Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají

Tento článek by vás měl nakopnout na nastavení automatických pravidel v PPC kampaních pro Sklik a Google Adwords. Nastavil jsem jednu takovou strategii založenou na poměru nákladů na zisk a dělá mi radost, jak dobře funguje:

  • reaguje na rychlé denní nebo týdenní výkyvy
  • počítá se na základě výsledků konkrétních klíčových slov
  • drží dlouhodobé sezónní křivky
  • snižuje razantně max. CPC pro nevýkonná klíčová slova

Konkrétní kroky

Systém bude automaticky navyšovat nebo snižovat max. CPC pro konkrétní klíčová slova ve všech kampaních. Měří se PNO po dobu 30 dní, 7 dní a 1 dne. Je důležité nastavit, že zvyšování max. CPC jsou navíc spojeny tyto 2 podmínky:

  • musí být minimálně 3 konverze
  • už jste dostatečně vysoko ve vyhledávání (průměrná pozice > 1)

Co potřebujete

  • již nastavené kampaně pro vyhledávání (sklik, google adwords)
  • pochopit, co je “PNO
  • pochopit, co je “Hodnota všech konv./náklady” (zjednodušeně: Jde o opak PNO)
  • mít nastavené měření konverzí s hodnotou objednávky (sklik, google adwords)
  • dostatek konverzí v určitém časovém horizontu (vytvářím to nad cca 650 konverzemi za měsíc). Pokud je nemáte, jednoduše protáhněte u mě dny na týdny nebo měsíce
  • mozek 🙂

Krok po kroku v Skliku

Běžte na beta verzi v nástrojích skliku:

Sklik: Automatická pravidla

Vytvořte nové pravidlo:

Vytvoření nového pravidla

Nejdříve nastavím snížení max. CPC o 30% u slov bez konverze a cenou na reklamu 350,- Kč po 30 dnech:

Automatické pravidlo pro snížení PNO o 30%

Přidáme postupně další automatická pravidla pro snižování a zvyšování max. CPC na základě různých časových období. Vše je závislé od PNO pro dané klíčové slovo.

Automatické pravidlo: 1 den

automaticke-pravidlo-1-den

automaticke-pravidlo-14-dni-snizit

automaticke-pravidlo-14-dni

automaticke-pravidlo-30-dni-snizit

automaticke-pravidlo-30-dni

 

Google Adwords

To samé můžete nastavit v Google Adwords. Zde ale není PNO… proto využijte “Hodnota všech konv. / náklady”. Jde o opačný parametr… tzn. pokud je vaše hranice PNO 20%, tak “Hodnota všech konv. / náklady” je číslo 1/20=5. Samozřejmě musíte změnit i “>” za “<” a naopak.

Zde je ukázka jednoto pravidla:

Automatické pravidlo pro Google Adwords

..ostatní nastavte už sami 🙂 Mělo by jich být celkem 7.

Závěr

Spousta podnikatelů vůbec nezapočítává svůj čas do nákladů. Kdyby si spočítali, kolik času stráví upravováním PPC kampaní, buď by si najali nějakého experta nebo si nastavili tyto pravidla.

Samozřejmě to neznamená, že je to úplně bez práce. Stále musíte hledat ideální klíčové slovo, odfiltrovávat ručně slova která do reklamní sestavy nebo kampaně nepatří apod. Je dobré také zdůraznit, že mluvím o klíčových slovech, která mají okamžitý výkon. Asistované konverze je tedy samozřejmě nutné hlídat také.

Jak jste na tom vy? Máte nastavená tyto pravidla? Pište dolů do komentářů:

10 Comments on “PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají

Petra
25.8.2016 at 14:24

PNO lze v AdWords snadno nastavit pomocí vlastních sloupců.

Odpovědět
Daniel Nytra
25.8.2016 at 16:01

Dobrý den Petro,
děkuji za komentář, ale není to bohužel stejné. Vlastní sloupce nemůžete použít u požadavků na splnění automatických pravidel. Jak rád bych PNO použil, ale nenašel jsem ho tam 🙁
Pokud víte, jak ho tam přidat, napište!

Martin Kaman
25.8.2016 at 14:55

Dobrý den, nerozumím úvodní podmínce “už jste dostatečně vysoko ve vyhledávání (průměrná pozice > 1)” … pozice > 1 je splněno prakticky vždy, neměl jste na mysli spíš “< nějaké_jiné_číslo_než_jedna"?

Díky za upřesnění 😉

Odpovědět
Daniel Nytra
25.8.2016 at 15:50

Dobrý den Martine,
dochází tam samozřejmě k zaokrouhlování a opravdu je to splněno prakticky vždy, až na drobné případy. V těch zanedbatelných případech se toto automatické pravidlo nepoužije (jste prostě první, tak proč navyšovat max. CPC 🙂 ).

Pavel
26.8.2016 at 16:31

Já to mám v Adwords vedené jako “Hodnota konv./cena”. To je asi to samé, že jo? 🙂

Jinak díky za užitečný návod!

Odpovědět
Daniel Nytra
28.8.2016 at 18:59

Nee, není…

Pavel
26.8.2016 at 17:15

Ještě si říkám, proč v Adwords místo “Hodnota všech konv. / náklady” nepoužít “Cena/konv.” To je pro mě možná přehlednější údaj a asi se mi s ním bude líp pracovat

Odpovědět
Daniel Nytra
26.8.2016 at 18:05

Cena je spíše vnímaná utracená částka v systému PPC. Pokud máte stále stejnou hodnotu konverze, tak je to ok… pokud ale ne, musíte znát hodnotu objednávky vztaženou na náklady.

Martin
28.8.2016 at 23:09

Pouzivam, ale pro nektere segmenty se mi vic osvedcilo to resit manualne (hlavne pro trhy, kde jsou produkty s velkym rozptylem cen)

Odpovědět
Daniel Nytra
28.8.2016 at 23:17

Dobrý den Martine,
dle mého názoru je to závislé na PNO a na tom, jestli jde o výkonnostní reklamní sestavy. Pokud máte rozdílné PNO v různých reklamních kampaních, budete to muset rozdělit a automatických pravidel udělat více.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *