Activecampaign (1.): Jak začít

Daniel Nytra

Začínám dělat sérii manuálů o naprosto úžasném nástroji pro emailový marketing: Activecampaign. V tomto článku proberu založení účtu active campaign (14 dní zdarma) + nastavení důležitých věcí, pro co nejefektivnější emailový marketing.

facebook activecampaign v Activecampaign (1.): Jak začít

Obsah článku:

  • Proč zrovna Activecampaign
  • Jak se zaregistrovat (6 kroků)
  • Nastavení pro ajťáka (2 kroky)
  • Vytvoření prvního seznamu (2 kroky)
  • Vytvoření prvního formuláře (3 kroky)

Pozn.: Potom můžete pokračovat na 2.díl: Activecamapign (2.) – Automatizace prodeje

Proč zrovna Activecampaign?

Proč jsem si ho vybral a vykašlal se na mailchimp, mailpoet, smartemailing, aweber atd., je sepsáno v těchto bodech:

  • Nejlevnější na to, co umí: Neomezený počet rozesílaných emailů pro 500 kontaktů za 9 dolarů měsíčně
  • 14 dní na vyzkoušení všech funkcí: Klikněte ZDE
  • V češtině: Umožnili mi přeložit komplet celé stránky do češtiny (cca 11tis. slov)
  • Lze napojit na chytrystart.cz (můj další projekt pro ČR – startujeme na začátku března 2015)
  • Jednoduchý a přehledný:
    Activecampaign Prehled v Activecampaign (1.): Jak začít
  • Automaticky hledá a přiřadí ke kontaktům jejich profily na sociálních sítích (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn apod.)
    Activecampaign Zobrazeni kontaktu v Activecampaign (1.): Jak začít
  • Měření všech potřebných cílů
  • Velké možnosti nastavení segmentace např. podle pohybu konkrétního člověka na vašich stránkách:
    Navštívil kategorii o brazilské kávě? Přidáme mu označení (tag):“Brazilská káva“ a příští prodejní email dostanou pouze ti lidé, kteří mají u sebe označení „Brazilská káva“. Cílení jak sviňa!
  • Automatizace procesů je zde dotáhnuta na maximum: Příklad rozeslání „mužského“ a „ženského“ emailu, pokud navštíví stránku /kontakt.
    Activecampaign - Automatizace
  • Lead scoring ve vyšší verzi!
  • SMS marketing ve vyšší verzi (hodně úspěšný u jednoho klienta se speciálním kódem rozeslaný na telefony jeho klientů)

…ok, jdeme na manuál…

Jak založit účet na activecampaign

  1. Klikněte ZDE: Activecampaign.com
  2. Vyplňte jméno firmy (já jsem vyplnil jméno a příjmení:“Daniel Nytra“) a email:
    Activecampaign Registrace Vyplneni udaju v Activecampaign (1.): Jak začít
  3. Vytvoří se pouze pro vás adresa 3. řádu, přes kterou se budete v budoucnu přihlašovat: https://jmenofirmy.activehosted.com.
    Zadejte 2x heslo a potvrďte
    Activecampaign Registrace Zadani hesla v Activecampaign (1.): Jak začít
  4. Jdeme nastavit češtinu v „My Settings“:
    Activecampaign Registrace Nastaveni uctu v Activecampaign (1.): Jak začít
  5. Na stránce scrolujte úplně dolů a vyberte „Čeština“ a potvrďte:
    Activecampaign Nastaveni Cestina v Activecampaign (1.): Jak začít
  6. Systém se vás zeptá na heslo, tak mu ho dopřejte:
    Activecampaign Nastaveni Cestina potvrzeni v Activecampaign (1.): Jak začít

Nastavení pro ajťáka

V těchto dvou krocích uděláte velice důležitou věc pro kvalitní rozesílání vašeho emailu. Jen tak budete mít jistotu, že váš email neskončí v nějaké spamové přihrádce:

  1. Jděte do „Pokročilého nastavení“ a vyplňte zde vaši doménu:
    Activecampaign - DKIM a Sender ID
  2. Potvrďte a pošlete vašemu ajťákovi vygenerované údaje.
    Musí je zadat do tzv. DNS záznamů.
    Activecampaign DKIM a Sender ID Co poslat ajtakovi v Activecampaign (1.): Jak začít

Vytvoření prvního seznamu

  1. Vytvořte si jednoduše nový seznam
    Activecampaign Novy seznam v Activecampaign (1.): Jak začít
  2. Doplňte ho o údaje
    Activecampaign Novy seznam Nastaveni udaju v Activecampaign (1.): Jak začít

Vytvoření prvního formuláře

  1. Jdeme na formulář, přes který se lidé budou registrovat:
    Activecampaign Formulare v Activecampaign (1.): Jak začít
  2. Klikněte na formulář:
    Activecampaign Formular Nazev v Activecampaign (1.): Jak začít
  3. Jen si ho pro sebe pojmenujte

Nastavení formuláře

  1. Můžete ovlivnit, která políčka se ve formuláři budou zobrazovat:
    Activecampaign Nastaveni formulare Policka v Activecampaign (1.): Jak začít
  2. ..nebo jak bude vypadat
    Activecampaign Formular Grafika v Activecampaign (1.): Jak začít
  3. Potvrzovací email je základ:
    Activecampaign Formular Potvrzovaci email v Activecampaign (1.): Jak začít
  4. Možnosti vložení na stránky (wordpress, odkaz (iframe) nebo HTML)
    Activecampaign Formular Moznosti publikace v Activecampaign (1.): Jak začít

Závěr

Další díl je už na světě! Klikněte ZDE a pokračujte: Pozn.: Potom můžete pokračovat na 2.díl: Activecamapign (2.) – Automatizace prodeje.

Jaké nástroje pro emailový marketing používáte vy? Napište dolů do komentářů!

19 komentářů u „Activecampaign (1.): Jak začít“

  1. Dobrý den, Dane, Activecampaign vypadá jako skvělý nástroj, díky, že je teď v češtině. Mám dvě otázky – dá se Activecampaign propojit s nějakým nástrojem pro prodej, který by přijímal české platby, jako třeba smartemailing s FAPI? A druhá otázka – u tarifů jsem nikde nenašel počty e-mailů, pochopil jsem to tak, že tarify basic a plus odlišují funkce, ale počty mailů jsoiu neomezené. Je to tak? Díky!

    Odpovědět
  2. Dobrý den Jiří,
    activecampaign se dá propojit přes jakýkoliv systém. Nepsal jsem o tom, ale využívá Zapbook pro jednoduché propojení s jinými systémy… jako příklad posílám odkaz s propojením na Woocommerce: https://zapier.com/zapbook/activecampaign/woocommerce/. Budu se tím zabývat v jednom z dalších manuálů, které připravuji.

    K otázce č.2: Záleží na tom, jaké emaily myslíte: Počet rozeslaných emailů je neomezeně u tarifu Basic i Plus, ale počet kontaktů v databázi je nutné brát v potaz. Začíná se do 500 kontaktů.

    Odpovědět
  3. Dobrý den,

    chtěl jsem se ještě zeptat, zda to prochází přes hromadné např. v seznamu. Pokud zašlu IT, aby přidal domain key.

    Děkuji velmi

    Odpovědět
  4. Seznam vytvořil filtr, kam padá veškerý hromadný emailing. Umí activecampaign tento filtr obejít, aby pošta přišla do doručených? Google má zase promo akce tuším.

    Odpovědět
    • Pokud uděláte každý email jiný = s oslovením v textu a např. v předmětu emailu, tak vám to tam nebude padat: VYZKOUŠENO na klientech 🙂

      Pište normální emaily (např. takové jaké posílám já) a budou vnímané antikomerčními filtry jako nekomerční + lidé je budou vnímat jako osobní email.

      Odpovědět
    • Dobrý den Tomáši,
      Activecampaign dělá v této chvíli velké změny s designem + úpravy automatizace. Chci všechny grafiky, ať jsou už v novém kabátu 🙂 Dle mého názoru by to mělo být do týdne až 14 dnů.

      Děkuji za pochopení 🙂

      Odpovědět
  5. Dobrý večer, jsem samouk a ajtaka nemam,můžete napsat kde to nastavím v tom DNS,díky
    Ps: bude pokračování návodu

    Odpovědět
  6. Je možné do tohoto nástroje nahrát i hotové HTML šablony ? Co jsem koukal, tak mají vcelku slušně udělaný editor, ale upload jsem nenašel.

    Díky Petr

    Odpovědět
    • Ano, jde to… na začátku je ale důležité zvolit správný druh šablony: Když vybíráte šablonu, klikněte na první políčko „Začít od nuly“ a vyberte druhé zprava „Vlastní HTML“ 🙂

      Odpovědět
  7. Diky moc za preklad AC do cestiny, hned se s tim lepe pracuje. 🙂 Jste borec!!!!!

    Jinak take jsem ve fazi prechodu z MailChimpu na ActiveCampaign, navic pouzivam produkty od ThriveThemes se kterymi AC dobre spolupracuje.

    Pro prodej vyuzivam SimpleShop se kterym jsem taky maximalne spokojeny, nahradil jsem s nim PrestaShop a uprednostnil pred planovanym nasazenim WooCommerce. Je jednoduchy a prehledny jak pro mne tak pro zakazniky a super podpora. A prezentace od Martina Dostala na WordCampu. 🙂

    Jo a vase rady tady na blogu jsou taky na 1*****

    Odpovědět

Napsat komentář: pETR Zrušit odpověď na komentář