Crowdsourcing 


Co je crowdsourcing?

Crowdsourcing je forma sdíleného doručování (outsourcingu) práce mezi mnoha nezávislými pracovníky na dálku. Přes crowdsourcing burzy mohou vedoucí pracovníci najímat externí úkoly v oblasti designu, psaní a programování. Podniky lze volat k existujícím komunity pracovníků nebo budovat vlastní.

Výhody crowdsourcingu

Crowdsourcing má mnoho výhod:

  • Vyšší různorodost: Pracovníci crowdsourcingu mohou být odkudkoli a mít jakýkoli typ pracovního pozadí, což poskytuje byznysu vyšší různorodost nápadů a řešení.
  • Menší časové náklady: Crowdsoucingoví pracovníci jsou vyplatní na základě jednotlivých projektů. Což znamená, že pokud je projekt hotov, vy již nemusí platit pracovníkovi další výdělek.
  • Vysoce kvalitní práce: Crowdsourcingové platformy se spoléhají na důvěřivou soutěž, kde cena narůstá s každou další kvalitní prací.

Nevýhody crowdsourcingu

Existují také stinné stránky crowdsourcingu.

  • Potenciální bezpečnostní problémy: Bezpatá bezpečnost je velkým problémem, jelikož pracovníci mohou mít prístup k citlivým informacím.
  • Omezení inovativnosti: Pokud necháte druhé hodnotit a následně najímat pracovníky crowdsourcingovou platformou, možná vytvoříte úzké pole, poselství a názoraí, které přicházejí z komunity.
  • Špatná úprava projektů: Úprava projektů je obtížný úkol, špatně definované přirozenví jako důsledek účastníků, kteří nemluví stejnou řečí.

Crowdsourcing může být pro business velmi prospěšný, pokud se správně používá.

Zdroj