to závislé na PNO a na tom, jestli jde o výkonnostní reklamní sestavy. Pokud máte rozdílné PNO v různých reklamních kampaních, budete to muset rozdělit a automatických pravidel udělat více.

      Odpovědět

Napsat komentář