Jak nastavit dynamický retargeting na Sklik.cz

Daniel Nytra
Blog » Eshop

Teď by měli zbystřit všichni majitelé e-shopů: Dynamický retargeting (remarketing) je jedna z nejefektivnějších prodejních metod. Doporučuji ho využít jak na Facebooku, Google Adwords, tak i na Skliku. Tento článek je manuálem, jak vše jednoduše nastavit právě na systému Sklik.cz.

retargeting sklik v Jak nastavit dynamický retargeting na Sklik.cz

Výsledky PNO jsou 2,27% po 9 dnech fungování a bez optimalizace.

ukazka-kampane

Remarketing vs. retargeting

Abych vysvětlil rozdíly hned na začátku… Prapůvodně byl „retargeting“ službou zobrazování reklamy na základě historie vyhledávání. K tomu se časem přidala možnost vložení tzv. „pixelu“ na stránky, což rozšířilo možnosti i na „špehování“ aktivit návštěvníků (návštěva stránek, kliknutí na něco, neaktivita apod.). Pro markeťáky je to super věc. „Retargeting“ je tady: Služba zobrazování reklamy konkrétním uživatelům na základě jejich aktivit na internetu (na vašich stránkách i mimo ně).

Remarketing je, dle mého názoru, mnohem širší službou. Například: e-mailový remarketing je vnímaný jako vysoce efektivní metoda prodeje. Většinou se používá pro upsell/cross-sell, pro vrácení do košíku apod.

…a pak v roce 20110 Google zavedl slovo „remarketing pro své retargetingové kampaně a názvosloví naprosto naboural. Podle mě se chtěl jednoduše odlišit od ostatních. Jednoduše je v tom nepořádek.

Závěr: Pokud jste podnikatelé, je to šumák, co používáte. Říkejte remarketing nebo retargeting, ale hlavně ať víte, že je to sakra-dobrá-metoda prodeje. Pokud kombinujete retargeting (např. dynamický) s e-mailovým remarketingem (upsell, vrácení do košíku), je to super!

Poznámka: Aby toho nebylo málo, existuje v rámci Google Adwords i tzv. RLSA: Více v článku ZDE

Dynamický retargeting

Pokud máte více produktů, nebudete mít čas nastavovat klasický retargeting na každý produkt zvlášť. K tomu slouží dynamický retargeting. V podstatě se skládá na jakémkoliv marketingovém nástroji ze 3 kroků:

  1. XML feed produktu (produkt obsahuje jedinečné ID produktu)
  2. Nastavení webových stránek (stránka obsahuje  jedinečné ID produktu) a jejich dělení publik:
    • Navštívili detail produktu
    • Vložili produkt do košíku (popř. objednávali)
    • Dokončili objednávku
  3. Vytvoření speciální reklamní kampaně, která na základě ID produktu a akcí návštěvníka stránek zobrazuje konkrétní reklamu

Dynamický remarketing v Sklik.cz

V Skliku je jedna velká výhoda, která se později mění v nevýhodu: Jednoduchost nastavení. Nemůžete si jednoduše více hrát s jednotlivými publiky a navzájem dělat průniky těchto „množin“. No nic, alespoň něco 🙂

Začínáme: Propojení Zbozi.cz a Sklik.cz

Je nutné mít nastavené Zbozi.cz s vašimi produkty a Sklik.cz, mít vložený pixel od seznamu na vašich stránkách, nastavené sledování konverzí + propojení pro produktové kampaně (propojení najdete v Nástrojích systému Sklik.cz):

produktove-kampane-propojeni

Vytvoření retargetingových seznamů

Zde je nutné nastavit seznamy pro lidi dle doby návštěvy stránek. Automaticky vám (díky napojení na zbozi.cz) vznikl seznam s názvem „DRTG“. ten označuje dynamický retargeting v systému Sklik.cz s automatickým napojením na Zbozi.cz:

DRTG: Dnymický retargeting

Vy si vytvořte celkem 3 seznamy:

  • všichni, kdo navštívili stránky za poslední 3 dny (název: „0-3 dny: Všichni“)
  • všichni, kdo navštívili stránky za posledních 7 dní (název: „0-7 dní: Všichni“)
  • všichni, kdo navštívili stránky za posledních 14 dní (název: „0-14 dní: Všichni“)
  • lidé, kteří udělali objednávku (nebudu zde ukazovat, ale jde o to, že provedli konverzi a navštívili např. stránku s URL adresou obsahujici „/dokonceni-objednavky“)

Stačí vždy změnit jen číslo dnů v novém seznamu:

0-3 dny: Všichni

V seznamu retargetingových seznamů jsou to tyto:

3-nove-seznamy

Dále nastavíte průniky („kombinace“) těchto seznamů:

  • všichni, kdo navštívili stránky v rozmezí 4-7 dní (název: „4-7 dní“)
  • všichni, kdo navštívili stránky v rozmezí 7-14 dní (název: „7-14 dní“)

Nastavuje se to tak, že zvolíte seznam s názvem „0-7 dní: Všichni“, ale ne ti, kdo jsou v seznamu „0-3 dny: Všichni“:

Kombinace: 4-7 dní

Ty jsou pak vidět zde:

Kombinace seznamů

Nastavení produktové kampaně

Konečně můžeme začít s nastavováním konkrétní kampaně. Vytvoříme si jednu reklamní kampaň se 3 reklamními sestavami:

  • „0-3 dny“ s max. cenou 8 Kč/proklik
  • „4-7 dní“ s max. cenou 5 Kč/proklik
  • „8-14 dní“ s max. cenou 3 Kč/proklik

Proč to takto děláme? Je změřeno, že čím rychleji dostanete návštěvníka stránky na vaše stránky, tím je pravděpodobnější konverze. Tyto reklamní sestavy vznikají na základě nabídnutí nižší max. ceny za proklik pro lidi, které předchozí retargetinová sestava nezaujala… proto se snižuje i maximální cena za proklik.

Zde je krok po kroku manuál.

Vytvoření produktové kampaně

Produktová kampaň

Pozn.: Pokud tam nemáte možnost nastavení produktové kampaně, nemáte propojené zbozi.cz se systémem sklik.cz nebo se něco špatného děje: Kontaktujte vašeho člověka v Sklik.cz

Vytvoření 1. sestavy

Dynamický retargeting: Kampaň a sestava

Pouze v záložce „Retargeting“, přidáte seznam „DRTG“:

pridat-seznamy

DRTG seznam

..teď je důležité, aby tam ale „nespadli“ všichni lidé, kteří navštívili konkrétní produkt po dobu 14 dní, ale jen „0-3 dny“. To uděláme pomocí vyloučených seznamů, které jsme si již dříve připravili. Vyloučíme 3 seznamy:

  • lidé, kteří navštívili stránky v době od 4-7 dní
  • lidé, kteří navštívili stránky v době od 8/14 dní
  • lidé, kteří nakoupili (navštívili děkovací stránku)

Klikněte na "Vyloučení seznamy / kombinace"

Vyberte 3 seznamy/kombinace

Stejný postup udělejte pro reklamní sestavy „4-7 dní“ a „8-14 dní“… a je hotovo 🙂

Závěr

Toto si můžete nastavit i v systému Google Adwords nebo Facebook Ads (business). Máte vše nastavené? Možná by se vám nebo vašemu ajťákovi/markeťákovi hodila moje publikace? Najdete ji ZDE.

Napište mi do komentářů, jestli mám psát i tyto články zaměřené na efektivitu prodeje. Díky a těším se 🙂

24 komentářů u „Jak nastavit dynamický retargeting na Sklik.cz“

  1. Dobrý večer Dane, super načasování – zrovna se „hrabu v skliku“ a tohle je přesně co jsem potřeboval. Jen mám možná malý problém, protože když se v sestavě např. 0-3 dny podívám do záložky Produktové skupiny a chci nějakou vytvořit tak mi vyskočí hláška, že Kampaň není propojená s provozovnou. A tady nevím co s tím?? V nastavení kampaně mám políčko pro výběr provozovny neaktivní. Sklik mám propojení se zboží.cz. Díky za jakoukoliv radu a skvělý článek.

    Odpovědět
  2. Tak právě jsem zjistil, že chyba byla, že jsem při založení kampaně nezvolil provozovnu (zmátlo mně, že jste tam měl nevybráno). A bohužel u již vytvořené kampaně nelze provozovnu přiřadit . tedy alespoň já mám políčko provozovna v nastavení kampaně šedé – neaktivní. Asi mi nezbude než celou kampaň udělat znova.. 🙁

    Odpovědět
  3. Vše je jinak – u dynamického remarketingu se provozovna nevybírá ( u vyhledávací sítě – produktové inzeráty ANO). Předchozí komentáře jsou tedy mimo mísu 🙂 Díky za pochopení.

    Odpovědět
  4. Daniely,
    díky za návod, samozřejmě jsem nastavení neměla spravně. Podle tebe jsem opravila, akorát jsem v posledním kroku přečetla : lidé, kteří nakoupili (navštívili děkovací stránku) , ty přece nemusíme vyloučit?
    A když, tak mi tento krok chybí na začátku, tzn nastavení vylučovacích seznamů. Anebo jsem přehlédla 🙂
    děkuji Ti za skvělou práci a rozhodně ocenám další praktické návody

    Odpovědět
    • Ahoj Báro,
      dle mého názoru je dobré to pojistit 🙂 Tak-jak-tak je tento seznam důležitý i pro jiné remarketingové kampaně, takže ho tam přidávám automaticky.

      ..jinak je zmíněný pod odstavcem s názvem „Vytvoření retargetingových seznamů“.

      Díky moc za komentář 🙂 Daniel

      Odpovědět
  5. Ahoj Dane,

    mas tam chybku u pruniku seznamu (rozmezi v druhe vete):

    všichni, kdo navštívili stránky v rozmezí 4-7 dní (název: „4-7 dní“)
    všichni, kdo navštívili stránky v rozmezí 4-7 dní (název: „7-14 dní“)

    Pekny clanek!

    KONY>

    Odpovědět
  6. Tento článek byl velice přínosný, nedovedl jsem si představit nastavení průniků a pokles ceny. Děkuji za vysvětlení, podobné články zaměřené na efektivitu prodeje jsou výborné, jen tak dál.

    Odpovědět
  7. Dobrý den Dane,

    je nějaký minimální počet lidí, kteří musí být v daném remarketingovém seznamu na Skliku aby se kampaň začala zobrazovat? např. minimálně 100? Spustil jsem remarketing před 3 dny a zatím se nezačala ani zobrazovat tak nevím kde může být chyba. Díky za radu a skvělý článek.

    Odpovědět
  8. Dobrý den všem, tak jsem právě přímo od skliku zjistil informaci, že pro spuštění retargetingové kampaně je potřeba aby v seznamu DRTG bylo minimálně 50 lidí.
    A ještě jedna důležitá podmínka – na firmách.cz musí být u Vašeho profilu vloženo logo pro retargeting o rozměrech 200 x 100 v PNG na průhledném pozadí. Bez vloženého loga pro retargeting se nebude kampaň zobrazovat.

    Odpovědět
  9. Dobrý den Danieli.
    Díky za návod.
    Jen mám doplňující dotaz.
    Inzeráty se zde neřeší? Jsou automaticky generované, nebo se musejí přidávat ručně a jen zde o nich v článku není zmínka?
    Přišlo by mi logické, kdybych mohl ke každé sestavě zadat aspoň část textu inzerátu s ohledem na počet dní.

    Díky za odpověď.

    Odpovědět
  10. Dobrý den,
    chci se zeptat na vyloučený seznam z obrázku 13, kde se zmiňujete o seznamu „koupili“. Pokud máte 3 sestavy 0-3 dny, 4-8 a 9-14 dnů, používáte pouze jeden vylučujicí seznam „koupili“, který máte nastavený na 14 dnů (a použijete jej u všech variant) nebo vytváříte pro sestavu 0-3 seznam „koupili“ s délkou platnosti 3 dny, a podobně i pro zbylé dva tj. délka platnosti 8 a 14 dnů? Když jsem si našel na https://blog.sklik.cz/dynamicky-retargeting/ postup pro vytváření sestav (barevné tabulky ve spodní části článku), vždy vyloučili sestavu „dokončili objednávku = nakoupili“ právě pouze na tolik dní na kolik cílili dyn.retargeting. Nedává mi to smysl, proč bych musel vytvářet v tomto případě 3 seznamy „nakoupili“ místo jednoho s dobou trvání 14 dnů. Nevím, jestli mi něco neuniká nebo je to opravdu zbytečná práce vytvářet 3 sestavy. Snad jsem to popsal, že se to dá pochopit :). Děkuji za odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den, Romane,
      záleží na tom, o jaké zboží jde. Pokud je to „rychloobrátkové“, tak bych dělal 3 různé seznamy lidí, kteří koupili (pokud je reálná šance, že nakoupí např. za 20 dní znovu). Jinak bych se na to vykašlal a udělal 30 dní pro všechny. Čas jsou peníze 🙂

      Odpovědět
  11. Dobrý den,
    narazil jsem na tento článek a postupoval podle návodu. Akorát si chci ověřit, jestli to mám správně? 🙂 Při vytvářění jednotlivých sestav, kde se vylučují seznamy / kombinace, tak 0-3 dny jsou jasné podle návodu. U sestavy 0-7 dní vyloučím kombinaci 8-14 dní a nakoupili 30. A sestava 8-14 dní vyloučím pouze nakoupili 30. Předem děkuji za odpověď… článek je super, ale nejsem ještě moc zkušenej, tak si radši napíšu o radu.

    Odpovědět

Napsat komentář: Roman Zrušit odpověď na komentář