Firemní kultura


Vliv firemní kultury na úspěch společnosti

Firemní kultura doslova znamená způsob, jak se lidé ve firmě chovají. Firemní kultura vyplývá z hodnot a přesvědčení, se kterými se lidé ve firmě shodují. Řídí to, jak jsou organizovány a fungují interní interakce a vztahy mezi pracovníky. Pro úspěch firmy je důležité, aby byla firemní kultura jasně definovaná a trvale sledovaná.

Klíčové charakteristiky firemní kultury

Firemní kultura se vyznačuje následujícími vlastnostmi:

  • Schopnost zlepšovat komunikaci uvnitř firmy
  • Umožňuje vytvořit budování důvěry mezi pracovníky
  • Vytváří mezilidský vztah na pracovišti
  • Vyžaduje oboustrannou vstřícnost a respekt mezi pracovníky
  • Zvyšuje motivaci pro pracovníky a pracovníkům poskytuje stabilitu

Příklady firemních kultury

Každá firma má odlišnou firemní kulturu, založenou na svých vlastních hodnotách, přesvědčení a principu.

  • Google – jeho firemní kultura se vyznačuje vysoce kreativními pracovními prostředími s nekonečnými možnostmi se učit a zlepšovat.
    Každý měsíc zúčastňují se společných jízd, aby vylepšili práci týmu.
  • Apple – jeho kultura byla založena na revolučním designu a vysoké kvalitě produktů.
    Pracovníci Apple jsou vášniví oni odpovědní a pečliví při vyřizování a splnění úkolů.

Firemní kultura má unikátní schopnost motivovat hlouček osob, aby dosáhly svých společných cílů. Musí být jasně definovaná a v současné době i flexibilní, protože se stal jedním z hlavních nástrojů pro dosažení úspěchu.

Zdroj: Wikipedie