Account Manager


Account Manager: role, odpovědnost a požadavky

Account Manager je jedním z nejdůležitějších pracovních pozic v oblasti prodeje a marketingu. Jeho hlavním úkolem je především péče o současné zákazníky, ale také seznamování s novými.

Role Account Manažera:

  • Poskytování klientům požadovaných informací o produktech a službách.
  • Spolupráce s marketingovými odděleními při komunikaci s klienty.
  • Identifikace nových obchodních příležitostí.
  • Řízení obchodních partnerství.
  • Vyhodnocení tržního prostředí k vyhledávání nových obchodních příležitostí.
  • Řízení případových stížností klientů.
  • Organizace obchodních setkání a přímý prodej s klienty.

Odpovědnost Account Manažera:

  • Práce za účelem zvýšení prodeje produktů a služeb společnosti.
  • Měření výsledků prostřednictvím vnitřních a vnějších analýz.
  • Aktivizace důvěryhodných vztahů mezi klientem a zaměstnavatelem.
  • Výměna informací mezi managementem a zaměstnanci.
  • Předkládání managementu měsíčních výsledků obchodů s klienty.
  • Sledování trhu za účelem zjištění konkurenčních výhod.
  • Identifikace možností dalšího vzdělávání.
  • Hledání nových kontaktů.

Požadavky pro Account Manažera:

  • Vynikající interpersonální dovednosti.
  • Schopnost iniciativy a proaktivního myšlení.
  • Vzdělání v oblasti prodeje a obchodu.
  • Schopnost pozorovat a analyzovat trh.
  • Schopnost řídit mezilidské vztahy.
  • Znalost práce s počítačem.

Account Manager je důležité postavení v odvětvích obchodu, výroby, marketingu a dalších oblastech podnikání. Toto povolání vyžaduje od svých zaměstnanců odpovědnost, pečlivost a schopnost budovat dlouhodobé obchodní vztahy se zákazníky.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Account_manager