7x nástroje pro LinkedIn, které jsou na hraně

Daniel Nytra

LinkedIn používám ve svém podnikání už více než 8 let. Klientům pomáhám s LinkedIn více než 5 let.
Tento příspěvek bude o nástrojích, které vám doporučuji. Hodně vám pomůžou s efektivní prací v rámci sítě LinkedIn.

LinkedIn

LinkedIn Helper

LinkedIn Helper je nástroj, který automatizuje komunikaci s kontakty skrz váš LinkedIn účet. Stačí, že jej napojíte na váš stávající nebo nový účet LinkedIn a můžete začít.

Dozvěděl jsem se o něm již dříve skrz Marketingovou snídani, kterou jsem pořádal v Ostravě. HR specialisté po celém světě ho hojně používají každý den.

Já osobně používám LinkedIn Helper na tyto účely (pro mě i klienty):

  • nové kontaktování ve 2. a 3. spojení
  • automatizace zpráv a pozvání na můj newsletter
  • pozvání na webinář nebo událost
  • získávání více informací od propojených lidí

Poznámka: Tento nástroj je není možné oficiálně používat na LinkedIn a hrozí zablokování účtu. Přesný postup, jak to udělat správně najdete v klubu NDigital ?

LinkedIn Helper si můžete objednat na stránkách zde. Má velice dobře propracovaný manuál.

Kompletní návod a případné tipy budu dávat do Klubu NDigital.cz průběžně.

Evaboot

Evaboot je rozšíření Chromu a nedělá nic jiného, než že prochází vámi zvolenou stránku, ukládá si informace o konkrétních lidech a pak to vše můžete jednoduše uložit do tabulky.

Perfektně pracuje v rámci LinkedIn Sales Navigator prostředí a slouží jako můstek mezi filtrací a přesnou komunikací.

Rozšíření si můžete zdarma stáhnout zde.

Postupně budu v rámci Klubu NDigital.cz ukazovat, co nejvíce funguje.

uClic

uClic je aplikace, kteroumůžete propojit s LinkedIn Helperem. Přesný návod najdete zde.

Opravdu to navyšuje efektivitu komunikace (má/nemá zájem o spojení apod.). Doporučuji vyzkoušet více variant a otestovat, na co nejlépe reaguje vaše cílová skupina.

Velkou výhodou je, že můžete použít stejný nástroj s personalizací obrázku i v jiném komunikačním kanálu.. např. emailu nebo na stránkách. Hodí se i v rámci sváteční nebo narozeninové kampani. Trochu nevýhodou je 5. pád v češtině při komunikaci, ale s tím pomůže nástroj pro automatické doplnění 5. pádu v rámci Klubu NDigital.

uClick si můžete objednat zde a v Klubu NDigital.cz najdete mé osvědčené personalizované obrázky.

LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator je součástí LinkedIn nástrojů. Je to nástroj placený a tedy ho doporučuji těm, kteří to myslí s LinkedIn opravdu vážně. Cena se pohybuje od cca 1700,- Kč/měsíc a máte možnost jej nejdříve bezplataně vyzkoušet.

Pro mě mají hlavní výhodu filtrace lidí pro následný LinkedIn Helper:

  • při vyhledávání lidí
    • velikost firmy v které pracuje
    • ukládání seznamů vybraných lidí
    • lepší práce se seznamem lidí
    • roky zkušeností
    • kdo si prohlížel můj profil
  • při vyhledávání firmy

Další super věcí je, že pokud máte seznam LinkedIn profilů, můžete si je jednoduše importovat díky CSV do Sales Navigatoru (musíte mít ale Sales Navigator Team verzi ?).

Při běžné práci začátečníka tento nátroj nebudete potřebovat. Začněte ho oceňovat, pokud chcete lépe cílit na konkrétní lidi.

Vyhledávání LinkedIn

Obyčejné vyhledávání na LinkedIn je velice silné, pokud použijete logiku:

  • AND – hledáte více klíčových slov najednou
  • OR – hledáte alespoň jedno z klíčových slov
  • NOT – nechcete vyhledat nějaké klíčové slovo
  • Uvozovky – chcete využít konkrétní slovní spojení
  • Závorky – při použití složitějšího slovního spojení

Jak to nakonec může vypadat? Např. pokud chcete ředitele a majitele firem, které nejsou o jednom člověku:

(CEO OR Owner OR Majitel OR President OR Director OR Ředitel OR Ředitelka) NOT (OSVČ OR „Rodinná firma“ OR „řemeslník“ OR „živnostník“)

Poznámka: Pokud máte zakoupené Sales Navigator v rámci LinkedIn, tak můžete zvolit počet zaměstnanců a vyhledáte vše přesněji.

Poznámka no.2: Pokud vyhledáváte pouze ženy, využijte toho, že většina ženských příjmení končí na „ová“ nebo „ova“. Já osobně to filtruji až v LinkedIn Helperu.

StreamYard

StreamYard je levná a kvalitní platforma pro live vysílání. Její hlavní předností jsou:

  • cena (využívám verzi za 20 dolarů/měsíc)
  • možnost streamovat do více platforem najednou, např.: LinkedIn, Facebook, Youtube – tzv. Multistream
  • ukládání streamu pro pozdější prostřih
  • zobrazení dotazu včetně jména a fotky přímo do videa
  • komentování v rámci StreamYard (propíše se tam i zpět do všech platforem) – pozor na LinkedIn! Dotazy od sledujících se sice propíšou do StreamYardu, ale odpovědi zpět již nemůžete posílat skrz StreamYard

Za mě velice kvalitní a povedená aplikace. Více najdete zde.

LinkedIn Ads

LinkedIn kampaně jsou opravdu hodně drahé. Můžete ale využít velice šikovné strategie a posílat tuto reklamu pouze na konkrétní lidi:

  1. Vyfiltrujte si v LinkedIn Navigatoru konkrétní lidi, které potřebujete
  2. Exportujte je díky nástroji Evaboot zdarma
  3. Importujte tyto lidi rovnou do publik a vaší kampaně

Zobrazí se to pouze lidem, které jste vybrali a přesně cílili.

Napsat komentář