Long tail


Čemu říkáme Long tail?

Long tail je termín, který se používá pro popis obchodního modelu, který se spoléhá na odbyt velkého a různorodého počtu produktů nebo služeb s malými částkami. Toto opakované malé množství se sčítá do celkového objemu prodeje, který nakonec překoná malé prodeje populárních produktů nebo služeb.

Jak se to týká online byznysu?

Online byznys, jako je například Amazon, může použít model Long tail ke zvýšení objemu svých prodejů. S Long tail může Amazon prodávat nekonečné množství produktů a služeb s malými objemy prodeje. Cena jednotlivých produktů nebo služeb bude nízká, ale když se sčítají, celkový objem prodeje se zvýší.

Příklady Long tail

  • Hudba: Hráči si mohou zakoupit pouhou skladbu, aniž by museli kupovat celou desky nebo alba.
  • Video: Uživatelé mohou koupit jen konkrétní epizody, části nebo úseky online streamovaného videa bez nutnosti pořizovat celý titul.
  • Kniha: Místo zakoupení celé knihy mohou být uživatelé schopni zakoupit si jen krátkou příručku nebo část knihy online.

Long tail může dostat více prodejů ze segmentů trhu, které byly předtím nepřístupné. Ukazuje, že byznys nemusí úplně spoléhat na velké a rychlé prodeje, aby byly finančně úspěšné.

Další informace o Long tail na Wikipedii.