Crawl budget


Co je Crawl Budget?

Crawl budget je slovo, které se často používá k popisu SEO-orientovaných procesů. Známé také jako carovný limit, crawl budget je proměnná velikost, kterou vyhledávače alokují na získávání nových dat z webu. Tento limit je podstatný pro správnou funkci webových stránek, protože časté přesměrování nebo selhání během crawlingu může vést k nízkému pořadí ve výsledcích vyhledávání.

Jak Definovat Crawl Budget?

Crawl budget je prostředek pro znázornění počtu stránek, které mohou být zpracovány vyhledávači během daného období. Tento limit se pohybuje kolem indexaci a platí pro všechny rozsáhlé webové stránky – více než 100 stránek. Míra, s jakou jsou vyhledávače indexovány, je určena třemi faktory:

  • Link Popularita: Čím více odkazů je k webové stránce připojeno, tím více stránek pravděpodobně vyhledávač zpracuje.
  • Obsah: Autorita, přesnost a délka webové stránky jsou jedním z nejdůležitějších prvků definování vyhledávačů.
  • Architektura: Efektivní a správné strukturování stránek a nastavení URL informuje vyhledávač o tom, které stránky mají být přednostně zpracovávány.

Důsledky Nízkého Crawl Budgetu

Crawl Buffer je rozhodující pro dlouhodobý růst a úspěch webu. Ačkoli vyhledávače jako Google budou procházet web stejně, je důležité správně alokovat rozpočet crawlingu, aby se neobtěžovaly obtížné stránky a návštěvnost webu byla trvale vysoká.

Nízký crawl rozpočet může způsobit:

  • Nedostatečné získání informací ve vyhledáváních
  • Špatné uspořádání výsledků
  • Snížení dostupnosti stránek ve vyhledávačích
  • Selhání úseku

Závěr

Crawl Buffer musí být správně nastavený, aby byl web spolehlivý a kvalitativní. Taková opatření mohou na webu například zahrnovat nastavení robotů txt, aktualizaci obsahu, omezení odkazů k zanechávání a zlepšení linků na webech.

Crawl budget na Wikipedii