CRM


CRM – Správa vztahu se zákazníky

CRM (Customer Relationship Management – Správa vztahu se zákazníky) je sada strategií, technologií, procesů a lidských zdrojů, které podniky využívají ke zlepšování vztahů se svými zákazníky. Jednou z hlavních výhod CRM spočívá v tom, že podnik může pečlivě sledovat, jak se lidé a firmy chovají, včetně informací o tom, které produkty často vyhledávají nebo jaké nákupy dělají.

CRM se může použít pro:

  • zlepšení odpovídání na požadavky zákazníků
  • lepší zacílený prodej
  • organizace projektů na zákazníky
  • analyzování tržeb a údajů o zákaznících
  • správa obchodních příležitostí
  • vytváření upomínkových e-mailů a dalších pozvánek

Nejčastěji se CRM využívá jako nástroj pro snazší sledování zákazníka od prvního setkání až po nákup. Můžete zaznamenávat cenné detaily o zákazníkovi, které mohou být použity k doručení více smysluplných a cílených marketingových kampaní.

CRM může být také efektivním nástrojem pro sledování požadavků zákazníků, správu nákladů na zákazníky a získávání zpětné vazby. Kromě toho může podnik využívat CRM k monitorování a řešení stížností tak, aby se minimalizovaly negativní zkušenosti zákazníka a byl udržen vysoký úroveň spokojenosti.

CRM umožňuje podnikům lepší řízení jejich procesů a přebírání jednotlivých oborů. Podkladem pro lepší výkonnost jez analyzování historických dat zákazníka. Tyto informace umožňují segmentaci zákazníků a cílení lepších nabídek.

Více informací o CRM naleznete na stránce Správa vztahu se zákazníky na Wikipedii.