Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Facebook: 3 různé reklamní formáty a jejich testování

Facebook

Facebook válí, Facebook jede! Pořád nás překvapuje změnami, které dělá. Vše testuje, sleduje a pak nasazuje. V tomto článku bych rád probral poměrně nové reklamní formáty, které jsem na Facebooku analyzoval:

  1. Facebookový dynamický remaketing (jo, já vím…už to není novinka)
  2. Reklama na Instagramu díky Facebooku
  3. Facebookový lead formulář

Dynamický remarketing pro eshopy

Nejdřív trochu opáčko: Remarketing funguje zjednoduše tak, že pokud se člověk podívá na nějakou vaši stránku ze svého počítače, speciální kód umístěný vašim programátorem na vašich stránkách zapíše do tohoto počítače informaci, že tam byl. Pak se mu začnou zobrazovat reklamy po internetu. O tomto počítači reklamní systém ví, že u vás byl a tak je reklama dostatečně cílená.

Dynamický remarketing se používá u eshopů. Je to velice jednoduché: Máte tisíce zboží a zbláznili byste se, tyto stránky a reklamy nastavovat ručně. Proto je dynamický remarketing. Dá se nastavit jak v Google Adwords, tak na Facebooku (Power Editor):

  • na jedné straně máte XML feed vašich produktů (ano, dost podobný např. heurece) s fotkou, odkazem, názvem a cenou produktu apod.:
    <?xml version="1.0"?>
    <feed xmlns="http://www.w3.org/2005/Atom" xmlns:g="http://base.google.com/ns/1.0">
        <title>Název eshopu</title>
        <link rel="self" href="http://www.vas-eshop.cz"/>
        <entry>
            <g:id>DB_1</g:id>
            <g:title>Dog Bowl In Blue</g:title>
            <g:description>Solid plastic Dog Bowl in marine blue color</g:description>
            <g:link>http://www.example.com/bowls/db-1.html</g:link>
            <g:image_link>http://www.vas-eshop.cz/DB_1.png</g:image_link>
            <g:brand>Značka</g:brand>
            <g:condition>new</g:condition>
            <g:availability>in stock</g:availability>
            <g:price>100 CZK</g:price>
            <g:shipping>
                <g:country>CZ</g:country>
                <g:service>Standard</g:service>
                <g:price>99 CZK</g:price>
            </g:shipping>
            <g:google_product_category>Animals &gt; Pet Supplies</g:google_product_category>
            <g:custom_label_0>Made in CZECH REPUBLIC</g:custom_label_0>    
        </entry>
    </feed>
  • na straně druhé máte v kódu stránky zapsaný kód produktu v detailu tohoto produktu, jestli ho vložil do košíku a jestli nakonec koupil. V detailu produktu potom bude:
    <script>
    !function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
    n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
    n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
    t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
    document,'script','//connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); 
    fbq('init', '<FB_PIXEL_ID>');
    fbq('track', 'PageView');
    fbq('track', 'ViewContent', {
      content_name: 'Dog Bowl In Blue',
      content_category: 'Animals &gt; Pet Supplies',
      content_ids: ['DB_1'], // stejné ID produktu, jako v XML feedu
      content_type: 'product',
      value: 100,
      currency: 'CZK'
     });
    </script>
    
  • nastavíte mustr pro zobrazování reklamy (1 nebo více obrázkový formát), do kterého se dynamicky zobrazují informace předané z XML feedu

Pak už jen stačí nastavit reklamní kampaň na Facebook Ads (jak to nastavit najdete zde), systém vše přechroupe a zobrazuje: Lidé, kteří navštívili produkt A ve vašem eshopu, zobrazí na Facebooku pouze tento produkt A a dalším lidem, kteří navštívili produkt B a C zase pouze tyto produkty. Samozřejmě pouze těm, kteří nedokončili nákup. Jednoduše je vrací na váš eshop, aby dokončili objednávku.

Funguje to? ANO! Doporučuji vyzkoušet a měřit konverzní poměr na vašem eshopu (a analyzovat dynamický remarketing i pro Google Adwords).

Poznámka: Nezalekněte se ceny za proklik, bývá vyšší než u běžné reklamy. Důležité je, jestli se vám vyplatí tato reklamní kampaň nebo ne.

Poznámka po poznámce: Využijte pro kontrolu správného nastavení: Google Tag Asistant a FB Pixel Helper

Facebook a reklama na Instagramu

V rámci zadávání reklam u Power Editoru máte možnost zadat i reklamní formát pro spřátelenou sociální síť: Instagram. Hlavní výhoda je, že máte v rámci této kampaně mít i proklik na váš web (což u Instagramu normálně nějde a v tomto reklamní formátu je to dokonce povinné) + samozřejmě perfektní cílení a là Facebook.

Instagramový příspěvek je potom označený jako sponzorovaný a má tlačítko, které si musíte navolit (nelze bez něj):

Instagram - reklama

Nebudu to natahovat, výsledky mého testování v bodech:

  • lidé se nepřihlašují k Instagramovému účtu!
  • nelze cílit na publikum fanoušků v rámci vašeho účtu na Instagramu
  • lze cílit podobně perfektně, jako na Facebooku
  • lidé klikají, že se jim příspěvek líbí
  • lze propojit s ostatními reklamními prvky na Facebooku
  • cena se počítá za proklik na webovou stránku (99.99999% je samozřejmě z mobilu)

Tento reklamní formát není pro získávání nových fanoušků na Instagramu, pouze pro propagaci příspěvku. Dle mého názoru existují ale efektivnější varianty propagace: Kontaktování lidí skrz instagramové účty a placení za publikování příspěvku (40-60 dolarů), tvrdá práce s instagramovým účtem (hezké fotky) apod.

Zde je jeden z výsledků testování: Není zde vidět počet “Líbí se mi” u instagramu, které bylo 32x a registrace na formulář umístěný na stránkách: 2x. Nikdo se nepřihlásil k mému Instagramovému účtu (50 prokliků, 7.818 zobrazení):

Reklama na Instagramu

Facebook: Lead Generation

Horkou novinkou je získávání leadu (kontaktu) skrz mobily – tzv. “Lead Generation“. Testoval jsem možnosti jak pro ČR, tak pro Evropu a bohužel musím říct, že to vůbec nefungovalo 🙁 Platí se poměrně velké peníze za pouhé zobrazení tohoto formuláře a prokliky na stránku, ale asi na to ještě nikdo není zvyklý nebo jsem to prostě neotestoval správně. Zde je náhled jednoho z testování (1.121 zobrazení za 103 Kč – 3x se někdo proklikl na stránky, jinak ani jeden kontakt):

Lead formulář na Facebooku

Takto to potom vypadá na mobilech:

Lead Generation na Facebooku

V tuto dobu nedoporučuji utrácet peníze za tento formát reklamy. Levnější je získávat kontakty klasickou reklamou: Odkaz na web se squeeze page.

Závěr

Facebook stále hledá nové formáty reklamy pro inzerenty, což je super. Můžete si vybrat již ze 14 formátu reklam. Poslední novinkou je “Local Awaraness“… ale to možná příště 🙂

…a co vy? Máte výsledky těchto reklamních formátů?

6 Comments on “Facebook: 3 různé reklamní formáty a jejich testování

jacek
19.11.2015 at 12:40

Mne lead generation reklama performovala 0.40 € za lead 🙂

Teraz sa testuje ako aktivne su dane leady

Odpovědět
Daniel Nytra
21.11.2015 at 10:14

Super! Stále u mě i mých klientů jednoznačně vede získávání přes klasický proklik na připravenou squeeze page (reklama bez mobilů). Dlouhodobě je to 5-8 Kč/lead v ČR. Evropa včetně Slovenska je dražší (8-12 Kč/lead). USA – Kanada – Austrálie extrémně drahá cca 16-30 Kč/lead… samozřejmě to závisí na projektu a kvalitě reklamy + squeeze page 🙂

boryna
1.12.2015 at 20:14

Dobrý den,
asi tomu úplně nerozumím. Cituji: Dlouhodobě je to 5-8 Kč/lead v ČR.

Když vezmu cenu za proklik běžně 3-7,- Kč, tak úspěšnost squeeze page musí být pomalu 100%. Nebo se dostáváte na zcela jiné ceny za proklik. Pak by mne zajímalo, jak to děláte! 🙂

Michael Rodina
25.11.2015 at 14:43

Dobrý den,

děkuji za článek. Hned jsem se vrhl na nastavení remarketingu na facebooku.

Ale zasekl jsem se při nastavování reklamní sestavy. Při ukládání změn vše projde v pořádku, ale zasekne se to u reklmaní sestavy, která hodí tuto chybovou zprávu: “Promoted Object is Required: The ‘promoted_object’ field is required for the specified objective. (#1885032)”

Zkoušel jsem googlit, ale žádný z návodů nepomohl. Nevíte, čím by toto mohlo být způsobeno?

Děkuji

M.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *