Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Affiliate marketing + armáda partnerů

Košík

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a nakonec jsem sepsal manuál z praxe: Jak to vypadá se zprovozněním affiliate programu a na co se psychicky připravit.


Vele-velmi důležitý je pro každého eshopistu affiliate (neboli partnerský) marketing. Díky němu si můžete sehnat armádu partnerů na internetu, kteří budou doporučovat vaše zboží nebo službu. Funguje jednoduše na bázi provize z prodejů. Platíte tedy provizi až za prodej!

Existují dvě možnosti zapojení do affiliate marketingu, které se dají kombinovat:

  1. Vlastní affiliate program: Partneři se registrují u vás do vašeho systému.
  2. Registrovat se do affiliate síťe: Affiliate síť je systém, kde je již dříve registrováno velké množství partnerů, ale pravděpodobně i vaše konkurence. Této síti platíte za zprostředkování systému (softwaru) a kontaktu na potencionální partnery.

Výhody a vylepšení výhod 🙂

  • platíte až po prodeji nebo dokonce až po uplynutí 14 denní zákonné lhůtě a určujete si i dobu schvalování
    Vylepšení: Schvalujte minimálně 1x měsíčně a nezapomínejte na to! Budujete si partnerskou síť lidí, kteří vám věří
  • neplatíte za PPC reklamu
    Vylepšení: Doporučuji si i bokem vytvořit vlastní efektivní PPC kampaň a tak být krok napřed
  • umístěný reklamní banner nebo reklama na stránky může pomoci SEO
    Vylepšení: Nedávejte všude odkazy pouze na úvodní stránku a na vaše klíčové slovo… můžete za to být zabanování
  • partnerský systém může mít i více pater provizí a doporučení partnera jiným partnerem je výhodné pro všechny
    Vylepšení: Napište i rady, které pomáhají vašim partnerům sehnat další partnery
  • můžete mít vlastní partnerský program a zároveň se registrovat do partnerských sítí (affiliate sítě)
    Vylepšení: Některé affilátní sítě (např. eHub.cz) mají v první poslané smlouvě, že chtějí exkluzivitu… domluvte se s nimi a uvidíte, že to jde z některých smluv odstranit 🙂

Nevýhody a návrh jejich řešení

  • musíte mít systém pro hlídání a počítání provizí
    Řešení: existují a jsou levné (více viz. níže)
  • musíte si vyrobit reklamní bannery různých velikostí a nastavit kampaně pro partnery
    Řešení: bannery musíte stejně dělat a testovat ve své PPC kampani – použijte je do affiliate systému
  • sháníte partnery do vašeho programu, aby vás propagovali
    Řešení: existují weby, kde se shlukují: Webtrh.cz, Webdeal.cz a vygoolíte i jiné…
  • musíte mít všechno finančně i strategicky vypočítané
    Řešení: spočítání čisté marže v excelu plně postačí

Nemám affiliate program, co s tím?

Webmasteři stránek, kteří budou vašimi partnery, jsou zhýčkaní: Chtějí mít nejen velké možnosti propagačních materiálů (bannery, texty, dynamické bannery apod.), ale zároveň chtějí mít přehled. Musí mít grafy a statistiky:

  • kolik lidí kliklo na tenhle banner
  • kolik lidí koupilo, když kliklo na tamten banner
  • kolik vlastně dostanu tento měsíc peněz
  • za co lidi utrácejí

…to znamená jediné: Pokud chcete mít partnery, musíte mít kvalitní affiliate program pro zobrazování statistik.

Affiliate programy v češtině

  • Affilbox.cz [affiliate odkaz] – dle mého názoru nejlepší v ČR. Stačí vložit kód do stránek a je to. Cena je pouhých 4.990,-/rok a je neomezeně! Za tímto programem stojí sympatický Mário Roženský.
  • Post Affiliate PRO – kdysi jsem jej zkoušel (verze 4) a našel jsem spoustu chyb. Obsahuje češtinu – viz. demo. Výhoda je i jednorázová platba za systém, který si sami nainstalujete u sebe. Novější verzi 5 jsem ještě nezkoušel. Máte s ní někdo zkušenosti? Pište do diskuze!
  • Placené nebo free moduly pro eshopy (Prestashop, WooCommerce apod.) – tady je nevýhoda, že když změníte platformu eshopu, nemůžete si nechat stávající affiliate program

Affiliate sítě čekají

Některé affiliate sítě striktně vyžadují exkluzivitu a nejde se s nimi dohodnout. Jestli podepsat smlouvu pouze s jedinou affiliate sítí (např. cj.com) a ošidit se o vlastní affiliate systém nebo více menších affiliate sítí, to je na vašem zvážení… Já bych do toho nešel 🙂

Zahraniční affiliate sítě

České affiliate sítě

Kdyby jste o dalších alespoň středně velkých a fungujících affiliate sítí věděli, tak je frkněte dolů do diskuze. Děkuji!

Manuál z praxe …aneb na co se připravit

Samozřejmě, bez práce nejsou partneři, a proto vypíšu kroky, které budete muset udělat:

  1. Vytvoření speciální stránky na které bude uvedeno
    • kolik partneři dostanou za prodej + příklady
    • jak dlouhá je tzv. cookies (např.: 30dní, 60 dní, 6 měsíců nebo neomezeně)
    • výhody registrace do systému díky eshopu (silná značka, nadnárodní firma apod.)
    • marketingová podpora (připraveno hodně kvalitních a otestovaných bannerů, textů)
    • výhody grafů a statistik pro každou nastavenou kampaň
    • jaká je cílová skupina + popsat persónu
    • kontakt na člověka, který to má na starosti
    • další důležité věci
  2. Zadat copywriterovi texty pro textové reklamy + na bannery
  3. Zadat grafikovi rozměry bannerů. Doporučuji tyto nejpoužívanější (uvedeno v pixelech):
    • 300 x 300
    • 300 x 600
    • 120 x 600
    • 728 x 90
    • 300 x 250 (nebo 250 x 250)
  4. Připravit obchodní podmínky pro affiliate program (např. Affilbox.cz) nebo podepsat smlouvu s affiliate sítí
  5. Nastavit affiliate program nebo affiliate síť + vložit měřící kódy do stránek. Měřící kódy jsou většinou dva:
    1. kód se vloží na všechny stránky např. do patičky a špehuje příchozí návštěvníky
    2. kód se vloží u stránky konverze = nákupu a pošle affiliate programu nebo síti informaci o nákupu
  6. Založit si “fake” účet v affiliate programu pro testování
  7. Testovat přiřazení provize na beta verzi a nevěřit programátorům, že to bude fungovat
  8. Testovat přiřazení provize na alfa verzi a nevěřit programátorům, že to určitě už bude fungovat
  9. Testovat přiřazení provize na live verzi a slyšet programátora prohodit:
    “To je zajímavé, že to nefunguje…tak já se na to mrknu, jo?”
  10. Přestat škrtit programátora
  11. Vložení do patičky všech stránek odkaz: “Affiliate program” s odkazem na speciální stránku s vysvětlením affiliate programu (bod č.1 v tomto seznamu)
  12. Dát to vědět do světa: Přistupujte k vašemu affiliate programu jako ke službě, která se musí propagovat. Vložit inzerát na webtrh.cz, oslovit blogery a webmastery v oboru přímo.
  13. Určit člověka, který se o partnery bude starat
  14. Ještě jednou radši otestovat přiřazení provize z prodeje a rozhodně nevěřit programátorům, že je to v cajku!

Anti-Závěr

Konec a závěr není nikdy, a proto je nutné vše stále pilovat, hledat další možnosti propagace a vylepšovat vztahy s partnery.

Jaké zkušenosti máte vy z nasazováním affiliate programu nebo s přihlášením do affiliate sítě? Co třeba smlouvy u affiliate sítí? Napište to do diskuze!

6 Comments on “Affiliate marketing + armáda partnerů

Petr
31.8.2014 at 0:22

Slovo affiliatni neexistuje a ani se nepouziva, je to sileny patvar! Zjistete si, jak se veci nazyvaji, pak bude mit clanek sanci uspet i ve vyhledavacich, vyuzijte naseptavace vyhledavacu nebo navrhu klicovych slov ppc systemu.

Mimo jine, Cj.com se pise Commision Junction, v soucasne chvili se ale jmenuje Affiliate by Conversant.

Jinac pekne shrnuti, jen tak dal 😉

Odpovědět
Daniel Nytra
2.9.2014 at 20:36

Děkuji moc za zpětnou reakci! Hodně si toho vážím a máte pravdu. Opravil jsem patvar a Cj.com.

Hezký den!

Jan pekarek
25.8.2015 at 22:31

Dobry den, chci se zeptat zda-li muzu mit v mem partnerskem programu cloveka co neni podnikatel (nema ico) obycejna fyzicka osoba. Jak se to resi? Pry nejakou smlouvou o zprostredkovani? Jak odvadim z provizi dane? Dekuji za odpoved

Odpovědět
Daniel Nytra
31.8.2015 at 9:34

Dobrý den, daně jsou dle mého názoru řešené “normálně”: Tzn. je to další náklad na podnikání. Doporučuji ale konzultovat s vaší účetní (furt se něco mění 🙁 ).

Mílan
2.3.2016 at 17:34

Přeji hezký den, zajímal by mne váš názor na externí affil. sitě, postačí mi obecná odpověď. Myslíte, že přivádí adekvátní návštěvnost/zákazníky ? Nebo je to spíše ztráta času popř. to má negativní dopad, když partneři spamují a tak nedělají zrovna nejlepší pověst firmě. Předem děkuji za odpověď.

Odpovědět
Daniel Nytra
29.3.2016 at 23:13

Dobrý den Milane,
pokud myslíte využití externího softwaru, tak na tom nic špatného nevidím (eHub, affilbox apod.). Pokud myslíte obecně využití affiliatu ve vašem podnikání, tak bych rád upozornil, že jde o projekt v projektu… tzn. zabere to hodně času.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *