Co je EdgeRank?
EdgeRank je algoritmus, který Facebook používá k posuzování relevance obsahu, aby poznal, co je pro uživatele relevantní a co nikoliv. Algoritmus se používá k filtrování obsahu ze zpravodajského proudu a zobrazuje jen nejrelevantnější.
Principy EdgeRank
EdgeRank se skládá z následujících prvků:
- Relevance: každý profilový příspěvek má stanoveno, jak relevantní je uživateli. Kontrola relevance je inspirovaná správami nebo dalšími činnostmi, které provádí uživatel na sociální síti.
- Čerstvost: tento prvek kontroluje, jako nové je dané sdílení mezi uživateli. Prvky, které jsou starší, budou snadno zasunuté níž.
- Popularita: tento prvek kontroluje, jak často bylo obsah sdílen na Facebooku. Čím více lidí to sdílí, tím více relevantní je toto sdílení vzhledem k požadavkům uživatele.
EdgeRank je velmi komplexní algoritmus, který umožňuje přizpůsobit filtrování obsahu pro každého uživatele jednotlivě, čímž se zajišťuje, že uživatel dostane nejrelevantnější obsah.
Příklady EdgeRank
- Pokud uživatel sdílí příspěvek z Facebooku s jinou osobou, EdgeRank ví, že tento příspěvek je pro uživatele relevantní.
- Pokud se uživatel vrací na danou stránku častěji, EdgeRank pozná, že pro něj je toto sdílení relevantní a bude to sdílení zobrazeno s větším pořadím v zpravodajském proudu.
- Pokud se publikuje obrázek na stránku, EdgeRank pozná, jakou popularitu má tento obrázek mezi ostatními uživateli, což naznačuje, že by měl být zobrazen.
EdgeRank je klíčovým prvkem v sociálním vyhledávání a jemným poznáváním uživatelů. Jeho účelem je umožnit uživatelům prohlížet co nejpřesnější výsledky pro jejich otázky.