Jak se zjišťuje, že je newsletter přečtený

Daniel Nytra
Blog » Blog

Na konci minulého roku Google oznámil, že bude načítat obrázky z emailů automaticky přes své servery. Týká se to těch emailů, které otevíráte pomocí webového rozhraní Gmail.com a programů na emaily od Googlu (tablety, telefony, desktopy). Vytvořil vlastně takovou spojku mezi odesilatelem a příjemcem emailu. Dělá to pro dobrou věc: spammeři tak nebudou vědět, že se otevřel email. Co to ale znamená pro legální newsletery? Průšvih! Firmy, které zjišťují počet otevřených emailů, nebudou vědět jestli si email klient přečetl nebo ne. Samozřejmě, pokud se proklikne, tak je jasné že ho četl. Většina lidí email ale pouze otevře a neproklikne se dál.

Gmail a obrázky

Jak to funguje

Odesilatel emailu automaticky vkládá do každého emailu prťavý obrázek. Tento obrázek je pro každý email odlišný a velmi důležitý. Když si potom klient otevře email, obrázky se začnou načítat ze serveru odesilatele. Voilà! Odesilatel se pak pomocí mežik ajtý technologie dozví, že se zpráva přečetla. Pak z toho marketingové oddělení udělá hezký graf a všechny grafy proberou poradě. Poradí se o tom a odešlou další email s dalším prťavým obrázkem. Takhle furt dokola.

Jak zjistit, že se email otevřel

Proč je to průšvih u Gmailu? Google si všechny obrázky včetně prťavého načte vždy dopředu. Pak změní email tak, aby se obrázky načítali od něj. Ten změněný email klient dostane do své schránky.

Gmail a obrázky

Kolik je to vlastně emailů

Pokud vyjdu ze statistik podílu Google aplikací na trhu ze serveru Litmus.com, tak je to plus mínus autobus: 12% Android + 6% Gmail. 18% už je slušná odchylka při měření marketingových oddělení.

Co dál

Chtěl bych upozornit, že velký bratr google nás chce ochránit před spammery. Takže to je +1 bod pro něj. Jak s tím ale naloží dál, nikdo netuší. Pro lidi, kteří mají rádi sci-fi a konspirace pokračuji: Google může vytvořit speciální seznam firem, kterým to může povolit. Přinejmenším obří firmy, které to živí jako MailChimp a AWeber by byli určitě rádi. Dále může vytvořit speciální příplatek v rámci reklamy. Google je ale hodně pro-klientský a spam mu fakt vadí, takže asi neudělá nic z toho. Je to prostě nový fakt pro všechny firmy co rozesílají newslettery a pro spammery (zajímavě se mi spammeři a newslettery dostali do jedné věty 🙂 ).

Obejít to nijak technologicky nejde kvůli zabezpečení. Prťavý obrázek byl mistrovský kousek a je možné, že Google budou kopírovat i jiní.

Napsat komentář