ROPO efekt


Co je ROPO efekt?

ROPO efekt (z anglických Research Online, Purchase Offline) je soubor projevů nákupního chování, kdy kupující vyhledávají informace o produktech a službách online, ale samotnou transakci si pořídí až offline.

Jaké jsou příklady ROPO efektu?

Nejpříznačnějšími příklady jsou auta a realitní nemovitosti. U koupě vozů je běžné, že kupující si online prohlédnou informace o vozidle, specifikace, recenze a podobně, nicméně pořízení vozu si až vyřídí v autobazaru. V případě nemovitostí kupující informace online hledají například na realitních serverech, aby si řekli ceny a ranec nemovitostí, aleovaersikují nemovitosti a dokončí transakci až v kamenném obchodě.

Proč lidé ROPO efekt preferují?

Lidé často preferují ROPO efekt, protože:

  • Objednávku se dá provést přímo na místě: Vedle informací o produktu se tu můžete také od vystaveného produktu ihned rozhodnout, zda chcete produkt později pořídit.
  • Dostanou informace od lidí: S personálem můžete udělat rozhovor a získat podorbnější informace, spočítané hodnoty, bonusy, slevy atd.
  • Bezpečnost: Kupující se cítí bezpečněji, protože ví, že pokud je něco špatně, mohou se obrátit na obchod a mohou se bránit.

ROPO efekt se stává mainstreamem v moderním světě retailu. Chcete-li se o tom dozvědět více, můžete se podívat na Wikipedia: Research Online, Purchase Offline .