Public relations


Public relations

Public relations je komunikační strategie, která se zabývá propojováním běžných lidí se značkami, společnostmi, jednotlivci nebo veřejnými osobnostmi. Cílem je zvyšovat povědomí o značce, upevňovat její postavení a v neposlední řadě také dosahovat lepších obchodních výsledků.

Cíle public relations jsou například:

  • vytvoření silného vztahu mezi značkou a veřejností
  • vedení marketingové kampaně s informacemi veřejnosti
  • úspěšné budování a udržování dobrého jména značky
  • zvyšování veřejnosti o značce prostřednictvím kreativní linie poznámek a fotografií
  • získat příznivý ohlas u potenciálních zákazníků a odborníků

Typické postupy a aktivity:

  • Oslovování novinářů a vydavatelů médií
  • Organizace a udržování závodů, soutěží a dalších veřejnosti přístupných akcí
  • Prosazování zájmů značky a organizace v podobě letáků, brožur a dalších tiskovin
  • Organizace tiskových konferencí a tiskových výstav
  • Řešení krizových situací

Výhody propagace veřejného obrazu:

  1. Podporuje konkurenceschopnost a trvalou rovnováhu a průnik mezi obchodním a neobchodním sektorem.
  2. Podporuje bodu zvratu pro spotřebitelské chování.
  3. Uspořádání závěrky a schůzek veřejně významných osobností.
  4. Vyvážení obecného pohledu na trh.
  5. Pomoc při opravě chyb ve skandálech na veřejnosti.

Public relations je často nezbytný k rozvoji a udržení silného postavení jakékoli společnosti. Jsou obrovskou sílou v marketingu, s obrovským potenciálem k posílení podílu na trhu a hlubšímu propojení pracovníků, zaměstnanců a dodavatelů se značkou.

Příklad public relations v České republice

  • Premium Café je restaurace v Průhonicích. Snaží se najít příležitosti ke zlepšení podnikání, značky a veřejných vztahů.
  • Snaží se budovat silné vztahy se spokojenými zákazníky prostřednictvím různých charitativních akcí, které podniká.
  • Každý rok pořádá Special Olympics Czech Republic Turnaj ve Zlínském kraji, kde se účastníci účastní odborného vzdělání, zábavných aktivit a volnočasových činností.

Public relations má nespočetné možnosti, jak vylepšit a upevnit veřejný obraz organizace během krátké doby. Může se pochlubit dobře zvoleným a účinným marketingovým plánem, který je založen na vytváření a udržování dobrých vztahů mezi značkami a veřejností.

Wikipedia: Public relations