12 kreativ, které vám zvednou prodeje na Facebooku

Daniel Nytra

Facebook je obrovská reklamní platforma, kterou k inzerci svých produktů využívají firmy po celém světě. Díky tomu zde vzniká velmi konkurenční prostředí. A když k tomu ještě připočtete fakt, že běžný uživatel Facebooku zde tráví čas prokrastinací a nicneděláním, tak vám vyjde, že pro úspěšnost vaší reklamy je nutné se odlišit.

Carousel

Reklamu vám dnes nakliká i cvičená opice, takže jediná možnost odlišení je kreativa. V dnešní době se udává, že až 70 % úspěšnosti reklamy na sociálních sítích má na svědomí kreativa. Je tedy na čase začít řešit nejen technické nastavení vašich reklam, ale také jedinečný text a hlavně originální a nevšední grafiku, která zaujme na první pohled.

Nejpoužívanější rozměry

Obrázek

Je vlastně obyčejná fotka. Doporučená velikost fotek je 1 200 x 628 px nebo 1 080 x 1 080 px. První zmíněný rozměr byl používaný spíše dříve a dnes se stálé více přechází na čtvercový rozměr. Zejména z toho důvodu, že ve feedu zabere více místa a také kvůli změnám ve vzhledu Facebooku na desktopu.

Stories

Doporučená velikost Stories na Facebooku i Instagramu a Reels videí je 1 080 x 1 920 px. Dejte si také pozor, aby v dolních 200 px nebyl žádný text – může ho totiž překrývat text vaší reklamy, který se ve spodní částí Stories zobrazuje.

Video

Obliba videoreklam stále stoupá. Nejvíce doporučovaným formátem pro videoreklamy je 1 080 x 1 080 px nebo klasický 1 200 x 628 px. Ten se vyplatí umístit do Facebook videokanálu, jelikož se bude zobrazovat spíše lidem, kteří mají zrovna mobil naležato a sjíždí videa na Facebooku.

Carousel, Rychle prostředí a Sbírka

Tyto tři reklamní formáty se nejčastěji používají v kombinaci s produktovým feedem (katalogem) pro tvorbu dynamické reklamy. Ale carousel můžete vytvořit i ručně a jeho prostřednictvím komunikovat například výhody vaší firmy oproti konkurenci. V tomto případě použijte čtvercový formát 1 080 x 1 080 px. Rychlé prostředí funguje pouze na mobilu a po kliknutí na něm se zobrazí reklama s produkty přes celou obrazovku. Nejčastěji zde využijete také formát 1 080 x 1 080 px. Na druhou stranu Sbírka obsahuje fotku, pod kterou nahrajete několik svých produktů. Do tohoto formátu nahrávejte fotky v rozměru 1 200 x 628 px.

Tipy na originální kreativy

Obrázková reklama

Při tvorbě obrázku do reklamy si nejdříve ujasněte pár zásadních věcí: co chcete reklamou říct, komu to chcete říct a co má uživatel udělat. Tyto tři věci poté vhodně komunikujte právě s ohledem na vaši cílovou skupinu. Obecně lépe fungují obrázky v přirozeném prostřední než umělé ateliérové produktové fotografie. Text v obrázku by měl být psaný velkým písmem, stručně a výstižně. Dříve Facebook kontroloval text v článku a pokud bylo v obrázku nad 20 % textu, tak reklamy zakazoval. Dnes už toto pravidlo striktně neplatí, ale stejně je dobré se tím držet.

Níže vidíte tři příklady single ad reklamy.

 

beard boy single ad

Angry beards jsou ukázkou specifické komunikace se svojí cílovou skupinou, která je odlišuje od konkurence a funguje.

invia single ad

U Invia vidíte, že reklama má více verzí. To znamená, že své kreativy zkouší a měl by to tak dělat každý. Nahrát vždy minimálně tři různé kreativy a ty mezi sebou otestovat. Zejména ze začátku, než poznáte svoji cílovou skupinu a na co nejlépe reaguje, je testování nezbytné.

EF single ad

Jako poslední uvádím příklad reklamy, která má text určitě na více než 20 % obrázku. Někdy je potřeba dát do obrázku textu více, zejména pokud cílíte na uživatele, kteří vás neznají a prodáváte spíše dražší produkt (v tom případě je většinou cesta zákazníka delší a je potřeba ho více „ohřívat“).

Video reklama

Video reklamy jsou na Facebooku velmi oblíbené. Dokáží uživatele déle udržet nejen u vaší reklamy, ale na celé platformě, proto je Facebook upřednostňuje před klasickými fotkami. Můžete díky nim detailněji představit nový produkt, seznámit uživatele s vaší značkou nebo také odbourat obavy uživatele před nákupem.

Níže jsou uvedeny tipy, jak můžete video reklamu uchopit.

boomerang video ad

Prvním tipem je Boomerang video, které pravděpodobně znáte zejména z Instagram Stories. Lze ho však použít i do reklamy na Facebooku. Váš produkt, tak jednoduše rozpohybujete a uživatele při bezmyšlenkovitém scrollování příspěvky lépe zaujmete.

flat lay video ad

Flat lay – jedná se o video poskládané z fotek vyfocených ze shora. Původně byl tento formát oblíbený na stránce s recepty Tasty a postupně si ho oblíbily i uživatelé sociálních sítí. Jde o náročnější formát na provedení, ale díky němu můžete krásně ukázat detaily, způsob zabalení nebo třeba unboxing vašich produktů.

how to video ad

Třetím tipem na video reklamu je „How to“. Hodí se v případě, že máte zdánlivě složitý produkt a chcete ukázat, že jeho složení je jednoduché a zvládne ho opravdu každý. Skvělým nástrojem může být také u kosmetických produktů, kdy natočíte správnou péči o pleť a svým videem zároveň edukujete.

people video ad

Další tip je založený na tom, že instinktivně vyhledáváme další lidi. Proto využijte ve svém videu člověka (ideálně známého), který popisuje váš produkt (ideálně ho chválí). Obličej a oční kontakt donutí uživatele přestat projíždět feed a alespoň na chvíli se u vaší reklamy zastavit. A vy tím pádem dostanete šanci zaujmout a „donutit“ k prokliku.

product reveal video ad

Poslední video je založené na postupném odhalení vašeho produktu. Díky tomu, že produkt neukážete hned, budujete v uživateli napětí a tím prodlužujete dobu strávenou sledováním videa. Hodí se například pro představení nové řady/verze uživatelům, kteří už vaši značku znají.

Carousel

Většina marketérů používá Carousel pouze pro dynamické zobrazení produktů z katalogu. Jedná se o skvělý typ reklamy, pokud chceme e-shopu zvýšit obrat. Ale zkusili jste někdy Carousel reklamu použít i jinak?

Zde jsou příklady, jak na to:

pouziti produktu gif

Ukažte na několika fotkách, jak daný produkt používat. Je to možná alternativa k „how to“ videu, pokud nemáte prostředky nebo možnosti, jak natočit kvalitní video.

pribeh gif

Také můžete vyprávět příběh. Ať už příběh vaší značky nebo vašeho produktu, příběhy uživatele baví a donutí je projít si celý Carousel a tak si vás daleko lépe zapamatují. Jedná se čistě o brand reklamu, ale i úplně malé firmy by měli dávat minimálně 10 % svého rozpočtu (ideálně však 40 %) do brandových kampaní.

predstaveni produktu gif

Další možností je Carousel využít čistě k představení nového produktu nebo služby. V ideálním případě takto kreativně jako na GIFu, ale můžete také použít fotky z různých stran nebo použít vždy jednu kartu k prezentování jedné výhody produktu/služby.

clanky gif

Posledním tipem na kreativní Carousel je určený pro majitele blogu. Nemusíte mít nutně e-shop s produkty a stejně můžete využít kouzlo tohoto druhu reklamy. Stačí si ke každému vašemu článku, který chcete promovat vytvořit, chytlavý banner o velikosti 1 080 x 1 080 px a udělat z nich výběr vašich nejlepších/nejčtenějších článků přímo s proklikem na ně. Tato reklama sice zase není přímo konverzní, ale dokonale ukáže vaši odbornost a může uživateli pomoci vyřešit jeho problém (tím si vás lépe zapamatuje).

Zdroje:

Doporučení na konec

A na konec pro vás mám pár doporučení pro tvorbu.

Pokud se při tvorbě rádi inspirujete a chcete zjistit, na co slyší vaše cílová skupina, stačí se podívat na reklamu konkurence. A jak to udělat? Facebook nabízí knihovnu reklam, kde stačí napsat Facebook stránku vašeho konkurenta nebo prostě stránky s podobnou cílovou skupinou a podívat se jaké reklamy mají aktivní. (TIP: Čím starší aktivní reklama je, tím je pravděpodobnější, že je úspěšná).

Teorii tedy máme za sebou, ale říkáte si: „Kde mám tyhle kreativy vůbec vytvořit?“. Já doporučuji Canvu. Je vhodná pro začátečníky, nabízí poměrně rozsáhlou verzi zdarma a vytvoříte v ní nejen bannery, ale i méně náročná videa. Více o Canvě si ale řekneme někdy příště 🙂

Napsat komentář