Close

Poslední příspěvky

Chcete získávat nejnovější informace?

Thrive Leads – překlad do češtiny

AKTUALIZACE 2.5.2018: Nová verze češtiny s přeloženými frázemi! Je to tak. Vyhodnotil jsem plugin Thrive Leads jako ten nejlepší pro získávání emailových kontaktů. Stejně jako vn…
Více zde

Video reklama v roce 2018

Video reklama je v této době super. Facebook jde proti Google (youtube, adwords) a my můžeme všichni využít velice levné video reklamy. Jak to ale udělat, aby prodávala nebo dělal…
Více zde

E-shopy a EET (od 1.3.2017)

UPDATE 1.12.2016: SimpleShop.cz umí EET! UPDATE 1.3.2017: Pokud jste autory online produktů, spadáte pod 3. vlnu (1.3.2017) – KLIKNĚTE ZDE Jak jistě víte, díky panu Babišovi jsou m…
Více zde

Co ti lidi FURT chtějí?

Udělal jsem po roce další dotazník na svoji databázi kontaktů. Rozeslal jsem e-mail s žádostí a získal 638 odpovědí za cca 10dní. Ptal jsem se pouze na 4 základní otázky…
Více zde

MailerLite je super a ušetří prachy

Narazil jsem po delší době znovu na službu MailerLite a hodně se mi zalíbila. Kdysi byla nedodělaná a chybělo mi v ní spousta funkcí, ale dnes je to plnohodnotná emailová …
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní …
Více zde

Jak začít podnikat

Znám to a chápu to: Sám podnikám a navíc mám klienty, kteří se řadí mezí malé nebo střední podnikatele. Jak vlastně začít podnikat a vydržet nekonečný boj s vel…
Více zde

Start-up, který vznikl z naštvání

Byl jsem vážně naštvaný. Naštvaný na existující prodejní systémy. Já chci prostě jednoduše prodávat.. nic víc… Připomíná mi to zlatou horečku: Nejvíce na zlaté horečce vyd…
Více zde

SMS automaticky a s oslovením klienta

Dostal jsem zajímavý úkol od Michala Pechláta, kterého si velice vážím, a který je zároveň mým klientem téměř 2 roky. V jeho firmě Kominictví Pechlát nemají na klienty email…
Více zde
https certifikat

HTTPs a pruda s přechodem na něj

Přejít na https jsem chtěl už dávno. Pro velkého bratra (Google.com) je to jeden ze signálů pro SEO pozice… ale až díky push notifikacím jsem rozhodl. Chci push notifikace testovat na…
Více zde

Push notifikace pro marketing

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. …
Více zde
rlsa

RLSA + Facebook = VSL

Remarketing asi všichni znáte: Médžik zobrazování bannerů a textových reklam všude po internetu jen lidem, kteří navštívili vaše stránky (a něco tam udělali). RLSA už …
Více zde

Digitální nomádství v Maroku

V Maroku je (skoro) všechno, co potřebuji k životu: Vysoké hory na trek, moře na surf a plavání, pláže na běhání, jídlo na oblizování, internet v mobilu chytnutelný kdek…
Více zde

14x Důležité prvky prodejní stránky

Vytvořil jsem jednoduchou infografiku, která rozebírá jednotlivé prvky prodejní stránky internetového kurzu. Pokud nejste e-shop (prvky eshopu jsem rozepsal v tomto článku), můžete te…
Více zde
seo

12+1 SEO nástroje ZDARMA

Spousta lidí vnímá SEO jako magii. Nesmysl. Stačí jen zjistit, co lidé opravdu chtějí …a dát jim to: Poradit nebo vyřešit jejich problém. Pokud budou návštěvníci stránek u&…
Více zde

Activecampaign (1.): Jak začít

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) +…
Více zde

Facebook & Podnikání

Dnešní článek je o síle sociálních sítí. Facebook, Google+ a Twitter můžou pomáhat v podnikání každý den. Například tento blog si díky nim buduje každodenně data…
Více zde

…ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ul…
Více zde
Marketingový mix

Marketingový mix

Používat klasický marketingový mix (4P) na internetu je už opravdu “passe”. Nelze napasovat jednu poučku na všechny druhy podnikání. Není to zdravé a hlavně straaaašně…
Více zde
Komunikační mix

Komunikační mix

Je nutné, abyste vyzkoušeli, otestovali a popřípadě využívali více kanálů komunikace se zákazníky. Reklama na internetu je pouze část marketingu. Zde vyjmenovávám nejdůležitěj…
Více zde

Facebook reklama = cílení jak sviňa

Miluju Facebook! Všichni na sebe všechno prozradí…  a komu to nejvíce pomůže (kromě zlodějům o dovolených)? Chytrým markeťákům a podnikatelům! V tomto článku naj…
Více zde

Cesta pravého muže (od ajťáka)

Tento článek je o mně. Je o změně, kterou jsem nedávno udělal. Byla to velká změna. Před pár lety slova jako “štěstí” , “vnitřní pocit” , “rovn…
Více zde
Košík

Affiliate marketing + armáda partnerů

V tomto článku si nejdříve popíšeme výhody a nevýhody affiliate pro prodej na internetu společně s fintami, pak je omáčka se seznamy dostupných affiliate programů + sítí a&n…
Více zde

12x Jak zvýšit návštěvnost stránek

Zde je 12 praktických věcí, které vám zvýší návštěvnost stránek. Určitě jste alespoň jednu z nich řešili v práci nebo na svém blogu. Doufám, že vám pomůžou ve vašem …
Více zde
Hybatel odkazu

Efektivní metoda SEO: Hybatel odkazů

Článek popisuje velmi efektivní SEO metodu, kterou zvládne s nulovými náklady opravdu každý. Přeložil jsem ji volně do češtiny: Hybatel odkazů. Stěhovák (z angl. “Mov…
Více zde
WordPress šablona zdarma

Jak ušetřit na emailovém marketingu

Emailový marketing je jeden z nejúčinnějších prodejních kanálů. Nechápu, proč na něj zapomíná spousta firem. Není tak sexy jako Facebook? Nebo není tak neznámý a zastřený…
Více zde
Facebook - Let's go!

Jak na remarketing u Facebooku

Remarketing je super věc. Stačí jít na stránku, kde je remarketingový script umístěný (od Googlu, Seznamu, Etargetu nebo Facebooku) a hned zafunguje. Probíhá IT médžik a světe …
Více zde
Heat mapa

Jak zvýšit jednoduše návštěvnost

UPDATE 30.8.2014: Google Authorship končí, takže tento článek už neplatí. Více o tom proč a jak ZDE. Dneska ukážu, jak velmi jednoduchým způsobem zvýšit proklikovost příspě…
Více zde

Infografika: Strategie Inbound Marketingu

Protože byl minulý článek až moc podrobný, rozhodl jsem se ho zkrátit do infografiky. Vysvětlení je pod obrázkem 🙂 Jak to funguje? Vytvářejte kvalitní obsah Obsah nejsou jen texty. Jso…
Více zde
Certifikát: Inbound marketing

Marketing bez peněz: Inbound Marketing!

Inbound marketing je činnost, kdy necpete peníze do reklamy. Vytváříte a šíříte užitečný nebo zajímavý obsah skrz marketingové kanály. Neutrácíte tak žádné peníze, pouze sv…
Více zde
Email marketing na blogu

Jak na email marketing z blogu

Dneska budeme řešit, jak inteligentně a efektivně komunikovat s klientem na blogu. Proč je vůbec dobré mít blog řeším v článku: O obchodníkovi, co neremcá a furt mak…
Více zde
Lean Canvas

Jak začít webový projekt

V minulém článku jsem psal o Podnikatelském modelu a jeho schématu. Výhody jsou jasné: Oproti podnikatelskému plánu si ho můžete předělávat podle vývoje firmy a opravdu j…
Více zde
Schéma podnikatelského modelu

Zdarma: Schéma podnikatelského modelu

Doporučuje se na začátek podnikání udělat podnikatelský plán. To je ale mnohostránkový dokument. Vždyť je to neefektivní na začátku podnikání něco takového připravovat. Jak říká…
Více zde
Košík

Košík na objednávku

Většina eshopů z těch 35tis. nemá správně to nejdůležitější: košík a objednávku. V tomto článku napíši věci, přes které nejede vlak. Když se podle nich nebudete d…
Více zde

Obchodník, co furt maká a neremcá

Kdo by ho ve svém businessu nechtěl? Obchodníka, který neremcá a pracuje 24hodin denně. Nemá manželku, kamarády, hospodu ani počítačové hry. Vždycky se s ním jeho klienti mů…
Více zde
Chci eshop

Eshop: Testováno na lidech

V ČR je v této chvíli přes 35.000 eshopů. Příští rok to možná bude 40.000! Konkurence je velká, učte se vylepšovat ten váš. Ze studie o eshopech se toho dá například hod…
Více zde
Návrh rozmístění úvodní stránky

Rozmístění prvků v eshopu

Dnes bych rád nakousl uspořádání prvků na stránkách eshopu. Stránka po stránce. Popíši vše na eshopu s kávou. Proč zrovna eshop s kávou? U něj je nutné prodávat…
Více zde

Facebook komentáře na jednom místě

Dneska jsem se dozvěděl, že se sice používají facebookové komentáře ale nikdo nezná moderování komentářů na facebooku z jednoho místa. Musíte mít vše správně nastavené, pro…
Více zde
SEO, vyhledávače a obsah

Obsah je všechno, obsah je bůh!

Díky opatřením Google (Pinguin) a jiných vyhledávačů se úspěšně bojuje se spamovými roboty. Je to stopka pro “SEO odborníky” šířící spam po webu formou zpětn…
Více zde

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages jsou speciální stránky pro rychlé načítání statického obsahu v mobilních zařízeních podporované Googlem. Responzivní šablona je sice fajn, ale pro mobilní připojení představuje stále problém: Pomalé načítání obsahu. Proto Google přišel s AMP (Accelerated Mobile Pages) a o nich bude tento článek…

..a doufám, že vás přesvědčím, abyste si je zavedli i k vám (ukážu na pluginech WordPressu).

AMP ze 3 částí

Systém Accelerated Mobile Pages se skládá z těchto základních částí: HTML a JS na vašich stránkách a Google Cache na straně velkého bratra Googla… tím se zajistí rychlé načítání vašeho obsahu.

  1. AMP část: HTML – velice jednoduchá struktura s minimem tagů a hlavně obsah
  2. AMP část: JS – základní javascript, který stačí bohatě pro rychlé zobrazení stránek
  3. AMP část: Google Cache – přes validační systém načte HTML, JS, obrázky. Potom vše uloží do vlastní cache a díky HTTP 2.0 velice rychle zobrazuje obsah

Jak to funguje

Při vyhledávání na mobilu vám Google nabídne přednostně stránky AMP. Něco hledáte a zobrazí se vám na mobilu výsledky vyhledávání s označením AMP. Tyto stránky jsou už cachované (od vás se obsah stáhl na Google a zobrazuje se přímo od něj).

Výsledek vyhledávání vypadá na mobilu takto takto:

Mám to AMP taky?

Nejjednodušší je zajít do Google Search Console a najít pododkaz: Accelerated Mobile Pages přímo tam:

Jestli tam žádné stránky nevidíte, tak máte smůlu a čtěte dále 🙂

WordPress a AMP

Pokud máte WordPress, máte obrovskou výhodu: Stačí 2 pluginy a vše funguje správně 🙂

  1. Plugin AMP vám nastaví pro každý příspěvek novou stránku. Můžete udělat i některé základní grafické úpravy pro nový typ stránek.
    Zde je ukázka nově vzniklé stránky:

  2. Pokud využíváte SEO Yoast, stačí použít plugin Glue for Yoast SEO & AMP a vše funguje perfektně 🙂

Zjednodušeně to funguje tak, že do každé ne-AMP stránky vložíte nový tag:

<link rel="amphtml" href="https://www.example.com/url/to/amp-version.html" />

a do AMP stránky vložíte

<link rel="canonical" href="https://www.example.com/url/to/regular-html-version.html" />

Na co dát bacha

  • Nefunugje asynchronní načítání obrázků u AMP 🙁 Takže jsem plugin Lazy Load XT musel vypnout, dokud nenajdu náhradu.
  • Čeština není v AMP pluginu v pořádku (diakritika)
  • U stránek AMP se může zobrazit, že nejsou uzpůsobené pro mobily. Zkontolujte si, jestli se zobrazuje vše správně… včetně obrázků

Závěr

Zase znovu a znovu vidíme, jak se google snaží urychlovat načítání stránek. Využijte toho, protože vás za to google ohodnotí ve výsledcích vyhledávání na mobilech.

Napište mi vaše zkušenosti do komentářů níže 🙂

18 Comments on “Accelerated Mobile Pages (AMP)

Radim
19.12.2016 at 9:12

S článkem mám jeden problém, přijde mi příliš jednostranný a zapomíná na jedno důležité pravidlo: používat selský rozum. Dnes je bohužel taková doba, že tvůrci webů používají několik externích fontů, zbytečně robustní JS framworky a pluginy na každou hloupost. Výsledkem jsou pak právě obludně náročné weby, které se sice tváří jako responzivní, ale s responzivitou mají společného jen to, že se přizpůsobují rozlišením, ale tu druhou stránku responzivity, kterou je rychlost načtení, zcela ignorují. Takže pokud se nejprve člověk zaměří na rychlost, tak se může stát, že dosáhne lepších výsledků než AMP, protože bude mít rychlý web pro všechny, ne “pouze” pro mobily.

Odpovědět
Daniel Nytra
19.12.2016 at 13:03

Selský rozum je fajn, ale tohle je něco jiného. Většina webů používá webhosting za 20-200 Kč/měsíc. Google se snaží vylepšovat zobrazování obsahu lidem a nebízí vlastní cachovací systém na svých serverech zdarma. Dle mého názoru jde o správný krok (Facebook má Instant Articles).

Radim
19.12.2016 at 13:53

I na levném webhostingu lze zajistit výkon. V případě WordPressu existují pluginy, které zajistí cachování webu a fungují myslím docela spolehlivě. HTTP 2 je sice na hostinzích ještě problém, ale už se na ně taky dostává. To, že nabízí Google něco zdarma je fajn do chvíle, kdy nemá několikahodinový výpadek a už víme, že se to stát může, druhá věc je, jak často tu cache aktualizuje, taková změna ceny produktu na eshopu, která se v cachi objeví až po několika hodinách může znamenat zbytečné ztráty.
Neberte to tak, že shazuji AMP, tak to není, jen je prostě potřeba individuálně u každého projektu zvážit, jestli má “investice” do AMP opravdu smysl. Pokud vím, tak velké americké deníky, které nad příchodem AMP “jásaly”, jsou teď docela zklamané, protože nemohou použít vlastní reklamní systémy a přicházejí tak o peníze.

Daniel Nytra
21.12.2016 at 7:05

Dobrý den, Radime,
co je dobré a špatné nechám na každém zvlášť (co se týče zobrazování reklam). Dle mého názoru jde o krok správným směrem. CDN77 s HTTP2 problém nemá, ale o to nejde: Hlavní důvod je, že většina lidí nemá vůbec šajnu, co znamená rychlé… jsou rádi, že znají slovo webhosting… pro ně jde o perfektní věc a pokud využívají např. WordPress, budou díky pluginům jednoduše fungovat.

Pavol
19.12.2016 at 14:57

Dobrý deň.

1.Ak tomu správne rozumiem, tak tie nove url s /amp/ sa budú zobrazovať len v SERPe na mobilnom vyhľadávaní?
2.Nepíšete nič o nastaveniach daných pluginov tj. v ideálnom prípade by to malo fungovať bez dodatočných nastavení?
3.Ak by som niečo pokazil, po odinštalovaní nebude žiadny problém a url s /amp/ sa “stratia”? 🙂
4.Ako zistím, či je všetko OK? Stačí, že mi stránky zobrazí v Google Search Console? A ako dlho to trvá?

Ďakujem

Odpovědět
Daniel Nytra
21.12.2016 at 9:46

Dobrý den,
hezky popořadě:
add 1/ ANO, “jen” pro mobilní vyhledávání
add 2/ ANO, bude to fungovat… můžete si nastavit ale barvu apod.
add 3/ ANO, po odinstalování vše fachá stejně
add 4/ ANO, to je myslím dostatečné ..nebo se podíváte do výsledků vyhledávání na vašem mobilu 🙂 Mě se to “nastartovalo” za 1 den

Není zač. Daniel

Pavol
21.12.2016 at 14:30

Náhodne som natrafil na článok, kde bol uvedený link: https://search.google.com/search-console/amp kde sa dá overiť, či je web AMP platný. A ukazuje, že váš blog nie je. Tak akosi nerozumiem, že kde je problém..

Odpovědět
Daniel Nytra
21.12.2016 at 14:45

Dobrý den,
musíte dávat příspěvky s /amp na konci (jde o AMP stránky): https://search.google.com/search-console/amp?id=XzJd_l4Dv6s6WZfBs8C8OA

AMP
30.12.2016 at 12:32

Dobrý deň.

Nainštaloval som si dané pluginy, v search console mi zobrazilo prvé amp stránky ale ukazuje závažné chyby : https://search.google.com/search-console/amp?id=iNtDWaVgG8L8GWp4sNlGEQ Neviete, prosím, že čo s tým? V kóde sa príliš nevyznám, no vyzerá to tak, akoby bol nejaký problém , ktorý súvisí s hodnotením príspevkov..(?)

Odpovědět
Daniel Nytra
1.1.2017 at 8:55

Dobrý den, Pavol,
vypadá to, že to dělá nějaký jiný plugin. Doporučuji všechny vypnout a postupně zkusit zjistit, který to dělá… V článku mám nějaká doporučení, tak to porovnejte s vašim nastavením 🙂

AMP
3.1.2017 at 12:10

Dobrý deň Daniel.

Píšem Vám na uzavrenie témy a prípadnú pomoc aj pre ostatných. Ako som predpokladal, mal som pravdu, problémy robil plugin KK star ratings – myslím, že celkom obľúbený plugin na hodnotenie článkov v podobe hviezdičiek pri článku.Chcel som hľadať alternatívny plugin, no podarilo sa mi nájsť tému, kde daný problém riešili https://wordpress.org/support/topic/your-plugin-is-compatible-with-amp-3/

Vy nepotrebujete na tomto blogu hodnotenie článkov kvôli snippetom?

Všetko dobré v Novom roku!

Odpovědět
Daniel Nytra
4.1.2017 at 14:10

Ano, také to řeším 🙁 Je to v začátcích, tak doufám, že to opraví…

AMP
3.1.2017 at 17:10

Až teraz som si všimol, že na AMP príspevkoch chýba SideBar a Shortcody “nefungujú”. Ako sa na to pozeráte, v zmysle tých, ktorí sa snažia na svojich weboch zarábať..oplatí sa im AMP?

Odpovědět
Daniel Nytra
4.1.2017 at 14:11

Je tam více chyb 🙁 Vše je nahlášeno a doufejme v brzký update.

Marek Hnátek
25.2.2017 at 1:41

Ahoj Dane,
vyzkoušel jsem plugin Glue for Yoast SEO & AMP u blog, kde mám Yoast, ale k ničemu nedošlu a plugin není ani v adminu, jen v seznamu pluginů. Používáš ho, nebo máš zkušenost jen s tím prvním Tebou jmenovaným?

Odpovědět
Daniel Nytra
1.3.2017 at 17:03

Ahoj Marku,
nepřidal se ti v pluginu Yoast SEO další pododkaz v nastavení? Daniel

Peto
10.1.2018 at 10:35

Kedysi dávno som AMP skúšal a bolo tam viac problémov s ktorými som sa nejako nevedel stotožniť, napríklad v  AMP verzií nešla zobrazovať reklama adsense (dnes je to už vyriešené) .. a zopár ďalších nepekných problémov s tým ďalších tiež bolo, dúfam že sú vyriešené už tiež – pretože zoberme si že napr. 50-60% a aj viac percent návštevnosti weboch (aspoň mojich he z mobilných zariadení) a bude to ešte určite rásť tieto čísla. Tak vyjsť v ústrety ľuďom a ponúkať im rýchlejšie weby mi príde ako veľmi fajn krok. Musím to skúsiť znovu nahodiť a som veľmi zvedavý či zaznamenám nejaké výraznejšie zmeny či už v počte návštev alebo v dobe udržania pozornosti na webe – myslím že áno. A vďaka za tip na ten yoast AMP plugin.

Odpovědět
Daniel Nytra
12.1.2018 at 11:01

Není zač 🙂 Díky za comment!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *