LOOKaLIKE: Skrytá vychytávka u reklamy na Facebooku

Daniel Nytra

Power Editor ve facebooku je mocný nástroj pro přehledné sledování reklam. Používají ho profíci. Pouze v Power Editoru najdete vychytávku v podobě vytvoření nového okruhu uživatelů, na který můžete cílit reklamu. Jeho název je „Podobný okruh uživatelů„.

Power Editor: Vyplnit údaje u Lookalike

Podobný okruh uživatelů (LOOKaLIKE)

Pokud jste poctivě budovali základnu fanoušků (nechci teď probírat, že se od ledna 2014 facebooku chová dost invazivně), je to dobře. Dnes přišel čas to zúročit 🙂 Díky vychytávce: „Podobný okruh uživatelů“ (v překladu Lookalike), vám facebook vytipuje podobné lidi, které můžete reklamou oslovit. Kromě podobných uživatelů stránky (zde v návodu), lze Lookalike vytvořit i podle lidí kteří např. u vás nakoupili nebo kteří používají vaši mobilní aplikaci. Vidíte tu sílu cílení?

Pozn.: Nedoporučuji v žádném případě nákupy fanoušků. Pokud jste to na začátku udělali, aby stránka někoho měla, už se jich nezbavíte. Můžete se je pokusit smazat ručně. Bohužel jste udělali blbost a tento postup „Lookalike“ by byla zbytečná ztráta peněz a času.

Návod na „Lookalike“ okruh uživatelů

Doporučuji kliknout na obrázek, ať to nečtete lupou 🙂

1. Jděte na facebookové reklamy

Facebook - Let's go!

2. Klikněte na váš účet (pokud nemáte, tak vytvořte)

Facebook: Všechny účty

3. Přejděte do Power Editoru

Facebook: Power Editor

4. Přejděte na okruhy uživatelů

Power Editor: Okruhy uživatelů

5. Vytvořte nový okruh uživatelů

Power Editor: Vytvořit okruh uživatelů

6. Nový podobný okruh uživatelů „Lookalike“

Power Editor: Vytvořit podobný okruh uživatelů

7. Vyplňte potřebné údaje:

  1. Název nového okruhu
  2. Stát uživatelů
  3. Jaké uživatele oslovit (při posunu vidíte přibližný počet cílení)

Power Editor: Vyplnit údaje u Lookalike

8. Zkontrolujte vytvoření a všimněte si, že to nějakou dobu potrvá

Power Editor: Přehled a 24hodin čekání

9. Ukázka, kam zadávat vytvořený okruh uživatelů při zadávání reklamy

Facebook reklama: Kam zadat okruh uživatelů Lookalike

Závěr

A co vy? Používáte Look a Like i ve svých projektech?

Napsat komentář