LinkedIn používám ve svém podnikání už více než 8 let. Klientům pomáhám s LinkedIn více než 5 let.
Tento příspěvek bude o nástrojích, které vám doporučuji. Hodně vám pomůžou s efektivní prací v rámci sítě LinkedIn.
LinkedIn Helper
LinkedIn Helper je nástroj, který automatizuje komunikaci s kontakty skrz váš LinkedIn účet. Stačí, že jej napojíte na váš stávající nebo nový účet LinkedIn a můžete začít.
Dozvěděl jsem se o něm již dříve skrz Marketingovou snídani, kterou jsem pořádal v Ostravě. HR specialisté po celém světě ho hojně používají každý den.
Já osobně používám LinkedIn Helper na tyto účely (pro mě i klienty):
- nové kontaktování ve 2. a 3. spojení
- automatizace zpráv a pozvání na můj newsletter
- pozvání na webinář nebo událost
- získávání více informací od propojených lidí
Poznámka: Tento nástroj je není možné oficiálně používat na LinkedIn a hrozí zablokování účtu. Přesný postup, jak to udělat správně najdete v klubu NDigital 😃
LinkedIn Helper si můžete objednat na stránkách zde. Má velice dobře propracovaný manuál.
Kompletní návod a případné tipy budu dávat do Klubu NDigital.cz průběžně.
Evaboot
Evaboot je rozšíření Chromu a nedělá nic jiného, než že prochází vámi zvolenou stránku, ukládá si informace o konkrétních lidech a pak to vše můžete jednoduše uložit do tabulky.
Perfektně pracuje v rámci LinkedIn Sales Navigator prostředí a slouží jako můstek mezi filtrací a přesnou komunikací.
Rozšíření si můžete zdarma stáhnout zde.
Postupně budu v rámci Klubu NDigital.cz ukazovat, co nejvíce funguje.
uClic
uClic je aplikace, kteroumůžete propojit s LinkedIn Helperem. Přesný návod najdete zde.
Opravdu to navyšuje efektivitu komunikace (má/nemá zájem o spojení apod.). Doporučuji vyzkoušet více variant a otestovat, na co nejlépe reaguje vaše cílová skupina.
Velkou výhodou je, že můžete použít stejný nástroj s personalizací obrázku i v jiném komunikačním kanálu.. např. emailu nebo na stránkách. Hodí se i v rámci sváteční nebo narozeninové kampani. Trochu nevýhodou je 5. pád v češtině při komunikaci, ale s tím pomůže nástroj pro automatické doplnění 5. pádu v rámci Klubu NDigital.
uClick si můžete objednat zde a v Klubu NDigital.cz najdete mé osvědčené personalizované obrázky.
LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator je součástí LinkedIn nástrojů. Je to nástroj placený a tedy ho doporučuji těm, kteří to myslí s LinkedIn opravdu vážně. Cena se pohybuje od cca 1700,- Kč/měsíc a máte možnost jej nejdříve bezplataně vyzkoušet.
Pro mě mají hlavní výhodu filtrace lidí pro následný LinkedIn Helper:
- při vyhledávání lidí
- velikost firmy v které pracuje
- ukládání seznamů vybraných lidí
- lepší práce se seznamem lidí
- roky zkušeností
- kdo si prohlížel můj profil
- při vyhledávání firmy
- průmysl firmy
- velikost firmy
Další super věcí je, že pokud máte seznam LinkedIn profilů, můžete si je jednoduše importovat díky CSV do Sales Navigatoru (musíte mít ale Sales Navigator Team verzi 😥).
Při běžné práci začátečníka tento nátroj nebudete potřebovat. Začněte ho oceňovat, pokud chcete lépe cílit na konkrétní lidi.
Vyhledávání LinkedIn
Obyčejné vyhledávání na LinkedIn je velice silné, pokud použijete logiku:
- AND – hledáte více klíčových slov najednou
- OR – hledáte alespoň jedno z klíčových slov
- NOT – nechcete vyhledat nějaké klíčové slovo
- Uvozovky – chcete využít konkrétní slovní spojení
- Závorky – při použití složitějšího slovního spojení
Jak to nakonec může vypadat? Např. pokud chcete ředitele a majitele firem, které nejsou o jednom člověku:
(CEO OR Owner OR Majitel OR President OR Director OR Ředitel OR Ředitelka) NOT (OSVČ OR „Rodinná firma“ OR „řemeslník“ OR „živnostník“)
Poznámka: Pokud máte zakoupené Sales Navigator v rámci LinkedIn, tak můžete zvolit počet zaměstnanců a vyhledáte vše přesněji.
Poznámka no.2: Pokud vyhledáváte pouze ženy, využijte toho, že většina ženských příjmení končí na „ová“ nebo „ova“. Já osobně to filtruji až v LinkedIn Helperu.
StreamYard
StreamYard je levná a kvalitní platforma pro live vysílání. Její hlavní předností jsou:
- cena (využívám verzi za 20 dolarů/měsíc)
- možnost streamovat do více platforem najednou, např.: LinkedIn, Facebook, Youtube – tzv. Multistream
- ukládání streamu pro pozdější prostřih
- zobrazení dotazu včetně jména a fotky přímo do videa
- komentování v rámci StreamYard (propíše se tam i zpět do všech platforem) – pozor na LinkedIn! Dotazy od sledujících se sice propíšou do StreamYardu, ale odpovědi zpět již nemůžete posílat skrz StreamYard
Za mě velice kvalitní a povedená aplikace. Více najdete zde.
LinkedIn Ads
LinkedIn kampaně jsou opravdu hodně drahé. Můžete ale využít velice šikovné strategie a posílat tuto reklamu pouze na konkrétní lidi:
- Vyfiltrujte si v LinkedIn Navigatoru konkrétní lidi, které potřebujete
- Exportujte je díky nástroji Evaboot zdarma
- Importujte tyto lidi rovnou do publik a vaší kampaně
Zobrazí se to pouze lidem, které jste vybrali a přesně cílili.